A
Anoniem
Guest
Voor een 19 jaar oude auto ziet hij er strak uit en de nieuwe velgen staan hem goed.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Barri zei:Oei, wat is er gebeurd met de kentekenplaat van die Aygo? Foutje bij het maken? De uitlijning klopt voor geen meter.
Moderator
Nico GTR zei:P800 horizontaal
P1500 verticaal
P2000 diagonaal
Polijsten
Plasticprimer
2k blanke lak
2 dagen uitharden
P1500 en P2000 wetsanden
Polijsten.
Gyeon trim.
Nico GTR zei:Ja veel werk.
Schuren eerst om te zorgen dat die helemaal vrij is van verwering. Deze zijn overigens wel echt heel mooi! Met name van binnen, daarom ben ik maar de extra lengte gegaan.
P800 horizontaal
P1500 verticaal
P2000 diagonaal
Polijsten
Plasticprimer
2k blanke lak
2 dagen uitharden
P1500 en P2000 wetsanden
Polijsten.
Gyeon trim.
En dan ziet het er zo uit.![]()
Sketcher zei:Dat heb je zeer netjes gedaan. Ik moet er zelf ook aan geloven. Denk dat ik de verf even oversla. Daar heb ik zo mijn bedenkingen bij. Ik ga voor de lange termijn zelf liever voor de sealer.
BartM94 zei:Mooi werk Nico! Verweerde koplampen verpesten de front van een auto, nu goed aangepakt!
Sketcher zei:Dat heb je zeer netjes gedaan. Ik moet er zelf ook aan geloven. Denk dat ik de verf even oversla. Daar heb ik zo mijn bedenkingen bij. Ik ga voor de lange termijn zelf liever voor de sealer.
Ik ben benieuwd naar je bevindingen daarover. Een sealer boven een gepolijste 2k lak, leg uit?![]()
PauseBreak zei:Dat ziet er bijna als nieuw uit. Erg mooi gedaan![]()
Wouter82 zei:Of je gaat naar winpartsMaar gaaf om zelf tot zo'n resultaat te komen. Clio zelf ziet er ook als nieuw uit
![]()
rke zei:Ik mis de goede oude tijd van glas in de koplampjes. Auto kopen en auto naar de sloop brengen met heldere koplampjes.
Ik schuur de lampen (gemonteerd) zelf tot korrel 600 (waterproof) en dan met de schijf met witte pasta even polijsten (niet te lang, dan verbrandt het plastic). Je moet het toch ieder jaar opnieuw doen, dus waarom meer moeite dan strikt noodzakelijk?
Pietzoveel zei:Zels bij W***parts en consorten zijn de Xenon lampen mét verstelling nogal prijzig.... Ben benieuwd als het allemaal aangesloten is! Mooi!!!![]()
R W xxx zei:Goed bezig en zeer net resultaat. Moet het ook nog een keer doen maar ik denk dat ik dat maar ga laten doen
![]()
BartM94 zei:Mooi werk Nico! Verweerde koplampen verpesten de front van een auto, nu goed aangepakt!
Ik ben benieuwd naar je bevindingen daarover. Een sealer boven een gepolijste 2k lak, leg uit?![]()
Sketcher zei:BartM94 zei:Mooi werk Nico! Verweerde koplampen verpesten de front van een auto, nu goed aangepakt!
Nee zonder die 2k lak dus. Gewoon op het gepolijste plastic. Die 2k lak wil namelijk nog wel eens los gaan pellen. Plastic is erg lastig op te hechten en koplampen hebben een zwaar leven met veel temperatuursverschillen. Daarom lak ik ze zelf liever niet.
BartM94 zei:Helder! Heb je natuurlijk een punt. Met steenslag, temp. verschillen en weersinvloeden lijkt het mij een logische verklaring.
Ben benieuwd hoe het bij Nico uit zal houden na verloop van tijd
Damianw26 zei:Als nieuw, nog steeds voor veel auto's een echt flinke upgrade die projectorlampen met xenon (of led) t.ov. halogeen units.
Ralph V zei:Erg mooi die koplampen, Nico !
Marc 827 3500 zei:Mooi werk! En leerzaam voor mij om dit door te nemen. Thanks.![]()
Sketcher zei:Ziet er super netjes uit, lak en xeon en Frans vlaggetje zien er super uit. Blijft echt een mooie auto vinden die Clio, een van de best geslaagde facelifts.
Barri zei:Je maakt er wel een werk van! Wanneer lepel je er een 1.6 of 2.0 in?![]()
BartM94 zei:En tot 1500 matteren en gewoon direct 2k lak erop?
Niet uit een spuitbusje, maar gewoon goede lak met compressor aangebracht. Desnoods even bij een schadehersteller binnengooien en vragen of die er een keer overheen blaast als die toch met blanke lak bezig is.
Micha D zei:Flink wat werk verzet! Lekker bezig hoor. Het is heerlijk weer om te dappen, ik ben ook flink bezig geweest afgelopen dagen.
Ik heb hier een setje koplampen gewoon geschuurd en gepolijst en direct in de coating gezet. Dat zit er alweer heel wat maandjes zonder problemen op en bead nog steeds prachtig.
Durashift zei:Even bij gelezen weer.
Blanke lak misschien in combinatie met je voorbumper bij de schadehersteller fixen?
Joe met trema l D met punt zei:Zo'n aluminium bal wordt wel lekker heet in de zomer trouwens.
Damianw26 zei:Dat ziet er heel uitnodigend uit, mooie mod![]()
Joe met trema l D met punt zei:Goed bezig. Fijne update.
Zo'n aluminium bal wordt wel lekker heet in de zomer trouwens.![]()
BartM94 zei:Mooie visuele upgrade!
Ik kan het gemist hebben hoor, maar is de schakelweg ook anders? Of is er een ander verschil?
Tydelyck zei:Joe met trema l D met punt zei:Zo'n aluminium bal wordt wel lekker heet in de zomer trouwens.
Alleen als de zon erop staat. Maar altijd ijskoud in de winter, ook als het nog niet eens vriest.
Mechanix zei:Leuk hoor.Ga je het vermogen ook nog een keer oppeppen?
![]()
Matthijss zei:Weeral lekker bezig geweest, mooie aanpassing.
Brent zei:Goede upgrades zeg! De Clio van je zusje ziet er netjes uit en die schakelpook is echt heel vet! En zoals men al zegt: In de zomer kneitersheet en in de winter ijskoud, haha. Bij mijn 107 ook gehad, was supervet om te zien, maar een drama om vast te pakken dus in de winter deed mijn vriendin er altijd een handschoen op voor de nacht.![]()
rke zei:Sjieke velgjes, daar is zeker nog wel iets moois van te maken - het is in ieder geval het juiste merk.
Zadelsnuiver zei:Veel succes met de velgen, maar daar maak jij wel weer iets moois van![]()
Wat voor interieur komt er overigens tzt in?
Wouter82 zei:Gaaf die velgen, en altijd fijn iets zeldzaams te scoren![]()
Damianw26 zei:Lekkere velgen als ze mooi opgeknapt zijn![]()
BleuZ NL zei:Zo, die Clio is aardig op weg om een Clio RS (Line) te worden met dit tempo!
Ziet er goed uit! En de drie ton al gepasseerd, doet 'ie goed![]()
Nico GTR zei:![]()
Ik laat deze even hier staan.
De persoon die weet wat er in de noppenfolie zit krijgt een koekje.![]()
uwbuurman zei:Lucht. Anders was het gewone plastic folie.
rke zei:Gokje: ander dashboard?