NGTR zijn projecten, 2000 Clio RS169 + Megane RS175 + Kangoo 1.6. New kid on the block...again!

@Zadel, ja als in dat ik anders was gaan sparen voor een RS en dan de Clio als daily zou houden en over een paar jaar echt wat ging veranderen.
Nu denk ik ja....hoe ik het ook wend of keer die Clio wil ik niet kwijt dus ik ga maar gewoon rustig beginnen met bouwen.
Inderdaad denk ik dat de Twingo zeker wel een jaartje zo niet langer in bezit blijft. Het is een relaxte auto om te rijden en er zit een lekkere geluidsinstallatie in. Airco ff fixen en ik heb van de zomer ook een heel fijn ding voor woon-werk.

@Bleuz, ik denk inderdaad dat we daar heel goed over kunnen praten. ;) Maar je moet nog maar eens een keer langsrijden als je bij familie bent geweest. :D

@Zuinigrije, Mwoh ik rijd wel rustiger met de Twingo maar dat ligt ook aan de auto. De Clio is door alle kleine aanpassingen en de wat grotere best wel een auto geworden met erg goed stuur en rijgedrag. Ik weet over het algemeen wel waar die naartoe wilde. Zelfs toen ik voelde dat ik de macht echt kwijt was. Maar goed....beter dan over je collega heen rijden. Blik is nog te fixen.

De Clio is ook veel opzwepender. Daagt je wat meer uit om hard te rijden. De Twingo heeft koppel onderin en is daardoor ook vlot de bocht uit. Ik rijd daarom ook gewoon met wat minder toeren.
Daarbij vind ik de Twingo enorm gevoelloos sturen. En dat heeft ook effect op het rijgedrag omdat die me al een keer heeft verrast.

Maar ik zou graag ja zeggen ik ben er anders door gaan rijden maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat dit (gelukkig?) niet het geval is.

Maar het is zeker prettig dat ik voor 45 euro 800 km kan rijden. Dat scheelt wekelijks dan wel. Alhoewel die elke maand echt wel fors duurder is.

Jammer van de Clio Nico. Snap je pijn goed. (Wij zijn wel een beetje gelijk qua liefde voor auto's die al jaren economisch total los zijn :) ). Ben wel blij dat je hem weer gaat maken en nog beter maakt dan hij was. Gelukkig is blik inderdaad te maken en is het een mooie gelegenheid om hem te updaten.

BleuZ NL zei:
In dat geval moet ik mijn vorige bericht wat herzien en spreek ik toch vooral voor mezelf :rolleyes: Ik denk dat ik dat gevoel namelijk wel herken. Dat had ik al erg toen in 2016 mijn 306 total loss is gereden, krap drie maanden in mijn bezit; ik wil niet weten hoe dat zou zijn met mijn huidige wagen, na meer dan vierenhalf jaar o_O

Beetje ongelukkig verwoord van mijn kant wellicht, ik ben het namelijk zeker met je eens dat de gemiddelde forummer een sterke band heeft met zijn/haar auto (y)

Zadelsnuiver zei:
BleuZ NL zei:
In dat geval moet ik mijn vorige bericht wat herzien en spreek ik toch vooral voor mezelf :rolleyes: Ik denk dat ik dat gevoel namelijk wel herken. Dat had ik al erg toen in 2016 mijn 306 total loss is gereden, krap drie maanden in mijn bezit; ik wil niet weten hoe dat zou zijn met mijn huidige wagen, na meer dan vierenhalf jaar o_O

Beetje ongelukkig verwoord van mijn kant wellicht, ik ben het namelijk zeker met je eens dat de gemiddelde forummer een sterke band heeft met zijn/haar auto (y)

Precies. Vind het belachelijk hoe sommige mensen dan reageren. Natuurlijk is het zo dat als je nuchter kijkt de beslissing om zo'n Clio te repareren of te veranderen niet de juiste keuze. Ik begrijp Nico echter heel erg goed. Hij heeft een band met de auto en dan is dit juist prachtig qua ontwikkelingen. De reden waarom het nu opeens moet is erg vervelend maar wij hebben er niks over te zeggen. Dus Nico.... ga vol plezier en trots verder met je project en ik blijf het zeker volgen. Ik vind het wel bijzonder om te zien hoe onze passie gelijk loopt. Werd eerder al eens door iemand hier vergeleken. Heb met mijn Corsa ook een paar weken terug een ongeluk gehad waarbij de schade minder erg is maar de gevolgen wel veel groter helaas maar ook die komt terug.

