Teutonia LXV :Geschwindigkeit

BostonWheeler zei:
Mijn voorkeur uit de 7 reeks was de 745i uit de jaren 80. Maar die zijn er nauwelijks meer

FH, is that you...?

Mijn voorkeur gaat ook uit naar de E23 745i, nog steeds een prachtig model.
Mijn voorkeurlijstje 7-Series:
1) E23
2) F01/02
3) E32
4) E38
5) G10/11 (pré-LCI)
6) E65 (LCI)
7) G10/11 LCI
8) E65 (pré-LCI)

Een originele nette 986 met een lage kmstand zal idd de komende jaren stijgen, zoveel aanbod van echt nette exemplaren is er niet meer.

De M52B28 is absoluut een geweldige motor, heb hem drie maal gehad in een E46.
Souplesse/betrouwbaar/relatief echt zuinig en best vlot als je hem de sporen geeft zelfs voor tegenwoordige maatstaven.

Maybach 62S
11.000 km
Bouwjaar 2012
€495.000

:eek:

20574175-5.jpg

Wie koopt nou nog zo;n ding? Zeker voor een half miljoen ex btw en BPM.
Gewoon een compleet verouderde auto. Koop dan een nieuwe RR/Bentley of MB Maybach,

of zijn er verzamelaars voor lelijke auto's ?

Gullwing zei:
Wie koopt nou nog zo;n ding? Zeker voor een half miljoen ex btw en BPM.
Gewoon een compleet verouderde auto. Koop dan een nieuwe RR/Bentley of MB Maybach,

of zijn er verzamelaars voor lelijke auto's ?

Wel handig als je hunebedden te vervoeren hebt.

Inderdaad voor mij onbegrijpelijk die prijs. Maar ik ben dan ook een consument en geen autohandelaar. De prijs zal ongetwijfeld de marktwaarde weerspiegelen :T

Heb net een nieuwe Maybach S 650 geconfigureerd, 6 liter V12 met 630 pk. Met enkele leuke opties, zoals een First Class achtercompartiment met klaptafels achter (samen 5.000 euro) en (20 inch) twintiggaats Maybach gesmede velgen (5.600 euro).

Ik kom totaal op 306.901 euro. Inclusief BPM en BTW. Met optie tot vervoer van hunebedden.

Het is een rare wereld.

https://www.mercedes-benz.nl/passen...s/car-configurator.html/summary?Mcid=MCE556TB

Ja, inmiddels zo geliefd dat ze 2x zo duur zijn als een nieuwe Maybach S650. Stel je voor, een Porsche 986 met weinig kilometers die nu te koop zou zijn voor 150.000 euro o_O

BostonWheeler zei:
Hier FH126560. Op een of andere manier is mij het inloggen onmogelijk gemaakt. Vandaar dat ik even niet aan de discussie kon deelnemen omtrent een mogelijke opvolgende zakenauto. Ik laat nog nader van mij horen.

Gevonden!

20574175-5.jpg
[/quote]

Goh, die E38 krijgt wel heel veel positieve reacties, dat had ik niet direct verwacht. Wel heel leuk natuurlijk!

Ik heb nog even getwijfeld over een E32, maar toen kwam ik deze E38 tegen en was ik verkocht. Mijn lijstje 7-series van favoriet tot minst favoriet ziet er zo uit:
1. E38
2. E32
3. G10/11 (pre LCI)
4. F01/02
5. E23
6. G10/11 (LCI)
7. E65

funf zei:
BostonWheeler zei:
Hier FH126560. Op een of andere manier is mij het inloggen onmogelijk gemaakt. Vandaar dat ik even niet aan de discussie kon deelnemen omtrent een mogelijke opvolgende zakenauto. Ik laat nog nader van mij horen.

Gevonden!

20574175-5.jpg
[/quote]

FH126560 BostonWheeler lijkt inmiddels al te hebben gekozen voor een Lexus LS.

Mijn favoriete Audi A4 Avant van dit moment. Het model klopt helemaal. In donkerblauw heel mooi, maar ook grijs zoals deze is top.

Helaas is deze nog boven budget, maar ik ben om. Liever deze A4 Avant dan een BMW F31 3 serie. Ik verkies zelfs deze 2.0 TFSI boven een 340i :confused:

$_86.JPG

$_86.JPG

Echt een Audi van de oude stempel, weinig designfratsen maar gewoon strak en mooi (y)

Nee, maar wel een auto die ik wel eens had willen hebben. En dat kan nog theoretisch, maar inmiddels helaas te oud in mijn ogen. Die Lexus V8 loopt zo ongelofelijk mooi namelijk.

funf zei:
Heb je er al eens mee gereden Phaeton? Zo ja, hoe beviel dat?

