Renate en haar wagentjes.

Micha D. zei:
Zo, die wieldoppen :eek:. Goed werk Renate (y)!

Uche, Renate..., ik verwacht hier wel een reactie van je... :cool:

Edit: de Renateling: :p

Simca1000L_zpsf35f926f.jpg

98c4_1-abb279_zps5d5a888b.jpg

[schaam modus aan]

Ha ha ha, dat was dus 't werk van mijn lief. :rolleyes:

[schaam modus uit]

Zoals gezegd, doe ik niet alleen al het werk.

Greetzz Renate.

P.S. ik verwacht wel een Renateling.

Die T3 wieldoppen zijn inderdaad weer als nieuw nu.

Ik krijg bijna zin om de chromen velgen van mijn klassieke Dodge ook weer eens goed te poetsen.

Verder was het natuurlijk niet mijn intentie om jullie aan het racen te krijgen, eerder om nog een mooie en unieke klassieker te noemen die mogelijk erg goed zou passen. Zoals een gele R5 Turbo (1e serie) als opvolger van Franka. Die dan vanwege zijn wat bredere bouw wel eens Frank zou kunnen worden.

Dank je lief.

Je bemoeit je niet vaak met mijn topic, maar als je 't doet doe je 't goed. (y)

Greetzz Renate,

Goed over de wieldoppen dan, die zitten inmiddels op hun plek:

DSCF3064_resize_zps5ae247d8.jpg

Met een beetje bandenzwart ziet dat er weer lekker uit:

DSCF3065_resize_zps263bd6d1.jpg

De velgen zijn de volgende ronde aan de beurt.

Verder is het aanrechtblad weer geplaatst:

DSCF3066_resize_zps8d792d06.jpg

De witte band rondom het blad is een beetje mislukt, daar komt wat anders voor in de plaats.

De bank/het bed ook weer terug:

DSCF3067_resize_zps0c48f5c1.jpg

DSCF3072_resize_zpsa13d4701.jpg

DSCF3073_resize_zps828161ee.jpg

De vloerbedekking gelegd:

DSCF3068_resize_zps70630c09.jpg

Ook onder de bank bekleed:

DSCF3070_resize_zps43e2a1cd.jpg

De ruimte voor de gasfles en de voortent afgetimmerd:

DSCF3071_resize_zpsa3077cb5.jpg

En het belangrijkste: Haar naam is weer terug.
Toen ik het er opplakte maakte ze een hupsje van blijdschap. :D

DSCF3076_resize_zpsd2a460d3.jpg

DSCF3077_resize_zps3f26e7de.jpg

Achterop heb ik het nu hoger geplaatst dan het zat, omdat wij meestal met de fietsen achterop rijden en dan kon je in de oude situatie de naam niet zien staan. Op de foto lijkt het erg hoog te zitten maar in de werkelijkheid valt dat erg mee.

DSCF3074_resize_zpscd481913.jpg

DSCF3075_resize_zps78fd3901.jpg

Ook is er veel aansluit, afkit en overige werkzaamheden gedaan.
O ja de luifel hangt ook weer, na de voorjaarsvacantie maar eens op zoek naar een nieuw doek, dat is ook niet zo mooi meer.

Mijn lief heeft de gordijntjes gemaakt, kleur in overeenstemming met de vloerbedekking en de letters van Calimera's naam.

Morgen met haar naar de taxatie, ik ben benieuwd.

Greetzz Renate.

Mooi, de velgjes kunnen ook wel een beurtje gebruiken eigenlijk, met een spuitbus is dat gemakkelijk aan te pakken natuurlijk :).

Marjanne57 zei:
Micha D. zei:
Zo, die wieldoppen :eek:. Goed werk Renate (y)!

Uche, Renate..., ik verwacht hier wel een reactie van je... :cool:
Heb je goed gedaan (y) :D.

