Renate en haar wagentjes.

Leuk, is het ook voor Snel rijden?

Jammer dat het V&D werk voor hun weggevallen is.. zo kort na de overname.. Hopelijk pakt de afwikkeling niet al te slecht uit..

@ Durashift: De V&D was inderdaad een tegenvaller.

Ik heb voor Snel gereden, van DC naar DC door het land. Best een relaxt bedrijf. :D

@ Nissan GT-R, awesome: Dank je.

De kilometerteller van die Volvo staat nu op 1.088.888 :eek:
Het is een huurauto.

Mijn voorkeur was en blijft Mercedes, ik ben ooit begonnen (1982) op een 1624 met een idioot groot stuur. :D
Dat was met een rustcabine ( bed is 40cm breed) en toch meerdere dagen ermee op pad.

Het is denk ik net zoiets als je eerste personenauto, die blijft ook in je geheugen hangen.

Maar nu die nieuwe Actros, ik vind 'm mooi. (y)

Greetzz Renate.

Typo: 1982 =1980

Actros is inderdaad een mooie truck. Ik houd een voorkeur voor Volvo. Maar ja.

1 miljoen is een mooie stand. :D

Zo, het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn draadje heb bijgehouden.

Maar stil heb ik natuurlijk niet gezeten. :D
Wat ik te vertellen heb is niet allemaal auto gerelateerd, maar ik hoop dat jullie het toch het lezen waard vinden.

Zo moest onze dakkapel nu echt wel vervangen worden.
Dat kunnen ze tegenwoordig in iets meer dan een halve dag. :eek:

Eerst de oude slopen:

20160521_092222 by renater6, on Flickr

Dan komt er een vrachtauto met een flinke kraan en hijst er een afvalcontainer bij en daar knikkeren ze de heleboel in:

20160521_112215 by renater6, on Flickr

20160521_120003 by renater6, on Flickr

En als dat gedaan is kranen ze de nieuwe prefab erop:

20160521_124622 by renater6, on Flickr

20160521_125039 by renater6, on Flickr

Best indrukwekkend.

Mooi hè?

20160521_161754 by renater6, on Flickr

Verder ben ik in de meest uiteenlopende voertuigen te vinden.

Vrachtooto:

20160530_140730 by renater6, on Flickr

Busje:

20160602_115636 by renater6, on Flickr

Natuurlijk "moesten" we ook weer even op vakantie:

20160604_155809 by renater6, on Flickr

Calimera heeft er nu alweer 5000 probleemloze kilometers opzitten.

Onderweg veel leuks gespot, alleen had ik niet altijd zin om er een foto van te maken.
Enkele wil ik jullie niet onthouden.

Dit lijk op een Peugeot 203, maar de grill herken ik niet:

20160619_163233 by renater6, on Flickr

Iemand een idee?

En deze werd gewoon nog gebruikt waar ie voor gebouwd is, dat zijn de leukste: "in zijn jus"

20160620_211636 by renater6, on Flickr

Na de vakantie zijn wij begonnen om ons loodsje een beetje te herinrichten.

Je neemt een stapeltje hout:

20160626_145412 by renater6, on Flickr

Een vrij stuk wand:

20160626_145424 by renater6, on Flickr

Een je timmert een werkbankje in elkaar:

20160703_151225 by renater6, on Flickr

Hij is nog niet helemaal klaar want er moet nog een aflegvak onder komen en de wand moet nog worden afgetimmerd.
70 bij 375 cm, lekker de ruimte. :cool:

Tot zover weer de update.

Greetzz Renate.

Lekker bezig!

Die 203 lijkt me inderdaad een 203 Découvrable, maar met accessoire-grille. Vergeet niet: destijds waren veel onderdelen makkelijker uitwisselbaar en waren er ook meer accessoires leverbaar naar mijn idee. Deze te koop staande 203 lijkt dezelfde 'zeldzame grille' (volgens de verkoper) te hebben.

Leuk om weer te lezen. (y)

Als jij dat kranen zelf ook wilt doen.. Kees Koopman zoekt nog mensen..;)

https://www.keeskoopmantransport.nl/vacatures

(zal wel een beetje uit de buurt voor je zijn..)

