NGTR zijn projecten, 2000 Clio RS169 + Megane RS175 + Kangoo 1.6. New kid on the block...again!

adinsx zei:
Clio V6 spoiler dan maar? ;)

Goed geraden Tom. ;)

Carkiller zei:
Ik weet wat het is en ben heel benieuwd hoe het er uit komt te zien op de Clio.
Nog sportiever in ieder geval.

Veel sportiever.

IMG_9270.jpg

44618024630_ee6b008e49_b.jpg

Nico, je had toch al een andere spoiler???? Of is wat je nu hebt de standaard “koffer klep” afdekking?

Peter O zei:
Dat is een mooie spoiler Nico!! Dat staat goed!

Thanks Peter! :D

A3 White zei:
Nico, je had toch al een andere spoiler???? Of is wat je nu hebt de standaard “koffer klep” afdekking?

Ja ik heb er nu een reguliere RS spoiler op zitten. De standaard kofferklep afdekking is deze. Gewoon zwart hard plastic met een rood remlicht heb ik evt. nog liggen........

1200px-Renault_Clio_II_Phase_II_Dreit%C3%BCrer_1.2_Expression_Heck.JPG

Dan heb je 2 varianten van de RS spoiler...ongespoten plastic. Of zoals ik ook nu heb een gespoten variant. Vorm is exact hetzelfde, enkel het materiaal is anders.

Dan heb je de RS ook nog als een Cup variant (andere setup van de fusee en de dempers alsmede een andere en bredere achteras. De nieuwe as-stompjes van mijn schijfremmen voor achter zijn ook van een Cup.

img_4174.jpg

Dan krijg je deze spoiler.

Dan heb je de V6 spoiler, geleverd op idd de Clio V6 en de Clio Throphy als standaard vanuit Renault.

En dan de laatste is de V6 Throphy spoiler, vanuit de raceserie, ook OEM RS maar ook echt extreem, en dus een taartschep die je niet bij mijn 1.2 (tce) achterop gaat zien.

renault-clio-v6-phase-ii-c730201052016165834_7.jpg

Marc 827 3500 zei:
Dat is idd een sportievere spoiler. Staat mooi!

:LOL: thanks! Ben er ook superblij mee.

Mijn V6 spoiler wordt overigens wel in kleur meegespoten.

Heel duur. Nieuw en ongespoten...:T en je weet dondersgoed dat de prijs heeeeel geheim is. Niemand krijgt die te horen.

A3 White zei:
Gaat de RS spoiler in de verkoop?

Wel zonder remlicht dan....en ik weet niet wat de termijn wordt dat de V6 spoiler erop zit. Ik denk dat ik een vriend vraag om hem eerst te spuiten. Maar ja....mijn hele dak moet, motorkap, voorbumper......en ik wilde dat pas doen als de andere motor erin zit en hij op kenteken staat als 1.2 TCe. (dus kan best nog een jaartje duren dat die erop zit.)

Maar een RS spoilertje heb ik zo geregeld voor je. Ik houd mijn oren wel ff open.

Jeetje Nico het wordt nog eens wat met die Clio van je! :D nee maar zonder gekheid hij wordt echt heel mooi, lijkt me echt een heel leuk karretje straks als 'ie klaar is (y)

Zo, dat zijn nog aardige plannen. Spoiler zal uiteindelijk wel gaaf staan denk ik zo. (y)

Met recht onderdelen verzamelen maar ik gok zo dat de zoektocht nog lang niet voorbij is..

Ik vind deze spoiler wel subtiel staan bij deze Clio. Net een beetje sportiever maar niet direct dat schreeuwerige kijkt-mijn-eens-snel-lijken.
Die enorme taartscheppen zijn meer voor het circuit en oude mannen die ooit plannen hadden om het circuit op te gaan (Ik moet eens op zoek naar een taartschep).

