Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Mat hout is idd ook mooi. Heb ik ook op de middenconsole in mijn Benz (mat antraciet), staat prachtig en trekt veel minder stof aan dan glanzende lijsten.

Dank voor de leuke reacties op de 7! Ik zal hem gebruiken voor de hobby, ik heb geen dagelijkse auto nodig op het moment. Ik zal uiteraard wat foto's delen zodra ik fatsoenlijke heb.

Dat blauwe leer in een G30/G31 is ook mooi. Het liefst met pianolak zwarte sierlijsten dan. Mat hout is een goede tweede. Dat antraciete van Mercedes vind ik met name erg mooi.

Caspian zei:
Dank voor de leuke reacties op de 7! Ik zal hem gebruiken voor de hobby, ik heb geen dagelijkse auto nodig op het moment. Ik zal uiteraard wat foto's delen zodra ik fatsoenlijke heb.

Zitten er nog leuke opties op? De mijne had die zonweringen voor achterruit en zijramen achter. Man, wat vond ik dat chique toen. En die binnenverlichting die langzaam aan en uit ging, ook al zo’n decadentie.

Een automaat inderdaad. Met multicontourstoelen. Verder is hij aardig goed uitgerust met onder andere hemelbekleding in antraciet, een glazen schuif-/kanteldak, niveauregeling, Dynamic Stability Control, EDC, het chromeline interieur, vloermatten in velours, de zonweringen waar funf het ook over heeft en hifi professional. Om het af te maken heeft hij voor de koude dagen stoelverwarming voor en achter en een verwarmbaar stuurwiel.

Mooi compleet dus. Ik heb zo'n 10 jaar een e38 750i gehad dus veel ervaring met het model.

10 jaar lang één 750i, of meerdere stuks gedurende een totale periode van 10 jaar?

10 jaar dezelfde auto, gekocht anderhalf jaar oud. Naast tig andere auto's ook.

Als je nergens perse een milieu zone in hoeft en ondertussen wel lekker kilometers maakt, dan graag deze prachtige groene:

auto_image_15358.jpg

auto_image_15364.jpg

auto_image_15415.jpg

Caspian zei:
Een automaat inderdaad. Met multicontourstoelen. Verder is hij aardig goed uitgerust met onder andere hemelbekleding in antraciet, een glazen schuif-/kanteldak, niveauregeling, Dynamic Stability Control, EDC, het chromeline interieur, vloermatten in velours, de zonweringen waar funf het ook over heeft en hifi professional. Om het af te maken heeft hij voor de koude dagen stoelverwarming voor en achter en een verwarmbaar stuurwiel.

Heel compleet, zeker voor een 728i. Gaaf hoor!

funf zei:
Caspian zei:

Inderdaad een prachtige 728i! Geweldige aankoop, Caspian. (y)

FH126560 zei:
Een 728i rijdt verbazingwekkend soepel. Hoeveel km staat er op?

Dat viel mij ook op inderdaad. De mijne heeft 157k kilometer gelopen.

smarter zei:
funf zei:
Caspian zei:

Inderdaad een prachtige 728i! Geweldige aankoop, Caspian. (y)

Beide bedankt! Het was even zoeken naar de juiste auto, maar het was het wachten waard.

Die bij Marco is inderdaad ook een mooi exemplaar. Net als de groene die Smarter laat zien, hoewel ik toch een duidelijke voorkeur voor de facelift heb.

Facelift is veel mooier. En in de bouwjaren na de facelift is er jaarlijks ook nog eea aangepast.
Let goed op als je de auto ophaalt dat alles ook idd werkt.

Sjonge, een E38. Prachtige wagen. Nog steeds. Ik was net geen 19 toen ik voor het eerst in een 750i reed, van de baas. Zal ik nooit vergeten. Ik had toen ook nog nooit automaat gereden. Ik denk dat mijn voorliefde voor BMW daar vandaan komt.

Ik was toen verbaasd over de grootte van de benzinetank. Het grappige is dat ik daar pas weer aan moest denken. Ik mijn Fordje kon ik laatst 34 gallon laten lopen.

Gefeliciteerd Caspian!

