@Rush: Ik heb ook lang getwijfeld over die brug hoor.
@eeuwige_student: dank voor het compliment en over tegenvallers heb ik nog wel wat te vertellen.
Vorig weekend niets aan de auto's gedaan. Vanwege het mooie weer lekker om het huis aan het prutsen geweest.
Dit weekend was een behoorlijke sof:
We hebben samen gekeken of het Gordini spruitstuk wel zou passen.
Op allerlei manieren gepast en gemeten (het oude spruitstuk zat er nog op).
Los van het gegeven dat de nieuwe iets langer was, dit kon gecompenseerd worden met het inkorten van het pijpje aan de uitlaat, waren wij tot de conclusie gekomen dat deze zou moeten passen.
Mijn lief dus aan de slag om de boel uit te bouwen.
Zelfs toen de 2 spruitstukken op de werkbank naast elkaar lagen hadden wij nog niets door, je voelt 'm al aan komen.
De nieuwe pakkingen er bij gehaald en die wilden wij op de cilinderkop aanbrengen. PAST NIET !!

Wtf (mind my language) De boel nog eens goed bekeken, blijkt de cilinderkop helemaal geen Gordini kop te zijn.
Zie de verschillen??
De tapeinden van een normale kop liggen op één lijn en de gordini kop verschillen ze van hoogte.
Na wat verder zoeken in de boeken ging er een lampje branden dat al veel langer geleden had moeten gaan branden.
De standaard motor levert zijn hoogste koppel al bij 2000 t/m en 34pk bij 4500 t/m.
Een Gordiniblok haalt zijn hoogste koppel pas bij 3300 t/m en 40 pk bij 5000 t/m.
Wij weten dat het blokje dat in Phientje zit oersterk is bij heel lage toeren, wij hadden dus eigenlijk al één en één bij elkaar kunnen tellen.
Noem het blond, noem het blind, noem het wat je wilt maar een megablunder is het wel.
Voor de goede orde: Phientje is wel degelijk een Gordini, alleen is er in het verleden een ander blok in gekomen (dit wisten wij) allen is dat géén Gordini blok. Dus dat wordt opzoek naar een echt Gordini blok.
En tja, dan is het dus veel weggegooide tijd (schoonmaak, revisie en ombouw) en verder gewoon ontzettend balen.
Zondag de boel maar weer teruggebouwd, mijn lief kon dat in minder dan anderhalf uur.
Dat is dat weer het positieve.
Los van het gegeven dat ik nog een voorremklauw heb gereviseerd, een weinig vruchtbaar weekend.
Maar zoals altijd wil ik toch positief eindigen:
Mijn lief zou hier een paar jaar geleden een paar dagen over van slag zijn, nu was ze "gewoon" teleurgesteld.
Uithuilen en door gaan dus.
Ik had daarentegen wat meer (gezichts)verlies opgelopen en heb dit vandaag gecompenseerd:
Pipomobiel (de Acadina voor Durashift) naar binnen gegooid en de Dame (Citroën CX) naar buiten gehaald.
Een wasbeurtje gegeven en lekker even uitgelaten. Deze week verplaats ik mij dus even in superluxe.
Waarom?
1. Omdat het kan.
2. Omdat ik daar gewoon zin in had.
3. Pipomobiel is een genot om mee te rijden maar ik wil nu even luxe.

4. Omdat ik op geheel eigen wijze met tegenslag omga.:T
Ik heb ook voor het familiealbum nog een paar plaatjes gemaakt:
Greetzz Renate, die zich heeft voorbereid op ongezouten commentaar.