Renate en haar wagentjes.

renate zei:
Maar goed laat ik maar positief afsluiten, hieronder onze hoofdsteunen voor op de bank thuis, ook wel katten genoemd. :D

Greetzz Renate.

Je kan zeggen wat je wil maar ze kunnen niet op tegen mij.
IMG-20130526-WA0000.jpg

logerend in Kattenhotel de Lage Vuursche (vlak bij slot drakesteyn)

Wij hebben ook zo'n hoofdsteun, bijpassende kleur bij de bank. Ikea model Hond :p

Zo'n toilet kan inderdaad snel een schijtklus worden. Bij ons is het een paar jaar geleden compleet verbouwd, en toen bleek de binnenmuur niet stevig genoeg om te pot aan te hangen o_O

Zo wij zijn ook weer terug van weggeweest.

Even lekker een paar weekjes de zon opgezocht in zuid Frankrijk.
Om die zon en bijbehorende warmte te vinden moesten we wel flink ver naar 't zuiden.
Het werd voorbij Avignon, Maussane les Alpilles om precies te zijn.

Maar daar was het dan ook zonovergoten.

De eerste dagen van de heenreis waren niet geweldig, maar dat wisten we.
Maar eenmaal op de bestemming was het prachtig.

Op de camping in Maussane de boel maar eens uitgebreid opgezet:

En dan maar eens een terrasje pakken.

Maussane les Alpilles is een waar paradijs van 2cv's. En niet van die auto's die nog overgebleven zijn bij de boertjes en oude vrouwtjes, nee echt heel mooie exemplaren.

Een compilatie, en let niet op mijn fotografietechniek want die heb ik niet. :D

Maar er kwam ook ander mooi spul voorbij:

Zoals je ziet hebben we elke dag wel een keer op het terras gezeten, ook een aantal diners buiten mogen/kunnen nuttigen.

Tussendoor met Calimera nog even naar de plaatselijke trekpleister geweest: Baux en Provence.

Daar waren wij 3 jaar geleden ookal en toen trof ik deze aan:

En wat schetst mijn verbazing, ze staat er nog steeds en in dezelfde onberispelijke staat:

Terug op de camping hadden we besloten om de tent maar weer op te ruimen en de luifel uit te zetten, zodat we een beetje uit de zon konden zitten:

Maar goed er komt ook een tijd dat we weer naar huis moesten.
Op de terugweg zijn we langs "onze" maasroute gereden en ten oosten van Verdun is er een vrij jonge wijnstreek: Côtes de Meuse.
Daar komt onze andere hobby om de hoek kijken:

Bij de Camping in Saint Mihiel (waar het personeel in passend vervoer rijdt) :

zijn wij in het dorp uit wezen eten en konden voor deze wijn kiezen:

Dit heeft ons nieuwsgierig gemaakt en zijn naar de maker ervan de volgende dag op zoek gegaan.

Gevonden:

Even lekker wezen proeven en een paar doosjes gescoord:

Ook op plaatsen waar het niet al te vlak is hebben wij geen probleem:

Goed dat was ons vakantierooster van dit jaar weer, ik ga mij nu hullen in een acute winterdip.:cry:

Greetzz Renate.

Mooie foto's weer Renate!

Zo'n peugeot 309 heeft mijn opa ook gehad, in het grijs. Ik vond het altijd een beetje een suf semi-sedannetje, maar nu valt pas op dat het eigenlijk best een leuk modelletje is :)

@Gerneral Custom: dank voor de complimenten.

@-V8-: Die R5 is niet A vendre. die A staat voor: Apprentice van het werkwoord Apprendre wat leren betekent.
Een soort van voorlopig rijbewijs, en dan mogen ze alleen in een bepaalde regio rijden of als zij/hij daar buiten wil alleen onder begeleiding van een "ervaren" bestuurder.

Een beetje vergelijkbaar met de "L" op de motorfiets.

