Teutonia LXV :Geschwindigkeit

funf zei:
Hahaha! Allemaal aan de E dan, met Kukident-pakket en iedere twee uur een schone luier.grinning smiley

Hopelijk ga jij in die 340i rijden. Dan houden we nog wat jeugdig elan hier.

Funf zit nog in de midlife-crisis, die hebben wij al gehad. Ook met Funf komt het wel goed. Ooit.... :)

Phaeton W12 zei:
Mijn favoriete Audi A4 Avant van dit moment. Het model klopt helemaal. In donkerblauw heel mooi, maar ook grijs zoals deze is top.

Helaas is deze nog boven budget, maar ik ben om. Liever deze A4 Avant dan een BMW F31 3 serie. Ik verkies zelfs deze 2.0 TFSI boven een 340i :confused:

$_86.JPG

$_86.JPG

Echt een Audi van de oude stempel, weinig designfratsen maar gewoon strak en mooi (y)

Maar heb je er ook mee gereden? Ik ben het helemaal met je eens, ik vind het een mooie strakke auto - in veel opzichten mooier dan een F31. Maar na met beide auto's gereden te hebben was er 0,0 twijfel om voor een F31 te gaan. Rijden in zo'n A4 is zooo boring en biedt voor mij 0,0 toegevoegde waarde tov een gemiddelde VW.

Ik moet wel, om mijn vrouw bij te kunnen houden. Zij heeft straks meer pk’s onder de voet dan ik...:rolleyes:

funf zei:
Ik moet wel, om mijn vrouw bij te kunnen houden. Zij heeft straks meer pk’s onder de voet dan ik...:rolleyes:

Ik las ergens dat ze de wegen onveilig gaat maken met een mini met meer dan 300pk?

R107 zei:
Ik las ergens dat ze de wegen onveilig gaat maken met een mini met meer dan 300pk?

Yep. We hebben haar auto ingeruild voor een nieuwe. Ik mocht de motor kiezen, zij de rest.

Pagina 123

O0lhpfo.jpg

zucht, vroeger ...
Ik kan me nog herinneren dat je die dingen echt overal zag, en meestal in non metallic kleuren, nu zie je ze bijna niet meer, op een enkele enthousiasteling na. Een echte icoon van zn tijd.

DagDromer zei:
Aras zei:

Wat ik me van de week afvroeg toen ik jouw naam voorbij zag komen op dit forum; hoe gaat het met de dierenwinkel?
Ze doet het erg lekker. Waar de hoop was dat er dit jaar geen geld bij moest, zit ze vanaf week 1 boven breakeven. Hopelijk na de zomer kunnen wij kijken voor iemand die 1,5 kan meedraaien. Het 6 dagen werken is wel pittig. Ik doe naast mijn baan al het administrative, dus samen veel aan het werk.

Voor de weinige kilometers die wij maken, zochten wij een ruime, zuinige en betrouwbare auto. Dat is een .... kuch, braak... Prius 3 geworden. Met de eisen, waar de auto aan voldoet is alles gezegd. Wat een hondenhokken zijn die jappen auto’s toch ook. Schuifdak open is bij een VW of MB 1 druk op de knop en de boel gaaf helemaal open. Hier eerst omhoog, drukken en half open, nog een keer drukken is helemaal open. Een armleuning wat er uit ziet of het op half 11 hangt. Als je over asfalt rijdt kletteren de steentjes hard in de plastic wielkuipen. Maar goed het gaat niet stuk. Mijn auto’s zijn het niet.

Legendarische Benz de W123. Vroeger was ik er niet eens zo kapot van, was echt een auto voor boeren en aannemers (een E12 sprak meer tot de verbeelding). Maar toch had ik als klein ventje al heel goed door dat dit een klasse automobiel was, en van een heel ander kaliber dan een Opel Rekord of de Peugeot 504 van mijn ouders. En zelfs wel een volle klasse beter dan die mooie E12.

Als klein kind in de vroege jaren 80 vond ik het een verschrikkelijk lelijke ouderwetse auto. Mijn moeder had een lichtblauwe e12, en mijn vader een lichtgroene e23 dat waren in mijn ogen veel modernere en natuurlijk veel gavere auto's. Maar toen de 190 uitkwam, vond ik die weer mooier :p

Maar van die oude BMW's zie je vrijwel geen 1 meer rijden. Die zijn allemaal weggerot

Lees net de A4 brochure waarin het volgende staat:

Topsnelheid begrensd op 210 km/h voor Audi's t/m 140 kW.

(n):rolleyes:

Phaeton W12 zei:

Het is niet alsof de 190pk zoveel harder zou lopen zonder begrenzer. Misschien 225kmh?

