NGTR zijn projecten, 2000 Clio RS169 + Megane RS175 + Kangoo 1.6. New kid on the block...again!

Voor een 19 jaar oude auto ziet hij er strak uit en de nieuwe velgen staan hem goed.

Oei, wat is er gebeurd met de kentekenplaat van die Aygo? Foutje bij het maken? De uitlijning klopt voor geen meter.

Thanks Epica.

Ja klopt Barri, niet goed genoeg opgelet bij het ophalen van de platen. Ach het stoort mijn vriendin niet, dus voorlopig blijft het nog wel mooi zo zitten denk ik.

91497802_1721172068025527_4036735058797658112_o.jpg

Bijna klaar met de koplampen, nog 1 wetsanden en polijsten na de 2k blanke coating.

Barri zei:
Oei, wat is er gebeurd met de kentekenplaat van die Aygo? Foutje bij het maken? De uitlijning klopt voor geen meter.

Ook al een aantal auto's tegengekomen waar dit zo was, ik kan daar heel slecht tegen, haha. :p

Goed werk aan de koplamp Nico, veel werk?

Ja veel werk.

Schuren eerst om te zorgen dat die helemaal vrij is van verwering. Deze zijn overigens wel echt heel mooi! Met name van binnen, daarom ben ik maar de extra lengte gegaan.
P800 horizontaal
P1500 verticaal
P2000 diagonaal
Polijsten
Plasticprimer
2k blanke lak
2 dagen uitharden
P1500 en P2000 wetsanden
Polijsten.
Gyeon trim.

En dan ziet het er zo uit. :LOL:

Nico GTR zei:
P800 horizontaal
P1500 verticaal
P2000 diagonaal
Polijsten
Plasticprimer
2k blanke lak
2 dagen uitharden
P1500 en P2000 wetsanden
Polijsten.
Gyeon trim.

Of je gaat naar winparts :p Maar gaaf om zelf tot zo'n resultaat te komen. Clio zelf ziet er ook als nieuw uit (y)

Nico GTR zei:
Ja veel werk.

Schuren eerst om te zorgen dat die helemaal vrij is van verwering. Deze zijn overigens wel echt heel mooi! Met name van binnen, daarom ben ik maar de extra lengte gegaan.
P800 horizontaal
P1500 verticaal
P2000 diagonaal
Polijsten
Plasticprimer
2k blanke lak
2 dagen uitharden
P1500 en P2000 wetsanden
Polijsten.
Gyeon trim.

En dan ziet het er zo uit. :LOL:

Ik mis de goede oude tijd van glas in de koplampjes. Auto kopen en auto naar de sloop brengen met heldere koplampjes.

Ik schuur de lampen (gemonteerd) zelf tot korrel 600 (waterproof) en dan met de schijf met witte pasta even polijsten (niet te lang, dan verbrandt het plastic). Je moet het toch ieder jaar opnieuw doen, dus waarom meer moeite dan strikt noodzakelijk?

Zels bij W***parts en consorten zijn de Xenon lampen mét verstelling nogal prijzig.... Ben benieuwd als het allemaal aangesloten is! Mooi!!! (y)

Goed bezig en zeer net resultaat (y). Moet het ook nog een keer doen maar ik denk dat ik dat maar ga laten doen :rolleyes:

Dat heb je zeer netjes gedaan. Ik moet er zelf ook aan geloven. Denk dat ik de verf even oversla. Daar heb ik zo mijn bedenkingen bij. Ik ga voor de lange termijn zelf liever voor de sealer.

Sommige foto's doen het niet bij mij :confused:

Maar een mooi gepoetste Aygo en Clio kon ik wel zien. Staan er weer fris bij!
Onze C1 heeft ook best verweerde koplampen. Die heb ik met een gewoon Turtle Wax kitje wel stukken beter gekregen maar toch komt het al snel weer terug.

Mooi werk Nico! Verweerde koplampen verpesten de front van een auto, nu goed aangepakt!