Kijk, het wordt weer sfeervol in de bus! Hij gaat er weer prachtig uitzien (y)

@ Micha D.: Zoals ik al schreef krijgen de velgjes ook nog wel de nodige aandacht.

Natuurlijk kan ik er een spuitbus verf overheen jassen, maar daar verplaatst ik het gegeven mee en los het niet netjes op.

Er is in deze bus nu best veel geïnvesteerd dus die laatste dingetjes wil ik niet afraffelen.

Maar wij willen er eerst even een weekje mee weg. Calimera is tenslotte niet alleen voor de show bij huize Renate/Marjanne. :D

Greetzz Renate.

Ik lees eigenlijk veel te weinig buiten het Autoliefde...-subforum, dus als ik daar eens tijd voor maak heb ik in dit topic aardig wat te zien. Een uur doorgebracht met je klussen van de afgelopen maanden, en me weer prima vermaakt. Wat een leuk werk toch, en wat ziet je wagenpark er weer goed uit! De T3 is echt bijzonder mooi geworden, een plezier om daarmee onderweg te gaan. Mijn complimenten voor het werk en de verslagen!

renate zei:
@ Micha D.: Zoals ik al schreef krijgen de velgjes ook nog wel de nodige aandacht.

Natuurlijk kan ik er een spuitbus verf overheen jassen, maar daar verplaatst ik het gegeven mee en los het niet netjes op.

Er is in deze bus nu best veel geïnvesteerd dus die laatste dingetjes wil ik niet afraffelen.
Daar heb ik dan overheen gelezen denk ik. Hoe ga je ze opknappen dan? Laten poedercoaten?

Dank weer heren. (y)

@Micha D.: ik denk dat ik ze inderdaad op termijn ga poedercoaten.

Maar voor nu is ze af. :D

Al het meubilair staat weer op z’n plaats:

DSCF3078_resize_zpse6b3cf8c.jpg

Nu nog alles even lekker in het sop en dan kunnen alle huishoudspulletjes, kleding en beddengoed er in.

Gordijntjes ophangen, koelkast vullen en we kunnen . . .

[size=large]En Route.[/size]

Vandaag is Calimera getaxeerd. Ik ben niet ontevreden, de geschatte vervangingswaarde ligt ongeveer gelijk aan mijn verwachting. :D

We gaan daar vanavond maar eens een lekker flesje wijn op drinken. :T

Tot slot nog een paar voor en na plaatjes. (zoek de verschillen :D)

DSCF2786_resize_zpsfba87a9b.jpg

DSCF3079_resize_zpsf91688a4.jpg

DSCF0037_resize_zps39a758fb.jpg

DSCF3074_resize_zps83c7f35c.jpg

Greetzz Renate.

Dank u.

Voor de duidelijkheid: aan de buitenkant heb ik zelf niets gedaan.

Ik had er jammer genoeg de ruimte en tijd niet voor, anders had ik alleen het spuitwerk uitbesteed.

Niet te min ben ik er wel ape(n)trots op. (ik lees wel op het taalneuzelaars forum wat goed is :D)

Greetzz Renate.

Afgelopen week Calimera lekker kunnen testen met een ritje Elzas op en neer.

1800km met een "big smile" gereden.
Veel bekijks gehad en ook enkel complimenten.

De plaatjes:

Onderweg, erg mooi weer gehad:

DSCF3084_resize_zps7f6e2102.jpg

Op de camping waren de lokale bekendheden er ook weer:

15042013121_resize_zps7ff678e7.jpg

Warm genoeg om lekker buiten te kunnen dineren:

DSCF3093_resize_zps38a9ec26.jpg

En te genieten van de omgeving:

DSCF3096_resize_zpsb8ac814e.jpg

"Calimera by night":

DSCF3104_resize_zps929777bf.jpg

De slaapkamer. :D

DSCF3082_resize_zps85341aa1.jpg

En als laatste, geen Elzas bezoek zonder een wijntje mee te nemen:

DSCF3091_resize_zpsf22b5588.jpg

Op naar de volgende vakantie :D

Greetzz Renate.

