Omgekat

Dakloos zei:
Deze MG Midget werd onlangs ter veiling aangeboden. Volgens het kenteken DE-65-67 is het bouwjaar 1965 maar wel de modernere plastic bumpers. Alles kan maar doorgaans wordt deze metamorfose toch andersom uitgevoerd. Het interieur (stoelen/deurpanelen) lijken mij ook uit een later exemplaar te komen. Voor mij in ieder geval reden genoeg om toch maar geen bod uit te brengen...

L1306397.jpg

marathon... zei:
Die bumper hoort helemaal niet op deze auto, maar zijn van een MGB. Hij past ook voor geen meter.

Het is wel degelijk een bumper van een laatste serie Midget, dat hij niet lijkt te passen komt omdat de motorkap niet goed dicht zit. Als het inderdaad een latere Midget is zou hij ook wat hoger op de pootjes moeten staan.

edit: geplaagd door paginawissel en trage pc.

Rob076 zei:
Vooral erg sneu. Categorie 'sok in je onderbroek' als je het mij vraagt. En dan ook nog beweren dat 'ie z'n auto niet wou kopiëren naar een Ferrari... euh?
Ik vind het leuk, ook al is het jammer van de MR2. Het is weer eens wat anders dan een modern eco-bakje.

929V6 zei:
Dakloos zei:
Deze MG Midget werd onlangs ter veiling aangeboden. Volgens het kenteken DE-65-67 is het bouwjaar 1965 maar wel de modernere plastic bumpers. Alles kan maar doorgaans wordt deze metamorfose toch andersom uitgevoerd. Het interieur (stoelen/deurpanelen) lijken mij ook uit een later exemplaar te komen. Voor mij in ieder geval reden genoeg om toch maar geen bod uit te brengen...

https://www.daanauctions.com//images/DataBaseImages/L1306397.jpg

marathon... zei:
Die bumper hoort helemaal niet op deze auto, maar zijn van een MGB. Hij past ook voor geen meter.

Het is wel degelijk een bumper van een laatste serie Midget, dat hij niet lijkt te passen komt omdat de motorkap niet goed dicht zit. Als het inderdaad een latere Midget is zou hij ook wat hoger op de pootjes moeten staan.

edit: geplaagd door paginawissel en trage pc.

Check. Daarbij zijn er diverse omgebouwd naar plastic bumpers. Terugbouwen gebeurt tegenwoordig veel, net zoals het verbouwen van de modellen waar origineel de plastic bumpers op horen, naar de oudere look. Bij mijn weten is dit ook niet heel erg veel werk, als je de juiste onderdelen hebt.

Zoals ik al schreef alles kan, maar ik was benieuwd naar de meningen hier. Ik was er nog nooit een tegengekomen die is omgebouwd van chrome bumpers naar plastic bumpers, andersom is het inderdaad geen uitzondering. Dat de stoelen en deurpanelen ook uit een later type lijken en het 'oude' dashboard loshangt maakte het bij mij een twijfelachtig exemplaar.

Vanmorgen kwam ik een kansloze stakker tegen in een w124. Het was duidelijk een facelift (vanaf 1993?) matzwart gerold en kenteken 19 KRJ 8 (1985).

En die gaat vanaf 1 januari heerlijk veel belasting betalen! :D (y)

Heb zo'n vermoeden dat hij tot dan de auto 'op rijdt' en zijn verlies neemt op een sloperij. Terwijl een 1993 groene w124 best fraai kan zijn. :(

Ik denk dat we vanaf 1 januari veel onderdelen voor mercedessen kunnen vinden op de sloperij ;)

Hoop echter dat het probleem niet verplaatst word en straks allerlei 40 jaar oude diesels worden geïmporteerd om minder te hoeven te betalen...
Leuk voor de looks, maar ik ben bang dat het probleem alleen maar erger gaat worden, zoals met zoveel maatregelen van dit kabinet...

Ik heb een vermoeden dat er binnenkort veel w124's zware schade / total loss worden gemeld bij de verzekeringen, zodat de eigenaren kunnen zorgen dat ze meer dan oud-ijzer prijs kunnen vangen. Misschien niet helemaal terecht die gedachte, maar ik probeer me te verplaatsen in de profiteurs....

Dat zou mij ook niet verbazen, al vraag ik me af of ze goed verzekerd zijn...

Pobresh zei:
Ik denk dat we vanaf 1 januari veel onderdelen voor mercedessen kunnen vinden op de sloperij ;)
Ik denk dat ze vrolijk doortuffen in een ander land.

