Teutonia LXV :Geschwindigkeit

We zijn hier in het westen idd wel heel erg verwend, mooie reis Dagdromer, wat een beleving lijkt me (y)
Mijn broer is eind december in Rwanda geweest voor een paar weken, was ook zo onder de indruk van de mense/eten/natuur.

Zag zojuist een nieuwe E voorbij rijden, in het zonnetje dus lekker het schuifdak open... en dan zie je dus dit:

0337002405001.jpg

0337002405002.jpg

Lekker hoor zo'n panoramadak, maar dit ziet er toch niet uit? Moet het nou echt zo lelijk of had dit iets anders opgelost kunnen worden? Alsof je bij de Praxis vandaan komt en een plaat hout op je dak hebt geknoopt. Voor mij reden om dan maar een normaal schuifdakje aan te vinken i.p.v. een panoramadak.

ach, als je erin zit, zie je het niet.
Daarnaast zou ik altijd voor een ouderwets schuifdak gaan. Panoroma vind ik 9 van de 10 keer irritant, en mijn ervaring is dat ze gaan kraken na een tijdje.

Dit ziet er inderdaad niet uit zeg. Dat kan zeker mooier, ik heb geen ervaring met panoramadaken maar er zijn zeker weten fabrikanten die dit mooier voor elkaar hebben. Of zou niemand ooit zo'n dak echt ver open doen waardoor het nooit opvalt dat anderen dit ook hebben :confused:

Bij mijn BMW Touring schuift het dak binnendoor i.p.v. over het dak heen, maar bij een sedan kan dat natuurlijk niet (dan is daar geen ruimte voor). Echter zie je dat ook bij station-versies van andere merken maar zelden, bij Mercedes en alle VAG merken schuiven ze dan ook buitenlangs. Dan oogt het door het rechte dak echter minder beroerd dan bij een sedan, en ook omdat het paneel dan deels wegvalt achter de dakrails.

BENZine zei:
Bij mijn BMW Touring schuift het dak binnendoor i.p.v. over het dak heen, maar bij een sedan kan dat natuurlijk niet (dan is daar geen ruimte voor). Echter zie je dat ook bij station-versies van andere merken maar zelden, bij Mercedes en alle VAG merken schuiven ze dan ook buitenlangs. Dan oogt het door het rechte dak echter minder beroerd dan bij een sedan, en ook omdat het paneel dan deels wegvalt achter de dakrails.

Klinkt plausibel als je het zo zegt.

Als het kan altijd een gewoon schuifdak nemen, dit ziet er niet uit. Die volkomen uitgedraaide wielen staan ook volkomen infantiel trouwens. Als je er gewoon nuchter naar kijkt staat er gewoon een frustraterig autootje met die enorme voorspoiler met luchthappers erin en aan de achterkant gedesignde nepuitlaten, dit alles ten behoeve van imponeergedrag tegenover mindere goden in de ogen van de berijder.

Die ongestreken zijkant en opengesperde muil dan? En een sedan zonder ster is als Bonnie zonder drank.

500 E zei:
Die ongestreken zijkant en opengesperde muil dan? En een sedan zonder ster is als Bonnie zonder drank.

En over 15 jaar sta jij ze trots als youngtimer te verkopen :)

Sowieso, al dat tierelantijn. Nergens voor nodig.
Noem me ouderwets maar een Benz moet gewoon kaal en strak zijn.

800x-1.jpg

FH218374 zei:
Als het kan altijd een gewoon schuifdak nemen, dit ziet er niet uit. Die volkomen uitgedraaide wielen staan ook volkomen infantiel trouwens. Als je er gewoon nuchter naar kijkt staat er gewoon een frustraterig autootje met die enorme voorspoiler met luchthappers erin en aan de achterkant gedesignde nepuitlaten, dit alles ten behoeve van imponeergedrag tegenover mindere goden in de ogen van de berijder.

Het model kan deze aanpassingen eigenlijk niet hebben. Zonder al die tierelantijnen en met normale wielen is de E nog wel aardig, hoewel het wel echt een auto voor bejaarden is. Dat vind ik overigens van de meeste Mercedessen van nu.

Tja, zou het? Wellicht heb je gelijk. Feit is dat de Benzen van toen me veel meer aanspraken dan nu.