Groen op groen, én donkere hemelbekleding, én eentje van na de facelift. Klinkt als een absoluut geweldige uitvoering. :cool:

Ik zag bij Van Hest ook een mooie staan. Een 728iL LCI. Donkerblauw en beige interieur, redelijk geijkt natuurlijk, maar wel mooi. Wel wat meer kilometers, maar 2 telefoons aan boord en een fax aansluiting. :D

Ja, leuk maar telefonie allemaal antiek he. Wat bij een e38 altijd erg belangrijk is zijn de stoelen, multi contour is eigenlijk een must. De standaard stoelen zien er zo vlak en verouderd uit.

Ik ben blij met die ietwat conservatieve insteek van de Nederlandse rechtbanken. De "natte handtekening" zorgt nog altijd voor tamelijk veel bewegingen met dossiers. En dus omzet voor W212.

En toch komt de digitalisering ook daar steeds dichterbij. In bepaalde sectoren werkt het al via een portal en ook de rol is gedigitaliseerd. Maar des ondanks is mailen nog spannend, net als bij de fiscus.

R107 zei:
Phaeton W12 zei:
De eerste Boxsters zijn inmiddels ook geliefde, waardevaste objecten:

https://www.autoleitner.nl/nl/index/aanbod/1562364021-1999-14-boxster-2-5-kopen

Kun je dat concluderen na dit ene voorbeeld? Ik acht de kans heel groot dat je bij dit exemplaar al minimaal 6K kunt afschrijven zodra je de showroom bent uitgereden.

Afschrijving na de showroom te zijn uitgereden heb je overal. Ik kan inderdaad concluderen dat de eerste Boxsters inmiddels geliefde, waardevaste objecten zijn. Leitner is een bekende aanbieder van exceptionele auto's. Als hij het ervoor vraagt, steek ik mijn hand ervoor in het vuur dat de prijs gewoon klopt (gelet op kwaliteit van auto). Zijn Boxster heeft de voor mij beslist mooiste kleur, arctisch zilver. Een A1 beleggingsobject, met beslist waardepotentie (de 968 is al veel duurder, en die heeft een 4 cylinder).

Twix zei:
Sjonge, een E38. Prachtige wagen. Nog steeds. Ik was net geen 19 toen ik voor het eerst in een 750i reed, van de baas. Zal ik nooit vergeten. Ik had toen ook nog nooit automaat gereden. Ik denk dat mijn voorliefde voor BMW daar vandaan komt.

Ik was toen verbaasd over de grootte van de benzinetank. Het grappige is dat ik daar pas weer aan moest denken. Ik mijn Fordje kon ik laatst 34 gallon laten lopen.

Gefeliciteerd Caspian!

Bedankt!

TYN zei:
Groen op groen, én donkere hemelbekleding, én eentje van na de facelift. Klinkt als een absoluut geweldige uitvoering. :cool:

Ik vind in elk geval van wel. :cool:

W212 zei:
Ik zag bij Van Hest ook een mooie staan. Een 728iL LCI. Donkerblauw en beige interieur, redelijk geijkt natuurlijk, maar wel mooi. Wel wat meer kilometers, maar 2 telefoons aan boord en een fax aansluiting. :D

Zo'n telefoon had ik ook wel leuk gevonden om te hebben. Niet dat je er iets mee kan, maar ik vind het wel grappig staan.

Phaeton W12 zei:
R107 zei:
Phaeton W12 zei:
De eerste Boxsters zijn inmiddels ook geliefde, waardevaste objecten:

https://www.autoleitner.nl/nl/index/aanbod/1562364021-1999-14-boxster-2-5-kopen

Kun je dat concluderen na dit ene voorbeeld? Ik acht de kans heel groot dat je bij dit exemplaar al minimaal 6K kunt afschrijven zodra je de showroom bent uitgereden.

Afschrijving na de showroom te zijn uitgereden heb je overal. Ik kan inderdaad concluderen dat de eerste Boxsters inmiddels geliefde, waardevaste objecten zijn. Leitner is een bekende aanbieder van exceptionele auto's. Als hij het ervoor vraagt, steek ik mijn hand ervoor in het vuur dat de prijs gewoon klopt (gelet op kwaliteit van auto). Zijn Boxster heeft de voor mij beslist mooiste kleur, arctisch zilver. Een A1 beleggingsobject, met beslist waardepotentie (de 968 is al veel duurder, en die heeft een 4 cylinder).