Zadelsnuiver zei:
BleuZ NL zei:

Ik snap jouw opmerking heel goed hoor. In 2018 heb ik een motorongeluk gehad waar ik ongeschonden vanaf ben gekomen. Tot de dag van vandaag ben ik daar dankbaar voor. Als de motor TL was gegaan, had dat helemaal niks afgedaan aan mijn dankbaarheid. Want het is uiteindelijk materiaal. Nu was zelfs die motor wonder boven wonder slechts licht beschadigd geraakt, dus dubbel mazzel gehad. Even slikken, je zegeningen tellen en weer door!(y)

Tja, een ongeluk kan je zo gebeuren.
Ik heb het de afgelopen 2,5 jaar, 3 keer op het laatst door een ingreep kunnen voorkomen.
Bij de tweede keer was dat eigenlijk meer te danken aan de bestuurder die zo de kruising op reed en op het laatste moment toch op de rem trapte.
Dan blijkt de remweg toch langer dan gedacht.
Daarom houdt ik altijd voldoende afstand en pas mijn snelheid aan, aan de situatie.
Ik snap je keuze de Clio weer op te knappen en te verbeteren heel goed.
Als autoliefhebber kijk je sowieso, niet alleen naar de centen.
Ik geef jaarlijks bijna de aanschafwaarde uit aan het onderhoud. Rationeel gezien is de auto dus ook al lang afgeschreven. Maar dat is juist het verschil tussen iemand die alleen een auto koopt om van a naar b te rijden en de autoliefhebber.
Ik ben benieuwd hoe de Clio er straks uit zal zien.

Fijn om te zien dat je de Clio gaat repareren. Gaat sowieso mooi in tegen de huidige wegwerp mentaliteit (die vaak als rationeel wordt gezien, maar misschien niet altijd echt is?). Of dat nou vanuit verlangen komt om langer met spullen te doen of emotionele binding met de auto maakt me niet zo veel uit. Ik hoop dat ik nog een keer mijn nieuwsgierigheid naar wat anders kan bedwingen en ook zo lang met een auto kan doen.

Ben erg benieuwd hoe het verschil met de RS dempers gaat worden. Hou ons op de hoogte!

opel omega zei:
Jammer van de Clio Nico. Snap je pijn goed. (Wij zijn wel een beetje gelijk qua liefde voor auto's die al jaren economisch total los zijn :) ). Ben wel blij dat je hem weer gaat maken en nog beter maakt dan hij was. Gelukkig is blik inderdaad te maken en is het een mooie gelegenheid om hem te updaten.

Haha ja dat kun je wel zeggen. En als ik er geen plezier in had gehad was het ook niet gebeurd inderdaad. Dus komt zeker goed! Thanks man! Eens kijken of ik hem op het niveau van de Omega kan krijgen. ;)

MWH zei:
Nico GTR zei:
Inderdaad denk ik dat de Twingo zeker wel een jaartje zo niet langer in bezit blijft.
Beetje doorrijden dus en je haalt de Clio in qua kmstand. :T

Tsja dat zou 1.5 jaar moeten zijn dan denk ik? We weten het niet we zien het vanzelf! 280k vanaf morgen dus dan kunnen we gaan tellen. :D

@Mechanix, precies!

@MX6, Die remweg was te lang helaas. Maar mooi verwoord inderdaad! Uiteindelijk gaat het om de eigen smile en ik weet dat die van oor tot oor zal zijn dus daar doe ik het voor.

