Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Gullwing zei:
KadettRT zei:
...
Enige wat in mijn optiek lekker kan zijn is een correct werkende adaptieve cruise control maar verder al die poespas niet op een auto.

wen er maar aan, die kant gaan we gewoon op. Plus een volledige controle van de overheid danwel verzekeraar. Zodra je een systeem niet gebruikt, zal dat ongetwijfeld de schuld zijn bij een ongeluk. Instappen, eindbestemming ingeven, en aankomen. Zelf rijden zal volledig worden ontmoedigt.
Zolang je met weer elementen te maken hebt zal je toch altijd zelf nog de controle moeten hebben, valt weinig binnen de lijntjes te blijven als er een pak sneeuw op de weg ligt. Zelfde als landen van een vliegtuig in lastige omstandigheden, piloten zijn er voor getraind. Je ziet nu al op ring Amsterdam die GreenWheels Aygo's dat daar altijd mensen inzitten die amper autorijden. Dat soort praktijken ga je op de weg steeds meer krijgen als het rijden je uit handen genomen op, op de momenten dat je dan wel zelf zou moeten ingrijpen hebben de meeste niet eens meer de kunde ervoor om dat te kunnen doen.

KadettRT zei:
TYN zei:
Kom maar door hoor. (y)

Daarnaast belooft de 8 technologisch gezien best een grote stap voorwaarts te worden, met nieuwe motoren, 12v en 48v mild-hybrid systemen en flinke stappen qua autonoom rijden.

En dat vind je fijn? Iedereen is er maar prat op dat de auto binnen de lijntjes blijft of dat als je knipperlicht aanzet dat hij automatisch voor je van rijbaan wisselt o_O Iedereen kan toch zelf de auto binnen de belijning houden zoals geleerd bij rijlessen?! Of moeten we mensen maar zoveel uit handen geven in de auto dat ze uit verveling de telefoon er maar bij pakken, want de auto doet toch het werk?!

Enige wat in mijn optiek lekker kan zijn is een correct werkende adaptieve cruise control maar verder al die poespas niet op een auto.

Ach, autorijden in de spits is geen zak aan. Een auto die je daarbij helpt is toch mooi.

Maar zodra je op een leuk weggetje belandt moet de auto zich wel gedeisd houden. Niet op z'n Volvo's, en volledig in paniek raken bij elke strakke actie van de bestuurder.

R107 zei:
Impressies van de nieuwe S-Klasse:

mercedes-von-morgen-vorgucker-auf-die-s-klasse-2020-exklusive-renderings-so-kommt-die-neue-mercedes-benz-s-klasse-2020-14681.jpg

91746.jpg

91747.jpg

Met dat interieur kan ik wel leven, maar wat is met dat front gebeurd? o_O "Wat BMW kan, kunnen wij ook...."

Het zijn (gelukkig) impressies, niet zoals ie er definitief uit gaat zien.

Fraai ding, maar eigenlijk wil je toch gewoon een V8 in een dergelijk zware roadster? Om het verbruik hoef je het niet te doen, qua onderhoud ook niet behalve dat een 350 geen luchtvering heeft.

Heb de 350 wel eens gereden en niet het gevoel gehad dat hij wat tekort komt. Ok, geen V8 geluid maar verder niks mis mee.

Ben trouwens ook echt geen fan van al die rij assistentie systemen, heb bij een Peugeot 5008 (kan ook een 3008 of ander hok zijn geweest) mij mateloos geïrriteerd aan hoe het systeem zijn werk doet.

Al vind ik autonoom rijden dan wel weer prettig met autopilot op een tesla

R107 zei:
Het zijn (gelukkig) impressies, niet zoals ie er definitief uit gaat zien.

Laten we het hopen. Dat dashboard is een verschrikking. Achterzijde ziet er goed uit, aan de voorkant moet ik even wennen. Die grille past wel bij een dikke Benz. Jammer dat de ster er niet op gezet is, zoals vroeger.

TYN zei:
Ach, autorijden in de spits is geen zak aan. Een auto die je daarbij helpt is toch mooi.

Maar zodra je op een leuk weggetje belandt moet de auto zich wel gedeisd houden. Niet op z'n Volvo's, en volledig in paniek raken bij elke strakke actie van de bestuurder.

Die adaptive cc is soms wel handig, die andere systemen gebruik ik nooit. Wel handig zijn de parkeercamera’s, al is het maar om beter in te kunnen schatten hoe ver je met je wielen van de stoeprand af bent.

Hier FH126560. Op een of andere manier is mij het inloggen onmogelijk gemaakt. Vandaar dat ik even niet aan de discussie kon deelnemen omtrent een mogelijke opvolgende zakenauto. Ik laat nog nader van mij horen.

funf zei:
Caspian zei:
Ik heb afgelopen zaterdag mijn eerste Teutoon aangeschaft, met zescylinder. Komend weekend ophalen. (y)

Gefeliciteerd! Hopelijk grijpt FH nu niet mis....

Dat zal wel mee vallen. Ik shop in een iets andere prijsklasse dan FH heb ik het idee. ;) De mijne is een erg mooie (al zeg ik het zelf) E38 728i.

Bedankt! Het is zoals gezegd een 728i. Bouwjaar is 1998. Het is een Oxfordgroene met een donkergroen lederen interieur en (heel belangrijk) zwarte hemelbekleding. De vorige eigenaar is een 82-jarige man die inmiddels niet meer auto rijdt en de 7 ruim 18 jaar in bezit heeft gehad. Alles zit er bij, zelfs de originele folders nog.