Carkiller zei:
Ik ben benieuwd naar het eindresultaat, was de spoiler duur?;)

Ik moest het even terugzoeken, want toen ik nog een RS182 had (en dat weet je nog wel, want je hoort hier ook bij het meubilair ;) ) kocht ik ook een ongespoten variant. Ik meen dik 360,- ex BTW en ongespoten Inclusief spuiten ging het over de 500,- heen, maar het was een van de beste 'upgrades' die ik deed bij de 182:

z2WsTSpl.png

Later verkocht ik de spoiler los door aan Richard (Clio-gek hier op het forum):

F3H0ETYl.jpg

En Nico, het wordt echt tijd voor wat meer gang dan alleen de looks hoor ;)

Zadelsnuiver zei:
Jeetje Nico het wordt nog eens wat met die Clio van je! :D nee maar zonder gekheid hij wordt echt heel mooi, lijkt me echt een heel leuk karretje straks als 'ie klaar is (y)

Denk ik ook. :D

Mechanix zei:
Straks alleen nog een 2.0 F4R erin. (y)

Nee is te zwaar, en niet speciaal want dan word het gewoon een RS. Dat kan iedereen. :p Er komt een D4F-t in.

16877104723.jpg

F Mitsi zei:
Of de voortrein van deze op de plek van de achterbank :T

Niet helemaal hetzelfde als een echte V6. Die staat nog wel in originele vorm op het lijstje.

Brent zei:
Zo, dat zijn nog aardige plannen. Spoiler zal uiteindelijk wel gaaf staan denk ik zo. (y)

Dit is pas het topje van de ijsberg. :T Denk het ook, dank je

rke zei:
Met recht onderdelen verzamelen maar ik gok zo dat de zoektocht nog lang niet voorbij is..

Ik vind deze spoiler wel subtiel staan bij deze Clio. Net een beetje sportiever maar niet direct dat schreeuwerige kijkt-mijn-eens-snel-lijken.
Die enorme taartscheppen zijn meer voor het circuit en oude mannen die ooit plannen hadden om het circuit op te gaan (Ik moet eens op zoek naar een taartschep).

Nee moet nog wat bij...en ik moet ook wat uitzoeken want voor komt ook nog wat anders natuurlijk naast het blok...maar daar heb ik het RS fusee voor nodig dus daar moet ook nog wat voor onderzocht worden qua lengte van diverse dingen. Want dat betekent waarschijnlijk toch RS aandrijfassen....en die zijn langer. Maar zit dat puur in t fusee of ook in de draagarm?

@Tom, ik was ook eigenlijk op zoek naar een foto van jouw RS182, want idd dat wist ik nog. En dat die daarna naar Richard ging ook. Maar die van mij was minder, maar ik heb geen kortere gasveren erbij, dus ff in de BMW catalogus duiken. ;)

En ja gang komt er ook in, maar de looks zijn ook belangrijk....en als je het kan pakken nu? Remmen waren overigens iets dat nu ineens moet omdat er een klein dingetje is gebeurd tijdens de APK laatst. Had ik nog niks over gezegd maar ik kreeg hem terug met 14 maanden en een kapotte handrem. Ik gok dat het stelmechanisme de geest heeft gegeven. Zat eraan te komen, maar komt iets vroeger....dan nu ook maar iets vroeger naar schijven dan. En ff kijken of ik een nieuw achterasrubber erbij kan monteren. Er gaat veel gebeuren dit jaar in ieder geval.

Wow, vet om te lezen hoe je je Clio langzaam tot een uniek project aan het ombouwen bent. (y)
Ik blijf meelezen en de voortgang in ieder geval volgen :)

Mechanix zei:
Nico GTR zei:
Mechanix zei:

Nee is te zwaar, en niet speciaal want dan word het gewoon een RS. Dat kan iedereen. :p Er komt een D4F-t in.

Ah, een 1.2 Tce in de volksmond toch? Hoeveel pk levert zo'n motor?

Wat ik zo snel online vond was:

Power, hp 75/5500 (55kW)
100/5500 (74kW) - TCE D4FTTorque, lb ft 77/4250 (105 N m)
107/3000 (144 N m) - TCE D4FT

Nee vast niet, ik zei alleen dit is wat ik zo snel online vond als niet-technisch persoon :T

Mechanix zei:
Nico GTR zei:
Mechanix zei:

16877104723.jpg

Ah, een 1.2 Tce in de volksmond toch? Hoeveel pk levert zo'n motor?

Er speelt veel meer mee dan power. Het gewicht van de motor is heel belangrijk en Nico schrijft dat hij juist daarom voor dit blok kiest.