Nee nog niet. Maar ik kan me voorstellen hoe het rijdt. Heb 3 Audi's gehad, dus ik hoef ook eigenlijk geen proefrit te maken. Het zit goed, het rijdt comfortabel, en het ziet er mooi uit. Dat is het dan wel. Meer wensen heb ik ook niet.

Het zou jammer zijn als ik afstand zou moeten doen van mijn mooie 318i Touring. Maar gelukkig is er al een wachtlijst voor die auto, mensen die ik kan bellen als ik 'm wil verkopen :D Fijn gevoel, om je auto te kunnen verkopen aan een liefhebber (y)

Nette auto zo’n A4 Avant. Niet dat ik er warm of koud van wordt, maar gewoon een nette auto. Behalve het interieur, dat kan mij niet bekoren.

Dat je 1 zo'n Boxster ziet staan voor een hogere vraagprijs bij een YT handelaar betekent niet gelijk dat de prijzen van dat model in de lift zitten PW, maar het is wederom moeilijk te zeggen of je sarcastisch bent. Ik geloof er zelf niks van, dat model is ontzettend veel verkocht en ze zijn meestal als 3e auto ofzo gebruikt dus veel goede exemplaren nog te vinden. Qua styling ook een beetje een zouteloos ding. Heb er 1x in gereden maar vond het niet heel bijzonder, matig interieur ook. Omdat Porsche modellen zo geleidelijk evolueren vind ik meestal alleen het huidige model fris aan doen. De oudere modellen lijken dan al snel verouderd/achterhaald.

Gaaf zo'n E38 Caspian(y) Mooiste 7 gemaakt. Met M parallels? Hoe is de E38 in het algemeen qua roest eigenlijk? Heb momenteel een beetje roest issues bij de Buick waardoor de liefde wat is bekoeld. Vooral wielkast en dorpel. Goede plaatwerker is ook moeilijk te vinden dus misschien maar eens verder kijken.

Degelijke ietwat saaie auto. Roept weinig emotie op maar dat kan ook een voordeel zijn. Alleen leuk als 3.0ltr diesel quattro als die nog leverbaar is. Dat ik dat niet weet zegt eigenlijk al genoeg. Wist niet eens dat die A4 nog gemaakt werd, ik zie ze nooit nieuw. Terwijl er bij mij de straat uit een verdeler zit. Waarschijnlijk let ik er niet op. Bij die plofkraken zijn 't A6'en dacht ik.

BostonWheeler zei:
Alleen leuk als 3.0ltr diesel quattro als die nog leverbaar is. Dat ik dat niet weet zegt eigenlijk al genoeg.

Ik vind het nog steeds jammer dat de huidige C-klasse niet verkrijgbaar is met zespitter diesel. Niet dat ik 'm zou kopen, maar als premium Duits automerk moet je zoiets eigenlijk wel aanbieden. Dan krijg je ook echts iets extra's als je meer betaalt en niet een omhoog gevallen Renault motor (bij wijze van spreken).

Ondertussen de eerste paar duizend km's in de W211 erop zitten, vebruik valt volgens de boardcomputer alleszins mee...

2gsr9et.jpg

Ibud zei:
Gaaf zo'n E38 Caspian(y) Mooiste 7 gemaakt. Met M parallels? Hoe is de E38 in het algemeen qua roest eigenlijk? Heb momenteel een beetje roest issues bij de Buick waardoor de liefde wat is bekoeld. Vooral wielkast en dorpel. Goede plaatwerker is ook moeilijk te vinden dus misschien maar eens verder kijken.

Bedankt! Geen M parallels, maar 16 inch velgen. Samen met het getinte glas gelijk het grootste minpunt van de auto, dus die gaan er op termijn af. Ik zou het liefst een setje M parallels of Styling 32 eronder hebben, maar die zijn nog wel prijzig. De E38 heeft wat bekende plekjes (spatbordranden, kofferklep, onderkant van de deuren en tussen de deuren in), maar die van mij is nog keurig roestvrij gelukkig. Ik ben aan het overwegen om hem te laten tectyleren.

Dan moet je denk ik wel je best doen! Eens over het gemis van de Mercedes C 6 cilinder diesel. Onbegrijpelijk als je ziet wat ze allemaal wel maken.