:D

Greetzz Renate.

soloman zei:
Misschien een raar vraagje. Maar wat betekent "Inbel alert"?:confused:

Dat stamt nog uit vroegâh tijden toen we een telefoonlijn gebruikten om te internetten. Als je dan veel foto's hebt, duurde het met een telefoonlijntje erg lang om een pagina te laden. Hoewel er nu amper meer met telefoonlijn geïnternet wordt, is dit nog steeds een gebruikte term om aan te geven dat door de vele foto's het langer duurt om een pagina te laden.

WOF
b_shake.gif

Hoi Renate,
wij zijn ook weer terug van onze vakantie in frankrijk, Onze jonge zwartharige godin is een Europese korthaar.
Rizla (zo heet onze godin) was trouwens wel 1 dag boos op mij omdat ik haar vervoerd had in die vreselijke kattenmand.

Hoi vectrafan, welkom thuis zou ik zeggen.

Onze katten zijn altijd een paar dagen boos als ze naar het kattenhotel geweest zijn.

Greetzz Renate.

Wings of freedom zei:
soloman zei:
Misschien een raar vraagje. Maar wat betekent "Inbel alert"?:confused:

Dat stamt nog uit vroegâh tijden toen we een telefoonlijn gebruikten om te internetten. Als je dan veel foto's hebt, duurde het met een telefoonlijntje erg lang om een pagina te laden. Hoewel er nu amper meer met telefoonlijn geïnternet wordt, is dit nog steeds een gebruikte term om aan te geven dat door de vele foto's het langer duurt om een pagina te laden.

WOF
b_shake.gif

Weer wat geleerd. Altijd als ik het zag staan, vroeg ik me af wat het betekende. Google bracht geen oplossing. Ik dacht, ik vraag het maar gewoon. Het heeft een heel andere betekenis dat ik had gedacht. Ik dacht eerder dat Renate platgebeld werd door autobezitters die van hun oldtimer afwilden.

Even een paar "oude ambachten" plaatjes.

De kofferbakbodem van de Simca ga ik in zijn geheel vervangen, omdat dat minder werk is dan stukjes erin zetten.

Kijkje op de kofferbak:

Het stuk dat eruit gekomen is:

In dat stuk zit wat profiel om het resoneren tegen te gaan en om het geheel wat steviger te maken.

Hier moet het nieuwe stuk van gemaakt worden, plat blik dus:

Ik heb daar handmatig ook weer een profieltje in gemaakt met het zelfgemaakte "gereedschap" dat je linksboven op de foto ziet:

En dit is het resultaat:

Morgen wellicht meer.

Greetzz Renate.

Het begin is er! Ziet er zeer goed uit! Ik kan uren kijken naar vakmensen zoals jij!

Wat een vindingrijkheid zeg dat zelfgemaakte gereedschap. Word niet zo mooi als origineel of met speciaal daarvoor bedoeld gereedschap. Maar het doet wel wat het doen moet. Erg leuk om te zien!

@vectrafan: Dank u. (y)

@Pobresh: het wordt inderdaad niet zo mooi als origineel, maar dat was ook geen optie. (lees: Duur)

Hoe liep het af, nou prima.

Netjes op maat gebogen, de proplasgaatjes geprikt en gepast:

Gelast:

En in de roestwering:

Volgende week in de grond en dik in de nadenkit. Daarna de hele kofferruimte weer in de juiste kleur spuiten.

Nu hoeft alleen de kriksteun nog gelast te worden en dan kan de Simca weer opgebouwd worden.
Bij het opbouwen komen de nieuwe koplampbakken en de nieuwe lampen erop.

Dan kan ie weer voor de APK, ik ben er van overtuigd dat ie daar glansrijk doorheen komt. :D

Dit weekend kwam ik nog een leukspeeltje in de aanbieding tegen, dus die heb ik maar besteld:

Een strek en stuikmachine:

hbm-p-0331-1.jpg-1280x800-0c11e37c8d.jpg

Daar ga ik vast nog wel plezier aan beleven. :)

Greetzz Renate.

mooi stukje werk . en zo"n s en s machine . is het helemaal . maakt het klusje net weer wat leuker .