Phaeton W12 zei:

Dat is dan toch voor het eerst en zeer recent. Vorig jaar nog met een 190 pk A4 gereden en ik kan je verzekeren die had die begrenzer niet. Triest waar we naar toe gaan als de reden zou zijn die Pietzoveel noemt. Dan moet je je zelfs afvragen of je die begrenzer wel wil laten verwijderen, want dan is de veiligheid in het geding. Modeljaar 2016 met 190pk haalt 236 km/u volgens de specs.

Overigens waardeer ik de kwaliteit van zo'n W123, neem mijn pet er voor af als ik die zou dragen, maar het doet me verder echt niks. Ik vind ze ook niet mooi. Geen enkel 'wil ik hebben' emotie die naar boven komt. Een icoon, dat wel.

Vandaag even bekeken, de A4 Avant. Mooie auto! Hoorde terloops dat de 1.4 TFSI is vervangen door een 2.0 TFSI, goed nieuws. Minder goed nieuws was dat ze geen brochures hadden. Die kun je alleen downloaden maar bestaan niet meer in papieren vorm werd me verteld. Helaas.

Phaeton W12 zei:
De E39 is inmiddels oud en brengt natuurlijk hogere onderhoudskosten met zich mee. Inmiddels ben ik er achter dat ik liever geld besteed aan afschrijving dan aan onderhoudskosten. Dat was een leerproces. Het liefst een zo jong mogelijke auto voor mij. Tot nu toe hadden bijna álle tweedehands auto's die ik kocht mankementen bij of direct na de aankoop. Soms opgelost voor eigen kosten, soms onder garantie opgelost. Bijna alle, de M140i heeft namelijk nog geen mankementen gehad na ruim een jaar rijden. Dat was een 1 jaar oude auto met 13.000 km op de teller. Liever afschrijving dan onderhoudskosten. Het gevoel dat de vorige eigenaar zijn auto wegdeed omdat er onderhoud aankwam, wil ik niet meer meemaken.

Ik begrijp precies wat je bedoeld, ik heb van dat een haat/liefde verhouding met die oude rommel :)
Mijn voorkeur ligt heel erg bij auto's die nu 15 tot 20 jaar oud zijn, goed gebruikt kan men dus wel stellen.
Ook mijn huidige E85 een prima auto in de basis, maar de afgelopen maanden toch best wel zaken laten herstellen/vernieuwen.

Daarom begrijp ik die youngtimer rijders ook niet, (zolang ze zakelijk worden ingezet). Als je nu bijv. 30K per jaar zakelijk rijdt, wil je toch een 100% betrouwbare auto? Dat oudere spul staat dan toch geregeld bij de garage. Maar ik heb geen zicht meer op wat een nieuwe 5 daadwerkelijk in NL kost met al die bijtelling regels etc. Misschien kan het nog wel uit.

Als je in NL een 5 of een E zakelijk wil rijden dan kun je het beste voor een nieuwe bijtellingsvriendelijke variant kiezen. Doorgaans zijn dat een 520i of 520d, of een E200 of E220d, en dan met wat businesspakketten erop waardoor de nieuwprijs kunstmatig laag wordt gehouden en je toch in een complete auto rijdt.

Koop je de auto privé dan kun je ook een duurdere variant kiezen (zoals een 540i of E400), maar die kun je dan beter niet nieuw kopen maar met de kop eraf. Dat scheelt je dan een enorme bak geld t.o.v. een nieuwe.
Nieuw zijn de prijzen hier behoorlijk gestegen door de WLTP maar gebruikt valt dat enorm mee. Daardoor is de afschrijving vooral in het eerste jaar gigantisch.

KadettRT zei:
Pietzoveel zei:
Zal wel te maken hebben dat er dan een lichter/kleiner remsysteem gemonteerd kan worden.
Of banden met lagere snelheidsindex.

Op zijn dit natuurlijk best goede redenen om een snelheidsbegrenzer in te stellen. Als je door een 5kph hogere maximumsnelheid net in een andere categorie banden en remmen valt, is dit natuurlijk een stuk goedkoper. Ook in onderhoud later.

Aras zei:
Voor de weinige kilometers die wij maken, zochten wij een ruime, zuinige en betrouwbare auto. Dat is een .... kuch, braak... Prius 3 geworden. Met de eisen, waar de auto aan voldoet is alles gezegd. Wat een hondenhokken zijn die jappen auto’s toch ook. Schuifdak open is bij een VW of MB 1 druk op de knop en de boel gaaf helemaal open. Hier eerst omhoog, drukken en half open, nog een keer drukken is helemaal open. Een armleuning wat er uit ziet of het op half 11 hangt. Als je over asfalt rijdt kletteren de steentjes hard in de plastic wielkuipen. Maar goed het gaat niet stuk. Mijn auto’s zijn het niet.

