Seppl Huber
Net ingestapt
Nog ééntje: BMW 700 vs. LS + 16 cm
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Durashift zei:Hejsan zei:(..)
Holden verlengde hun fullsize auto's op dezelfde manier, en ook gedurende generaties. Hier een voorbeeld.
Holden Commodore (VN) (wat ziet die auto er vergeleken de Europese Opel Senator er toch er basic uit zeg)
(..)
Dit lijkt mij toch op Omega basis te zijn.
Durashift zei:Hejsan zei:(..)
Holden verlengde hun fullsize auto's op dezelfde manier, en ook gedurende generaties. Hier een voorbeeld.
![]()
Holden Commodore (VN) (wat ziet die auto er vergeleken de Europese Opel Senator er toch er basic uit zeg)
(..)
Dit lijkt mij toch op Omega basis te zijn.
Hejsan zei:En dan wilde ik er nog een voorstellen:
![]()
Saab 900 2-deurs
![]()
Saab 90 2-deurs (-58 mm)
De Saab 900 is ontstaan uit de 99. Het grote verschil zat 'm in de voorkant en bij de sedans ook aan de achterkant. De neus van de 900 is langer om beter aan de Amerikaanse crasheisen te kunnen voldoen. Voor de rest zijn de 99 en 900 behoorlijk gelijkend. De Saab 90 is de opvolger van de 99 en letterlijk een hybride van de 99 (voorkant) en de 900 (achterkant). Vandaar dat ik het duo 90 en 900 wel wil voorstellen.
iDS zei:Durashift zei:Hejsan zei:(..)
![]()
(..)
Dit lijkt mij toch op Omega basis te zijn.![]()
Ook de Senator en de Omega delen hun basis. De Commodore deelt toch echt zijn koets met de Senator. De Opel Commodore had ondertussen al het leven gelaten![]()
MCVV zei:Idee voor nieuwe categorie: auto's die lang in productie zijn geweest (incl. facelifts)?
Moderator
929V6 zei:MCVV zei:Idee voor nieuwe categorie: auto's die lang in productie zijn geweest (incl. facelifts)?
Ik denk dat je dan wel een beetje uitkomt op de gedoodverfde modellen die iedereen wel kent. Plus dat je je kunt afvragen in hoeverre bijvoorbeeld een Kever uit 2003 nog overeenkomt met eentje uit de jaren 40.
Plus dat je je kunt afvragen in hoeverre bijvoorbeeld een Kever uit 2003 nog overeenkomt met eentje uit de jaren 40.
Ik denk dat je dan wel een beetje uitkomt op de gedoodverfde modellen die iedereen wel kent
iDS zei:Opel Manta: 2-deurs (een échte coupé Autoweek)
Na de facelift kwam er ook een liftbackversie:
Het was effe zoeken om een foto van een gaaf exemplaar te vinden.
Meestal op zijn minst met nep-vossenstaart aan de spiegel, érg vaak véél erger toegetakeld.

Meerdere zelfs. Er was een echte cabrio, een conversie door EBS, en een soort pick-up achtige cabrio (Samara Taiga) door Böhse. Maar beide nooit door Lada zelf geleverd.Auto encyclopedie zei:Van de samara was er ook nog een cabrio, maar dat ging volgens mij niet helemaal officieel

Wouter82 zei:Grensgeval: van de Subaru Justy werd in Taiwan een sedan gebouwd op basis van de facelift.
J00P zei:Wat is er precies 'onzinnige wetenswaardigheid' als er carrosserie varianten bijkomen met een facelift? Is meer gewoon normale productplanning, wat is er bijzonder aan?