Afgelopen zaterdag heb ik een medeforummer op bezoek gehad voor wat laswerk.

Ik had ingeschat dat het ongeveer 10 uur werk was, het werd uiteindelijk 11 uur, dat viel niet tegen dus. :D

Tijdens dat werk kon ik gelijk mijn nieuwe S en S machine in gebruik nemen.

Hier moest natuurlijk het één en ander verwijderd worden:

Dit kwam er af/uit:

Het is daar dubbellaags dus eerst het binnenste stuk vervangen:

Als je goed kijkt zie je dat dit niet recht loopt, en daar kon ik deze nu heel goed voor gebruiken:

Hier het hoekstripje dat ik gemaakt heb:

Goed, dat was dus een lange dag maar wel gezellig én met veel voldoening.

Zondag heb ik het iets rustiger aangedaan.o_O

De kofferruimte van de Simca is nu geheel dicht:

De linker wielophanging zit ook weer op zijn plaats:

De schokbreker schoongemaakt:

En het metalen deel hangt te drogen in de grondlak:

Straks nog een laagje matzwart en hij is weer klaar.

Overigens zijn de schokbrekers nog dezelfde als de fabriek ze eronder heeft gemonteerd, 37 jaar oud dus. :eek:

En ik heb nog een mijlpaal bereikt: Ik heb mijn eerste gasfles (20 liter) van mijn "nieuwe" lasapparaat dit weekend opgemaakt.
Dat houdt ongeveer 16 uur werkelijke lastijd, best veel. :T

To be continued . . .

Greetzz Renate.

Hé, dat is een bekende auto :p

Misschien nog leuk om er bij te vertellen, een maat van mij vroeg waar hij gelast was. Ik laat de dorpels zien, en hij zag het écht niet :)

De kofferruimte van de Simca is ook heel netjes gelukt!

Renate waarom vervang je dan niet gelijk zo'n oude schokbreker?

@general Custom: :D
En dank je.

@vectrafan: Die vraag kan ik makkelijk beantwoorden.

1. Hij werkt nog perfect.
2. Is nog de originele.
3. Kost geld. :D

Greetzz Renate.

Dit weekend niet zo heel veel gedaan omdat ik vorige week zondag een rib kneusde.

Wat is er wel gedaan?

Ik heb de schokbrekers weer onder de simca gezet en een losse kriksteun gelast.
Het laswerk is nu af.

Mijn eega heeft de naden in de kofferbak ik de nadenkit gezet:

Volgende week het kleurtje er weer op. Dan ziet het er weer uit alsof er niets gebeurd is. :D

Van de week mijn nieuwe speeltje binnen gekregen: een plasmasnijder.

Vandaag even mee wezen spelen en het is, voor mij, een super ding.

Erg blij mee.

En nu een Duveltje, proost.

Greetzz Renate.

Heb nog een mooi verhaal over plasma:

Zoonlief van 8 zat in bad: Hij was een beetje aan het kliederen, dus vaderlijke vermaning. Maar hij bleef uiteraard doorgaan met spelen met zijn fantasiegeweertje. Dus ik hef mijn imaginaire plasmascherm op, en vertelde hem dat ie helaas gemist had door dit scherm. Heel even verblufte stilte.

Toen tilde hij zijn arm triomfantelijk op en zei: Maar ik heb een [size=x-large]Poepmascherm[/size].

@GC: Yep. ;-)

@verctrafan: lol.

Dit weekend weer lekker opgeschoten.

Mijn eega is verder gegaan met de kofferbak van de Simca.

In de grondlak:

En weer in kleur gespoten:

Net echt allemaal weer. :D

De onderkant in de tectiel:

En daarna lekker dik in de teer:

De laatste hand in de wielkasten:

Nieuwe koplamppotten:

Ook een fraai gezicht in de kofferbak:

En de nieuwe lampen erin:

Volgende week de boel aansluiten en afbouwen, dan kan ie weer op voor de APK. (y)

Zelf heb ik de motorkap van Pipomobiel even opnieuw wit gespoten, dan bekt ze weer een beetje. :D
Helaas geen foto, komt volgende week.

