Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Klinkt als zo'n waslijst van Klokje rondNico GTR zei:Intercooler slang /turboslang lekt iets. Hierdoor verkeerde drukmeting, druk sensor over de zeik, VNT open en een bak roet uit de uitlaat.
Map van BR performance mist delen waaronder VIN en ESP kenveld. Feitelijk bijna een wonder dat die loopt....
Prutsers...maar eens kijken of ze de originele willen sturen.
ESP storing
Injectoren staan niet ingeleerd
Lichte bonk in de aandrijflijn en een sporadisch heel erg licht slippende koppeling (100rpm terugval 1 keer gezien) vermoedelijk begin van het einde van het dubbel massa vliegwiel.
Xenon koplamp links niet mooi meer
Xenon lamp knippert en valt soms uit.
Mistlampen moeten vervangen worden.
Lip voorbumper mist
Verkeerde grille
Achterklep hangt scheef
Bumperhoeken steken uit
Lichte roest op de raamstijl voor.
Interieurdelen zitten los, achterbank mist een ankerpunt en de kofferbak mat is heel erg onfris. Feitelijk op het leer na gewoon een keer uit elkaar halen en nieuwe clips gebruiken en de middentunnel ff vervangen voor die uit een benzine Megane met lage kilometers.
En dan hebben we nog het reguliere onderhoud.
Banden en een grote onderhoudsbeurt met waarschijnlijk ook weer een keer airco vullen.
En dit is dan alles wat ik nu weet....maar de basis is goed. :T en de prijs ook.![]()
Zunigrijje zei:Klinkt als zo'n waslijst van Klokje rond![]()
Nee dat is duidelijk, maar ik vond het lijstje gewoon enorm lang: maar als je er plezier in hebt om aan auto's te sleutelen, dan heb je nu wel een leuk projectje. Wel jammer van de Twingo, net zoveel eraan gefixt en dan staat ie nu weer te koop.Nico GTR zei:Dit is niet goedkoop rijden zuinigrije. Maar dit is waarom ik autoliefhebber ben. De glimlach het gevoel en de vriendschappen die weer tot uiting komen. Dat alleen is dit allemaal waard. Wat een auto! Wat een fantastische opleving echt een grote broer voor de Clio.
1 gedachte trouwens....de Clio moet best behoorlijk heftig worden nu anders gaat die tegenvallen.
Zunigrijje zei:Maar de Twingo was toch een soort speciale uitvoering of niet? Ik schijn dat steeds te vergeten, want in de advertentie zie ik als potentiële koper vooral een diesel met een hele hoge km-stand. Ik hoop dat je hem snel verkocht krijgt, maar zal wel niet makkelijk worden ondanks je mooie omschrijving.
Wat wij vinden is niet zo relevant: particulieren hebben allemaal hun eigen eisen en verwachtingen, de meeste zien vooral een auto met hoge km-stand. Nu zou ik zelf wel eerder geneigd zijn, een auto te komen waar moeite in de advertentie gestoken is. En waar allemaal onderhoud aan uitgevoerd is.Mechanix zei:Zunigrijje zei:Maar de Twingo was toch een soort speciale uitvoering of niet? Ik schijn dat steeds te vergeten, want in de advertentie zie ik als potentiële koper vooral een diesel met een hele hoge km-stand. Ik hoop dat je hem snel verkocht krijgt, maar zal wel niet makkelijk worden ondanks je mooie omschrijving.
Liever een goed onderhouden auto met hoge km-stand dan een auto waar altijd op bezuinigd is. Ik vind hem niet duur als je ziet wat er allemaal aan gedaan is. Een serieuze potentiele koper ziet dat ook.
Wie zijn bril moet ik dan dragen? Ik kan het alleen beoordelen vanuit mijn eigen beeld, of moet ik net als Marc Rutte de boel bij elkaar gaan liegen? Ik ben gewoon niet iemand die mensen naar de mond praat, maar zijn eigen mening en visie geeft.Engineer2 zei:Mooie overstap Nico. En nog meer plek ook in zo'n Megane. Kan je weer een rationeel argument toevoegen ook
@Zuinigrije: Kom op, iets positiever. Ik zie iets te veel dat je je eigen wereldbeeld op alles projecteert. Dat is jammer. Zeker zou een Twingo zoals die van Nico sommige kopers afschrikken. Tegelijk trekt het andere kopers juist weer aan. Ik zie je op allerlei vlak advies en commentaar geven maar door alles vanuit jouw wereld te bekijken sla je de plank weleens mis. En dat komt weleens negatief over. Ik kan me weer minder of zelfs niet in jouw beeld verplaatsen en kies er dan voor om alleen te reageren wanneer ik iets positiefs kan brengen.
