NGTR zijn projecten, 2000 Clio RS169 + Megane RS175 + Kangoo 1.6. New kid on the block...again!

Gewoon een net ding die twingo diesel, rijdt erg goed door die berg koppel. Je wil er niks aan gaan doen, dus ook geen chiptune ;)?

He, een Twingo?
Een echte Clio rijder die een Twingo koopt?

Mooi ding, ik ben wel een fan van die 1,5 dCi blokjes. Een vorige werkgever had er een vijftal in de lease en ieder exemplaar had meer dan 250.000 op de teller.

Maar ze liepen stuk voor stuk prima.

Prima bakjes! Een collega van me had een zilvergrijze met blauwe striping en de wielen van de Renault Wind Gordini! :D

@Peter, Thanks Peter komt zeker goed!

@Engineer, Ha en die Cruise control heeft deze dan weer wel. Net als een meesterlijk stug onderstel. :p

@Pausebreak, hij is zeker niet rumoeriger dan de Clio...verre van.

@MBdoubleyou, dat denk ik ook! En het is een Renault, voelt toch als thuiskomen...nou het was een optie. Een die de mijne inderdaad ook niet heeft dat is eigenlijk direct mijn grootste klacht over de auto. Dat de stoel niet omlaag kan.

@Damian, absoluut waar. Oh ik ga wel wat aan het vermogen doen. Waistegate ff bietje verstellen, paar keer op enter drukken tot die net rookt, 2 tikkies terug en klaar. :D

@rke, ja een Twingo! Ik wilde niet te oud, niet te duur, dus kwam ik al snel bij een Twingo van deze generatie uit. Enorm betrouwbaar zelfs met een wat hogere km stand dus diesel. Kan bij mij prima uit immers.
Overigens til dit ding van de grond en het is een feest van herkenning, het blijft een Clio 2 in een ander jasje maar dat is ook erg letterlijk te nemen. Wat zit daar een boel bekend spul in. Niet normaal!!

@Barri, ja ik kwam ook al mooie wieltjes tegen.....:T

Veel in gereden in zo'n Twingo , 60.000 km hier thuis gehad (benzine) en vrijwel geen problemen. 1 ding, de aircocondensor. Schijnt toch heel vaak voor te komen. De ene garage zegt een productiefout van de condensor, de andere zegt gevoellig voor steenslag. Ik weet het niet, wel weet ik dat het niet goedkoop was. verder heeft met name mijn vrouw er echt veel mee gereden.
Kleurjte zie je ook niet zo vaak

Collega van me had al drie keer die condensor, wat één is met de radiateur, vervangen. Elk jaar opnieuw....

Enne Nico, op FB zag ik net al een mooi setje 17 inch te koop staan!

Dat setje had ik het over inderdaad. Das wel mooi maar dan moet die eigenlijk ook weer ietsje omhoog want 17 inch en deze wagen hoogte staat niet echt mooi vind ik.

En ja die condensor is bij mij dus ook stuk. Onderdeel zelf is niet zo gek duur maar het is gewoon veel werk! Dus dat maakt het vooral duur ook in de garage. Al zal het voor mij ook al snel richting de 250 euro gaan inclusief afvullen.

Ik zit me nu al een paar dagen af te vragen wat er met de Clio aan de hand is. Ik zie een foto waar het linker voorwiel mist, maar wat is er gebeurd?

Ok, een nieuwe versie Clio 2. Mooi ding en ik ben reuze benieuwd naar de plannen. Ik gok op een upgrade in het vooronder?
En verder? Huisje, boompje, beestje?

Hier is ook het nodige veranderd.
In plaats van 130 km enkele reis nu thuiswerken, in plaats van eindeloos solliciteren nu werkgevers teleur moeten stellen.

Ik heb een mooi bedrijf gevonden voor de rest van mijn carrière. Mooi bedrijf, voelt als een warm bad. Wel een beetje buiten mijn comfortzone maar binnen mijn comfortzone was alleen een zeer omstreden organisatie beschikbaar met de belofte dat het echt tijdelijk werk was.
En mijn CV is de laatste jaren al versnipperd alsof de ratten er aan geknaagd hebben, dus het is hoog tijd voor een langer stukje.

Deze nieuwe kansen hebben wel gevolgen. Mijn cursus fietsenmaker (lach maar, het is beter dan geraniums kweken) heb ik ook moeten afbreken. Verder was ik bezig als vrijwilliger bij een bekende organisatie maar dat zou zoveel vrije tijd opeisen dat ik dat nog op moet gaan zeggen.