Pobresh zei:
Hoop echter dat het probleem niet verplaatst word en straks allerlei 40 jaar oude diesels worden geïmporteerd om minder te hoeven te betalen...
Leuk voor de looks, maar ik ben bang dat het probleem alleen maar erger gaat worden, zoals met zoveel maatregelen van dit kabinet...
Dat zal wel meevallen. Oudere diesels zijn schaarser want minder geproduceerd (uberhaupt minder auto's, en diesel was toen nog de brandstof van de duivel) en minder overgebleven. Bij gelijke vraag betekent dat helemaal de hoofdprijs voor een goed exemplaar. Maar die vraag zal denk ik los van de prijs een stuk minder zijn omdat oudere auto's minder geschikt zijn voor dagelijks gebruik. Een W123 is nog geen 40 jaar oud en in rijden al een enorm verschil met een W124.

De voorganger van de W123 zal inderdaad wel populairder worden.

Ik kwam net een artikel tegen: misschien is er nog hoop?:

https://www.amklassiek.nl/oldtimerparagraaf-regeerakkoord-drijfzand-fundament/2013/08/29/

stoterstangen90 zei:
Mensen doe alles om goedkoper te rijden. Ook een Strich 8 200 diesel aanschaffen om weer goedkoop te kunnen rijden.
Ik vraag me sterk af of hoeveel mensen daadwerkelijk een /8 (W115) gaan kopen om goedkoop te rijden. Maar dan dwaal ik te ver af van het topic. Ik zal daarom hier ook maar niet ingaan op het artikel van AMklassiek (schadevergoeding wegens daling importdiesels o_O).

apm zei:
Even voor de niet-Golf-kenner: wat is daar omgekat aan?

Er zit een kenteken op van een model pre - facelift die in 1987 plaatsvond voor modeljaar 1988.

Een 'later' model heeft o.a. :

• Andere portierramen , die groter zijn dan voorheen ( kleine voorraam is weg )
  • Buitenspiegels ook naar voren geplaatst en van binnen uit verstelbaar
  • VW logo groter, voorfront heeft minder panelen ( 5 )
  • Achterkant logo veranderd richting midden , naam model schuin in andere stijl

MRS zei:
apm zei:

Er zit een kenteken op van een model pre - facelift die in 1987 plaatsvond voor modeljaar 1988.

Ok da's dan wel duidelijk ja, ik wist niet dat er zulke verschillen waren door de jaren heen. Dank voor de toelichting (y)

apm zei:
MRS zei:
apm zei:

Ok da's dan wel duidelijk ja, ik wist niet dat er zulke verschillen waren door de jaren heen. Dank voor de toelichting (y)
Ik denk dat deze wel klopt. Ondanks de kenmerken van modeljaar '88. Het logo op de achterkant ligt namelijk niet verzonken in het achterpaneel. Bij een facelift model is dit wel het geval. De overige zaken zijn eenvoudig aan te passen. Deuren inclusief spiegels en de grille overzetten is in een zaterdagmiddag te doen. De logo's verwijderen en nieuwe opplakken is een peuleschil. Verder is deze kleur volgens mij alleen geleverd tussen eind '83 en zomer '87.

Ik ben niet zo goed in BMW's. Kan je een toelichting geven op de verdachte status van deze BMW Baur?

Een Baur is voorzien van een rolbeugel in plaats van de B-stijl, dit is een rolbeugelloze fabrieks-cabriolet. En een facelifter met een prefacelift kenteken.

@Michael_GSE,

Waarschijnlijk staat die zwarte Caprice op het kortere chassis van een Chevelle uit 1968. E.e.a. kan volgens mij gewoon worden overgebouwd, maar wel zonde van het fraaiere originele koetswerk van de Chevelle natuurlijk.

929V6 zei:
@Michael_GSE,

Waarschijnlijk staat die zwarte Caprice op het kortere chassis van een Chevelle uit 1968. E.e.a. kan volgens mij gewoon worden overgebouwd, maar wel zonde van het fraaiere originele koetswerk van de Chevelle natuurlijk.

Het kan, maar in de praktijk wordt meestal het oudere VIN nr overgenomen en er met slagletters ingeramd.....
Bij mijn Buick was het VIN nr er al door de RDW ingegraveerd(via vorige eigenaar)
Als de RDW een VIN inslag doet dan wordt er een identiteits onderzoek gedaan alvorens het nummer in te slaan.
Zo stond mijn Wagon voorheen geregistreerd als Sedan, bij de herinslag wegens slecht leesbaar VIN
Werd mij dat door de RDW ambtenaar gemeld en heeft hij alsnog de opbouw gewijzigd in Stationwagon.
Bij een body on frame kan men inprincipe elke body monteren.
Zo is mijn auto uiteindelijk officieel gelegaliseerd( had kopie internetadvertentie, factuur van auto en taxatieeapport in de auto liggen)

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/klassiekers-en-oldtimers/mb-230-te-135373809.html
135373809_1_big.jpg

Denk dat deze jonger is dan 1986?

