Renate en haar wagentjes.

Calimera is weer thuis, en er is een begin gemaakt met het opbouwen.

Plaatjes zeggen meer dan woorden. . .

DSCF3027_resize_zpsea479a54.jpg

DSCF3031_resize_zps63f23e2a.jpg

DSCF3028_resize_zpsa510183c.jpg

DSCF3029_resize_zps862f0edb.jpg

DSCF3030_resize_zpsba9d11a6.jpg

DSCF3032_resize_zps8a974aaa.jpg

Greetzz Renate.

Er staat BUS op omdat deze ooit is afgeleverd op kenteken als personen vervoer.

Anders zou er Transporter op gestaan hebben.

Dat BUS embleem is overigens best zeldzaam.

Greetzz Renate.

Vandaag weer een stukje gedaan.

Trekhaak en bumpertje er weer op:

DSCF3033_resize_zps044692aa.jpg

Isolatiemateriaal aangebracht:

DSCF3035_resize_zps054cbf27.jpg

En de bekleding er overheen:

DSCF3034_resize_zpsd289a785.jpg

Schuifdeurbekleding geplaatst:

DSCF3037_resize_zpsbe66170e.jpg

De vloer lekker dik in de tektiel:

DSCF3038_resize_zpsd3c972ab.jpg

Als dit een beetje droog is komt er vloerisolatie overheen en daarop multiplex.

Wordt natuurlijk vervolgd.

Greetzz Renate.

Mooi :D

En dan komt straks het leukste, het inrichten naar je eigen smaak! Althans, ik zou dat geweldig vinden.

Ja dat klopt, het "vuile" werk is gedaan.

En nu kunnen we het weer netjes zoals wij willen in elkaar schroeven.

Op termijn worden dingen als bumperhoeken, spatlappen, deurgrepen en meer van dat soort dingen vervangen.

Ook willen we een nieuw doek voor de luifel want die is niet meer goed schoon te krijgen.

In april gaan we er een weekje mee weg, maar voor de "grote" vakantie is ze helemaal in showroom conditie. :D

We hebben van de buurt al veel complimenten gekregen en dat voelt heerlijk. :D

Het was een forse investering, waarvan sommigen ons voor gek verklaarden.
Economische gezien misschien ook niet de allerbeste zet.
Maar als je ziet wat een goede T3 op dit moment moet kosten is dit misschien wel een goed moment geweest om het toch te doen.

Het was een paar jaar geleden onvoorstelbaar, maar nu kost een mooie T3 bijna net zoveel als een T2. o_O

Greetzz Renate.

Klopt! Zoals ik hier eerder al eens aangaf zit de waarde van de T3 momenteel flink in de lift.
Dit project is dus een prima investering (y)

Het lijkt ook wel of je de T3 weer steeds meer ziet in het straatbeeld! Ik denk nog wel eens met weemoed terug aan die van ons, misschien hadden we m niet moeten verkopen.

Maar afijn, dit ziet er super uit! Mooi werk Renate!

Heb je al een adres voor een ander luifeldoek. Dat van onze camper heeft zijn beste tijd ook wel een beetje gehad en van de prijzen van en nieuwe luifel schrik je een beetje.

Groetjes,
Jan

ik wil me nergens mee bemoeien,maar dat dit proppen op deze manier met isolatie zie ik echt niet goedkomen tegen dat plaatwerk.
Je ziet diverse koudebruggen en plaatstaal condenseert gigantisch als het eenzijdig verwarmt of afkoelt.

@Janneman: ik heb nog geen adresje gevonden, maar als ik wat zinnigse gevonden heb laat ik het je weten.

@woodyman: Je mag je er altijd mee bemoeien. :D

Ik begrijp ook wat je bedoeld. Het zit er alleen niet zo "gepropt" in als het lijkt.
Bovendien zit het er niet als warmte/koude isolatie tussen, wij gaan er alleen met mooi weer mee op vakantie.
Het zit er meer voor de geluidsdemping in, en dat werkt prima. (y)

Greetzz Renate, die opbouwende kritiek altijd graag hoort/leest.