Zunigrijje zei:Wat wij vinden is niet zo relevant: particulieren hebben allemaal hun eigen eisen en verwachtingen, de meeste zien vooral een auto met hoge km-stand. Nu zou ik zelf wel eerder geneigd zijn, een auto te komen waar moeite in de advertentie gestoken is. En waar allemaal onderhoud aan uitgevoerd is.Mechanix zei:Zunigrijje zei:Maar de Twingo was toch een soort speciale uitvoering of niet? Ik schijn dat steeds te vergeten, want in de advertentie zie ik als potentiële koper vooral een diesel met een hele hoge km-stand. Ik hoop dat je hem snel verkocht krijgt, maar zal wel niet makkelijk worden ondanks je mooie omschrijving.
Liever een goed onderhouden auto met hoge km-stand dan een auto waar altijd op bezuinigd is. Ik vind hem niet duur als je ziet wat er allemaal aan gedaan is. Een serieuze potentiele koper ziet dat ook.
Maar als je dan gaat kijken naar de registratie datum, dan roept het wel vraagtekens op waarom de auto alweer zo snel te koop geboden wordt. Op 14 januari 2021 op naam gezet en vier maanden later weer te koop staat en dan 5 eigenaren, sinds 2011 dus gemiddeld genomen heeft deze auto om de twee jaar een nieuwe eigenaar gehad.
Ik snap dat Nico er liever geen verlies op wilt maken, maar het is geen makkelijke markt hoor: die auto moet concurreren met de vele Aygo's en Alto's die ook voor € 3000 te koop staan en veelal lagere km-standen hebben. En vooral dat het een diesel is, werkt in zijn nadeel. Mensen die kleine auto's rijden, die kiezen meestal toch voor benzine i.v.m. met de vaste lasten.
Zunigrijje zei:Wie zijn bril moet ik dan dragen? Ik kan het alleen beoordelen vanuit mijn eigen beeld, of moet ik net als Marc Rutte de boel bij elkaar gaan liegen? Ik ben gewoon niet iemand die mensen naar de mond praat, maar zijn eigen mening en visie geeft.Engineer2 zei:Mooie overstap Nico. En nog meer plek ook in zo'n Megane. Kan je weer een rationeel argument toevoegen ook
@Zuinigrije: Kom op, iets positiever. Ik zie iets te veel dat je je eigen wereldbeeld op alles projecteert. Dat is jammer. Zeker zou een Twingo zoals die van Nico sommige kopers afschrikken. Tegelijk trekt het andere kopers juist weer aan. Ik zie je op allerlei vlak advies en commentaar geven maar door alles vanuit jouw wereld te bekijken sla je de plank weleens mis. En dat komt weleens negatief over. Ik kan me weer minder of zelfs niet in jouw beeld verplaatsen en kies er dan voor om alleen te reageren wanneer ik iets positiefs kan brengen.
Als ik gezegd had, wat een super prijs voor Diesel Twingo met bijna 300.000km's op de klok: dan stond ik keihard te liegen en zou ik niet eerlijk naar mijzelf zijn. Je hoeft je ook niet in mijn beeld te verplaatsen, maar ik denk wel dat er veel potentiële kopers zijn die net zoals mij denken.
Overigens kreeg ik die Twingo net als advertentie op AD.nl![]()
Zunigrijje zei:Wat wij vinden is niet zo relevant: particulieren hebben allemaal hun eigen eisen en verwachtingen
Barri zei:Zoals mijn vader mij geleerd heeft: je mag niet liegen, maar je hoeft ook niet altijd de waarheid te vertellen.