De afgelopen week heb ik mijzelf een setje uitdeuken door verlijming aangeschaft, Om deze van het weekend te proberen:

images

Daar kwam niet zoveel van want ik had plotseling sluiting in de bedrading van de Acadiane. :rolleyes:

Nu wist ik wel dat er door de vorige eigenaren er al het nodige aan gebeund was, maar omdat alles werkte zoals het moet had ik er nog geen zin in om daar wat aan te doen. Nu moest het wel omdat maar zo'n brandje de bedrading niet meer te vertrouwen was.

Maar omdat mij lief er inmiddels veel ervaring mee heeft, ze heeft "Phientje" en al voor een deel "Jeanne '66 opnieuw van bekabeling voorzien, heb ik gevraagd of zij dit voor mij ter hand wil nemen.

28042013131_zpsd9bf5bc7.jpg

Bij het beun gedeelte is de kleurcode groen, groen en groen gebruikt, een heel uitzoek werk dus.

Ik wilde volgende week met de Aca naar Citromobile, dat gaat dus niet lukken. :(

Dus dat wordt dan maar de CX, ook geen straf overigens. :D

Tot zover weer de update.

Greetzz Renate.

Mooie foto's!

Zo'n issue met de bedrading heb ik met m'n Kever ook gehad. Wel een leuk uitzoekklusje, maar als echt alles dezelfde kleur is, dan wordt het wel erg lastig! Succes!

Ik zie nu pas de foto's van Calimera, ze is prachtig geworden! Kijk die buurman eens jaloers kijken! :) Mooi werk. Al moet ik me aansluiten bij -V8- voor wat betreft de bestickering. :)

Even balen van de Acadiane maar wel een mooie gelegenheid die klus nu goed aan te pakken.

@-V8-: over die bestickering denken we nog even na. Het heeft geen haast en wij vinden het voor nu wel mooi, zo maagdelijk. :D

@Barri: er waren wel kleuren gebruikt maar er zat geen enkel logica in zodat we inderdaad elke kabel eerst moeten kijken waar die voor dient.

Maar goed, mijn lief heeft inmiddels al wat ervaring en een 2CV is niet echt ingewikkeld.

@Indranor: Dank je. (y)

Terwijl mijn lief zich op Pipomobiel aan het storten is moest ik de remmen van de CX weer een beetje gangbaar maken.
Het vuil van de afgelopen jaren weggehaald en nu werkt alles weer zoals de fabrikant het bedoeld heeft.

Verder heb ik voor mijzelf weer een drempel genomen: verder met Jeanne '66.
Dit had door mijn gezondheid, of liever het ontbreken daarvan, al zo'n 5 maanden stil gelegen.
Dan is het best lastig om weer te beginnen. Ik stond tot vandaag nog in dubio of ik een "body off" restauratie zou doen of niet.

Dit weekend begonnen met het rechterachterscherm dat er slecht uit zag.
Een beruchte plek bij de R4, bijna alle R4's komen daar een keer aan de beurt.
Meestal is dat roest van binnenuit en dat hou je niet tegen.

Bij Jeanne '66 verwachtte ik dat ook, ik had er al een nieuw scherm voor.
Eenmaal losgemaakt, gewoon met de originele boutjes kunnen losmaken zonder slijpwerk of dat de hele zooi afbreekt, kreeg ik de blije verrassing:
Het scherm was nota bene op wat vliegroest na gewoon nog helemaal gaaf!!!

Dit heeft voor mij de beslissing geforceerd dat ik de koets lekker op het chassis laat staan.

Wat een ongelooflijk goede auto is dit. bij elk boutje wat ik los wil maken bereid ik mij op het ergste voor, en dan komt het zonder veel moeite gewoon los, onbeschadigd en wel.