Zo’n E38 is een heerlijke wagen. Echt een klassieke BMW. Die 728i is ook goed. Fijn geluid, zuinig en vlot. Ik reed er 1 op 12 gemiddeld mee.

DagDromer zei:

Precies mijn reactie. :)

Niet gevonden in Nederland, maar in Duitsland. Ik ben inderdaad ook erg enthousiast over de 728i, echt een fijne auto. Dat verbruik van 1 op 12 zou wel prettig zijn, hoewel de hobby natuurlijk geld mag kosten. Ik kan niet wachten om hem op te halen!

Leuk, groen leer! En die motor in een E38 is echt ontzettend leuk. Veel plezier er mee.

Leuk, tijdloze auto zo'n E38. Is ie bedoeld als dagelijkse auto of als hobby-auto naast een dagelijkse auto?

Prachtige auto zo'n E38. Zonder alle tierelantijnen die tegenwoordig op een BMW zitten. Gewoon strak en helemaal goed. Gefeliciteerd!

Groen op groen, mijn favoriete combi. :D Gefeliciteerd Caspian! Ben benieuwd naar de foto's.

Ik kan mij herinneren dat Janek Han eens een 735iL had staan in die combi groen/groen. Erg chique.

Groene en blauwe interieurs zag je in de jaren 70/80/90 erg veel, ook bij Mercedes (W116, W123, W124, W126 etc.). Jarenlang werd het nauwelijks meer geleverd, bestond de keuze vooral uit zwart, beige of bruintinten. BMW levert nu weer blauw in de 5-Serie, maar volgens mij wordt het niet veel gekozen want ik heb het nog nooit gezien in een G30/31. Zelf zou ik er wel voor kiezen, ik vind het prachtig zo'n donkerblauw interieur.

attachment.php

Absoluut mooi. Of ik het zou kiezen nieuw? Ik weet het niet. Tweedehands zou ik hem er zeker niet om laten staan.

Bij Marco stond tot voor kort een zilveren R230 met een donkerblauw interieur. Als ik in de markt was voor een R230 dan had ik die toch 10x liever dan de zoveelste met een zwart interieur.

33333344-large.jpg

R107 zei:
Groene en blauwe interieurs zag je in de jaren 70/80/90 erg veel, ook bij Mercedes (W116, W123, W124, W126 etc.). Jarenlang werd het nauwelijks meer geleverd, bestond de keuze vooral uit zwart, beige of bruintinten. BMW levert nu weer blauw in de 5-Serie, maar volgens mij wordt het niet veel gekozen want ik heb het nog nooit gezien in een G30/31. Zelf zou ik er wel voor kiezen, ik vind het prachtig zo'n donkerblauw interieur.

attachment.php

Op de E60 kon je dat blauw ook al kiezen, maar ook destijds werd het niet veel gekozen. Mijn reden om het bij de G31 niet te doen, was met name de kwaliteit van het leer. Ik wilde graag het nappaleer en dat was niet in blauw leverbaar. Jammer, want die combi is top.

W212 zei:
Prachtige auto zo'n E38. Zonder alle tierelantijnen die tegenwoordig op een BMW zitten. Gewoon strak en helemaal goed. Gefeliciteerd!

Daar moest ik net aan denken bij het tanken, daar stond deze te koop (nee niet dat witte hok :T)

mtifuUm.jpg

heerlijke simpele lijn

@ Gullwing: En waar rijd je zelf momenteel in? Hier herken ik geen W164 dashboard in :).

@R107: Is wel een W164. Kijk maar naar de motorkap, dat roostertje.

Edit: De eigenaar was me al voor.

Bij dat G30/G31 blauwe interieur is het wel afhankelijk van de exacte uitvoering. In de door R107 geposte is de hele middentunnel zwart. Heb er zelf meerdere gezien waar deze deels ook blauw is. Net even mooier. Sluit me wel aan bij funf, jammer dat dit blauw niet in Nappa te verkrijgen is.

2244642-2019.07.08.18.57.07-24938_B199009_11.jpg

Ook wel tof, die helle sierlijsten. Beetje Alpina achtig. Of ik ze zou kiezen? Mwah, in een G31 wel, in een G30 niet.

Ik heb die strips nog nooit in het echt gezien. Zo op de foto krijg ik nog niet echt een warm gevoel bij. Ik zou dan liever piano black hebben.

Fraai dat blauwe interieur, even vragen of dat toch niet leverbaar is/wordt in nappa,
ik wordt hier toch ineens wel weer hebberig van, https://www.bmwusa.com/build-your-own.html#/studio/dyekqat2/summary

Ha, je kent hem ook nog! Ik zocht al even in zijn archief, maar kwam hem zo snel niet tegen. Het zal idd een 740 geweest zijn.

Gullwing zei:
Fraai dat blauwe interieur, even vragen of dat toch niet leverbaar is/wordt in nappa,
ik wordt hier toch ineens wel weer hebberig van, https://www.bmwusa.com/build-your-own.html#/studio/dyekqat2/summary

Lekkere uitvoering, en lekker prijsje vergeleken met hier.

Ik denk dat ik voor de lichtere houten lijsten zou gaan i.c.m. de donkerblauwe bekleding.

vU6LidL.png

Terug
Bovenaan