Mijn kindertjes zijn nu echt het huis uit, ik heb in zeer korte tijd twee kleinkinderen gekregen en een belofte van nog een kleinkind. Mijn huis is letterlijk overhoop gegooid door mijn nieuwe vrouw en haar plannen gaan nog wel wat jaren in beslag nemen.
Verandering houdt je jong, ik ben dus weer een puber. Nu het sleutelen aan een rallydoos weer oppakken en mijn leven is weer compleet.
Yin en yang, twee bekenden die altijd meereizen.

PauseBreak zei:
Ik denk dat de vloeistoffen onder de auto een belangrijke hint zijn.

Ik dacht dat dat van een wasbeurt was. Ik zie een verlengsnoer en het uiteinde van een hogedrukspuit.

Maar goed, we wachten geduldig af.

Dank jullie wel Bart en Ralph!

Twix zei:
PauseBreak zei:
Ik denk dat de vloeistoffen onder de auto een belangrijke hint zijn.

Ik dacht dat dat van een wasbeurt was. Ik zie een verlengsnoer en het uiteinde van een hogedrukspuit.

Maar goed, we wachten geduldig af.

Nou die 2 foto's zijn niet echt op dezelfde dag gemaakt. De foto in de regen na een goede wasbeurt dateert van 19 december. De rest is bijna een maand later, 14/15/16 januari.

Op dit moment missen er inderdaad wel meer onderdelen dan enkel een linkervoorwiel. Ik heb een klein eenzijdig ongevalletje gehad. Vroeg in de ochtend, vlakbij werk is mijn collega gevallen van zijn motor voor mij. Kort daarna in een rustig ontwijkende actie kwam ik erachter hoe glad het daar was op dat moment en gleed ik zonder controle tegen een boom.

Dat is het verhaal....foto's heb ik maar wilde ik nog even niet delen. Als straks een en ander weer recht, gelast en opnieuw erin gezet is dan komt het verhaal wel erbij. Upgrade in het vooronder staat nu inderdaad ook wel hoog op de lijst om direct te doen...
Ik kan wel nu delen dat de impact is meegevallen, concreet is kreukelzone, motorophanging etc. gewoon recht en onbeschadigd. Vering krijg ik niet los ik denk wel dat het toplager toch niet meer helemaal goed is, zit wat speling aan die kant en de fuseekogel mistte een bout dus een nieuw draagarmpje is ook geen overbodige luxe.

Maar goed ik zal het vertellen als de tijd rijp is. ;)

rke zei:
Ok, een nieuwe versie Clio 2. Mooi ding en ik ben reuze benieuwd naar de plannen. Ik gok op een upgrade in het vooronder?
En verder? Huisje, boompje, beestje?

Hier is ook het nodige veranderd.
In plaats van 130 km enkele reis nu thuiswerken, in plaats van eindeloos solliciteren nu werkgevers teleur moeten stellen.

Ik heb een mooi bedrijf gevonden voor de rest van mijn carrière. Mooi bedrijf, voelt als een warm bad. Wel een beetje buiten mijn comfortzone maar binnen mijn comfortzone was alleen een zeer omstreden organisatie beschikbaar met de belofte dat het echt tijdelijk werk was.
En mijn CV is de laatste jaren al versnipperd alsof de ratten er aan geknaagd hebben, dus het is hoog tijd voor een langer stukje.

Deze nieuwe kansen hebben wel gevolgen. Mijn cursus fietsenmaker (lach maar, het is beter dan geraniums kweken) heb ik ook moeten afbreken. Verder was ik bezig als vrijwilliger bij een bekende organisatie maar dat zou zoveel vrije tijd opeisen dat ik dat nog op moet gaan zeggen.

Mijn kindertjes zijn nu echt het huis uit, ik heb in zeer korte tijd twee kleinkinderen gekregen en een belofte van nog een kleinkind. Mijn huis is letterlijk overhoop gegooid door mijn nieuwe vrouw en haar plannen gaan nog wel wat jaren in beslag nemen.
Verandering houdt je jong, ik ben dus weer een puber. Nu het sleutelen aan een rallydoos weer oppakken en mijn leven is weer compleet.
Yin en yang, twee bekenden die altijd meereizen.

Fijn te horen rke!! En gefeliciteerd hoe bevalt het om grootvader te zijn?

Nicole GTR zei:
Dat is het verhaal....

Hopelijk is je collega okay en gelukkig ben jij, afgezien van een gekrenkt ego, in orde.