Wat ik vooral prettig vind aan mijn Clio is dat het blok niet te zwaar is. De Clio heeft een heerlijke wegligging en als je de massa van het blok veel verandert, verander je het weggedrag mee. Daarna moet je maar zien of je een deel van dat oorspronkelijke weggedrag terug kan krijgen.

Toch, ik heb zelf ook heerlijke stuurauto's gehad met zeer looiige blokjes voorin. Het allermooiste voorbeeld daarvan vind ik de klassieke BL mini.
Het gietijzeren blok van zo'n Mini is werkelijk loodzwaar, de body weegt vrijwel niets maar de auto rijdt heerlijk. Latere kleine hatchbacks met dikke diesel (Peugeot 309 XRD, Toyota 1.8D) hadden een vergelijkbaar gedrag.

Ik vind de beste omschrijving nog "stuitert achter het blok aan". Je stuurt waarheen je wil, het blok gaat de goede kant uit en de kont stuitert er achter aan. Doe eens gek en lift het gas iets (of gebruik de handrem) en de kont breekt heftig uit. Maar zolang je er iets gas op houdt, glijdt hij heel controleerbaar weg over de voorwieltjes.
Het piept in alle octaven, de rubberdeeltjes vliegen om je oren maar je komt accelererend de bocht uit.

Daar tegenover staat de "correcte" gewichtsverdeling. Dat glijdt keurig over vier wielen de bocht door, vereist wat meer gevoel voor wegdek en auto maar de methode is veel sneller en gas-los reacties zijn minder heftig.

Vroeger was er eigenlijk alleen de loodzwaar-blok oplossing. De ouderwetse diesels moesten richting twee liter gaan voor een klein beetje power en gietijzer was een van de weinige materialen om op betrouwbare manier blokjes te bouwen.
Tegenwoordig hoeft het allemaal niets meer te wegen (een 1300 cc Hayabusha blok weegt misschien 50 kg maar is tot ruim 400 pk te tunen), dus je kan voor een licht blok kiezen.

Bovendien heeft de massa van het blok sterke invloed op het verbruik. En met het aantal kilometertjes wat Nico wegtikt is dat ook best belangrijk.

rke zei:
Tegenwoordig hoeft het allemaal niets meer te wegen (een 1300 cc Hayabusha blok weegt misschien 50 kg maar is tot ruim 400 pk te tunen), dus je kan voor een licht blok kiezen.

80 kg zonder versnellingsbak, met versnellingsbak ruim over de 100.;)
Maar je punt is duidelijk en daar ging het om...

@Omniradius Thanks, komt goed!! Altijd leuk. ;)

@Gewoon Dirk, Heel vet! (y)

@Groottebroek, Nee ik was niet daar. :T Nog geen kinderen gelukkig.

En inderdaad de eerste 1.2 TCe in de volksmond. Doorontwikkeling van de 16V zoals in mijn zusje haar Clio ligt die dan weer mijn onderblok deelt, etc. etc. Het is een standaard 100 pk'tje die ongeveer 120 tot 125 pk in standaard vorm wil draaien.
Gelukkig zijn er nogal wat upgradestappen mogelijk en alhoewel niet goedkoop dus dat zal fase 2 zijn project kun je er toch met relatief gemak 180 pk uit halen.
Zoals ik het voor me zie in volgorde, remmen aanpakken, onderstel (moet naar RS fusee immers), motor wisselen, RDW keuren. En alle stappen daartussen natuurlijk dan heb ik een relatief lichte auto met 120 ish pk en turbo koppel. Wat vast al redelijk leuk gaat worden.
Dan zodra ik heb gespaard om hem weer helemaal strak te maken qua lak en beschadigingen doen we de turbo vervangen, drijfstangen, zuigers, injectoren, etc. etc. voor de volgende stap.

En inderdaad uiteindelijk is het doel om een soort ultieme daily te bouwen. Die snel is, efficient en dus ook zuinig. Nu ben ik groot voorstander van een elektrische auto geworden, maar mijn Clio zal nooit elektrisch worden. Simpele reden....een EV moet je in mijn optiek vanaf de grond opbouwen. Zelf ook vanaf een brandstofauto gewerkt ooit...het was een mooi resultaat maar wel met veel compromissen. En die wil ik bij mijn auto graag tot een minimum beperken.