€ 80 of wat is het per maand? Dat is 4x zoveel, wat je voor de benzine variant betaald. Ik zou die Twingo wel overwogen hebben, maar dat is meer omdat Nico op het Autoweek forum alles gedeeld heeft. Het onderhoud is dus aanwijsbaar en niet uit de duim gezogenMatthijsL zei:Helaas wordt de aantrekkelijkheid in mijn situatie kapotgeschoten door het belastingkanon waardoor het onderaan de streep een stuk duurder zou zijn.
Je onderstreept weer precies het probleem. Jij vergelijkt alles en iedereen met jouw situatie, jij zou die auto nooit kopen, dus hij is te duur. Nee, jij vind hem te duur, omdat hij niet in jouw situatie past. Maar dat wil niet zeggen dat dat de enige werkelijkheid is.Zunigrijje zei:€ 80 of wat is het per maand? Dat is 4x zoveel, wat je voor de benzine variant betaald. Ik zou die Twingo wel overwogen hebben, maar dat is meer omdat Nico op het Autoweek forum alles gedeeld heeft. Het onderhoud is dus aanwijsbaar en niet uit de duim gezogen
Maar ik rij zo weinig momenteel, dat ik op uitzondering van reisjes naar Holland ( kom uit Zuid-Limburg ) per maand slechts € 65 kwijt ben inclusief brandstof en verzekering.
Nu is mijn vergelijk nooit eerlijk, want ik steun de Nederlandse staat niet met zijn belachelijk accijnzen op benzine. Dus ik tank of in België of Duitsland, momenteel is België de enige optie....
Dat zei ik toch ook niet? Maar waar moet ik het dan mee vergelijken, met een dikke BMW? Of toch een A-segmenter wat de Twingo gewoon is, behalve dat hij op diesel loopt en dat maakt het voor veel particulieren oninteressant.Micha D zei:Maar dat wil niet zeggen dat dat de enige werkelijkheid is.
Zunigrijje zei:Dat zei ik toch ook niet? Maar waar moet ik het dan mee vergelijken, met een dikke BMW? Of toch een A-segmenter wat de Twingo gewoon is, behalve dat hij op diesel loopt en dat maakt het voor veel particulieren oninteressant.Micha D zei:Maar dat wil niet zeggen dat dat de enige werkelijkheid is.
Om de wegenbelasting te compenseren moet je echt heel veel rijden en wie doet dat nog, nu in deze pandemie?
Dat zei ik toch ook al?! Alleen in een andere bewoording.D Elzinga zei:Zunigrijje zei:Dat zei ik toch ook niet? Maar waar moet ik het dan mee vergelijken, met een dikke BMW? Of toch een A-segmenter wat de Twingo gewoon is, behalve dat hij op diesel loopt en dat maakt het voor veel particulieren oninteressant.Micha D zei:Maar dat wil niet zeggen dat dat de enige werkelijkheid is.
Om de wegenbelasting te compenseren moet je echt heel veel rijden en wie doet dat nog, nu in deze pandemie?
En je doet het wederom. Zat mensen die niet vanuit huis kunnen werken en ook niet op loop/fietsafstand van hun werk wonen. Als je veel rijdt maar niet perse een auto in forser formaat nodig hebt kan dit aantrekkelijk zijn.
Micha D zei:Wat ik mij wel af vraag, en dit is een oprechte vraag uit interesse. Jouw kennis over elektrische voertuigen reikt best ver, is dat omdat je denk dat de toekomst daar ligt? Of is het omdat je het vooral heel interessant vind? Of omdat je er achter staat uit duurzaamheidsoogpunt? Ik vraag het eigenlijk vooral, omdat als het laatste van belang is, hoe rijm je een dergelijke diesel aankoop dan daarmee. Nogmaals, gewoon een oprechte vraag, geen punt van kritiek hoor.
R W xxx zei:Best leuke auto, weet niet of ik tegenwoordig nog een 'oude' diesel zou aanschaffen (...)
Barri zei:Waarom reageren we nog op die trol uit Limburg?
der Magistrat zei:Prima advertentie hoor, Nico! Ik vind de kilometerstand helemaal niet gek, zeker met zo'n onderhoud. Liever een goed onderhouden Twingo met 290k km kopen, dan een matig onderhouden Aygo met 145k km, om maar wat te noemen.
