A
Anoniem
Guest
Waarom dan geen jong gebruikte 540i Touring? Dan hoef je geen concessies te doen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
R107 zei:Een E220d is een beetje wat vroeger een W124 250d was. Je komt er niets mee tekort, en als je ermee onderweg bent overheerst het comfort in die mate dat je ook nooit het gevoel zal hebben dat je iets tekort komt. Ik heb dat ook met mijn E200 (met Brabus kit), en kom uit een 6 cilinder BMW F11.
R107 zei:Waarom dan geen jong gebruikte 540i Touring? Dan hoef je geen concessies te doen.
R107 zei:Laat je er bij Cor Millenaar toch een Brabus set op monteren? Ik denk dat je dan met 222pk en een koppel van 450nm weinig tekort komt.
W212 zei:Geen idee in hoeverre een E39 met een E38 te vergelijken is op dat vlak, maar ik werd ook zowat gestoord van het vervangen van die rubbers in de ophanging. Verder weinig problemen gehad, maar zo gruwelijk gevoelig dat onderstel en daardoor ook regelmatig van die kleine trillingen. Maar was er weer wat vervangen, dat reed et weer geweldig.
BostonWheeler zei:Vrienden en kennissen van mij die destijds 750 reden hadden dezelfde ervaringen. Dit bedoel ik dus....bejubelen van iets tegen beter weten in. Had jij niet een e39 met allemaal roest?
BostonWheeler zei:Het heeft mij veel geld gekost, niet in de laatste plaats de afschrijving.
BostonWheeler zei:Heeft ook met gewicht en vermogen te maken. Bij een 520d wordt onderstel veel minder belast.
Phaeton W12 zei:BostonWheeler zei:Vrienden en kennissen van mij die destijds 750 reden hadden dezelfde ervaringen. Dit bedoel ik dus....bejubelen van iets tegen beter weten in. Had jij niet een e39 met allemaal roest?
Ja, die E39 was 13 jaar oud bij aankoop. Had diverse olielekkages, waterlekkage bij de achterdeuren, gescheurde ashoezen e.d. en veel roest (niet allemaal even zichtbaar). Allemaal laten herstellen en de auto op punt gebracht voor totaal 3.000 euro, en daarna verkocht met 1.500 euro verliesWas wel een heerlijke cruiser, maar heeft me wel 4.500 euro gekost in 8 maanden tijd![]()
![]()
BostonWheeler zei:... met een V8 nu t nog kan, maar wel iets wat niet te duur in onderhoud is...
funf zei:Phaeton W12 zei:BostonWheeler zei:Vrienden en kennissen van mij die destijds 750 reden hadden dezelfde ervaringen. Dit bedoel ik dus....bejubelen van iets tegen beter weten in. Had jij niet een e39 met allemaal roest?
Ja, die E39 was 13 jaar oud bij aankoop. Had diverse olielekkages, waterlekkage bij de achterdeuren, gescheurde ashoezen e.d. en veel roest (niet allemaal even zichtbaar). Allemaal laten herstellen en de auto op punt gebracht voor totaal 3.000 euro, en daarna verkocht met 1.500 euro verliesWas wel een heerlijke cruiser, maar heeft me wel 4.500 euro gekost in 8 maanden tijd![]()
![]()
Ik denk dat je 1 van de mooiste 5-series van NL had. Individual ook.
Had jij niet een e39 met allemaal roest?
BostonWheeler zei:.... De kwaliteit van de e38 wordt op dit forum altijd bejubeld ...
Phaeton W12 zei:BostonWheeler zei:Vrienden en kennissen van mij die destijds 750 reden hadden dezelfde ervaringen. Dit bedoel ik dus....bejubelen van iets tegen beter weten in. Had jij niet een e39 met allemaal roest?