@MWH: Dank voor de aanvulling.

Er waren indertijd veel aanbieders van dit soort accessoires zoals Robri en vele anderen.

@Durashift: Bedankt voor de tip, en ja het is wel een eindje uit de buurt.

Het vervelende is dat je voor alles tegenwoordig een "certificaat" moet hebben.

Kranen heb ik vaak zat gedaan.
Toen ik in 1981 op de auto stapte deed je gewoon alles.
Ik heb zelfs (als uitzendkracht) een tijdje op een stacker gezeten:

20130121212002794.jpg

Dat kon toen allemaal nog. :rolleyes:
Nu moet je zelfs voor een kooiaap een diploma hebben. o_O

Greetzz Renate.

Maar ik laat mij niet kennen hoor.

Binnenkort ga ik aan ADR basis+tank beginnen, en dan neem ik autolaadkraan, heftruck en lzv er achteraan.

Ik moet en ik zal alles (mogen) kunnen.
Mij maken ze de pis niet lauw. :LOL:

Greetzz Renate, die nooit te oud is om te leren.

Nog nieuws over de wagetjes, Renate?
Dit is zo'n topic wat ik toch wel één keer in de week uitgebreid las.
Even wat bijleren.

Met de nieuwe Hyundai's is er misschien toch iets minder te melden? o_O

Vrachtwagenchauffeur lijkt mij een heerlijk beroep. Lekker achter het stuur in plaats van achter de computer.

Als kind was ik zo geimponeerd door de vuilniswagen, dat ik vuilnisman wilde worden!:T

Mechanix zei:
Als kind was ik zo geimponeerd door de vuilniswagen, dat ik vuilnisman wilde worden!:T

Vuilnismannen dienen, net als ambtenaren, het algemeen belang. Dus je hebt je droom ten dele waargemaakt! Klein leuk weetje, in New York is vuilnisman een goede baan: https://money.cnn.com/2016/02/24/news/economy/trash-workers-high-pay/

On topic: ja, ik las hier ook altijd graag wat mee.

Met de nieuwe Hyundai's is er misschien toch iets minder te melden?

@ madmat1986: Daar heb je het bij het juiste eind. (y)

Toen de nieuwe auto's er nog niet waren moest het oude spul rijdend gehouden worden, die druk is nu een stuk minder.
Ik moet zeggen dat het wel veel rust geeft.

Zo zijn wij in september maar weer eens op vakantie geweest, al was het maar om het tegenvallende weer van juni te compenseren.

En dat is gelukt:

20160911_162733 by renater6, on Flickr

Dat werd dus lekker buiten eten op z'n Frans, met foie gras en lekkere wijn vooraf:

20160903_202833 by renater6, on Flickr

Wij hadden ook een mooi nieuw wind/regen/zonne scherm, hier even voor de foto opgezet:

20160904_170520 by renater6, on Flickr

We hebben zelfs nog gefietst:

20160910_151040 by renater6, on Flickr

Maar dan wel elektrisch.:T

Ook nog een ander leuk fotootje genomen; Groot vs klein:

20160914_173533 by renater6, on Flickr

Op werkgebied ben ik nog lekker op de vrachtwaggel aan het knutselen.
Ondertussen wel mijn ADR certificaat gehaald, viel knap tegen.
Een week later al in gebruik kunnen nemen:

20161123_092854 by renater6, on Flickr

De kenner zal zien dat het om LQ gaat, maar je hebt er wel dat certificaat voor nodig.

Op het internep nog een oude foto van één van de door mij gereden auto's gevonden:

niconijman01 by renater6, on Flickr

Verder doe ik het rustig aan, en eens iets : "vrouwelijks" gedaan, een cake gebakken. Die was nog lekker ook. :D

20161116_161453 by renater6, on Flickr

Oh ja, de auto's.
Alles staat lekker binnen.
We hebben de velgen van de bus afgehaald, die zullen wij deze winter helemaal schoonmaken en poedercoaten.