Een ongelukje zit in een klein hoekje en is altijd vervelend. De Clio komt er ook weer bovenop! Dat komt zo te horen ook goed.

Twix zei:
Nicole GTR zei:
Dat is het verhaal....

Hopelijk is je collega okay en gelukkig ben jij, afgezien van een gekrenkt ego, in orde.

Een ongelukje zit in een klein hoekje en is altijd vervelend. De Clio komt er ook weer bovenop! Dat komt zo te horen ook goed.

Ja het meest vervelende is dan ook het gevoel dat je echt niks hebt te vertellen. Alle veiligheidssystemen deden hun best maar ABS werkt niet op ijs. ESP doet dat ook niet echt en mijn lichte paniek toen ik dat voelde werkte vast ook niet echt mee.

Maar dat komt zeker goed!!

Tja,

Er zijn veel collega-autoliefhebbers die je heel goed kunnen uitleggen hoe vervelend dat voelt - het overkomt bijna iedereen een keer. Mijn allereerste deuk was ook met sneeuw, tegen een straatnaambordje. Ik voelde mezelf zo onvoorstelbaar dom dat ik dezelfde dag nog begonnen ben met het deukje er uit te halen.

Het is een risico van autorijden en het is ook een risico wat je pas met jaren rijervaring beter leert inschatten. Het is het spelletje van voorspellen wat er gaat gebeuren: gaat de auto glijden, gaat die dwaas toch voordringen, heeft die ander mij wel gezien?
Ik heb mijn dochters ooit allebei een oud autootje gegeven. Letterlijk met de woorden: Rij daar maar eens een spatbord af, dan weet je hoe het voelt.
En juist de minst voorzichtige van de twee moet haar eerste spatbordje nog verkreukelen. Hopelijk gaat ze het zo kalmpjes doen dat zij er zelf geen schade van oploopt. De botsdoos is vervangbaar.
Ik denk wel dat je het opknappen snel moet voortzetten. Dit is het moment waarbij menigeen het oude voertuig laat voor wat het is. "Niet meer waard", "de nieuwe rijdt ook lekker" en gebrek aan onderdelen, tijd en/of geld doet veel van dit soort projecten sneuvelen.

Ik zou misschien toch eerst voor opknappen / rijdend maken gaan, die motor kan je er altijd nog uitvissen. Desnoods uit een auto met allerlei kleurtjes plaatwerk :D

Maar, wat vond jouw nieuwe vlam van die verandering van vormgeving? Plaagt ze je nu dagelijks of heeft zij zelfs medelijden? Mag jij nog steeds sturen of krijg je nu commentaar als "Ik wil wel heel thuiskomen, laat mij maar rijden".

En over mijn nieuwe titel van Opa; ik heb altijd goed met jonge mensen kunnen opschieten. De oudste (het zijn kinderen uit een vorige relatie) heb ik recent mogen helpen met het begrijpen wat breuken zijn (wiskundige breuken.... ) en ik ervaar dat uitleggen als heel aangenaam. De jongste - op dit moment - is een assertieve jongedame die heerlijk adrem en spontaan kan zijn.
Prachtig. Hoewel dit karakter soms neigt naar eigenwijsheid. Gelukkig ben ik daarin ervaringsdeskundige, ik leg het haar nog wel een keer uit.

rke zei:
Tja,

Er zijn veel collega-autoliefhebbers die je heel goed kunnen uitleggen hoe vervelend dat voelt - het overkomt bijna iedereen een keer. Mijn allereerste deuk was ook met sneeuw, tegen een straatnaambordje. Ik voelde mezelf zo onvoorstelbaar dom dat ik dezelfde dag nog begonnen ben met het deukje er uit te halen. .

Eens, en, het kan erger. Ik reed bij mijn ouders thuis (thuiswonend toen) met mijn R19 de net geschilderde garagedeuren in. Ik was zo handig om 'even snel' op sokken de auto van de zijkant naar achterzijde te zetten. Hop, in de achteruit, gas erbij. Dat ging wat te vlot maar ik schoot van het rempedaal af, zo op het gas. Hop, rechterzijde zo de garagedeur in.
Tja, ik had wat uit te leggen die avond laat toen mijn ouders terugkwamen van een feestje.

De volgende dag stond ik de garagedeur te repareren met kneedbaarhout, te schuren en te schilderen.

Hey Nico. Erg vervelend dat de Clio uit de running is voorlopig maar dat ga jij/jullie gewoon fixen en dan is ie weer als voorheen.