W212 zei:Wat een machtige Megane!! Gefeliciteerd met je droomauto! (ik had wel als eerste die grill eruit gepulkt trouwens)
En voor wat betreft die Twingo, ik zou em zo kopen voor dat geld. Die blokjes zijn top en kunnen, mits goed op gepast (wat hier het geval is) enorme km standen aan.
BartM94 zei:Gave en zeldzame aanwinst. Het to-do lijstje is lang, maar dat hoeft natuurlijk niet in een teug gedaan te worden.
Met de zorg die je voor de Twingo hebt gedaan maak ik mij geen zorgen over de toekomstige toestand van de Megane![]()
Micha D zei:Wat een tof ding Nico! Ik wist ook niet van het bestaan van een RS diesel af, dus extra leuk. Is hij nou net zo snel als de benzine versie (door het extra koppel), of niet? Flink lijstje, maar over het algemeen wel overzichtelijke klussen (op het vliegwiel na misschien?). Zeker met jouw kennis van zaken ga je hier vast uit komen.
Wat ik mij wel af vraag, en dit is een oprechte vraag uit interesse. Jouw kennis over elektrische voertuigen reikt best ver, is dat omdat je denk dat de toekomst daar ligt? Of is het omdat je het vooral heel interessant vind? Of omdat je er achter staat uit duurzaamheidsoogpunt? Ik vraag het eigenlijk vooral, omdat als het laatste van belang is, hoe rijm je een dergelijke diesel aankoop dan daarmee. Nogmaals, gewoon een oprechte vraag, geen punt van kritiek hoor.
Ik vind je Twingo trouwens echt leuk, als je veel KM's moet maken is zo'n autootje toch ideaal. Ik zou ervoor tekenen.
Guus Leferink zei:Wat een gave auto Nico !
Ik heb ook een Megane 2.0 dci gehad (24-SJ-XF) een knalblauwe station, motor gechipt van 150 naar 180 pk
Dat ding sleurde er keihard aan en motorisch echt 0 problemen mee gehad, uiteindelijk verkocht met 294k op de klok
Maar als RS is het natuurlijk helamaal bijzonder !!
Ik snap ook best dat je de Clio houd en op gaat knappen, leuk project
En je eerste auto is natuurlijk heel bijzonder![]()
Engineer2 zei:Micha D zei:Wat ik mij wel af vraag, en dit is een oprechte vraag uit interesse. Jouw kennis over elektrische voertuigen reikt best ver, is dat omdat je denk dat de toekomst daar ligt? Of is het omdat je het vooral heel interessant vind? Of omdat je er achter staat uit duurzaamheidsoogpunt? Ik vraag het eigenlijk vooral, omdat als het laatste van belang is, hoe rijm je een dergelijke diesel aankoop dan daarmee. Nogmaals, gewoon een oprechte vraag, geen punt van kritiek hoor.
Die vraag speelde ook heel even door mijn hoofdMaar ik weet zeker dat je een Zoe best zou overwegen maar die zijn net een stukje kleiner en nog wat duurder.
Barri zei:De Megane RS diesel kende ik ook niet. Is die wel op de Nederlandse markt geleverd vraag ik me af? En hoe verhoudt het aantal zich t.o.v. de benzine?
R W xxx zei:Best leuke auto, weet niet of ik tegenwoordig nog een 'oude' diesel zou aanschaffen maar het zal ongetwijfeld goed rijden. Heb toen hij net uit was de benzinevariant, in zo'n vaag oranje kleurtje, eens mogen rijden en dat reed meer dan prima. Dash was alleen zo plastic-fantastic als ik me goed herinner.
Jay DoubleYou zei:R W xxx zei:Best leuke auto, weet niet of ik tegenwoordig nog een 'oude' diesel zou aanschaffen (...)
Sommige mensen hebben soms helaas geen keuze. We kunnen niet van achter ons scherm in andermans portemonnee kijken.![]()
Damianw26 zei:Ben benieuwd naar de upgrades, echte zeldzaamheid dus zo’n diesel RS en inderdaad lekker gebruiken. 145K km is echt enorm weinig, weet je iets van de historie? En zitten in deze generatie RS al de recaro sportsters?
BleuZ NL zei:Zo Nico, da's weer even wat anders :T Fantastisch, zo'n dikke Mégane!
Ik vind dit toch wel één van de mooiste ontwerpen van Renault, zeker in de facelift driedeurs uitvoering.