Sketcher zei:
Dat heb je zeer netjes gedaan. Ik moet er zelf ook aan geloven. Denk dat ik de verf even oversla. Daar heb ik zo mijn bedenkingen bij. Ik ga voor de lange termijn zelf liever voor de sealer.

Ik ben benieuwd naar je bevindingen daarover. Een sealer boven een gepolijste 2k lak, leg uit? (y)

BartM94 zei:
Mooi werk Nico! Verweerde koplampen verpesten de front van een auto, nu goed aangepakt!

Sketcher zei:

Ik ben benieuwd naar je bevindingen daarover. Een sealer boven een gepolijste 2k lak, leg uit? (y)

Nee zonder die 2k lak dus. Gewoon op het gepolijste plastic. Die 2k lak wil namelijk nog wel eens los gaan pellen. Plastic is erg lastig op te hechten en koplampen hebben een zwaar leven met veel temperatuursverschillen. Daarom lak ik ze zelf liever niet.

Helder! Heb je natuurlijk een punt. Met steenslag, temp. verschillen en weersinvloeden lijkt het mij een logische verklaring (y).
Ben benieuwd hoe het bij Nico uit zal houden na verloop van tijd

Als nieuw, nog steeds voor veel auto's een echt flinke upgrade die projectorlampen met xenon (of led) t.ov. halogeen units.

Ik was nog niet helemaal tevreden, een klein foutje in de primer maakte dat er een rare waas onder de keurig gepolijste lak zat. Bij het getoonde exemplaar kon ik daar nog wel mee leven, maar zijn broertje die had het echt te erg...

Dus dan is er maar 1 optie. Terugschuren (auw wat is dat hard die 2k lak) en opnieuw.

49741185423_f1c2d2b289_b.jpg

49742055692_4de2079c85_b.jpg

Net vers in de 2k lak, dit ging ook bijna fout want ik begon te dik...normaliter eerst natuurlijk heel grof een licht waasje en dan mooi dik aanzetten om het goed te laten vloeien. Dan maar direct dik en kijken of dat goed gaat want anders gaat het sowieso fout. Dat is te zien, 1 mooie laag die keurig uitvloeit. Zal iets meer orangepeel geven zo maar die heb ik er zo weer uit als ze zijn uitgehard.

PauseBreak zei:
Dat ziet er bijna als nieuw uit. Erg mooi gedaan (y)

Daar doen we het voor. :D

Wouter82 zei:
Of je gaat naar winparts :p Maar gaaf om zelf tot zo'n resultaat te komen. Clio zelf ziet er ook als nieuw uit (y)

Mja, op winparts is een lamp 150 euro....en das een phase 3....
Dan zul je denk wat maakt dat dan uit? Nou bij de facelift van phase 2 naar phase 3 heeft Renault in zijn oneindige wijsheid besloten dat het mooier was (not!) om de zwarte omlijsting grijs te maken. Ik ben daar geen liefhebber van en in alle eerlijkheid vind ik het spuuglelijk.
Dus dan resteert voor mij deze optie....of ik koop een nieuwe, haal het plastic eraf en schroef de binnenkanten over. Kan ik in de toekomst nog wel overwegen maar vooralsnog vind ik dat zonde van mijn huidige budget.

rke zei:
Ik mis de goede oude tijd van glas in de koplampjes. Auto kopen en auto naar de sloop brengen met heldere koplampjes.

Ik schuur de lampen (gemonteerd) zelf tot korrel 600 (waterproof) en dan met de schijf met witte pasta even polijsten (niet te lang, dan verbrandt het plastic). Je moet het toch ieder jaar opnieuw doen, dus waarom meer moeite dan strikt noodzakelijk?

Jah dit plastic geeft meer ontwerpvrijheid en is goedkoper te maken. Maar de reden dat je nu deze moeite neemt is omdat de 2k blanke lak UV werend is. Dan hoef je het 1 keer te doen en dan is t klaar.

Pietzoveel zei:
Zels bij W***parts en consorten zijn de Xenon lampen mét verstelling nogal prijzig.... Ben benieuwd als het allemaal aangesloten is! Mooi!!! (y)

Nog een paar dagen, maar voorproefje van vorige keer (en de lampen die er nu in zitten.)