Ja, die E39 was 13 jaar oud bij aankoop. Had diverse olielekkages, waterlekkage bij de achterdeuren, gescheurde ashoezen e.d. en veel roest (niet allemaal even zichtbaar). Allemaal laten herstellen en de auto op punt gebracht voor totaal 3.000 euro, en daarna verkocht met 1.500 euro verliesWas een heerlijke cruiser, maar heeft me wel 4.200 euro gekost in 8 maanden tijd![]()
![]()
Gullwing zei:BostonWheeler zei:.... De kwaliteit van de e38 wordt op dit forum altijd bejubeld ...
Meer de looks van de e38 worden nog steeds bejubeld, de e39 wordt wel bijna heilige kwaliteiten toegewezen.
Phaeton W12 zei:De E39 is inmiddels oud en brengt natuurlijk hogere onderhoudskosten met zich mee. Inmiddels ben ik er achter dat ik liever geld besteed aan afschrijving dan aan onderhoudskosten. Dat was een leerproces. Het liefst een zo jong mogelijke auto voor mij. Tot nu toe hadden bijna álle tweedehands auto's die ik kocht mankementen bij of direct na de aankoop. Soms opgelost voor eigen kosten, soms onder garantie opgelost. Bijna alle, de M140i heeft namelijk nog geen mankementen gehad na ruim een jaar rijden. Dat was een 1 jaar oude auto met 13.000 km op de teller. Liever afschrijving dan onderhoudskosten. Het gevoel dat de vorige eigenaar zijn auto wegdeed omdat er onderhoud aankwam, wil ik niet meer meemaken.
R107 zei:Gullwing zei:BostonWheeler zei:.... De kwaliteit van de e38 wordt op dit forum altijd bejubeld ...
Meer de looks van de e38 worden nog steeds bejubeld, de e39 wordt wel bijna heilige kwaliteiten toegewezen.
Ik zie beide inmiddels ook als oude auto's. Toppers uit hun tijd, maar inmiddels vooral oud en achterhaald. Nog steeds mooie auto's, maar niet bijzonder genoeg en ook nog lang geen klassieker. En het rijdt nog prima, maar kan qua rijden en comfort niet tippen aan een hedendaagse 5 of 7.
funf zei:De juiste exemplaren zijn nog steeds bijzonder. Ik zag een E39 M5 in carbon schwarz met Zimt leder. Nog altijd prachtig!
BostonWheeler zei:Een M5 is wat anders natuurlijk. Maar een gewone e39 is gewoon een oude (weliswaar destijds goede) auto, overigens roep ik dit al jaren.
Zojuist de site van BMW even bekeken mbt de M135ix. Uit de schreeuwerige tekst valt te concluderen dat de beoogde kopers bijvoorbeeld de huidige Subaru WRX/Seat Leon/ Ford Focus rijders zijn met opgeschoren kapsel, sneakers en vaak een petje. Daar waar de zescilinder 130i/M140i concurreerde met de 3 en 5 serie in eigen huis wordt er nu een compleet andere doelgroep aangeboord. Veel nadruk op de grote uitlaten, luchthappers en overige non-gadgets om deze simpelere doelgroep aan te spreken. Jammer maar helaas.
BostonWheeler zei:Een M5 is wat anders natuurlijk. Maar een gewone e39 is gewoon een oude (weliswaar destijds goede) auto, overigens roep ik dit al jaren.
Zojuist de site van BMW even bekeken mbt de M135ix. Uit de schreeuwerige tekst valt te concluderen dat de beoogde kopers bijvoorbeeld de huidige Subaru WRX/Seat Leon/ Ford Focus rijders zijn met opgeschoren kapsel, sneakers en vaak een petje. Daar waar de zescilinder 130i/M140i concurreerde met de 3 en 5 serie in eigen huis wordt er nu een compleet andere doelgroep aangeboord. Veel nadruk op de grote uitlaten, luchthappers en overige non-gadgets om deze simpelere doelgroep aan te spreken. Jammer maar helaas.
De Schaduw zei:..., maar kwam toch steeds weer uit bij BMW. De laatste jaren merk ik echter dat het merk weer van me af groeit zeg maar....