@Matthijs, ja over 6 dagen heb ik de Clio 5 jaar in mijn bezit. Ik was toen 20...jong en onbezonnen. Het is idd ook die emotie die erin zit, alle vrijheden die die auto mij heeft gebracht, de vriendschappen, de mogelijkheden, de fantastische momenten. Dat zit er op de een of andere manier gewoon in. En ik weet ook dat ik daar geen afscheid van wilde nemen. Ik weet niet of ik het nog een keer zo ga voelen, maar tegelijkertijd klopt op de een of andere manier altijd alles aan die auto. Ik heb dat vaker gezegd hoeveel verschillende modellen ik ook al heb mogen besturen als ik terug stap in mijn Clio is dat toch heel anders.
Ik ben ook enorm benieuwd. Overigens de dempers worden i.v.m. de gewichten op de vooras van een 1.6 in eerste instantie. Die 2.0 dempers durf ik nog even niet aan. Maar het komt zeker weten terug!

Kan ik me heel goed voorstellen! Ik kan me mijn eerste auto nog goed herinneren. Ook jammer dat ik die weg moest doen omdat ik er toen eigenlijk geen geld voor had. Niet dat de auto zelf nou zo goed was, maar zulke leuke herinneringen eraan! Dan kan je zeggen: "Het is maar een brok metaal". Maar dat is mijn trouwring uiteindelijk ook. [sub]en die kan ook wel een poetsbeurt gebruiken..[/sub] Feit is dat de auto wel de herinneringen levend houdt. Ook deze schade hoort straks in dat rijtje herinneringen. Gewoon lekker rijdend houden zolang je het zelf wil en zolang je de kosten naar jezelf/je gezin kan verantwoorden.

Ach de 1.6 dempers zullen al een verschil zijn. En misschien qua comfort/sportief wel het betere compromis.

Jaja hoe is het nu met!

Sommigen van jullie hebben vast de Kangoo wel langs zien komen in klokje rond. Was een heel leuke gewaarwording en Marc is in het echt een heel erg leuke en praatgrage man. Joep is zeer en zeer streng, misschien soms net te? Maar opzich kwam de uiteindelijke keuring er best redelijk uit. Dus daar zijn we maar vol goede moed aan begonnen.

Schokdempers had ik, nieuwe bouten besteld (11.9 sterk, fijndraad en 55 euro) maar ik was blij dat ik ze had. De originele bevestigingsmethode is met een soort draadbusje dat met een 3-tal lasprikjes op de kokerbalk van de achteras is vastgezet. Superlean in de fabriek natuurlijk, maar idd dat rot gewoon vast. Niet zo erg echter, slijp dat gedeelte af...(bout was al afgebroken aan de andere kant.) bout aan de bovenkant los en draai de demper eruit.

De andere kant zat de bout niet vastgerot in de demper maar draaiden we het busje los. Dus soortgelijk verhaal...nu nog vastmaken.

Boven zit het vast met een heul lange bout en een moer....die had ik nieuw...aan de onderkant dus met een bout en dat busje. Nu hadden we dus 4 heul lange bouten. 4 moeren en 2 bouten voor de onderkant. Zet de bovenkant vast op de manier met nieuwe hardware zoals voorgeschreven door de fabrikant. Dan kan de onderkant gewoon vast met de nieuwe bout en de overgebleven moer die ze er in Frankrijk ooit op hebben gezet voor de bovenkant. En dan zitten er in minder dan een uur 2 nieuwe dempers onder.

51118893411_8f609183f5_c.jpg

51118643629_9e048c76e6_c.jpg

2 nieuwe remschijfjes.

51118804973_7a39eb805f_c.jpg

Remleidingen compleet geschuurd. Voor tot achter, uiteindelijk was er 1 stukje dat echt net te ver was voor de APK. Dus dat vervangen van koppeling tot koppeling en de rest netjes getectyleerd. Viel eigenlijk heel erg mee gelukkig het zag er erg uit maar was echt heel oppervlakkig.