Nico GTR zei:
(...)

Dat is het verhaal....foto's heb ik maar wilde ik nog even niet delen. (...)

Heel herkenbaar. :(
Mijn ongeluk is nu iets meer dan een jaar geleden gebeurd. Ik heb de foto's ook maar apart gehouden, het is erg genoeg dat ik het zelf heb gezien..

Sterkte, Nico!

Tja, beste leerschool is toch echt een keer ervaren... Ik had een Ford Sierra die nogal de neiging tot oversturen had. Die kon ik 2x prima opvangen. Maar nooit aan gedacht dat met een kofferbak vol met spullen de balans weleens kon omslaan naar onderstuur. En uiteraard had ik precies die keer een bocht waar een beetje olie lag en het geregend had. En dan staat er ineens een lantaarnpaal op de plek van de linkerkoplamp en heeft de stoeprand het fusee van het rechtervoorwiel afgebroken. En dat bij 30km/h... Ik kan me nog steeds de verbazing herinneren dat de auto bij het insturen gewoon niets aan richting veranderen deed.

Daarna gelukkig nooit meer een aanrijding veroorzaakt. Ook al heb ik nog best weleens een benauwd moment meegemaakt. Helaas wel nog een keer betrokken geweest bij een aanrijding en toen ervaren wat airbags en gordelspanners doen.

Ik zit soms weleens bij mensen in de auto... die hebben duidelijk geen idee dat een auto ook iets anders kan doen dan naar het stuur luisteren :D

Vervelend om te horen van je Clio maar gelukkig valt het allemaal mee. En dat je de foto's niet wil delen snap ik heel goed.

@rke, ik mag nog steeds sturen gelukkig. Ze heeft me direct getroost en de Twingo gevonden uiteraard.

@Marc, absoluut marc, zelfs als je het weet ga je het niet zien. :D

Thanks Mechanix!

@Der Magistrat, Ja vooral de eerste aanblik is het pijnlijke gedeelte. :( dank je! hopelijk begin komende maand de eerste "nieuwe" onderdelen erop.

@Engineer, jah de schok dat je ook eigenlijk voelt dat je er niks aan kunt doen. Ik ken de Clio door en door maar dit redden zelfs met die snelheid was teveel gevraagd..en dat bleek.

@406C, Dank je, komt goed idd. Nee ooit wel eens maar wat mij betreft pas echt openbaar als daaronder een foto kan staan met een auto zoals ik hem ken en graag wil zien.

Volgende maand hopelijk de eerste onderdelen jacht. En dan rustig beginnen met opbouwen van het onderstel. Veranderingen daaraan:

- 1.2 schokdemper naar 1.6 schokdemper
- Verlagingsveer 1.2 (blijft)
- Clio 172RS draagarm
- Clio 172RS Stabilisatorstang met toebehoren
- Clio 172RS aandrijfas
- Clio 172RS fusee

Om daarmee mogelijk te maken!!!

- Clio 172RS remklauw met 280mm remschijf.

Als het dan toch anders moet dan doen we het ook maar direct goed.

Liever een snaarstrak sturende kart met 60 pk dan een zeepkist met 200 pk. En die 60 paarden worden ook nog wel opgewaardeerd. Wel een vet goede reactie trouwens, echt een aanwinst voor dit forum ben jij (y)

Joop 5528328 zei:
De wielophanging van een Clio RS op 60pk? Zal hard nodig zijno_O

Zeker, met weinig vermogen is het des te belangrijker om de snelheid in de bochten goed vast te houden :cool:

OT: vervelend van de schade, maar gelukkig alleen materieel. Zelf mijn tweede auto ook TL gereden, en op lichte hersenschudding na gelukkig niks aan overgehouden. Succes met opknappen van de Clio, Ik lees altijd met plezier jou sleutel verslagen.

Aannames dat het 60 pk is en blijft....:T

Thanks Zadel

Dank je Mitsi! Ik ga mijn best doen hier ook een mooi verslag van te maken. :)

En zoiets?

0_Renault%20Clio%20II%20RS%20INTRAX%20Suspension%20Shock%20absorber%20schokdemper%20demper%20schroefset%20verlaging%20coilover%204%20copy.jpg

Dan kan je meteen gewichtsverschillen compenseren.

Ik krijg het vermoeden dat ik alle paardjes uit mijn oude botsdoos wakker zal moeten schudden om die "1.2 instapper" bij te sloffen.