49668677068_f040ef0324_b.jpg

R W xxx zei:
Goed bezig en zeer net resultaat (y). Moet het ook nog een keer doen maar ik denk dat ik dat maar ga laten doen :rolleyes:

Dank je! Ik denk inderdaad dat de schadehersteller dit in een paar uur heeft gedaan. Ik vind het helaas te leuk om het zelf te doen. o_O

Sketcher zei:

Thanks.

BartM94 zei:

Sketcher zei:

Dank je Bart!

Sketcher zei:
BartM94 zei:

Sketcher zei:

Nee zonder die 2k lak dus. Gewoon op het gepolijste plastic. Die 2k lak wil namelijk nog wel eens los gaan pellen. Plastic is erg lastig op te hechten en koplampen hebben een zwaar leven met veel temperatuursverschillen. Daarom lak ik ze zelf liever niet.

BartM94 zei:
Helder! Heb je natuurlijk een punt. Met steenslag, temp. verschillen en weersinvloeden lijkt het mij een logische verklaring (y).
Ben benieuwd hoe het bij Nico uit zal houden na verloop van tijd

Ik heb al sinds ik de Clio heb mijn koplampen op deze manier gedaan. In principe was de eerste keer ook de enige lamp waar de blanke lak na verloop van tijd los aan het laten was. Maar dat was na een jaar of 3 en zeker 100.000 km steenslag en weet ik het.
Dus ja....ik doe wel altijd een goede plastic primer. Ik ben benieuwd hoe deze houd, de set Xenon die er nu in zit houd prima en die blijf ik ook bijhouden want die gaan op de auto van mijn zusje. Meeste voorbereiding zit hier ook in het schuren, zorgen dat het goed zit. Ik heb deze gepolijst en de vorige sets allemaal tot 2500 geschuurd. Dus dat verschil gaan we nu ook zien. Maar vooralsnog zie ik niet direct een reden om geen 2k lak op je koplampen te spuiten. Niet dat ik geen poetser ben maar ik weet nooit hoe ik in tijd zit. En de eerste die dan lijd is mijn eigen auto. :cry:

Damianw26 zei:
Als nieuw, nog steeds voor veel auto's een echt flinke upgrade die projectorlampen met xenon (of led) t.ov. halogeen units.

Absoluut! Kan ook niet meer terug daarom maar set 2. :p

Ralph V zei:
Erg mooi die koplampen, Nico !

Thanks Ralph!

Ziet er super netjes uit, lak en xeon en Frans vlaggetje zien er super uit. Blijft echt een mooie auto vinden die Clio, een van de best geslaagde facelifts.

92344734_1726712014138199_5838951457012842496_o.jpg

Ik ga zeggen dat ik voortaan lekker weer met Colormatic ga klooien. Die 2k max plastic primer vind ik echt niet wat...hij blijft heel licht korrelig aan de onderkant en dat is echt niet mooi als je in persoon ervoor staat. Lijkt prachtig op foto, maar ik vind het niet wat.

Mijn idee was om deze lampen in mijn Clio te monteren omdat het binnenwerk zelf ietsje mooier is, maar met het tobben met de 2k blanke lak toch maar besloten mijn bumper lekker op de auto te laten en deze in de Clio van mijn zusje te stoppen.

49756233706_7bd1699026_b.jpg

Deze is technisch nog steeds goed, exterieur wat minder en heeft wat meer niet makkelijk te repareren schade. Ook veel swirls zichtbaar en diepere langere krassen. Maar Nico heeft ondertussen ook goed geoefend met de DAP en ik ben nu weliswaar compleet door mijn polijstschijven heen maar het resultaat mag er zijn.

49756569837_fc87934f5f_b.jpg

Het is zeker niet perfect, maar het verschil is wel erg groot. Als geheel doet het flink wat voor de staat van de auto. Zo kan die er weer even tegenaan.

