Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dakloos zei:Deze MG Midget werd onlangs ter veiling aangeboden. Volgens het kenteken DE-65-67 is het bouwjaar 1965 maar wel de modernere plastic bumpers. Alles kan maar doorgaans wordt deze metamorfose toch andersom uitgevoerd. Het interieur (stoelen/deurpanelen) lijken mij ook uit een later exemplaar te komen. Voor mij in ieder geval reden genoeg om toch maar geen bod uit te brengen...
![]()
marathon... zei:Die bumper hoort helemaal niet op deze auto, maar zijn van een MGB. Hij past ook voor geen meter.
Ik vind het leuk, ook al is het jammer van de MR2. Het is weer eens wat anders dan een modern eco-bakje.Rob076 zei:Vooral erg sneu. Categorie 'sok in je onderbroek' als je het mij vraagt. En dan ook nog beweren dat 'ie z'n auto niet wou kopiëren naar een Ferrari... euh?
929V6 zei:Dakloos zei:Deze MG Midget werd onlangs ter veiling aangeboden. Volgens het kenteken DE-65-67 is het bouwjaar 1965 maar wel de modernere plastic bumpers. Alles kan maar doorgaans wordt deze metamorfose toch andersom uitgevoerd. Het interieur (stoelen/deurpanelen) lijken mij ook uit een later exemplaar te komen. Voor mij in ieder geval reden genoeg om toch maar geen bod uit te brengen...
https://www.daanauctions.com//images/DataBaseImages/L1306397.jpg
marathon... zei:Die bumper hoort helemaal niet op deze auto, maar zijn van een MGB. Hij past ook voor geen meter.
Het is wel degelijk een bumper van een laatste serie Midget, dat hij niet lijkt te passen komt omdat de motorkap niet goed dicht zit. Als het inderdaad een latere Midget is zou hij ook wat hoger op de pootjes moeten staan.
edit: geplaagd door paginawissel en trage pc.
Klassiekerrijder zei:Dat is wel bijzonder triest.
Ik denk dat ze vrolijk doortuffen in een ander land.Pobresh zei:Ik denk dat we vanaf 1 januari veel onderdelen voor mercedessen kunnen vinden op de sloperij![]()
Dat zal wel meevallen. Oudere diesels zijn schaarser want minder geproduceerd (uberhaupt minder auto's, en diesel was toen nog de brandstof van de duivel) en minder overgebleven. Bij gelijke vraag betekent dat helemaal de hoofdprijs voor een goed exemplaar. Maar die vraag zal denk ik los van de prijs een stuk minder zijn omdat oudere auto's minder geschikt zijn voor dagelijks gebruik. Een W123 is nog geen 40 jaar oud en in rijden al een enorm verschil met een W124.Pobresh zei:Hoop echter dat het probleem niet verplaatst word en straks allerlei 40 jaar oude diesels worden geïmporteerd om minder te hoeven te betalen...
Leuk voor de looks, maar ik ben bang dat het probleem alleen maar erger gaat worden, zoals met zoveel maatregelen van dit kabinet...
Ik vraag me sterk af of hoeveel mensen daadwerkelijk een /8 (W115) gaan kopen om goedkoop te rijden. Maar dan dwaal ik te ver af van het topic. Ik zal daarom hier ook maar niet ingaan op het artikel van AMklassiek (schadevergoeding wegens daling importdieselsstoterstangen90 zei:Mensen doe alles om goedkoper te rijden. Ook een Strich 8 200 diesel aanschaffen om weer goedkoop te kunnen rijden.
Moderator
apm zei:Even voor de niet-Golf-kenner: wat is daar omgekat aan?
MRS zei:apm zei:Even voor de niet-Golf-kenner: wat is daar omgekat aan?
Er zit een kenteken op van een model pre - facelift die in 1987 plaatsvond voor modeljaar 1988.
Een 'later' model heeft o.a. :
- Andere portierramen , die groter zijn dan voorheen ( kleine voorraam is weg )
- Buitenspiegels ook naar voren geplaatst en van binnen uit verstelbaar
- VW logo groter, voorfront heeft minder panelen ( 5 )
- Achterkant logo veranderd richting midden , naam model schuin in andere stijl
Ik denk dat deze wel klopt. Ondanks de kenmerken van modeljaar '88. Het logo op de achterkant ligt namelijk niet verzonken in het achterpaneel. Bij een facelift model is dit wel het geval. De overige zaken zijn eenvoudig aan te passen. Deuren inclusief spiegels en de grille overzetten is in een zaterdagmiddag te doen. De logo's verwijderen en nieuwe opplakken is een peuleschil. Verder is deze kleur volgens mij alleen geleverd tussen eind '83 en zomer '87.apm zei:MRS zei:apm zei:Even voor de niet-Golf-kenner: wat is daar omgekat aan?
Er zit een kenteken op van een model pre - facelift die in 1987 plaatsvond voor modeljaar 1988.
Een 'later' model heeft o.a. :
- Andere portierramen , die groter zijn dan voorheen ( kleine voorraam is weg )
- Buitenspiegels ook naar voren geplaatst en van binnen uit verstelbaar
- VW logo groter, voorfront heeft minder panelen ( 5 )
- Achterkant logo veranderd richting midden , naam model schuin in andere stijl
Ok da's dan wel duidelijk ja, ik wist niet dat er zulke verschillen waren door de jaren heen. Dank voor de toelichting![]()
929V6 zei:@Michael_GSE,
Waarschijnlijk staat die zwarte Caprice op het kortere chassis van een Chevelle uit 1968. E.e.a. kan volgens mij gewoon worden overgebouwd, maar wel zonde van het fraaiere originele koetswerk van de Chevelle natuurlijk.
Wikipedia zei:The 1991 model was completely restyled — It replaced the 1977-based rectilinear design with rounded, more aerodynamic sheetmetal. While the body and interior were all new, excluding the Anti-Lock Braking System — the chassis and powertrain were carried over from April 1990.[6] and several major components (including the floor pan) are entirely interchangeable between 1977 and 1996.
Rob076 zei:Wat is er zo vreemd aan die Audi dan?
Een station?Rob076 zei:Volgens mij kwam de 300TD (dus met 143 pk in plaats van 109) ook pas eind jaren tachtig...
Dakloos zei:Een station?Rob076 zei:Volgens mij kwam de 300TD (dus met 143 pk in plaats van 109) ook pas eind jaren tachtig...
Wrangler zei:Verder is best lullig voor de garage dat hij deze zo te koop moet zetten, tis niet zijn schuld dat het bouwjaar op kenteken niet klopt met de auto.
Rob076 zei:Waarom? Hij had de auto toch ook niet kunnen inkopen? Als professional zie je hopelijk dat die auto niet klopt.