De stoere (simca 1000) is apk afgekeurd om wat laswerk en de remmen achter, dat wordt ook deze winter hersteld. :(
Phientje mag de komende week op voor haar apk. :rolleyes:
De dame staat stilletjes nog steeds te koop. :rolleyes:
Pipomobiel mag zo af en toe naar buiten als er lading te vervoeren is.:D
Jeanne '66 wacht nog op haar opbouw. :eek:

Verder heb ik de nodige forumleden op bezoek gehad voor raad en daad.
En het nodige laswerk voor derden gedaan.

Binnenkort word ik weer wat actiever (lees minder koud) en dan zal er wel wat meer info en foto materiaal komen.

Greetzz Renate.

Zeker. (y)

Dus, het laswerk wat al aan de stoere gedaan was, blijkt niet genoeg te zijn..?
Jammer zeg. Wel goed voor de skills natuurlijk. ;)

@wouter: Dank je. :D

@Durashift: Het laswerk bij de Stoere is een eindeloos verhaal kennelijk, maar ja goed voor de ervaring zullen we maar zeggen.

Greetzz Renate.

@ Twix en Barri: Dank u. (y)

Ik ben aan het beginnen met een nieuwe hobby: filmpjes maken.

Ik hoop voor mijn verjaardag volgende maand een drone met cam te krijgen.
En ik ben nu een beetje aan het oefenen met filmpjes maken van mijn vrachtwagen ritjes.

Mijn eerste proefrit

Greetzz Renate.

Fijn dat je nog bezig bent. Zelfs een hoop mannen (mezelf ook meegenomen) kunnen hier heel wat van leren.

Filmpje gekeken. Zo lijkt vrachtwagenbestuurder een saai vak. Weet niet zo gauw hoe je dat spannender kunt maken met zulke filmpjes. Maar ik denk dat dit niet veel kijkers trekt. Heb je een doel met dit YT-kanaal? Als we dat weten, kunnen we meedenken hoe je dat het best kunt bereiken. Of gaat het je alleen om het filmen, editen en dan plaatsen voor jezelf?

Daarnaast heb ik twee vragen:
- Wat is dat ronde donkere ding aan de rechterkant in beeld? Kan het weg?
- En... kun je je camera zo instellen dat je full breedbeeld krijgt? Nu zijn er twee zwarte balken links en rechts van het beeld, maar dat is niet de standaard van 2016 meer... Misschien kan het niet, maar dat zou jammer zijn. Het beeld is verder wel lekker scherp.

@ cirKel: Heel erg bedankt voor jouw feedback. (y)

Vrachtwagen rijden is ook saai gelukkig, want op de momenten dat het niet saai meer is wordt het vaak gevaarlijk.
Of het kijkers trekt weet ik niet, ik weet wel dat een paar collega vrachtwagenchauffeurs dit ook doen en best wel kijkers hebben, waaronder ik.

Maar ik doe het nu eigenlijk nog gewoon voor de leuk voor mijzelf.
De volgende film zal ook geluid hebben en wat geneuzel van mij bevatten. (U bent gewaarschuwd):rolleyes:

Dat ronde ding is de "mount" die zal de volgende keer dus niet meer in beeld zijn.:confused:

Breedbeeld gaat het nu nog niet worden, eerst wat ervaring opdoen.
De "camera" is namelijk een oud mobieltje (samsung S2 plus) met een dashcam app, low budget dus.
Ik ben overigens ook wel blij met de overal beeldkwaliteit.

Ik wil voordat ik veel geld uit ga geven voor degelijk materiaal eerst weten of ik dit leuk ga blijven vinden.

Greetzz Renate.

Ik vind het kanaal van: Sascha LKW farnnüftig ook altijd wel erg grappig.

Man man man man man. Aaah iegel, iegel! ;) Leuke tip wellicht.

Ha, dat geneuzel kan het precies leuk maken hoor!

Ik weet niet wat een S2 plus is, maar mijn oude S2 (dus zonder plus) kan gewoon breedbeeld filmen. Dat kun je instellen in de camera app. Ik weet echter niet of het uitmaakt welke dashcam app je gebruikt, en of die dat ook aankan. Je kunt misschien een andere dashcam app proberen.

Het moet ook niet gevaarlijk zijn. Maar alleen maar autosnelweg is saaier dan wanneer je binnenwegen rijdt. Niet dat je dat nu moet gaan doen alleen maar ten behoeve van de video's, maar misschien heb je ook ritjes waar het gewoon niet anders kan, en dan zijn dat vooral de stukken waarop die camera aan moet!