Als je remmen gaat doen, zeker bij een oudere auto controleer dan altijd of je geleidepen nog goed is. Dat kleine beetje roest en die vegen kunnen er al voor zorgen dat het stroef loopt tot het een keer echt vast slaat. Netjes schoonborstelen, dikke laag vet erover, terugsteken en het rubbertje weer goed en dat gaat de komende 5 jaar weer mooi mee.

51118804998_195e8a430f_c.jpg

Toen kwamen we nog een ashoes tegen die los begon te laten, zijn de zomerbanden vervangen voor 2 nieuwe en zo gaat die weer lekker opgefrist de tweede ronde tegemoet. Al met al net over de 1000 euro aan onderhoud, (inclusief beurtje en APK)

De Clio gaat met een paar uur als ik er zin in heb goed vooruit, meeste tijd heb ik in het vinden van alle onderdelen gestoken. Een mooi nieuw stuur, bumpers, zijschermen en een chassishoek waar ik het benodigde plaatstalen stukje uit kan gaan boren zodat mijn koplamp en bumperophangpunt weer op de juiste plek zitten.
Aandrijfassen, etc....het gaat niet snel maar beter goed dan snel weer terug.

51118903501_73fa4f13f2_c.jpg

We hebben immers vervoer in de vorm van de fortuinlijke Twingo die ook een dosis aandacht mocht krijgen. Ik heb eerder geschreven dat ik niks aan het onderstel ging doen....mja dat was een leugen.
Ik merkte mettertijd dat het "als een kart sturen" niet bepaald waar was. Ik heb dat eigenlijk aan de Twingo gewijt want ik was en ben geen enorme liefhebber van het model. Maar een auto die gebaseerd is op een Clio 2 kan toch niet zo slecht zijn? Per toeval stuitte ik op een set Twingo RS cup dempers, die na wat navraag onder mijn Twingo zouden passen. Toen de oude dempers eronder uit kwamen zag ik het probleem echter al weer. Verlagen op originele dempers.....niet doen zet er nieuwe onder! Deze deden helemaal niks meer. Gasdempers die niet terug omhoog komen en eigenlijk ook bijna geen weerstand bieden bij het omlaag drukken.....mnee niet echt bevorderlijk. En de veerweg was ook lachwekkend....

51118903551_91169aa8ef_c.jpg

Warempel, passen onder de auto, dat deden ze....fusee is 60 en 60, draagarm is dus ook anders want ik heb geen stabistang die aan de veerpoot vast zit. De mijne zit net als bij de Clio aan de draagarm. Prima uitwisselbaar dus....oh ja en mijn beugeltje voor de kabel van de ABS sensor is iets anders. Dat was echter relatief makkelijk opgelost.

Dan had ik eerder geschreven dat de AC het niet deed. Bij de Twingo 2 heeft Renault besloten een combinatiekoelmodule te maken. Motor en Airco gaan samen in 1 apparaat. Een prachtig slank staaltje engineering wat best goed werkt. Ware het niet dat het mij toch ook wel een aardig bedrag kostte. Online kon het goedkoper maar dat durfde ik niet aan, met wat korting bij mijn vaste automaterialenzaak kwam de prijs op 200 euro. En dan vullen voor 114....gloep. Maar ik kan rapporteren dat hij ijskoud wordt en dat is ook wel lekker. Ik weet niet of ik het nog een keer wil doen want het is best wel een rottig werkje. De originele Renault unit zag er niet heel goed meer uit en brokkelde behoorlijk uit elkaar dus heel erg verbaasd dat die lek was....dat was ik dan ook weer niet.
Samen met een grote beurt, origineel luchtfilter terug etc. is die weer klaar voor de komende 30k.