Ik snap wat je bedoeld, gisteren heel aardig een lift naar huis gekregen in plaats van een taxi te moeten nemen, in een Auris wagon. Eigenlijk precies de ervaring die je beschrijft. Ook is de geluidsisolatie beduidend minder zodat de bagageruimte echt een klankkast voor geluid in het interieur wordt. Bijzonder comfortabel is het ook niet evenals dat het interieur met het grote stuur je niet bepaald verwend. De auto word ingezet als familie auto en dat doet 'ie meer dan prima en dat is het dan ook.

Gefeliciteerd met de Prius Aras, welkom bij de club :D leg er nog een setje LRR banden onder, rijdt veel stiller (y)

Caspian ook gefeliciteerd met de mooie 7! Bijzonder interieur zo, erg sjiek! Style 4 Velgen heb ik volgens mij nog nooit eerder gezien onder E38, misschien is het een hele vroege?

Mooie Bimmer(y).
Sportstoelen zo te zien, die zitten ook fijn.

Valt mij nu pas op dat de E38 een voetrem (i.p.v. handrem) heeft met ontgrendelingshendel links naast het stuur, zoals Mercedes dat ook altijd had.

Prachtig ding inderdaad.
Echt een timemachine, uit een compleet andere tijd. Niks geen moeilijke lijntjes of overal luchtinlaten, 22" sportvelgen, nep uitlaten, motorgeluid over de speakers, rij hulp systemen. Nee, gewoon een strakke auto, met chroom op precies de juiste plek.

Ik had eigenlijk een ander groen interieur verwacht, meer zoals in deze e39

m2.jpg

Maar die van jouw is toch wel erg gaaf.

Bedankt voor de leuke reacties! Ik moet zeggen dat ik de velgen ook steeds mooier begin te vinden. Die blijven er nog wel even op zitten in elk geval.

@Zadelsnuiver: Het is een vrij vroege LCI, geproduceerd in de eerste maand dat de LCI geproduceerd werd. Ik moet er nog even goed naar kijken, maar van wat ik nu begrijp is de auto eerst bij BMW zelf in gebruik geweest en daarna verkocht aan de eigenaar die de auto voor mij heeft gehad.

@R107: De stoelen zitten inderdaad erg lekker. Ze zijn ook echt goed verstelbaar. Die handrem is wel opvallend inderdaad, de meeste BMW's hadden volgens mij een "gewone".

Echt een droomuitvoering, en dat interieur is helemaal geweldig. :D

Je hebt hem zelf uit Dld gehaald, toch? De oude baas zag waarschijnlijk met een zwaar hart 'zijn' 7 na 18 jaar wegrijden..

Het donkere glas (folie) achterin is volgens mij niet Zeitgemäß (dacht niet dat je dat kon bestellen op een E38), dat zou ik verwijderen. Ook omdat ik het sowieso niet mooi vind bij deze auto.

R107 zei:
Het donkere glas (folie) achterin is volgens mij niet Zeitgemäß (dacht niet dat je dat kon bestellen op een E38), dat zou ik verwijderen. Ook omdat ik het sowieso niet mooi vind bij deze auto.

Getint glas achter is eigenlijk nooit mooi. Bentley heeft dat goed begrepen en biedt het niet eens aan:

vxrpc5lcr6v.jpg

TYN zei:
Echt een droomuitvoering, en dat interieur is helemaal geweldig. :D

Je hebt hem zelf uit Dld gehaald, toch? De oude baas zag waarschijnlijk met een zwaar hart 'zijn' 7 na 18 jaar wegrijden..

Bedankt! De oude baas had hem in consignatie te koop staan bij een autobedrijf, dus dat ongetwijfeld pijnlijke moment heb ik niet meegekregen. Voor het autobedrijf was dit ook wel een beetje een vreemde eend in de bijt, hij had voornamelijk R107's staan, wat 911's, een G-Klasse en een Heckflosse.

R107 zei:

Ik ben er zelf ook niet weg van, ik wil nog kijken of ik dat fatsoenlijk kan verwijderen. Het is in combinatie met de zonneschermpjes in de deuren en voor de achterruit ook niet echt nodig.

Ik heb hier de 1999 brochure en prijslijst van de E38 voor mij liggen, omschrijving "Extra getint glas in achterportierruiten en achterruit". Kostte Dfl 1.964. Gek genoeg een M techniek optie.

Terug
Bovenaan