Wat is dan de reden dat je het wil? Simpel, het lijkt me leuk het zit al jaren in mijn kop dit idee en hoe meer ik begon te onderzoeken of het kon, hoe beter het puzzeltje ging passen. Een RS komt er ook echt nog wel eens....maar dit moet ik gewoon doen voor mezelf, om te leren en om het gedaan te hebben.

Nou had ik dus bedacht, mwoh ik laat lekker vroeg APK keuren. Netjes goedgekeurd, 4 nieuwe banden laten monteren, uitgelijnd...tot ik merkte dat mijn pedaal op weg naar huis steeds dieper begon weg te zakken en de handrem ook niet meer ideaal werkte. Dus had ik maar bedacht dat ik mijn schijfremmen ging kopen en monteren. Wilde ik immers toch voor project TCe.

106506740_1806550429487690_8428148291042873230_o.jpg

Opzich niet vreemd dat het voor geen meter meer remt als er een voering los zit....maar wel raar dat het na pas 3 jaar en 140.000 km (auw) de geest geeft. Omdat het dus nog niet zo lang geleden was dat ik schijven had gekocht dacht ik mwoh oke prima...
Ik mistte echter het meest cruciale en ook al was me verzekerd dat mijn bouten voor de trommels hetzelfde waren....das toch niet waar, beter naar mezelf moeten luisteren. Dus daar stonden we op zondag, met een onderdeel waar levertijd op zit dat mistte, en een remschoen die van zijn zadel was geschoten.

Omdat het dus maar 3 jaar geleden was dat de hele rommel er nieuw op is gekomen besloten enkel de remschoenen nieuw te kopen scheelt een hoop geld....als je alles doet, kun je beter de kit kopen want dat scheelt ook een hoop geld.
Je kunt wel voelen aankomen dat natuurlijk alles stuk ging....dus dat nu de hele bende weer nieuw erop zit voor een halfjaartje ofzo.

84198934_1807841199358613_1608071762986169288_o.jpg

Onveilig rondrijden heb ik het ook niet zo op immers.

106202453_1807841152691951_7653641900359177363_o.jpg

Gelukkig heb ik vrienden (y) :D

Dat was het dan! Jaren afleiding, andere dingen, studeren. En dan de afgelopen jaar een eindsprint onder druk van gedachten dat ik mijn carrière nu nog niet met een achterstand hoef te beginnen. Het is gebeurd ik ben gisteren op mijn accubehuizing afgestudeerd en mag mezelf nu officieel ingenieur noemen. Hoop ik dan. :p

En wat nu! Ik heb wel een baan, nog geen opdracht dus dat zal komende weken wel geregeld worden. Bij dat contract zit nog een leuk extraatje....in de vorm van een zwart broertje. Die krijg ik volgende week als het goed is dus de daily driver duty voor mijn Clio is vanaf volgende week maandag over.
Stiekem een beetje een triest idee, maar goed hij gaat nergens heen. Op facebook heb ik al gegrapt dat die met pensioen mag...en hij gaat trainen. Gewichten, cardio, alles.

Dus drukke agenda. Inclusief verhuizen natuurlijk!

117310990_1844858395656893_4972731438674066685_o.jpg

Gefeliciteerd met het afstuderen Nico, en heel veel succes met de verhuizing.
Je Clio 2 zal het nu wat rustiger krijgen.

Nico GTR zei:
(...) gisteren op mijn accubehuizing afgestudeerd (...) Dus drukke agenda. Inclusief verhuizen natuurlijk!

Dus je gaat in een accubehuizing wonen? :p

On topic: Gefeliciteerd hoor!

Heyy, mooie prestatie! Van harte gefeliciteerd en heel veel succes gewenst met je toekomstige opdracht(en) (y) :)

Welkom bij de Ing. club Nico :)
Wanneer kwam het nieuwe (Franse) vervoer beschikbaar? Maandag meteen al?

Gefeliciteerd Nico

Ben benieuwd wat je allemaal straks met de Clio gaat uitvreten nu hij niet meer als daily wordt gebruikt

Terug
Bovenaan