Goed, dat zijn weer lettertjes genoeg, de plaatjes:
(excuses voor de kwaliteit, het is met m'n mobiel gedaan)

Work in progress met Pipomobiel, nu wel met kleurcodes én nu goed gedocumenteerd:

30042013132_resize_zps8b0a9e84.jpg

Voor de oplettende kijker, dat gele verbindingsblokje gaat er nog uit. :D

30042013135_resize_zpsa1d504b6.jpg

Het achterscherm van Jeanne'66 los:

30042013137_resize_zps629da9c1.jpg

Hier is het meestal géén blik meer

30042013139_resize_zps2407ee68.jpg

Close up:

30042013141_resize_zpse012d385.jpg

Tankvulopening:

30042013140_resize_zpse02e24ca.jpg

C-stijl onderzijde:

30042013143_resize_zps29310fd0.jpg

30042013145_resize_zps07cbcb3a.jpg

Staartstuk:

30042013147_resize_zps1d76f184.jpg

Het ziet er roestig uit allemaal maar dat is slechts oppervlakkig.

Volgend weekend zal ik het allemaal een beetje schoonmaken en mijn camera meenemen.

Kortom, weer heel tevreden over de afgelopen dagen. Koningin, koning en Weekers ten spijt. :D

Greetzz Renate.

Dat valt qua roest inderdaad goed mee Renate!
Je hebt echt geluk als je het zo aantreft, roest weghalen zonder te hoeven lassen is en blijft gewoon ideaal :D

@General Custom: Daar heb je gelijk in, maar zo wordt het bijna saai en kan ik mijn kunsten niet vertonen. :D

Greetzz Renate.

Dat is ook zoiets ja :) Je zou er haast rot plaatwerk bijkopen om toch te kunnen repareren :p

renate zei:
Daar heb je gelijk in, maar zo wordt het bijna saai en kan ik mijn kunsten niet vertonen.

Mocht je je vervelen, dan heb ik nog wel een lasklus voor je :D

Calimera is flink opgeknapt trouwens (y)

@ Wouter82: ik hou het in mijn achterhoofd. :D
Er is altijd wel een momentje te vinden/maken.

En bedankt trouwens. :D

Greetzz Renate, die op dit moment niet echt om werk verlegen zit.:rolleyes:

Wouter82 zei:
renate zei:
Daar heb je gelijk in, maar zo wordt het bijna saai en kan ik mijn kunsten niet vertonen.

Mocht je je vervelen, dan heb ik nog wel een lasklus voor je :D

Calimera is flink opgeknapt trouwens (y)

Mocht je je langdurig vervelen, dan heb ik nog wel een Ritmo voor je. :D

Maar ik zou nooit mopperen als de staat van het plaatwerk meevalt, zeker niet als je zo lang tegen een klus aankijkt en die dan zo meevalt. :cool:

renate zei:
Mij hoor je niet mopperen hoor. . . .

Mij hoor je niet mopperen hoor. . . . :D

Greetzz Renate.

:D

Ik heb toch maar voor de overzichtelijkheid de dubbele post weggehaald. :cool:

Hier weer een update.

Pipomobiel is weer terug in de dienstregeling en de Dame mag weer rusten, ze wordt bedankt voor het mij mobiel houden.

Mijn lief wordt ook bedankt voor het ter hand nemen van de vernieuwing van de bedrading.

Zo was 't:

DSCF3640_resize_zps6228e41f.jpg

En zo is 't nu:

DSCF3122_resize_zps99ca5903.jpg

En binnen is het ook weer netjes geworden:

DSCF3123_resize_zpsb7b95288.jpg

Ikzelf ben met Jeanne '66 verder gegaan.

Het achterspatbord is zoals gezegd nog netjes maar ik ga toch de nieuwe gebruiken.

Ik ben bezig geweest met de (roterende)staalborstel om te zien hoe de toestand van het blik was.

