Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Je hebt gelijk: de hoofdsteunen zijn ook identiek in beide ruiten. Dat brengt het totaal op 8.929V6 zei:Die onderste SM Break is in elk geval ook photoshop. De door de achterste zijruit zichtbare hoofdsteunen en de reflectie erop zijn precies hetzelfde als bij de ruit ervoor.
Engineer2 zei:Dit is dus alleen aan andere buitenplaat van de deur. En zelfs dat niet want de basis vorm is identiek. Geen andere portieren, enkel een minimale aanpassing aan de persmal. Vergelijkbaar met een spatbord waar een ander zijknipperlicht in gezet wordt; dat is ook een minimale aanpassing aan de persmal.
Oftewel goed dat je ze uitsplitst. Wat mij betreft geen reskin maar een facelift. Die BLS is dan wel een goed voorbeeld van een reskin.
Let trouwens niet teveel op hoe dingen chronologisch uitpakken. 9 van de 10 keer is de volgorde tijdens ontwikkeling niet dezelfde als die tijdens de introductie. De facelift 9-3 was al verder in de ontwikkeling dan de BLS maar werd even afgeremd om de BLS als eerste op de markt te zetten.
Bij Alfa Romeo was dit bijvoorbeeld zo met de 166 en de 156. De 166 was al af maar is 2 jaar in de ijskast gezet en de 156 kwam als eerste uit. En zo zijn er honderden voorbeelden.
Engineer2 zei:Hejsan zijn regels zijn soms onnavolgbaar en nog vaker incompleet. Maar bij werkelijk elke regel is er wel discussie mogelijk. Enige discussie lijkt me geen enkel probleem, net als dat er soms inzendingen zijn die discutabel zijn. Maar zolang er aan de geest van de regel wordt voldaan lijkt het me leuk om het gewoon op te nemen. En als de discussie enigzins vriendelijk is dan ook geen enkel punt. Ik zou het zonde vinden als dit topic ontspoort.
iDS zei:Je hebt gelijk: de hoofdsteunen zijn ook identiek in beide ruiten. Dat brengt het totaal op 8.929V6 zei:Die onderste SM Break is in elk geval ook photoshop. De door de achterste zijruit zichtbare hoofdsteunen en de reflectie erop zijn precies hetzelfde als bij de ruit ervoor.
De SL en de SLC zijn twee verschillende auto's. Het uiterlijk doet anders vermoeden maar onderhuids heeft de SLC helemaal niets met de SL te maken.Hejsan zei:Van veel personenauto's bestaan er zowel auto's met een standaard wielbasis als varianten met een verlengde wielbasis. Vooral in China is men er tuk op. Maar doorgaans zijn bij deze auto's de achterportieren verlengd. En ik ben deze keer op zoek naar autoseries waarbij het nu niet in de lengte van het achterportier zit, maar...
Categorie A: Lange wielbasis waarbij voorportier is verlengd
Ik dacht zelf aan de Jaguar E-Type:
![]()
Jaguar E-Type Coupé
![]()
Jaguar E-Type 2+2 Coupé
maar er zijn er meer te noemen...
Categorie B: Lange wielbasis waarbij de portieren niet zijn verlengd (het zit 'm dus er voor of erachter)
En om deze categorie wat in te tomen doen bestelauto's en pick-ups niet mee.
Een leuk voorbeeld leek me:
![]()
Mercedes-Benz SL (R107)
![]()
Mercedes-Benz SLC (C107)
En de setjes hoeven niet perse dezelfde typenaam hebben, anders wordt het te lastig...
De SL en de SLC zijn twee verschillende auto's. Het uiterlijk doet anders vermoeden maar onderhuids heeft de SLC helemaal niets met de SL te maken.
Hij heeft niets van doen met de SL alhoewel hij wel zo in de markt gezet is. Ik weet even niet meer of die op het onderstel van de W115 W116 of W107 staat. Wielbasis is ook aanzienlijk langer dan de SL.De Schaduw zei:De SL en de SLC zijn twee verschillende auto's. Het uiterlijk doet anders vermoeden maar onderhuids heeft de SLC helemaal niets met de SL te maken.
Heb je daar een bron voor? Ik weet dat het niet de meest betrouwbare bron is maar volgens Wiki:
"The SLC (C107) derivative was a 2-door hardtop coupe with normal rear seats. The SLC is commonly referred to as an 'SL coupe', and this was the first time that Mercedes-Benz had based a coupe on an SL roadster platform rather than on a saloon, replacing the former saloon-based 280/300 SE."
michel1975 zei:Wielbasis is ook aanzienlijk langer dan de SL.
Wikipedia zei:De Mercedes-Benz W107 serie (officieel bekend als R107 voor de roadster en C107 voor de coupémodellen) werd geproduceerd van 1971 tot 1989
MB R/C 107 club Nederland zei:De 107 was gebaseerd op het chassis van de Mercedes-Benz W114 uit de "Obere Mittelklasse"...

De langere Prestige, met meer ruimte achter

929V6 zei:Categorie B:
Datsun Bluebird:
Datsun Maxima:
1984 Datsun Maxima by FiatTipoElite, on Flickr
Nissan deed dit met vier generaties van de Bluebird en zijn zescilinderbroertje, ik laat het wat foto's betreft even bij deze twee.
Ford Falcon:
1979 Ford Falcon (XD) GL sedan by wikipediaosx, on Flickr
Ford Falcon Estate:
1981 Ford Falcon (XD) GL station wagon by wikipediaosx, on Flickr
Ook dit werd generaties lang volgehouden.
Dat was mijn punt ook helemaal niet. Het is alleen geen verlengde SL. Het gaat hier toch om onzinnige weetjes?iDS zei:michel1975 zei:Wielbasis is ook aanzienlijk langer dan de SL.
Erg verwonderlijk dat hij dan in dit topic voorkomt...![]()
![]()
michel1975 zei:Dat was mijn punt ook helemaal niet. Het is alleen geen verlengde SL. Het gaat hier toch om onzinnige weetjes?iDS zei:michel1975 zei:Wielbasis is ook aanzienlijk langer dan de SL.
![]()
michel1975 zei:Dat was mijn punt ook helemaal niet. Het is alleen geen verlengde SL. Het gaat hier toch om onzinnige weetjes?iDS zei:michel1975 zei:Wielbasis is ook aanzienlijk langer dan de SL.
![]()
Dit is hetzelfde als zeggen dat geen enkele cabrio iets te maken heeft met de gelijkaardige coupé.Michel1975 zei:De SL en de SLC zijn twee verschillende auto's. Het uiterlijk doet anders vermoeden maar onderhuids heeft de SLC helemaal niets met de SL te maken.

Seppl Huber zei:Wat heeft de 309 met de 205 te maken? Ik dacht altijd dat het een van Talbot ontwikkeld model was.
Hejsan zei:(..)
Holden verlengde hun fullsize auto's op dezelfde manier, en ook gedurende generaties. Hier een voorbeeld.
![]()
Holden Commodore (VN) (wat ziet die auto er vergeleken de Europese Opel Senator er toch er basic uit zeg)
(..)