49756234156_29748d04ee_b.jpg

Inclusief sfeerplaatje.

Marc 827 3500 zei:
Mooi werk! En leerzaam voor mij om dit door te nemen. Thanks. (y)

Dank je Marc, altijd leuk als anderen er ook wat aan hebben.

Sketcher zei:
Ziet er super netjes uit, lak en xeon en Frans vlaggetje zien er super uit. Blijft echt een mooie auto vinden die Clio, een van de best geslaagde facelifts.

Thanks Sketcher, hij doet het ook nog goed.

Barri zei:
Je maakt er wel een werk van! Wanneer lepel je er een 1.6 of 2.0 in? ;)

Niet, word die te zwaar van in de neus....er gaat een 1.2 TCe in. Opgebouwd met andere turbo en injectoren, op 180 pk. :D

Bij mijn Clio nu trouwens de accubak ook weer mooi zwart gespoten. Ziet er veel netter uit!

49756233806_2504e6947f_b.jpg

En tot 1500 matteren en gewoon direct 2k lak erop?

Niet uit een spuitbusje, maar gewoon goede lak met compressor aangebracht. Desnoods even bij een schadehersteller binnengooien en vragen of die er een keer overheen blaast als die toch met blanke lak bezig is.

BartM94 zei:
En tot 1500 matteren en gewoon direct 2k lak erop?

Niet uit een spuitbusje, maar gewoon goede lak met compressor aangebracht. Desnoods even bij een schadehersteller binnengooien en vragen of die er een keer overheen blaast als die toch met blanke lak bezig is.

Jah nog nooit geprobeerd, altijd met plastic primer. Die van mij zijn ook gewoon helder en op dezelfde manier gedaan...enkel wel met een ander merk.....
Dit is de eerste keer dat ik 2k MAX heb gebruikt. Het wil niet lukken.....ach ja, lichtbeeld is mooi, ze zijn voorzien van een beschermlaag. Mochten ze ooit nog in mijn Clio gaan vraag ik het inderdaad wel ff aan de professional. ;)

Flink wat werk verzet! Lekker bezig hoor. Het is heerlijk weer om te dappen, ik ben ook flink bezig geweest afgelopen dagen :D.

Ik heb hier een setje koplampen gewoon geschuurd en gepolijst en direct in de coating gezet. Dat zit er alweer heel wat maandjes zonder problemen op en bead nog steeds prachtig.

Volgende project ook alweer wat langer liggen....gisteren maar afgemaakt.

Clio 2 phase 1 RS shifter met een stiff shift kit van DPA developments.

49825052641_1f4c84b8f8_b.jpg

- Stiff shift kit
Met busje voor bij het schakelasje aan de bakzijde van de schakelstang en uiteraard het gedeelte wat je wilt hebben, de nieuwe behuizing voor het balletje van je shifter.
49825447847_07fdfe3c0e_z.jpg

- Brash bushes
De koperen bussen die de beweging faciliteren aan de doorgiftekant van je schakelstang onderaan bij je shifter.
49825052546_4fbc33ee9b_b.jpg

49825052616_c6be76905f_b.jpg

49824522133_5878b84635_b.jpg

Uitgestald ziet dat er zo uit. Ik heb alles al los hier.
48765082993_5e056e591d_b.jpg

48765608787_9b259e913a_b.jpg

Hierna volgt assemblage. Goed invetten en alles passen voor je het monteert is heel belangrijk!

48765082843_25ea6e4d2e_b.jpg

48765608607_d20bc8d03a_b.jpg

En dan volgt het verschil en waarom ik er uberhaupt aan begon....voor het hebben van een balletje als pookknop.
Voor:
46277054072_38e036f73a_b.jpg

Na:
49825797597_81c6c24343_b.jpg

Micha D zei:
Flink wat werk verzet! Lekker bezig hoor. Het is heerlijk weer om te dappen, ik ben ook flink bezig geweest afgelopen dagen :D.

Ik heb hier een setje koplampen gewoon geschuurd en gepolijst en direct in de coating gezet. Dat zit er alweer heel wat maandjes zonder problemen op en bead nog steeds prachtig.