En ik ben weer verder gegaan met Jeane '66.
Linksvoor het "driehoekje" eindelijk er maar eens ingelast:

Ik had het laatst tegen een mede loodsbewonder over het feit dat ik oude wegenkaarten van Frankrijk zocht.
Hierop kreeg ik het antwoord: ik geloof dat ik nog wel wat heb liggen.

Nou dat "wat" was een understatement, bijna heel Frankrijk dus:

Met kaarten die wel teruggaan tot 1956 en kaarten die geprijsd zijn met NF (nouveau franc) in 1960 geintroduceerd.
Geweldig.

Tot zover, en nu aan de bovenstaande Leffe.

Greetzz Renate.

Hierbij nog een plaatje zoals beloofd van de kleine opknaphandeling van Pipomobiel:

Er is ook weer het een en ander aan de Simca gedaan.

Bumpertje er weer op:

Koplampen afgesteld, sierringen er weer op, en hij staat weer op eigen benen wielen:

Ik heb weer een stukje laswerk gedaan aan Jeanne '66.

Plaatjes blik op maat gemaakt:

In de achter bovenscherm gelast, en in de roestweerder:

Volgende week krijg ik weer visite voor een lasklus.
Zondag de laatste hand/controle aan de Simca dan kan die voor de APK.

De keurmeester zal opkijken, die had de Simca namelijk als afgeschreven beschouwd.

Greetzz Renate.

renate zei:
Zondag de laatste hand/controle aan de Simca dan kan die voor de APK.

De keurmeester zal opkijken, die had de Simca namelijk als afgeschreven beschouwd.

Greetzz Renate.

Kent die dan niet jouw vrouwen power? :D

@vectrafan: nog niet voldoende. :D

Zaterdag weer een autoliefhebber met wat laswek blij gemaakt én wat kunnen leren, altijd leuk om een beetje kennis over te dragen.

Vandaag wat kleine dingetjes gedaan die ik niet op de foto gezet heb.

We hebben de Simca even aan een paar kleine testjes onderworpen.
Starten ging prima, even benzine oppompen, maar gelijk daarna lopen en ook mooi.

Remmentest gedaan: geslaagd!

Aanstaande vrijdag is het grote moment: de APKeuring.
Ik ga er vanuit dat dit geen probleem is, maar er zal wel een lekker flesje wijn voor opengetrokken worden als ei er door is. :D

Verder heb ik op een advertentie gereageerd waarin een Mercedes 180D "ponton" diesel wordt aangeboden.
En een voorstel gedaan om deze te ruilen voor de CX.
Wie weet wat er van komt.:rolleyes:

Greetzz Renate.

Wel de Simca is naar de keuring geweest, en . . . .

Afgekeurd. :(

Er waren nog 2 dingetjes die ons niet gemeld waren, en wij daar dus ook niets aan gedaan hebben. :(

Er zat nog laswerk aan een stuk balk bij het achterwiel, zo even snel niet te zien.
Eén remslang achter waarvan de wartel te verroest was en dus ook afkeur.

Gelijk maar 2 nieuwe remslangen besteld en, omdat die ook niet helemaal fris meer is, een nieuwe uitlaatdemper.

De slangen hoop ik van de week binnen te krijgen.
De uitlaat heb ik vandaag uit Utrecht opgehaald:

Wordt vervold dus.

Omdat ik toch aan het rond toeren was ook nog maar wat speelgoed opgehaald.

Een plaatwals voor in de bankschroef:

En een setje "zetbekken" voor in de bankschroef:

Hiermee kun je blik zetten tot een hoek van 90 graden, hieronder een voorbeeld met een stukje karton:

Ik wilde eigenlijk een zetbankje maar, los van de hogere prijs, is dat voor mij niet handig omdat ik soms langere stukken moet zetten.
En een zetbank die 100 cm aankan kost al gauw enkele honderden Euro's, iets voor later als ik groot ben dus. :D

Greetzz Renate.