Kun je daarvoor niet beter antidreun-folie gebruiken? Hebben wij bij onze T1 wel gedaan.

Ben je niet bang dat er op termijn vocht in dat isolatiemateriaal kruipt (door condens, zoals woodyman ook aangeeft), en je holle ruimtes dus vol zitten met sponzen die altijd nat blijven? Lijkt een risico op roest te geven zo, en een vochtig interieur?

Verder erg leuk ding die T3, blij dat deze zo mooi wordt opgeknapt.

@j.ko: Het heeft de afgelopen 20 jaar ook zo gezeten, daar is de bus niet echt slechter van geworden. ;)

Maar toch bedankt voor het mee denken.

Greetzz Renate.

Ah, dat wist ik niet. Ik heb er verder ook geen ervaring mee, maar het was de eerste gedachte die bij me opkwam toen ik de foto's zag.

Succes met de verdere opbouw / inrichting!

Nee met dit matriaal gaat dat prima. je moet alleen niet bv purschuim in je ruimtes gaan spuiten. dat trekt vocht sterk aan en dan is je auto al snel neit meer te redden. Helaas vorig jaar nog een voorbeeld van een campertje van gezien op de sloop...

Groetjes,
Jan

Vandaag weer een stukje gedaan. .

Vloerisolatie:

DSCF3039_zps8eeef623.jpg

En daar de houten panelen overheen:

DSCF3040_zpsf5d3b17d.jpg

Mooi zijn de panelen niet, maar ik vind het een beetje overdreven om er nieuwe voor te maken.
Het hout is in uitstekende staat, geheel geïmpregneerd en als er straks vloerbedekking overheen zit zie je het nooit meer terug.

Greetzz Renate.

@Stif: de draaistoelen staan nog op het verlanglijstje, goede stoelen zijn namelijk flink aan de prijs. :rolleyes:

@General Custom: thx. (y)

Greetzz Renate.

Vandaag de kastwand weer op z'n plekje:

DSCF3043_resize_zpsc88285cb.jpg

Moet wel allemaal weer netjes gekit worden.

Het aanrechtblad geheel opnieuw gemaakt.
Dit heeft mijn egaa gedaan, die is wat handiger (lees heeft meer geduld) met hout:

DSCF3042_resize_zps7ce2aa2e.jpg

En als het straks wat warmer is krijgt de bus haar naam weer.

Sneak preview :D

DSCF3044_resize_zpsc29eefdb.jpg

Dat was ie weer voor dit weekend.

Greetzz Renate.

goed bezig !!

ik vind het juist leuk dat dit soort auto's op de weg gehouden wordt...en ook al kost dat veel geld....ieder zijn eigen hobby...en zo hou je wel een oldtimer "on the road" ..(y)

Dank weer voor de complimenten. :D

Mijn gezondheid verhinderd mij om (op dit moment) mijn normale tempo van werken te bereiken.
Dit weerhoud mij er niet van om toch lekker door te gaan, zij het wat minder snel.

Komend weekend weer een (foto) update.

Greetzz Renate.

Vandaag weer een stukje gedaan.

Het afronden van het electriek:

Nog los:

DSCF3050_resize_zps613ee51f.jpg

Aan mekaar geknoopt:

DSCF3052_resize_zps419177fb.jpg

Kastje gezien, deurtje weer dicht:

DSCF3053_resize_zps12d2ce26.jpg

De bak onder de bank klaar gemaakt om deze later te stofferen:

DSCF3054_resize_zps2d243428.jpg

De startaccubak, hoezo veel tectyl? :D

DSCF3055_resize_zps6bc040f2.jpg

De huishoudaccubak:

DSCF3049_resize_zpsc1ded3f0.jpg

Nee dat bruine is géén roest.

En zoe staat ze erbij anno 2013:

DSCF3047_resize_zps318ea21f.jpg

Nog even de wieldopjes poetsen en de bandjes zwart maken, en ze kan zo de showroom in. :D

Morgen meer.

Greetzz Renate.

Gezellig, zo'n gevarieerd wagenpark.