Kan prachtig met dit weer. Ja klopt ik kom alleen soms wel in de problemen met "coaten" en beschermen...dus ik kies dan maar voor de moeilijkere weg. Overigens heb ik nu meer mensen gesproken die hetzelfde resultaat kregen met de spraymax. Echt niet de juiste middelen om dit te doen.

Durashift zei:
Even bij gelezen weer. (y)

Blanke lak misschien in combinatie met je voorbumper bij de schadehersteller fixen?

Er moet veel worden gespoten al aan de auto...gaat gebeuren op termijn na een flinke upgrade op technisch gebied. (y)

Mooie visuele upgrade!

Ik kan het gemist hebben hoor, maar is de schakelweg ook anders? Of is er een ander verschil?

Joe met trema l D met punt zei:
Zo'n aluminium bal wordt wel lekker heet in de zomer trouwens.

Alleen als de zon erop staat. Maar altijd ijskoud in de winter, ook als het nog niet eens vriest.

Damianw26 zei:
Dat ziet er heel uitnodigend uit, mooie mod(y)

Dank je. Superblij mee!

Goed bezig. Fijne update.

Zo'n aluminium bal wordt wel lekker heet in de zomer trouwens. ;)

Thanks! Ja weet ik, is een oplossing voor in de maak... :D

BartM94 zei:
Mooie visuele upgrade!

Ik kan het gemist hebben hoor, maar is de schakelweg ook anders? Of is er een ander verschil?

Schakelweg voelt wel iets anders maar dat kan ook wel liggen aan de shifter omdat die nu van de RS afkomstig is en niet meer standaard phase 1. Maar het grootste verschil zit hem nu in het andere balgewricht van de shifter. Het balletje kan eraf, daar zit nu een andere binnenkant, stijver vooral en de donut die ervoor zorgt dat de 2 helften van het gewricht bij elkaar blijven is nu van aluminium in plaats van rubber.
Dan de busjes van de schakelstang zijn nu koper in plaats van plastic en ook de bus van de schakelstang waar die aan de schakelas zit bij de bak is nu van metaal in plaats van een plastic dingetje.

Tydelyck zei:
Zo'n aluminium bal wordt wel lekker heet in de zomer trouwens.

Alleen als de zon erop staat. Maar altijd ijskoud in de winter, ook als het nog niet eens vriest.

Looks en rijplezier zijn belangrijker aan het worden voor deze auto.....

Goede upgrades zeg! De Clio van je zusje ziet er netjes uit en die schakelpook is echt heel vet! En zoals men al zegt: In de zomer kneitersheet en in de winter ijskoud, haha. Bij mijn 107 ook gehad, was supervet om te zien, maar een drama om vast te pakken dus in de winter deed mijn vriendin er altijd een handschoen op voor de nacht. o_O

Matthijss zei:
Weeral lekker bezig geweest, mooie aanpassing.

Thanks!

Brent zei:
Goede upgrades zeg! De Clio van je zusje ziet er netjes uit en die schakelpook is echt heel vet! En zoals men al zegt: In de zomer kneitersheet en in de winter ijskoud, haha. Bij mijn 107 ook gehad, was supervet om te zien, maar een drama om vast te pakken dus in de winter deed mijn vriendin er altijd een handschoen op voor de nacht. o_O

Haa jah, ik heb mijn kleine kleine zusje inderdaad ook al gevraagd of ze een mutsje wilde haken. :p

102783055_1785393988270001_6531721040665378512_o.jpg

Ooit in dit theater. :D

Laatste tijd goed aan het handelen geweest, al mijn onderdelen die straks niet meer bruikbaar zijn op project Clio zijn nu weg.
Aangezien er op project Clio ook een ander remsysteem komt zat ik met een keuze. Mijn 16 inch Alium past...maar wel met een 2 cm dikke spacer.
Deze OZ F1 16 inch (OEM optie, zeldzame variant) passen wel!