51119696030_e2aa9fd054_c.jpg

Ik zal het knopje van de CC nog even repareren zodat mijn knopje om snelheid terug te nemen ook werkt, maar verder is alles werkzaam nu en wat stuurt het goed! Het staat wel "te hoog" maar goed, voor deze prijs ga je echt niet snel iets beters krijgen en rijgedrag is het belangrijkste bij deze auto. Dagelijks heen en weer en goed gevoel in het stuur. Dat het dan iets minder fotogeniek is dat neem ik dan maar op de koop toe.

Hij is ook vies tenslotte.

51118653809_8aea0894db_c.jpg

Mooie vorderingen!

Airco is inderdaad een zwak punt van de Twingo II (een van de weinige zwakke punten). Word vaak afgedaan als steenslag en dus geen garantie / coulance toen de auto's nog jong waren. maar er is ook wel degelijk iets niet helemaal lekker met het product als het zo vaak voor komt.

Een collega van me heeft zo'n Twingo gehad en die heeft in een paar jaar 3 condensors/radiateurs versleten...

Ik denk dat het aluminium niet zuiver genoeg is of gewoon een te corrosie gevoelig materiaal. (Type aluminium)

Deze aftermarket is behandeld want in principe moet die wel 2ton mee kunnen gaan. Aan de andere kant scheelt het kennelijk enorm om er nog wat racegaas voor te doen. Dus het zal een combinatie van factoren zijn....
Maar goed het werkt verder weer goed en daar ging het mij dan weer om.

Het is niet fijn om een auto te hebben met airco en dan te bedenken dat die alsnog niet werkt.

Die Klokje rond was wel leuk om te zien, dat kan ik mij nog wel vaag herinneren: ik twijfel zelf of ik wel zou durven met een auto naar klokje rond, want Joep komt inderdaad erg streng over :LOL:

Nou zeg, je doet je aankoop te kort! Een geweldige R26 zoals ik had alleen dan niet met 230 pk benzineslurper maar koppel leverende diesel RS (y)

adinsx zei:
Nou zeg, je doet je aankoop te kort! Een geweldige R26 zoals ik had alleen dan niet met 230 pk benzineslurper maar koppel leverende diesel RS (y)

215 pk en 450 Nm.

Het is een behoorlijk ruwe diamant maar wat een ding. Ik kon dit niet laten staan. En ja ik wist vanochtend dat ik hier naar ging kijken maar ik had niet bedacht dat dit zo kon lopen.

Ik ben er heel blij mee maar daarom verdient het verhaal iets meer aandacht. Komt goed. Dank jullie allemaal :D

Haha, gaaf zeg. En zo heb je er ineens drie :D

Wordt dit je daily? Lijkt me perfect, gaaf ding! En lekker bezig met de Clio (y)

Stiekem toch een heel gaaf ding, en als diesel misschien zelfs nog leuker? Ik ben benieuwd naar het hele verhaal :) gefeliciteerd alvast (y)

Nico GTR zei:
(..)Per toeval stuitte ik op een set Twingo RS cup dempers, die na wat navraag onder mijn Twingo zouden passen. (..)

51118903551_91169aa8ef_c.jpg

Dan ben je bij Joep geweest.. en koop je toch dat merk waar hij geen fan van is.. :T

Nico GTR zei:
(..)
Het staat wel "te hoog" maar goed, (..)

51118653809_8aea0894db_c.jpg

Kwestie van perceptie, denk ik. Ik vind 'm er prachtig bij staan. (y)

.. maar goed, kennelijk was je er toch niet tevreden over en ben je voor een flinke upgrade gevallen. ;)
(want ik neem aan dat je niet voor 2 diesels HSB gaat betalen..).

Mechanix zei:
Zo, da's een dik ding!(y) Dacht heel even dat het de oude RS van adinsx was!:)

Oh man, die mis ik nog steeds. Gelukkig is hij in goed beheer bij een liefhebber: https://www.instagram.com/niekdb_/
En, in tegenstelling tot wat ik niet deed: hij komt nog wel eens op de Nordschleife.