Deze is twijfelachtig. Qua buitenkant is hij helemaal gefacelift, het interieur is (op het stuur na) echter helemaal pre-89.

Als je naar de bestuurdersstoel kijkt, lijkt me de opgegeven kilometerstand ook twijfelachtig. Men zegt 195.000 km, mij lijkt 4 ton aannemelijker...

Naar aanleiding van het filmpje van Eric Corton en zijn Caprice zocht ik een beetje op marktplaats, deze viel natuurlijk gelijk op.

https://link.marktplaats.nl/684928009

Kan de carrosserie van dit model ook nog gewoon op het chassis van een 79'er, of is dit al serieuzer omkatten?

Het kon in de basis wel eens een oude bak zijn.

Wikipedia zei:
The 1991 model was completely restyled — It replaced the 1977-based rectilinear design with rounded, more aerodynamic sheetmetal. While the body and interior were all new, excluding the Anti-Lock Braking System — the chassis and powertrain were carried over from April 1990.[6] and several major components (including the floor pan) are entirely interchangeable between 1977 and 1996.

Wikipedia

Bovenstaande w124 heeft als opmerking: (omgebouwd naar model 1995) echter die kleur was in 1986 toch niet leverbaar?
En gezien de roest zou ik eerder 1986 dan 1995 verwachten.

Die Audi is idd dubieus.

Rob076 zei:
Wat is er zo vreemd aan die Audi dan?

Compleet nieuw interieur met specifieke middenconsole vanaf 1988 (andere plaatsing handrem).
Nieuw type deuren (deurklinken).
Nieuw type achterklep.

Vooral de middenconsole is praktisch onmogelijk om te bouwen.

Jeetje dat zou me echt niet opgevallen zijn. Dat dashboard wel inderdaad, maar verder... Knap hoor! (y)

Dat ze in de advertentie zoiets simpels als het bouwjaar niet invoeren bij de 'kenmerken' vind ik al dubieus bij de Audi.

Daar klopt inderdaad vrij weinig van. Volgens mij kwam de 300TD (dus met 143 pk in plaats van 109) ook pas eind jaren tachtig... Ook een zeer optimistische vraagprijs voor een auto met bijna vier ton op de klok.

Voor een goed onderhouden w124 is die prijs nog best redelijk (als ie niet omgekat is).
Verder is best lullig voor de garage dat hij deze zo te koop moet zetten, tis niet zijn schuld dat het bouwjaar op kenteken niet klopt met de auto.
Is immers door degene gedaan die hem invoerde.

Dakloos zei:
Rob076 zei:
Volgens mij kwam de 300TD (dus met 143 pk in plaats van 109) ook pas eind jaren tachtig...
Een station?

Zucht, een 300D Turbo dan...

Wrangler zei:
Verder is best lullig voor de garage dat hij deze zo te koop moet zetten, tis niet zijn schuld dat het bouwjaar op kenteken niet klopt met de auto.

Waarom? Hij had de auto toch ook niet kunnen inkopen? Als professional zie je hopelijk dat die auto niet klopt.
Overigens vraag ik me af waarom je die prijs redelijk vindt. Met de nieuwe regeling is de auto praktisch onverkoopbaar. Als je daar dan bij optelt dat de auto bijna vier ton heeft gelopen en niet helemaal klopt, dan vind ik het behoorlijk lef hebben. Maar goed, deze zal vermoedelijk in de export eindigen.

Ik heb het niet over het inkopen of inruilen je weet niet hoe dat gegaan is, wel over het verkopen ervan. Als handelaar kan je niet veel doen dan zo proberen te verkopen, een herkeuring via RDW zal wel lastig gaan als het al een geldig kenteken heeft.

Een w124 met 4 ton is nog niet afgeschreven hoor....

Dat snap ik even niet. Een handelaar bepaalt zelf wat hij wel of niet inkoopt. Ik kan me geen voorbeeld voorstellen waarin een handelaar hierbij zelf de dupe is.
Technisch is zo'n auto zeker niet afgeschreven nee, maar economisch bijna wel door de nieuwe regeling.

Terug
Bovenaan