@cirKel: Ik heb inmiddels een filmpje gemaakt met geluid, maar ik zet 'm nog even niet online. Te slecht. o_O
- - - - - -

Verleden week hebben wij Phientje uit haar winterslaap gehaald.
Ze was na een jaar, terwijl zij onder een hoes stond, toch behoorlijk stoffig:

20161210_134816 by renater6, on Flickr

Nadat wij handmatig de benzine weer in de carburateur hadden gepompt, dat kan nog bij deze auto want er zit een heveltje bij de benzinepomp die je met de hand kunt bedienen, startte zij meteen en liep ook gelijk weer zoals het hoort.

Het moment om even een rondje te rijden. Dus niet.
De schijfremmen voor zaten zo vast als een huis, dat krijg je als de boel te lang stilstaat.

Toen we de remmen weer los en gangbaar hadden kon het geplande ritje toch worden gereden.

Op weg naar de wasstraat:

20161211_140449 by renater6, on Flickr

Even lekker afspoelen:

20161211_141646 by renater6, on Flickr

Kijk d'r nu weer eens glimmen:

20161211_142037 by renater6, on Flickr

Ze is helemaal klaar voor dé laatste officiële APK.
Daar is ze afgelopen vrijdag weer met glans doorheen gekomen.

Dus hadden wij dit weekend eindelijk de tijd om aan de velgen van Calimera te beginnen, deze willen wij matzwart gaan poedercoaten.
De eerste velg is vanmiddag gecoat en ik moet zeggen: een prachtig resultaat en bescherming voor jaren.

Een paar plaatjes van het proces:

Eerst zijn de velgen met een roterende staalborstel van het meeste vuil en roest ontdaan.
Daarna in de straalkast om gestraald te worden met corund:

20161218_144809 by renater6, on Flickr

Ik heb ondertussen even een beugeltje gelast waar de velg in kan staan om gepoederd te worden én waarmee de velg in de oven kan staan:

20161218_144823 by renater6, on Flickr

20161218_144837 by renater6, on Flickr

Zo ziet de velg eruit naar de staalborstelbeurt:

20161218_150252 by renater6, on Flickr

En zo na de straalbeurt:

20161218_150259 by renater6, on Flickr

Gepoederd:

20161218_155312 by renater6, on Flickr

20161218_155320 by renater6, on Flickr

10 minuten in de oven:

20161218_155521 by renater6, on Flickr

En dit is het eindresultaat:

20161218_163326 by renater6, on Flickr

Wij zijn er zeer tevreden over.

Greetzz Renate.

Heb jij daar het materiaal voor? Wauw! Is er een wachtlijst en waar kan ik me inschrijven? Ik kan ze zelf wel op school stralen.

En phientje ziet er nog schitterend uit! (y)

@Nico GTR: ja ik kan velgen tot 16" J7 in mijn oven kwijt.

Maar er is geen wachtlijst, en die komt er ook niet. :D

En bedankt voor het compliment.

Greetzz Renate.

@Nico GTR: Als je naar een prof. coater gaat zal ie niet accepteren dat je zelf straalt en dat hij (of zij) alleen het coaten doet.
Het voorbewerken is het belangrijkste van het proces dus zonder daar 100% zeker van te zijn dat dat goed gedaan is kan en zal er geen garantie op het werk gegeven worden.

Dat geldt voor mij hetzelfde, zelfs al doe ik het gratis dan nog krijg ik scheve gezichten en rare verhalen dat ik mijn werk niet goed doe als het mis gaat.
Daar pas ik dus voor, zonder aanzien des persoons.

Greetzz Renate, die bij uitzondering nog wel eens laswerk voor derden doet.

Snap ik was ook maar een geintje. Je hebt tegenwoordig van die leuke bedrijfjes waar je het zelf mag doen. Uiteraard ook geen garantie, maar het gaat om het leren tenslotte. ;)

Allereerst wil ik iedereen een heel goed 2017 wensen en iedereen bedanken voor het vertrouwen dat ik gekregen heb.