Mooi luxe en sportief interieur ook, en nog erg netjes zo te zien! Genieten lijkt me dat. Ik kom 'm graag eens bekijken![]()
Exact mijn ervaring.Nico GTR zei:Was een heel leuke gewaarwording en Marc is in het echt een heel erg leuke en praatgrage man. Joep is zeer en zeer streng, misschien soms net te? Maar opzich kwam de uiteindelijke keuring er best redelijk uit.
Carkiller zei:Pas ik daar in?:T
Mechanix zei:Poh, dat zijn mooie stoelen!![]()
adinsx zei:Er komen hier weer heel wat mooie herinneringen op poppen Nico. Alleen al qua design met het 'kontje'. Je vindt het óf geweldig, of hondslelijk. Ik hoor bij de eerste categorie.
Geen gooi en smijt auto? Hm, ja heb je gelijk in. Ik stapte over van de Clio II RS182 (zeg maar waar jij naar toe wil met de Clio), in de RS230 R26. De Clio is met zijn 1010 kg véél meer een gooi en smijtauto, maar de R26 gaat zó ongelofelijk hard de hoek om... Heeft de diesel ook het sper-torsen-diff? Of dat niet.
De Recaro's zijn zeker geweldig. Stapte na 10,5 uur over 1300 km helemaal fris uit zonder klachten.
Ik zou zeggen, maak hem netjes op de punten die nog te gaan zijn, en dan zie ik hem wel langskomen. Een stoplichtsprintje slaan we over, want ik zal de eerste meters winnen dankzij de EDC, daarna blaast het dieselkoppel me wel voorbij.![]()
Total Loss zei:Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!
Mooi is dat zo'n dikke diesel versie van een hothatch, gaan we zeker niet meer zien in de toekomst.
Opel deed het ook met de Astra GTC, lijkt me net zo zeldzaam als deze Megane.
Veel plezier ermee!![]()
BleuZ NL zei:Zo Nico, da's weer even wat anders :T Fantastisch, zo'n dikke Mégane!
Ik vind dit toch wel één van de mooiste ontwerpen van Renault, zeker in de facelift driedeurs uitvoering.
Mooi luxe en sportief interieur ook, en nog erg netjes zo te zien! Genieten lijkt me dat. Ik kom 'm graag eens bekijken![]()
R J G Ruiters zei:Dan doen we een mini meet in Echt of elders in de buurt. Zijn genoeg mooie plekjes om bij elkaar te komen en elkaars auto's te begluren.
Damianw26 zei:Fantastische stoelen, doet heel erg veel voor rijbeleving!
406c zei:Wat een toffe Megané, veel plezier er mee!
Exact mijn ervaring.Nico GTR zei:Was een heel leuke gewaarwording en Marc is in het echt een heel erg leuke en praatgrage man. Joep is zeer en zeer streng, misschien soms net te? Maar opzich kwam de uiteindelijke keuring er best redelijk uit.![]()
Bofkont 350 zei:Hele mooie nieuwe aanwinst Nico
Maar een diesel?? jij als elektro man, dat vind ik bijzonder verrassend.
S RS zei:Mooi project Nico! Ik hoor bij de groep dit dit model altijd een mooi dik ding heeft gevondenDaarbij wist ik niet dat deze is geleverd als diesel. Lijkt me erg fijn zo'n koppel monster in een auto als deze, zeker als hij straks is voorzien van een goede chip en misschien zelfs turbo upgrade. Sturen zal die vast goed doen, mijn Mégane 3 in GT-Line stuurt al super, dit zal wel de overtreffende trap zijn!
Onze auto historie vertoond wel wat gelijkenissen: beide en Clio 2, beide een 1.5dci gereden, beide een Mégane (ander modelletje en zeker ander blok helaas)
Geniet er van en in jou handen zal die snel beter worden![]()
opel omega zei:Wat ga je nu eigenlijk met de Clio doen? Nogsteeds opknappen en aanpassen of is de Megane de vervanging van beide?
Nico GTR zei:Dit blok is gemaakt voor de eeuwigheid. Dus levensduur en sterkte hoef ik me niet druk om te maken. De grootste vraag is eigenlijk meer hoe ik voldoende diesel erin krijg voor 300 pk.