Onderaan de C-stijl alles in orde:

DSCF3121_resize_zpsbb66b00e.jpg

DSCF3120_resize_zpsed37a7ea.jpg

Het staartstuk ook ok:

DSCF3111_resize_zpsce38d355.jpg

Het boven deel van de achterzijde is wat minder, maar nog steeds niets om in paniek te raken:

DSCF3117_resize_zpsa0467870.jpg

Het slechtste deel eruit geslepen:

DSCF3119_resize_zpsa5337b5b.jpg

Daar ga ik een mooi nieuw stukje inzetten.

Telkens als ik wat van Jeanne '66 afhaal verbaas ik mij over het feit dat het er na 46 jaar nog zo uit ziet.
Het valt op dat er heel veel nadenkit vanuit de fabriek in/op is gebruikt.

Ik heb voor mijzelf een verklaring voor dit alles verzonnen:

De kitter van dienst die die dag dat mijn R4 op de productieband staat, is een nieuweling.
Hij spuit kit in naden, randen en gaten dat het een lieve lust is.

Nadat hij mijn auto en wellicht nog een paar heeft gedaan wordt hij op het matje geroepen door zijn chef.

Hij krijgt te verstaan dat hij wat zuiniger met de kit moet zijn want hij gebruikte voor één auto teveel kit.
De kit die hij verbruikte was eigenlijk bedoeld voor de hele dag productie, zeg een auto of 20.

Alle andere R4 tjes die die week van de band rolden zijn inmiddels al een keer of twee in een frisdrankblikje, koelkast, wasmachine en noem maar op gerecycled.

Dit is natuurlijk pure fantasie, maar ik vind het wel een leuke gedachte. :D

Tot zover weer de onzin van mijn kant.

Greetzz Renate.

bHet voordeel als alles een keertje meezit is dat je vergeet dat het soms lijkt dat alles moet tegenzitten. En met oldtimers is er altyd wel iets te verbeteren :)

haha, leuk verhaal Renate!
Het is altijd leuk om over die dingen na te denken. Mijn 340 heeft op die manier een roestplekje in het voorspatbord, dat heb ik op die plaats al bij 3 340's precies op dezelfde plaats (bij een boutgat) gezien, allemaal in dezelfde kleur en van begin 1988. Dat kán gewoon geen toeval zijn :rolleyes:

Mijn theorie:
De spatborden werden in die tijd uitgebreid ingespoten met een ML-achtig soort spul. Op de dag dat deze serie spatborden gemaakt werden had de fabriek een tekort aan ML, en zodoende werden de spatborden slechts één keer bespoten in plaats van 3 keer. Hierdoor zijn de plaatsen waar het spatbord werd opgehangen niet verder behandeld. Het schroefje beschadigde de lak, en daar begon het met roesten :p

@ronald 39: een waar woord.

Even nog een plaatjes om mijn fantasie te visualiseren:

image-2042208_zps1899e808.jpg

:D

Greetzz Renate.

gaaf om de Calimera weer zo op de weg te zien...

van de week passeerde een exact zo zelfde voorbij me huis....waren jullie het niet toevallig? rondje Leerdam glasstad bezocht ofzo?

;)

Ik zeg nog maar een keertje dat het erg gaaf is dat jullie alles zo goed documenteren met foto's, en vooral dat je die met ons deelt natuurlijk. :) Zo ook vwb het plaatwerk en de bedrading.

En nu ik toch hier ben wil ik even dit topic misbruiken voor een vraag. Renate in het registertopic sta jij nog genoteerd met het R6-register. Houd je dat nog bij?

@Idranor: nee het R6 register was een beetje te veel van het goede.

Wij hebben onszelf getrakteerd op 6 oude autootjes, dus dat zullen we weten ook. (qua tijdverdrijf)

Het is overigens wel leuk om te lezen dat dit topic gewaardeerd wordt. (y)

@Mechanix: Dank je. :D

Greetzz Renate.

Dank voor je reactie, dan haal ik je register uit het registertopic, dan houden we de boel daar een beetje overzichtelijk. :)

Terug
Bovenaan