Ik hoop in dit nieuwe jaar nog de nodige leuke zaken met jullie te kunnen delen en misschien een aantal forum deelnemers te kunnen helpen/ondersteunen.

Hoewel ik nog niet jarig ben heb ik mijn cadeautje al gekregen:

20170101_122435 by renater6, on Flickr

20170101_122632 by renater6, on Flickr

Wie weet kan ik hiermee nog wat leuke plaatjes en filmpjes mee maken.

Greetzz Renate, die eigenlijk nooit volwassen wordt.

Beste wensen voor 2017 Renate, uiteraard ook voor je eega

mooie drone. ;) En sommige mensen worden niet volwassen, alleen het speelgoed word duurder. (y)

De beste wensen voor 2017! :D

Ik meende dat ik al had gereageerd, maar dat blijkt niet het geval te zijn.
Toch nog complimenten voor die onwijs mooie Dauphine! Echt een hele mooie wagen (y)

Veel plezier met de drone! Daar zijn inderdaad ontzettend mooie beelden mee te maken.

Ik had ook het idee om de laatste APK op een van de auto's te zetten. Helaas eindigde de rit zo:

IMG_0037.jpg

De motor is na 20 jaar trouwe dienst muurvast gelopen op de snelweg. Deze zomer maar eens kijken wat ik eraan kan doen. Gelet op de weinige kilometers die hij per jaar rijdt, heeft het toch geen haast.

Hah, gaaf. Leuk speelgoed zo'n drone... kan ik uit ervaring vertellen ;)

Tip: begin ergens op een groot open veld/weiland als je de 1e keer gaat vliegen.
Het besturen kan in 't begin best tricky en wennen zijn en dan wil je geen risico lopen dat je ergens tegenaan vliegt :p

Dank allen.

@ eeuwige_student: ja dat is balen. :(

@omniradius: Ik ben nu nog op zolder aan het oefenen en ben al aan mijn 2de setje propellors. o_O
Dus ja, dat is een hele goede tip. :D :D

Greetzz Renate.

Zo, maar weer eens wat aan dit topic doen.

Zoals ik al zei gaat de laatste tijd alles wat rustiger aan.
Ik heb steeds meer werk met lassen, het spreekt zich kennelijk rond.

Verder ben ik nog steeds met vrachtwagens aan het spelen en tegelijkertijd druk aan het solliciteren om toch die ene leuk baan en werkgever te vinden.

Ook zijn we het nodige voorwerk voor het vakantieseizoen aan het doen zoals het vernieuwen van de gasslangen voor in de bus en hebben we een nieuwe "buitenkeuken" aangeschaft.

20170122_135901 by renater6, on Flickr

Mijn lief heeft er een prachtige hoes voor tegen de stof bij gemaakt.

20170211_160010 by renater6, on Flickr

20170211_155930 by renater6, on Flickr

En vandaag het laatste wiel van Calimera gepoederd.

20170225_171014 by renater6, on Flickr

Van de week een paar mooie banden er omheen bestellen.
Ik twijfel nog of ik er whitewalls om wil hebben, wat denken jullie?

860d5453d5c73ebaca07d0cd1316d816.jpg

(plaatje van het groet www)

Greetzz Renate.

Altijd leuk en vooral zeer mooi om jouw werk te zien.

renate zei:
Ik twijfel nog of ik er whitewalls om wil hebben, wat denken jullie?

Nee, dat past wat mij betreft niet bij deze auto, simpelweg omdat hij van een tijdperk is waarin whitewalls uit de mode waren.

Op jouw gedownloade voorbeeld zijn de whitewalls nodig om contrast te maken tussen de rode velgen en de (anders) zwarte band. Anders hadden ze de velgen net zo goed niet rood kunnen maken.

Jij hebt zwarte velgen. Dan geeft een whitewall natuurlijk ook contrast, maar het is niet nodig, aangezien de kleur zwart niet als accent is gekozen (dat rood dus wel).

Ik vind die wieldoppen trouwens ook niet passen op die foto, die zijn ook van twee generaties eerder.

Mooi he, al die meningen.

Ik zou het een geweldige update vinden als je whitewalls en bolle wieldopjes zou plaatsen.

Terug
Bovenaan