De 986 schrijft nog steeds af en je koopt al hele knappe exemplaren voor rond de 12K. De 987 is mooier gelijnd, mooier afgewerkt, ruimer en daardoor geliefder dan de 986. En ook de 987 wordt steeds betaalbaarder. Dan lijkt mij deze 986 voor bijna 21,5K heel dik aan de prijs.

PW had het over de 968, die schrijft al tijden niet meer af. Ik weet nog dat je er een kon scoren voor onder de 10 mille, daarvoor krijg je nu een halve.

De 968 werd als voorbeeld aangehaald ter vergelijk met de waardeontwikkeling van de 986. Echter, de 968 heeft geen opvolgers maar is uit het programma geschrapt. De 986 is opgevolgd door de 987, die z’n voorganger eigenlijk in alles overtreft.

@Caspian,

Leuk man zo een donkergroene E38, gefeliciteerd!

R107 zei:
De 968 werd als voorbeeld aangehaald ter vergelijk met de waardeontwikkeling van de 986. Echter, de 968 heeft geen opvolgers maar is uit het programma geschrapt. De 986 is opgevolgd door de 987, die z’n voorganger eigenlijk in alles overtreft.

De 987 kan je wel leuk inkopen nu idd, zelfs een speciaaltje als een RS60 Spyder is voor redelijk normaal geld te vinden.

Caspian gefeliciteerd, geweldige auto een E38 facelift, tijdloos!
Veruit mijn favoriet van de 7 serie reeks, benieuwd naar de foto's.

Een 986 vind ik niet erg mooi oud worden persoonlijk, de 987 doet dat echt beter.
Deze is helaas boven mijn budget, maar oh oh wat heerlijk, sowieso wat daar aan auto's staat geweldig!
https://www.koenexclusief.nl/product/porsche-boxster-s-2006-26-311-km/

Bofkont 350 zei:
Deze is helaas boven mijn budget, maar oh oh wat heerlijk, sowieso wat daar aan auto's staat geweldig!

Een mooie auto. 35K is wel een beste prijs voor een auto van 13 jaar oud, maar kennelijk de marktprijs.

Hier nog een Boxster tiptronic ,met de 204pk instapmotor, 22 jaar oud, een ton op de klok en EUR 24.500: https://link.marktplaats.nl/m1427905996 Zoals ik al zei, de prijzen van de Boxsters zitten in de lift (y) Dan is die van Leitner beslist relatief goedkoop. Hoewel deze groene Boxster natuurlijk ook de prijs waard is, een uniek exemplaar dat volgens mij ook heeft gefigureerd in een autotijdschrift.

Wat zijn ze waardevast, die Boxsters. Hier een 987 voor EUR 24,5K. Dertien jaar oud met een oorspronkelijke cataloguswaarde van EUR 62.040.

https://link.marktplaats.nl/m1427402355

Mooie kleur! (y)

Dat Boxsters waardevast zijn daar zijn we het beslist over eens. Maar 21,5k voor de 986 bij Leitner, dan zou ik toch echt voor 3k meer de 987 van Wolbert pakken (7 jaar jonger, 40pk meer, en alle voordelen van de 987 t.o.v. de 986).

Phaeton W12 zei:
Bofkont 350 zei:

Een mooie auto. 35K is wel een beste prijs voor een auto van 13 jaar oud, maar kennelijk de marktprijs.

https://link.marktplaats.nl/m1427905996 . Hoewel deze groene Boxster natuurlijk ook de prijs waard is, een uniek exemplaar dat volgens mij ook heeft gefigureerd in een autotijdschrift.

Zo te zien samengesteld en gesigneerd (en wellicht bereden) door Porsche-designer Harm Lagaay. Maar of dat hem bijzonder genoeg maakt voor een vraagprijs van 24,5k ? Ik zou voor hetzelfde geld de 9 jaar jongere 987 van Wolbert pakken.

E38 facelift. Geweldige auto, één van mijn favorieten. Gefeliciteerd, daar ga je echt veel plezier van hebben. Heb zelf een tijdje een (pre facelift) E39 528i gereden en de M52B28 is echt geweldig. Ook de (facelift) 735 die bij 500E vandaan kwam heb ik echt ontzettend in genoten!

Mijn voorkeur uit de 7 reeks was de 745i uit de jaren 80. Maar die zijn er nauwelijks meer

Terug
Bovenaan