Past een TCe205 er wel fysiek in? Ik betwijfel het eigenlijk. Een TCe100 zal een stuk makkelijker erin te lepelen zijn en wellicht ook fijner rijden ivm minder gewicht voorin.

Wat betreft je ongeluk is het natuurlijk vervelend maar er is geen menselijk leed geweest (buiten het emotionele naar je Clio toe) dus dan valt het mee. Zeker gelet op de omstandigheden. Had makkelijk anders kunnen aflopen. Jou een beetje kennende komt het ook weer helemaal goed met de Clio. Ik wens je in ieder geval veel sleutelplezier alvast en hopelijk staat er straks weer een fijne Clio zoals je die graag wilt hebben.

Zadelsnuiver zei:
Liever een snaarstrak sturende kart met 60 pk dan een zeepkist met 200 pk. En die 60 paarden worden ook nog wel opgewaardeerd. Wel een vet goede reactie trouwens, echt een aanwinst voor dit forum ben jij (y)

Vrij ontopic reactie toch? Alleen niet in lijn met de gemeenschappelijke mening van 2 handjesvol vaste stamgasten. Tja....en afwijken, meteen korte metten ermee!!! Dit is "ons" forum!!!

Joris 6091088 zei:
Zadelsnuiver zei:

Vrij ontopic reactie toch? Alleen niet in lijn met de gemeenschappelijke mening van 2 handjesvol vaste stamgasten. Tja....en afwijken, meteen korte metten ermee!!! Dit is "ons" forum!!!

Het gaat om de manier waarp, de toon van de reactie. Niet om de inhoudelijke mening...

Niet zo aanstellen, het os een openbaar forum, niet het tere-zieltjes-forum.

Ik verbaas mij een beetje over het verhaal rond de Clio. Er is een ongeluk, zonder gewonden, enkel wat blikschade. Waarom dan zo'n geheimzinnig verhaal er omheen, bracht het ongeluk zo'n grote deuk in het ego?
Om daarna de 60pk Clio ineens een Sjonnieficatie te geven met allerlei RS-onderdelen vind ik wat apart, vandaar de reactie. Wat moet je met al die onderdelen op een basisclio? Het zal nooit een RS worden...

PauseBreak zei:
Past een TCe205 er wel fysiek in? Ik betwijfel het eigenlijk. Een TCe100 zal een stuk makkelijker erin te lepelen zijn en wellicht ook fijner rijden ivm minder gewicht voorin.

Wat betreft je ongeluk is het natuurlijk vervelend maar er is geen menselijk leed geweest (buiten het emotionele naar je Clio toe) dus dan valt het mee. Zeker gelet op de omstandigheden. Had makkelijk anders kunnen aflopen. Jou een beetje kennende komt het ook weer helemaal goed met de Clio. Ik wens je in ieder geval veel sleutelplezier alvast en hopelijk staat er straks weer een fijne Clio zoals je die graag wilt hebben.

Nou alles past zolang je het maar aanpast. Maar een 1.2 tce idd zoals Mechanix al aangeeft 1.2 tce had altijd en heeft nu ook gewoon de voorkeur.
Ombouw met standaard delen is dan mogelijk wat de goedkeuring op kenteken ook veel makkelijker maakt.

@rke, ga daar maar wel vanuit. En ja misschien ooit wel eens zo iets als onderstel kan wel leuk zijn. Maar voor nu weer even een nieuwe basis maken. Dat geld voor onderstel heb ik ff nodig voor een nieuw hoekje en wat verf. :)

@Joris en Joop met gigantisch veel letters cijfers.

Een normale reactie met afwijkende mening vind ik hier helemaal prima. Het klopt dit is een openbaar forum en daarom komt er voorlopig geen foto met de staat van de auto nu. Die krijg je in een keer als ik als laatste foto een heb van een vers gespoten auto waarbij je niet meer ziet wat er is gebeurd. Als je dat niet begrijpt is niet mijn probleem.

Ik vraag je ook niet te begrijpen waarom ik een auto ga sjonnieficeren zoals je het noemt. Kijk gewoon rustig mee komend jaar. Het wordt vanzelf duidelijk wat het doel is. Wees in ieder geval blij dat ik niet zomaar een snellere auto ga bouwen op een 60pk onderstel. :D

Joop 5528328 zei:
Niet zo aanstellen, het os een openbaar forum, niet het tere-zieltjes-forum.