En de T3 ziet er streeploos veel moderner uit. Is ook praktischer, want stickers verouderen erg snel. Zou het eigenlijk te doen zijn om die wieldoppen zelf opnieuw te verchromen? Zodat ze weer worden zoals op de foto uit 2005.

Wat trouwens wel opvalt is dat er nog geen snelle auto in het wagenpark zit. Natuurlijk, de meeste Franse auto's waren ook erg gemoedelijk gemotoriseerd, maar er waren noemenswaardige uitzonderingen, zoals de 205GTI, de R5 Turbo en de vermakelijke 2CV met GSA blok (prototype/nabouw). Maakt 1 van deze snelle en betaalbare wagentjes kans op een plekje in het wagenpark?

@: V8: voorlopig nog even geen striping, dat kan altijd nog.

@Tommy82: Over de wieldoppen, daar hoeft los van het schoonmaken en poetsen niets aan te gebeuren, ze zijn in top conditie.
Foto's volgen daar nog van en die zullen de foto's van 2005 uiteindelijk verbleken.

Over het snelle auto verhaal: wij hangen een bourgonisch leven aan.
Zoals de Fransen de kreet "doucement" gebruiken, hangen wij dezelfde instelling aan.

"de tijd snelt al rap genoeg"
Op sommige fora gebruik ik ook de volgende, zelf verzonnen, kreet: doe vandaag niet wat je morgen ook nog uit kunt stellen.

Ik heb absoluut geen haast om oud te worden. Dus alles wat mij mogelijk sneller in het ziekenhuis kan doen belanden of naar de eeuwige jachtvelden doet verwijzen, wil ik vermijden.

Dus geen racemobielen voor mij.

Poeh hé, wat een uitspraken weer. o_O

Greetzz Renate.

Dat heb je netjes aangepakt Renate (y)

Zelf had ik nog pvc-buizen rond de kabels gedaan, want zo hoort het eigenlijk (in een huisinstallatie dan wel). Erg netjes gedaan in elk geval :D

@General Custom: ik was het ook van plan om de pcv buizen te gebruiken, maar dan had ik grotere clips moeten nemen en dan werd het allemaal een beetje grof en hoog. Dus daarom maar voor zonder gekozen.

@mechanix: dank u. (y)

Ik heb de afgelopen dagen toch nog best veel gedaan.
We moesten namelijk ook nog even naar de loods.

De ontsteking van de Simca stond niet helemaal lekker dus die hebben we bijgesteld.

De zekering van de verlichting van Pipomobiel vloog er de afgelopen week 2 maal uit, dus maar eens gekeken wat de oorzaak was.
Na enig zoek werk bleek het een verbinding die contact kon maken met de koets en dat gaat niet goed natuurlijk.
Nieuw stukkie draad getrokken, ook weer verholpen.

De cx had van het vele stilstaan vastzittende/aanlopende remmen. Dus de boel maar even uit elkaar gehaald en schoongemaakt, was nodig.

Vandaag ook nog wat kleine dingetjes gedaan aan de bus. Zo is nu het 12volt circuit ook op orde.
De accu bakken staan nu nog te drogen door de tectyl behandeling. De temperatuur werkt niet echt mee om het snel droog te krijgen.

De wieldopjes hebben een poetsbeurtje gehad.

Voor:

DSCF3058_resize_zps5d982fb1.jpg

en na, ja het zijn echt dezelfden:

DSCF3059_resize_zps416b63b4.jpg

En de motorbak annex bed ligt ook weer op z'n plek.

DSCF3060_resize_zpsccf967d9.jpg

DSCF3062_resize_zpsc9069110.jpg

DSCF3063_resize_zps42916127.jpg

Bij het staande deel van het hout komt nog een mooie afdekplaat.

Zo en nu is het tijd voor een:

la-trappe-dubbel-554944.jpg

Greetzz Renate.

Ik ben echt enorm onder de indruk van (en ook wel een beetje jaloers op) jouw/jullie kunsten. Mijn complimenten. (y)

Proost!

Edits: Doe het dan in een keer goed. o_O

Terug
Bovenaan