Ibud zei:
Dat je 1 zo'n Boxster ziet staan voor een hogere vraagprijs bij een YT handelaar betekent niet gelijk dat de prijzen van dat model in de lift zitten PW, maar het is wederom moeilijk te zeggen of je sarcastisch bent. Ik geloof er zelf niks van, dat model is ontzettend veel verkocht

Ik denk dat ik dat wel kan zeggen. Leitner vraagt niet zomaar zo’n prijs, daar zit kennis van de markt achter. Zoals bijvoorbeeld kennis van veilingprijzen waar dergelijke auto’s van de hand gaan. Hier speelt mee dat de beweging niet lang geleden in gang is gezet. Mensen kennen deze prijzen niet, en ook locale autohandelaren die geen kennis hebben van de internationale matkt kunnen zich vergissen in de waarde van zo’n auto. De markt voor eerste generatie Boxsters van 20k en meer is vooralsnog klein, de meeste hebben liever een 987. Begrijpelijk, ik vind 22k persoonlijk ook te veel., maar het lijkt me zeker een juiste prijs. Wat ook belangrijk is, is de km-stand, bij dergelijke auto’s zeer belangrijk. Waar een prima onderhouden 986 met 160k op de klok te koop kan worden gezet voor 12k, daar kan eentje met 50k op de klok zomaar het dubbele kosten. Dat zie je bij al dit soort auto’s...Of je het ervoor over hebt is een andere vraag.

Je verhaal is meer van toepassing op echte exoten. Bij bijvoorbeeld een 959 zou dit waar kunnen zijn. Bij een doodnormale Boxster waar er 130 van op marktplaats staan bepaalt nog steeds de klant de prijs, niet een paar handelaren. Daarbij weet je ook niet wat de echte verkoopprijzen zijn dus in feite denk jij: als Leitner er 30k voor vraagt dan zou zo'n auto wel 30k waard zijn. Lijkt me fijn iets aan jou verkopeno_O

Dat veel van die hoog geprijsde youngtimers maandenlang blijven staan lijkt me een goede indicatie dat het niet per se een reële waarde is. Meer geluk dat de juiste persoon op het juiste moment op zoek is naar specifiek die auto.

Er worden ook genoeg auto's onverkocht van de site gehaald of door de opdrachtgever teruggetrokken.

Oke, qua roest is een E38 ook niet een safe haven dus. Onderstaand stond eerder altijd bij mij in de buurt. Was gelijk verliefd op die wagen. 740. Ook fraaie velgen voor de E38.
Wel een heel andere look zo'n pre-facelift met dat soort velgen, veel meer een klassiek uiterlijk. Terwijl een zilverkleurige facelift met M parallels weer vrij modern en fris eruit ziet. Maar waarschijnlijk voor het grote publiek ook wat fouter.
https://flic.kr/p/2gwC2RF

Een e38 is erg roestbestendig. Maar de laatste dateren uit 2001, dus tenminste 18 jaar oud. Tja....

Dat is ook weer zo. Blijft een lastig iets om als perfectionist youngtimer te kunnen rijden. Om je halve carrosserie uit elkaar te laten trekken daar wordt je ook niet vrolijk van.

Ibud zei:
Je verhaal is meer van toepassing op echte exoten. Bij bijvoorbeeld een 959 zou dit waar kunnen zijn. Bij een doodnormale Boxster waar er 130 van op marktplaats staan bepaalt nog steeds de klant de prijs, niet een paar handelaren.

Zojuist Marktplaats nog even aangeslingerd, ik vind eigenlijk alleen maar aanwijzingen dat de Boxster prijzen in de lift zitten

Porsche Boxster , lage km's , handgeschakeld en origineel

https://link.marktplaats.nl/m1378288030?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_

Oke, dan ga ik dit weekend deze maar eens aankopen: https://link.marktplaats.nl/m1427311096

Nog minder km's, handgeschakeld, origineel, jaartje nieuwer. En ook nog eens dé meest gewilde kleurstelling.

Mag je maandag bij me komen ophalen voor 13,5k. Ik neem aan dat je zo'n goede investering niet wilt laten liggen.

Die is niet goed onderhouden. Wel heel eerlijk dat ze een foto van het onderhoudsboekje erbij zetten. Goedkoop is duurkoop, er is een hoop rommel op de markt.

Phaeton W12 zei:
Echt een Audi van de oude stempel, weinig designfratsen maar gewoon strak en mooi (y)

Dat strakke waardeer ik ook wel op dit moment bij Audi en BMW. Mercedes is op dat punt al wat discutabel. Een C-klasse moet je wel echt goed samenstellen qua kleur en velgen.

Gisteren reed ik naast een Mazda 6, dacht dat ik dat wel een aardige auto vond. Maar het lijkt wel een karikatuur van een walvis, met al zijn rondingen; en bollingen. Zo ook bij een Lexus CT, die heeft een soort ducktail achterop. Rare fratsen allemaal.

Aras zei:
Phaeton W12 zei:

Dat strakke waardeer ik ook wel op dit moment bij Audi en BMW. Mercedes is op dat punt al wat discutabel.

