Omgekat

Doen we nog even de foto's erbij voor later:

Grotefoto-EZWVDJJC.jpg

Grotefoto-EUJ8JQCN.jpg

En de TD motor met 75 pk was nooit leverbaar op dit model. De basisdiesel was de 90 pk 1.9 TDI. Klopt inderdaad geen hout van.

Maar welk voordeel valt er te behalen om een nieuwer model op het kenteken van een ouder model te zetten dat niet eens MRB-vrijstelling heeft?

Als je dan wil sjoemelen, zorg er dan voor dat je voldoende kennis hebt van modellen en types.

the Fox zei:
Maar welk voordeel valt er te behalen om een nieuwer model op het kenteken van een ouder model te zetten dat niet eens MRB-vrijstelling heeft?

Een gestolen auto van een 'veilige' identiteit voorzien, of een onhandig verleden (een total loss bijvoorbeeld) wegwerken. Waarom het hier gebeurd is, is imo niet vast te stellen. Qua gewicht (en dus mrb-kosten) maakt het nauwelijks uit.

Edit: zo zou je overigens ook met een slooppremie kunnen frauderen. Auto inleveren bij de sloop en geld van de overheid/gemeente ontvangen, wrak weer terugkopen en van een ander kenteken + chassisnummertje voorzien...

Wat dacht je van het importeren van een buitenlandse auto, op bestaand nederlands kenteken zetten (dus chassisnummer omkatten) en daarmee de bpm aanslag bij import ontwijken? Gebeurt ook vaker. Hoeft verder niks mis te zijn met die auto. Vaak zijn ze wel zo slim om dat met een bestaand kenteken van eenzelfde model te doen, maargoed, zo kan het ook. Je weet alleen niet wanneer die geïmporteerd is dan.

D. Elzinga zei:
wrak weer terugkopen en van een ander kenteken + chassisnummertje voorzien...

Dat kan volgens mij niet. Een auto die het slachtoffer is van de slooppremie moet worden geperst/geplet/uit elkaar worden gehaald.

Moet je om voor slooppremie in aanmerking te komen niet een nieuwe auto aanschaffen? Mij lijkt diefstal waarschijnlijker. Ik ben benieuwd of het autobedrijf het doorheeft...

Als ze dit niet doorhebben dan zijn ze een zwaar incompetent autobedrijf en is het haast hun verdiende loon om zo opgelicht te worden. Bovendien vind ik het vreselijk irritant als ze niet de juiste km-stand vermelden (ik geloof niet in 10.000 km) en zomaar iets verzinnen. Dit bedrijf hoort dus op een zwarte lijst.

zouden mensen hier echt intrappen met het kopen van deze auto? Of zou de politie dit opmerken en je aanhouden als je erin rond rijd...

Waarom? Ik ben echt benieuwd waarom dit is gedaan. Het is een hoop werk voor 0 gewin.

Radar zei:
zouden mensen hier echt intrappen met het kopen van deze auto?

Waarom niet? Wij autonerds zien onmiddellijk dat het kenteken niet mogelijk is bij dit model Passat, maar de overige 95% van Nederland heeft geen flauw idee of kijkt hier onmiddellijk overheen. Bovendien vermoed ik dat de auto bedoeld is voor export.

De politie weet niet exact wanneer een kentekenserie is begonnen, ik weet dat dit niet kan maar de meeste mensen zullen het niet eens zien.

Waarom komt er niet een landelijk meldpunt / kliklijn / tiplijn voor dit soort auto's.
Iedereen die niet beter weet en bij controle de auto moet afstaan is auto en geld kwijt immers. Ze willen de NAPcontrole straks ook meer uitbreiden en de terugdraai acties strafbaar stellen, dan is het niet kloppen van auto met papieren toch met controle stap 2?

En als Politie en RDW als excuus voert dat ze geen tijd of manschappen heeft, moeten ze zich schamen in tijden waarin veel mensen graag aant werken willen......

Aan de versnelingspook knop is te zien dat het niet het eerste model uit de serie is.
Ik vermoed dat deze passat uit 1999 komt.
[heb er zelf drie gehad]

De prioriteit leggen bij belangrijkere zaken (overvallen, inbraken, verkeersveiligheid, sociale veiligheid) in tijden van forse bezuinigingen en reorganisatie, in plaats van het achterhalen van een financieel delictje (de Belastingdienst vindt dit een stuk interessanter), heeft werkelijk niets te maken met werkloosheid.

Edit:

Zojuist gebeld, met de eigenaar.
Ik heb er verdorie drie gehad dus ik kan ze wel dromen.
De eigenaar zei dat het een 75 pk diesel is.
Toen ik zei dat het onmogelijk is, en dat het dus geen direckt ingespoten motor is begreep hij me niet helemaal...
Vervolgens noemde ik op dat het met die motor bijna onmogelijk is om hem van z'n plek te krijgen. [de 90 pk was al krap bemeten]

Ik denk dat het gewoon een 1.9 TDI is uit pakweg 1999 met een kenteken/chnr van 1996.

Dit soort praktijken worden vaak in zuid europe en afrika gedaan, dit kun je hier niet doen.
Wens de eigenaar en vooral de volgende eigenaar veel succes.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/m701080120-volvo-240-2-3-grand-luxe-1983-beige.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr

Die aanbieder is er tenminste wel redelijk open over, dat is toch al iets. Jammer dat 'ie z'n advertentie onderaan verpest met 'olttimer'...

https://nl.kapaza.be/limburg/mooie-golf-2-turbo-diesel-76028074.htm

Ben niet helemaal zeker, het zou ook een echte 86'er kunnen zijn die is omgebouwd naar een Pasadena? (Achterpaneel dichtgemaakt, dikke bumpers erop en deuren veranderd?)