Uiteraard een opknapsetje, alhoewel er 2 van de 4 enkel last hebben van loslatende lak. 1 heeft 1 randje waar wat diepere krassen op zitten en de andere heeft wat meer groeven. Maar superblij mee voor deze prijs. Gisteravond opgehaald, ritje van 164 km enkele reis. :LOL:

Sjieke velgjes, daar is zeker nog wel iets moois van te maken - het is in ieder geval het juiste merk.
Ik vind het een hele goede beslissing niet te gaan prutsen met spacers. Het geknutsel met spacers kan heel lang goed gaan maar het is toch een extra onderdeel aan de wielen waar van alles mee mis kan gaan.

Voor die schakelpook: neem een lapje leer van het een of ander, naai er een bolletje van en je hebt een echt super-pookknopje. Eerlijk gezegd had ik in de 106 ook een metalen bolletje (geborsteld alu met een bling randje) en ik vond de kou/hitte wel meevallen. Bovendien kan je ook nog een setje racehandschoentjes aan trekken, hoewel ik dat zelf ernstig over-the-top vind zolang je geen Verstappen of Schumacher heet en op een circuit rijdt.

33712655514_ab7046fd9a_k.jpg

Met schakelhoes van spijkerstof... :cool: :cool: :cool:
[size=x-small]Bling bling aliexpress-boy-racer-tuning.[/size]

Zo, die Clio is aardig op weg om een Clio RS (Line) te worden met dit tempo!
Ziet er goed uit! En de drie ton al gepasseerd, doet 'ie goed :D

rke zei:
Sjieke velgjes, daar is zeker nog wel iets moois van te maken - het is in ieder geval het juiste merk.

Zeker weten, ook een stuk lichtere velg en ze zijn in betere staat dan mijn Aliums ooit waren en ik had ze eerlijk gezegd iets erger verwacht dan ze blijken te zijn. Dus happy. Ben nog niet uit over de precieze kleur. Ik weet wel zeker dat ik deze een stuk zilverder laat, alhoewel hoogglans antractiet op deze wielen ook erg goed staat.

Cerchioni-A-vendre-4-jantes-alu-OZ-F1-RACING-pour-audi-vw-se

En dan rode letters...voor de match met de auto. :D Of gewoon simpele zilveren letters....genoeg stijlen mogelijk.

Zadelsnuiver zei:
Veel succes met de velgen, maar daar maak jij wel weer iets moois van (y)
Wat voor interieur komt er overigens tzt in?

Dus komt inderdaad goed Bobby! Voldoende ideeen in ieder geval in het hoofd, nu maar ff kijken welke goed gaat passen bij de auto. :D Interieur vrij simpel, ik wil nog wat extra RS delen, deurgrepen, hendel van de handrem en de afwerking daar. En dan was ik van plan om er een setje Recaro Trendlines in te zetten om het af te maken. Rolkooi twijfel ik nog over....maar dat zal er op termijn ook wel eens van komen. :D

Wouter82 zei:
Gaaf die velgen, en altijd fijn iets zeldzaams te scoren (y)

Zekers :D

Damianw26 zei:
Lekkere velgen als ze mooi opgeknapt zijn (y)

Altijd leuke projecten toch? ;)

BleuZ NL zei:
Zo, die Clio is aardig op weg om een Clio RS (Line) te worden met dit tempo!
Ziet er goed uit! En de drie ton al gepasseerd, doet 'ie goed :D

Heey Bleuz! Ja enkele leuke ontwikkelingen ook en maandje of 2 terug ook gewoon besloten dat ik eigenlijk toch wel graag iets unieks wilde creëren. Dus daar ben ik ook maar rustig mee gestart door wat onderdelen op basis van remmen en fusees en ophanging en weet ik t te verzamelen. Ik was nog niet echt bezig geweest met wielen maar toen ik deze ineens zag op facebook moest ik toch toehappen....

Yes 318.000 sinds gisteren, het tempo waarmee de kilometers er nu bij komen is wel gedaald overigens. ;)

Terug
Bovenaan