Soms zit het mee en soms zit het tegen. . .
We hadden de boel allemaal weer in elkaar gezet van de Simca, en ik wilde de koppeling afstellen.
Dit lukte om een onverklaarbare reden niet.
Dan is het denken, puzzelen en de werkplaatshandboeken raadplegen.
We kwamen er niet uit.
Conclusie: De heleboel er weer uit.
Dus zo gezegd, zo gedaan, de hele klus weer opnieuw. Alle slangen, kabels en aanverwante artikelen los, motor met bak eruit, motor en bak weer van elkaar af. Pfff
Toen we de boel weer uit elkaar hadden zijn we aan het meten gegaan, en al snel kwamen we erachter dat het deel van de koppeling dat over de prise-as gaat 4 m/m dikker was dan de oude.
Dit zorgde er voor dat we de koppeling niet vrij konden trappen, balen.
Gelukkig waren de oude koppelingsplaten nog lang niet op, dus hebben we de nieuwe drukgroep en druklager wel gebruikt maar de oude platen er weer in.
Voordat we de hele zaak weer gingen inbouwen, niet moeilijk maar wel tijdrovend, wilden we nu zeker weten dat het wél werkt.
Goed, dit was het geval dus de alles weer in elkaar gezet.
Afgemonteerd en test gedraaid, alles werkte naar behoren.
Op één ding na: De (splinter nieuwe géén NOS dus) dynamo laadde niet bij. Wat nu weer.
Weer meten, controleren en het WP handboek raadplegen.
Geen twijfel mogelijk: De dynamo doet het gewoon niet. Een DOA* dus.
Weer balen, moeten we terug naar de leverancier, duurt natuurlijk weer de nodige tijd.
Kijk het kan natuurlijk altijd tegen zitten, maar dat splinter nieuwe dingen het dan niet doen, daar kan ik niet goed tegen.
Ik ben dan maar gaan "troost winkelen":
Nog wat plaatjes van het "werk in progress":
*DOA = Dead On Arrival = al stuk zonder gebruikt te zijn.
Maar goed, laat ik dan toch positief eindigen:
Onze buren waren een tijdje geleden naar restaurant Dauphine in Amsterdam geweest. (Ik had er nog niet van gehoord)
Hierbij moesten ze aan ons denken en 'savonds lag er een enveloppe in onze brievenbus met de groeten van hen.
In de enveloppe zaten meerdere postkaarten met afbeeldingen van de Renault Dauphine er op, erg attent.

En leuk om te vernemen dat de buurt onze oudjes weten te waarderen.
Greetzz Renate.