Renate slechte zaak van de APK Keurmeester, je hebt hem toch wel duidelijk gemaakt dat dit eigenlijk niet kan :(

Hij behoort [size=x-large]alle[/size] APK afkeurpunten te vermelden zodat je hem bij herkeuring volledig op orde kan laten herkeuren. Ik neem maar even aan dat deze herkeur gratis was?

In ieder geval goede zaak om de rem slangen te vervangen bij twijfel, je wilt tenslotte niet met een slecht werkende rem zitten en een frisse uitlaat is ook nooit verkeerd. (y)

P.s. je krijgt een pb

mooi speelgoed weer hoor . en ff de puntjes op de s I mca en dan kan je weer 2 jaar karren
ik betaal nooit voor een herkeur . dus hoort dat er niet standaard bij ? ( edit . ja dus )

@speedtouch: ja die heb ik binnen, maar ik moest wel zelf voor sinterklaas spelen. :rolleyes: :D

@vectrafan: ja deze keuring kostte niets, maar tis wel zonde van de tijd.(n)

BP gelezen overigens en genoteerd. (y)

Greetzz Renate.

Ik meld het hier maar even. Je ex-Visa is weer in andere handen. De lelijke doppen zijn in elk geval van de velgen, en gezien het topic op CiFo is het vast een liefhebber. ;)

@MWH: dank je voor de info. (y)

Ik heb ook al een reactie geplaatst, fijn om te weten dat Visabelle weer bij een liefhebber is.

En inderdaad, in het gespot topic was ze te zien met idiote wieldoppen. (n)

Ik vind het altijd erg leuk om mijn oude autootjes zo af en toe terug te zien.

Greetzz Renate.

Vandaag is de Simca wéér voor de keuring geweest en . . . .

Goedgekeurd !!!

Ik had voor de zekerheid achter ook maar een nieuw stuk koperleiding aangelegd:

Om die reden maar gelijk een felssetje aangeschaft:

Zo'n felsrandje kreeg ik met "de hand" niet netjes genoeg.

hier het nieuwe uitlaatje:

Gisteravond nog even met ledjes zitten spelen en een binnenverlichtingsbalkje gemaakt voor Pipomobiel:

Morgen er maar eens inprutsen en kijken of ik een een paar leuke plaatjes van kan maken.

6 december gaat deze dame op voor de APK:

Ze hoeft eigenlijk pas volgend jaar juni maar ik vind het belangrijk dat er even iemand naar kijkt met een onbevangen blik.
Als ze goedgekeurd wordt laten wij d'r gelijk afmelden, zo niet dan heb ik de hele winter nog om er wat aan te doen.

Ze mag nu naar binnen want de Simca gaat haar werk in de wintermaanden overnemen.

Greetzz Renate.

Proficiat Renate, zou ook te gek zijn als de Simca niet door de keuring kwam :LOL: Wat vond de APK keurmeester van je harde werk? Ik mag toch hopen dat hij zwaar onder de indruk was? Wanneer maak je weer een nieuwe fotoserie van de Simca?

@vectrafan: Ik had het er toevallig vanmiddag nog over.

Ik krijg graag kritiek, zowel positief als negatief, zolang het maar opbouwend is.
Die krijg ik helaas niet echt van de keurmeesters, al zijn ze wel erg begaan met onze oudjes.

Tussen de regels woorden door kan ik er wel wat informatie uithalen.
Ik denk dat wij toch wel een zeker respect hebben bij deze garage, die overigens van ons alle lof krijgt.
Er werken daar echt wel liefhebbers van " 't oude spul".

Greetzz Renate.

Vandaag de ledjes in Pipomobiel geknutseld.

In het kader van de kerstgedachte zeg maar. :D

Greetzz Renate.

Ik weet niet hoe ik dit moet brengen :rolleyes: Maar blauwe ledjes schijnen potentie op te wekken. Is dat hier ook de bedoeling :confused: :D

Sorry Renate vindt het geen vooruitgang. Beetje over de top en niet passend.

Terug
Bovenaan