De RS dCi was er ook met optioneel sportpakket. Geen idee of die van Nico dat ook heeft, maar alleen al van de looks mijmer ik weer terug naar die van mij :)

Ha, ik heb zelfs gemist dat er een diesel-RS was.
Wat een gevolgen heeft dat slippertje gehad zeg, nu heb je opeens drie Renaults!

Leuke aankoop. :)

Ja ik doe mijn aankoop tekort...maar hoe breng je onder woorden als er een soort droom is uitgekomen. Al is het misschien niet in de hoedanigheid van een 230 pk F4R maar met een 215 pk M9R.
Ik heb sinds de aankoop en nu ongeveer 1000 km weggetikt, oke deels omdat ik vanaf de plek van aankoop naar mijn ouders en naar huis ben gereden met tussendoor nog een rondje om dit kanon aan Ronald te laten zien.

Ja wat zeg je erover....wat een auto, al ruim 5 jaar probeer ik de Clio naar een Renault Sport by Nico te krijgen maar ik moet echt nog wel wat doen wat is dit anders dan alles wat ik heb gereden.
Zitpositie is perfect, stuurgevoel is subliem, mede dankzij de Recaro stoelen kun je al je aandacht op rijden leggen en wat doet die dat goed! Ik heb er gewoon geen woorden voor...maar ja ik heb denk ik iedereen verbaasd hiermee dus laat ik beginnen met de bewuste zaterdagavond dat ik deze online zag komen en iedereen over elkaar heen duikelde op facebook om mij ervan te verwittigen dat dit te koop stond.

Ik heb getwijfeld, tegen mezelf gezegd dat het niet slim was, uitgerekend wat het kost tegenover de Clio en de Twingo, toen tegenover een normale Megane 2 RS. Geconcludeerd dat ik te nieuwsgierig was. Naartoe gereden met de afspraak dat ik hem niet direct mee ging nemen en toen heb ik hem direct meegenomen.
Nog geen seconde spijt van gehad en ik vraag me steeds af of het inderdaad mijn auto is.....vanochtend ook, dan stap je dieper in dan ooit te voren en voel je de Recaro je schouders grijpen. Start je die zware diesel die overigens echt verassend gecultiveerd is en draai je aan dat mooie lederen stuur. Dan voel je al direct dat dit zo anders is dan de Clio en de Twingo. Vergeleken met die 2 ook de rust en de kalmte aan boord. De langere wielbasis voel je daarin ook zeker door. Dit is geen auto om mee te gooien of te smijten dit vraagt veel delicatere handelingen. Het is zeker niet langzamer want ik heb al snelheden gehaald in bochten die ik met de Clio al niet redde. De stabiliteit en de voorspelbaarheid net als het gevoel in het stuur is van de Megane gewoon echt goed. En dan heb je het gaspedaal nog niet eens aangeraakt.

Ergens is de auto me een beetje gegund, deels ook omdat ik wel duidelijk liet merken dat ik hem heel erg gaaf vond en omdat ik echt van plan ben om hier nog zeker 5 jaar in te rijden. Ik ga niet uitsluiten dat die over 5 jaar nog standaard is want ik denk dat er tussentijds nog wel minimaal 1 keer een turboupgrade komt om hem naar en over de 250 pk te halen. Maar eerst zijn er heel veel losse eindjes die bij elkaar geknoopd moeten worden.
Een aantal dingen hebben we al een vermoeden van waar dat in zit maar voordat die op te lossen zijn moeten er een aantal voorzorgsmaatregelen getroffen worden. Dus dat is niet 1/2/3 zo opgestart. Nou ja in ieder geval hij gaat langzaam steeds mooier worden en steeds beter.