Van dezelfde verkoper:
https://nl.kapaza.be/limburg/mooie-golf-2-gtd-met-airco-76027861.htm

Hier ben ik iets zekerder, want het achterpaneel is gewoon van een facelift en de stoelen zijn van de laatste CL-uitvoering. Anderzijds heeft ie dan weer een oude pinkerhendel...

Maw twee twijfelgevallen, iemand die iets ziet waardoor het zeker omgekatte exemplaren zijn of juist niet?

De Pasadena is omgekat, te veel modificaties.
De GTD is een originele '86-er met een andere achterplaat, zie ook onder de achterbumper. Daar is net iets te veel geknutseld.

In belgië zijn ze daar ook best streng in geloof ik. In Frankrijk kun je, als het nummer niet goed leesbaar meer is, gewoon bij de CT even een nieuw nummer ernaast laten inhameren. DAt levert weer enorme problemen op bij de keuring in NL als je hem zou willen invoeren.

Audi80Coupé zei:
De Pasadena is omgekat, te veel modificaties.
De GTD is een originele '86-er met een andere achterplaat, zie ook onder de achterbumper. Daar is net iets te veel geknutseld.
Die GTD zal inderdaad wel niet omgekat zijn, achterpaneel zal wel sneller verwisseld zijn dan alle andere onderdelen voor PFL.

Maar denk dat die andere geen echte Pasadena is, gewoon een Golf uit 1988-1989 met een Pasadena interieur.
Want aangezien dat Pasadena een uitvoering uit 1991 is, zou deze de knop voor de signaalknipperlichten (of hoe noem je dat nu weer?) op de stuurkolom en niet op het dashboard moeten hebben...
+ de teller is ook niet van een '91er (lampje te weinig, weet niet meer welk, maar bij een '91er staat het voorgloeilampje op de tweede rij).

Die kentekens van die Mini....

Heel veel werk, frauduleuze praktijken om de wegenbelasting uit te sparen van een half kratje bier in de maand. :rolleyes:

MZ-frame is een motorfiets, heeft hier volgens mij niks mee te maken. Kwestie van frame opbouwen en je doet niets illegaals. En de BMW 1602 is volgens mij niet te gebruiken voor iets wat nog (lang) niet MRB-vrij is. De rest lijkt me wel dubieus.

@LA5B,

Alarm- of waarschuwingsknipperlichten.

Hmm, die G500 is natuurlijk zo dubieus als het maar kan.... Op de foto nog met oud type achterbumper ivm keuring?? Ik denk dat deze meneer een iets te grote verkeerde investering heeft gedaan niet al te lang geleden :)

Van die G500 druipt inderdaad de dubieusheid aan alle kanten af. Verschrikkelijke advertentie ook. Blijkbaar woont de eigenaar eigenaar in zijn G-klasse met klok, aangezien hij m wil inruilen voor een huis of een horloge? o_O :)

Dit kom ik zojuist tegen in het register-topic. Foto's van forumgenoot Stif, gemaakt op een waddeneiland. Dit vind ik niet geloofwaardig, volgens mij werd ten tijde van dit kenteken de Golf II nog nét niet geleverd in NL en indien wel, dan zagen ze er in mijn herinnering iets anders uit:

Foto-MGO3BM4W-D.jpg

Foto-8IZUPNRW-D.jpg

Kenteken is iig van een Golf II, ben geen kenner maar de wielbasis staat op kenteken als 247cm en dat komt overeen met een andere Golf II (uit 1991, dus die verdenk ik niet van omkatterij). Die zeer dubieuze van laatst met een JY-kenteken heeft 240cm wielbasis.

Ik zou graag de uitlaatuitsparing willen zien. Dit is een vroege Golf mkII, van eind '83 denk ik. Ik zie weinig vreemds.

Die advertentie van de G500 vind ik wel humor :D Zelfs nog expliciet benadrukken dat het wel goed zou zijn, want de RDW heeft het blijkbaar ooit goed gevonden.

BMW op Marktplaats

Ik ben niet goed in foto's plaatsen maar ik zie een '86er op Rx-xx-xx kenteken ... kenteken check levert data op zoals in de advertentie beschreven staat. Op zich niets geks, een 316 was immers leverbaar in 1986. Echter is dit een type 2, met M40 motor ... type 2 werd pas vanaf modeljaar 1988 leverbaar, en ombouwen is hier echt niet gebeurt, ook alle raamlijsten zijn nl. type 2 ... ten tweede zit er een M40 motor in, werd pas vanaf 1989 leverbaar en had 1600cc, geen 1800cc zoals op het kenteken staat. Motorombouw onwaarschijnlijk, alle beugels voor steunen van luchtfilter e.d. zitten dan totaal op een andere plaats ...

Vooral erg sneu. Categorie 'sok in je onderbroek' als je het mij vraagt. En dan ook nog beweren dat 'ie z'n auto niet wou kopiëren naar een Ferrari... euh?

Deze MG Midget werd onlangs ter veiling aangeboden. Volgens het kenteken DE-65-67 is het bouwjaar 1965 maar wel de modernere plastic bumpers. Alles kan maar doorgaans wordt deze metamorfose toch andersom uitgevoerd. Het interieur (stoelen/deurpanelen) lijken mij ook uit een later exemplaar te komen. Voor mij in ieder geval reden genoeg om toch maar geen bod uit te brengen...

L1306397.jpg

Terug
Bovenaan