Ik verbaas mij een beetje over het verhaal rond de Clio. Er is een ongeluk, zonder gewonden, enkel wat blikschade. Waarom dan zo'n geheimzinnig verhaal er omheen, bracht het ongeluk zo'n grote deuk in het ego?
Om daarna de 60pk Clio ineens een Sjonnieficatie te geven met allerlei RS-onderdelen vind ik wat apart, vandaar de reactie. Wat moet je met al die onderdelen op een basisclio? Het zal nooit een RS worden...

Het eerste deukje doet bij iedere autoliefhebber pijn. Bij de eerste dertiendehands auto maar ook nog bij de zoveelste zakelijke botsdoos. Gewonden bij het ongeluk maakt de impact wel veel heftiger, zeker gewonden uit de kennissenkring.

En niet iedereen wil een godsvermogen stuk slaan op een auto. Omdat ik zelf ook met beperkt budget probeer met plezier in een auto te rijden, volg ik dit topic en reageer ik af en toe.
Ik zie in Nico een vakman die met liefde voor techniek aan zijn eigen auto zit te knutselen.

Wat vervelend om te horen Nico! Dat klinkt als een flinke nachtmerrie. Maar uit je berichten begrijp ik dat je er niet bij blijft zitten en komt de Clio gewoon weer de weg op, dat is heel mooi om te horen :D Heel veel sterkte en succes met de reparaties! Gelukkig ben je zelf ook wel handig genoeg, van wat ik zo heb gezien.

Het lijkt me desalniettemin geen straf om ondertussen in de Twingo te rijden, ondanks dat je het ongetwijfeld liever anders had gezien. Ziet er netjes uit, en for what it's worth: naar mijn mening is dit ook de stoerste Twingo die het zich geeft!

Ik heb er wel even een traantje om gelaten Bleuz. Hoe raar dat ook is het deed pijn.
Maar nee zeker laat ik het verhaal niet op deze manier eindigen. We gaan gewoon door! Al dan niet met een change of plans.

Ooh ja ik ben best fan van de Twingo aan het worden. Het is een fijne A naar B auto.
Afgelopen tank reed ik 1 op 22 dus dat is ook goed.

Nico GTR zei:
Afgelopen tank reed ik 1 op 22 dus dat is ook goed.
Lachen of niet? Het maakt wel degelijk een verschil, al nemen autojournalisten dat te weinig mee in de beoordeling van auto's. Met een Kia Picanto was je dat bijvoorbeeld nooit gelukt, omdat Koreanen gewoon geen zuinige motoren kunnen maken :LOL:

Of rij je nu ook daadwerkelijk zuiniger? Kan mij voorstellen, dat je van het ongeluk wellicht een beetje een trauma hebt en nu extra voorzichtig bent?

Ik had in iedere geval wel een trauma aan het ongeluk met mijn auto aan overhouden, heeft echt wel minimaal een halfjaar geduurd tot ik daarover was. Ondanks dat ik niet eens in de auto zat en mijn auto aangereden werd, terwijl hij geparkeerd stond.

Nico GTR zei:
Ik heb er wel even een traantje om gelaten Bleuz. Hoe raar dat ook is het deed pijn.

Ik denk dat de meesten op dit forum wel bovengemiddeld gehecht zijn aan hun auto, dus ik denk dat ik niet alleen voor mezelf spreek als ik zeg dat ik dat absoluut niet raar vind ;)

Nja Die band die Nico met zijn auto heeft zie je niet vaak, zelfs niet op dit forum. Nu ben ik misschien een extreem geval maar als ik straks vanmiddag mijn BMW een halve meter korter rij *knocks on wood* zit ik vanavond zonder enig schuldgevoel alweer naar nieuwe auto's te kijken.

Trauma lijkt me ook wat overdreven, zeker gezien dit gewoon een onvoorspelbare situatie was waar zelfs Max Verstappen weinig aan had kunnen veranderen. Ik las vandaag in de krant dat er een stuk of 20 aanrijdingen waren vanochtend door gladheid, lullig maar zo gaat het soms.

Ik voorspel trouwens dat Nico de Twingo nog wel ff houdt, zelfs wanneer de Clio weer helemaal fris is, lijkt me een erg fijn karretje met die 1.5 diesel (y)

In dat geval moet ik mijn vorige bericht wat herzien en spreek ik toch vooral voor mezelf :rolleyes: Ik denk dat ik dat gevoel namelijk wel herken. Dat had ik al erg toen in 2016 mijn 306 total loss is gereden, krap drie maanden in mijn bezit; ik wil niet weten hoe dat zou zijn met mijn huidige wagen, na meer dan vierenhalf jaar o_O

Terug
Bovenaan