Enfin kort samengevat, de basis is goed er staat nu een auto met 143.000 km die ik opzich wel geloof die naar alle waarschijnlijkheid een zwaar leven heeft gehad. Heel veel dingen zijn best netjes, heel veel dingen hebben ook aandacht nodig, alles moet eigenlijk even nagelopen worden en dat lijstje is best lang maar kost dan ook voor het grootste gedeelte heel veel tijd om op te lossen. Dus ja onder het mom van een liefhebber voor een liefhebber heb ik een auto uit de stalling gehaald en besloten dat dit mijn nieuwe daily gaat zijn.

En eigenlijk....een betere kun je dan ook niet hebben wat mij betreft.

51125291219_576726c221_c.jpg

Had ik alle moeite gestoken in de Twingo als ik dit had geweten? Misschien niet maar ik kan wel goed afscheid nemen van een wagentje dat echt wel leuk is en nu ook erg netjes. Alles werkt weer en als ik het bedrag krijg wat ik in gedachten heb dan heb ik zonder afschrijving gereden en enkel de brandstofkosten en overige autokosten gehad. Dat is ook wel goed dan....

Dus welkom inderdaad, een van mijn droomauto's bereikt. Vinkje behaald, welkom nieuw project! Welkom nieuwe daily en welkom auto waar ik weer heel erg blij van word. Ik hoop dat we samen nog veel mooie kilometers gaan maken en dat we nog veel foto's door heel Europa kunnen verzamelen....tijd voor een nieuwe hoofdstuk!

51126354575_ba37e2978f_c.jpg

Tijd voor rust.....bedankt allemaal voor de felicitaties. :D

Qua zeldzaamheid overigens, geen idee waarom dit nooit is aangeslagen in Nederland. Je kon ze destijds via VKV wel kopen, 32.500 euro voor de eerste 20 en daarna 35000 Megane RS175. Maar veel geleverd zijn ze niet inderdaad. Als het goed is zijn er nu nog 2 in Nederland....maar dat weet ik niet 100% zeker. Ik ken er in ieder geval 1....die is nu van mij.

Goed verhaal Nico! En erg herkenbaar mbt hoe goed zo'n Mégane stuurt. De mijne was dan maar een miezerige 2.0 16V met 140 pk maar wat kon dat ding genadeloos hard door de bocht, onvoorstelbaar (y)
Nu ben ik nog steeds wel een beetje benieuwd naar wat er nog precies aan moet gebeuren om 'm weer 100% te krijgen, maar aan de andere kant zien we dat straks wel met de updates waarschijnlijk. Voor nu elk geval heerlijk genieten van jouw eigen échte RS en niet vergeten dat er ook nog een Clio naarstig op je staat te wachten hè ;)

Intercooler slang /turboslang lekt iets. Hierdoor verkeerde drukmeting, druk sensor over de zeik, VNT open en een bak roet uit de uitlaat.

Map van BR performance mist delen waaronder VIN en ESP kenveld. Feitelijk bijna een wonder dat die loopt....
Prutsers...maar eens kijken of ze de originele willen sturen.

ESP storing

Injectoren staan niet ingeleerd

Lichte bonk in de aandrijflijn en een sporadisch heel erg licht slippende koppeling (100rpm terugval 1 keer gezien) vermoedelijk begin van het einde van het dubbel massa vliegwiel.

Xenon koplamp links niet mooi meer

Xenon lamp knippert en valt soms uit.

Mistlampen moeten vervangen worden.

Lip voorbumper mist

Verkeerde grille

Achterklep hangt scheef

Bumperhoeken steken uit

Lichte roest op de raamstijl voor.

Interieurdelen zitten los, achterbank mist een ankerpunt en de kofferbak mat is heel erg onfris. Feitelijk op het leer na gewoon een keer uit elkaar halen en nieuwe clips gebruiken en de middentunnel ff vervangen voor die uit een benzine Megane met lage kilometers.

En dan hebben we nog het reguliere onderhoud.

Banden en een grote onderhoudsbeurt met waarschijnlijk ook weer een keer airco vullen.

En dit is dan alles wat ik nu weet....maar de basis is goed. :T en de prijs ook. :)

Terug
Bovenaan