Haal je BMW en Mercedes niet door elkaar? Als er één merk is dat momenteel enorm veel lijntjes, hollingen en bollingen verwerkt in de ontwerpen dan is dat toch wel BMW (met als "hoogtepunt" de 8-Serie). Mercedes heeft een tijdje wat fratsen toegepast (wielkasten W221, pontonwielkasten W212 etc.) maar bouwt tegenwoordig juist weer hele strakke koetsen (huidige E, S, CLS etc.)

De A4 vind ik in elk geval een heel stuk mooier dan de A6. Gewoon een keurige, zakelijk verantwoorde auto.

BostonWheeler zei:
Dan moet je denk ik wel je best doen! Eens over het gemis van de Mercedes C 6 cilinder diesel. Onbegrijpelijk als je ziet wat ze allemaal wel maken.

Valt wel mee dat m'n best doen. Is een redelijke mix van stads, buitenweg en snelwegverkeer. Inclusief een tripje naar Duitsland (wel met 70 door de sluizen bij de Afsluitdijk natuurlijk...:)). Hoe ver de boardcomputer naast het werkelijke verbruik zit weet ik niet aangezien ik de tankbonnetjes niet nareken. Als de tank leeg is moet ie gewoon weer vol.

Ik zit ook een beetje te kijken. Eigenlijk wil ik volgend voorjaar misschien wel weer wisselen. Ik rij mijn auto nu alleen zakelijk, vanaf 1 januari gaat ie in de bijtelling. Maar wat de vervanger dan moet worden is een beetje de vraag. De mooiste optie: de E350d is niet meer zo aantrekkelijk nu het bijtelling verhaal gaat spelen. Dus dat plan kan de prullenbak in. Dus tja. Een E220d, of een C300d / C300de of toch een C220d. Nadeel van de C300de is dat de kofferbak (estate) van 490 liter naar 315 liter zakt vanwege de accu's. En aangezien het dus ook de vakantieauto wordt is dat wel een dingetje. Huidige C voldoet eigenlijk prima, maar ik mis ook wel een beetje het E klasse gevoel.

Caspian zei:
De E38 heeft wat bekende plekjes (spatbordranden, kofferklep, onderkant van de deuren en tussen de deuren in), maar die van mij is nog keurig roestvrij gelukkig. Ik ben aan het overwegen om hem te laten tectyleren.

Ik heb de afgelopen jaren een aantal E38's bekeken en me daarom ingelezen in het onderwerp. Ik heb begrepen dat de brandstoftank ook wel eens problemen kan geven. Alleen te merken bij volle tank, de flensrand en/of aanhechting van de toevoerpijp kan roesten en daardoor lekken.
Ook de (maar dat is eigenlijk standaard voor een auto van die leeftijd) dat stuk onder de voorruit (parrafan of hoe je dat ook schrijft), de bak daaronder en de doorvoeren van het(mits aanwezig) schuifdak.

W212 zei:
Ik zit ook een beetje te kijken. Eigenlijk wil ik volgend voorjaar misschien wel weer wisselen. Ik rij mijn auto nu alleen zakelijk, vanaf 1 januari gaat ie in de bijtelling. Maar wat de vervanger dan moet worden is een beetje de vraag. De mooiste optie: de E350d is niet meer zo aantrekkelijk nu het bijtelling verhaal gaat spelen. Dus dat plan kan de prullenbak in. Dus tja. Een E220d, of een C300d / C300de of toch een C220d. Nadeel van de C300de is dat de kofferbak (estate) van 490 liter naar 315 liter zakt vanwege de accu's. En aangezien het dus ook de vakantieauto wordt is dat wel een dingetje. Huidige C voldoet eigenlijk prima, maar ik mis ook wel een beetje het E klasse gevoel.

Een E220d dus. :D

Nja. Neig ik ook naar. Alleen terug in vermogen is nooit leuk. E300d(e) is me eigenlijk te duur met de noodzakelijke spullen erop.

Laat je er bij Cor Millenaar toch een Brabus set op monteren? Ik denk dat je dan met 222pk en een koppel van 450nm weinig tekort komt.

Lijkt mij ook. En de luxe en het comfort van de E is na de C juist weer een plus. Maar ik snap je punt.

Een E220d is een beetje wat vroeger een W124 250d was. Je komt er niets mee tekort, en als je ermee onderweg bent overheerst het comfort in die mate dat je ook nooit het gevoel zal hebben dat je iets tekort komt. Ik heb dat ook met mijn E200 (met Brabus kit), en kom uit een 6 cilinder BMW F11.

Ik ga zelf, zodra hij er is, eens met een M340i touring rijden. Als ik kan leven met de ruimte in die auto, ga ik hem serieus overwegen als alternatief voor een 5 touring.

Terug
Bovenaan