Van oudsher is Mercedes wel wat een ouwelullenbak, vooral in de jaren 70 en begin jaren 80. Daarna is het (eigenlijk sinds de 190 W201) steeds meer gaan verjongen, en tegenwoordig valt het mij op dat veel vroegere Benz-rijders (wat nu 60 plussers zijn) zijn overgestapt naar Audi terwijl Mercedes juist steeds meer jongeren en vrouwen lijkt aan te spreken.

Hier nog steeds de ervaring dat Mercedes toch een wat ouder publiek aanspreekt. Tot ik vandaag een van mijn (jongere) medewerkers de CLS 55 AMG bij Marco liet zien. Hij zit de hele avond al YouTube filmpjes te kijken:)
Leuke overstap van Boxster naar AMG :cool:

Volgens mij zit daar zo'n teruggetunede 3.0liter motor in, dat is zo niks. Veel geloei en weinig power. Bovendien erg duur. Het is inmiddels 2018....

Het probleem bij nieuwe Mercedessen is -naar mijn mening- dat de auto heel snel een dubieuze uitstraling krijgt door het teveel aan "design" en tierelantijnen als luchtinlaten en trapeziumvormige nepuitlaten. Ook die veelal agressief uitziende AMG-pakketten doen de uitstraling geen goed. Wit metallic E cabrio's met AMG pakket en blauwe kap zouden op een gemiddeld zigeunerkamp niet misstaan tussen de oprijvrachtauto's en auto-ambulances. Het kan ook anders maar dat vereist smaak bij de samensteller. Terughoudendheid betrachten bij het aanvinken van opties is alvast een tip; meer is niet altijd beter.

Precies, en als je dat een beetje uitkient dan is er absoluut nig wel een hele stijlvolle E of S-Klasse samen te stellen.

18k is veel teveel geld voor een 12 jaar oude 3-serie, en inderdaad had de 1e eigenaar beter een 330i kunnen aankruisen ipv een individual groen kleurtje.

Nu rijd ik 2 maanden in de PHEV. Hij doet niets verkeerd en is me op alle vlakken meegevallen. Maar er zit echt geen ziel in die auto. Mijn vrouw vindt hem geweldig evenals mijn zoon. De installatie is overigens wel top. Maar verder heb ik geen gevoel bij de auto. Uiterlijk is voor sommigen controversieel. Maar dat is het niet. Op zich zijn er lelijkere hybrides. Qua uiterlijk vind ik hem niet eens heel lelijk. Maar het knaagde toch. Het is geen Helmut> Maar om Helmut er bij te houden vond ik overdreven. Hij voegde niet heel meer toe met een PHEV en een E op de oprit. Toen zag ik vandeweek weer wat voorbij komen bij Marco. Eigenlijk iets te vroeg na de aankoop van een nieuw huis en de overname van het bedrijf. Maar dit was een kans die ik niet kon laten schieten. Een r129 en dan ook nog eens in de voor mijn ogen perfecte motorisering. Een 300SL-24. Ik heb van de zomer met een 280 gereden en dat was het net niet. De 500 is natuurlijk wel een top motor maar eigenlijk net iets te zwaar in de neus en het verbruik uiteraard. We hebben al ervaring met de 300-24 klepper en ik vond het toen echt een briljant blok. Hoogtoerig en een geweldige snerp. Dit moest hem worden maar zie maar een knappe te vinden. Tot vandeweek dus. Auto is in 1998 met 80.000km naar Nederland gekomen en degene die hem gehaald heeft heeft er tot vorige week in gereden. De laatste jaren niet heel veel wat geresulteerd heeft in een kilometerstand van 145.000km. Dit kan wel eens een blijvertje worden. Afschrijven zal hij niet heel snel doen met 10.000km per jaar. Dus alleen wat geld reserveren voor onderhoud. Alles ademt kwaliteit uit en op wat kleine spotrepair puntjes na een witte raaf, maar dan in het zwart. Moeders gaat dus lekker in de PHEV rijden en mijn dagelijks vervoer wordt een r129.

2j4wqwx.jpg

117his3.jpg

Wat een lekkere kar Michel! Zwart-zwart is altijd goed en die motor is idd top. Wel ff goed checken of de koppakking nog ok is, dat is bij die blokken een zwak puntje. Maar goed gedaan. Geniet er van!

funf zei:
Wat een lekkere kar Michel! Zwart-zwart is altijd goed en die motor is idd top. Wel ff goed checken of de koppakking nog ok is, dat is bij die blokken een zwak puntje. Maar goed gedaan. Geniet er van!
Geen drup olie. Het was dat mijn vrouw destijds de w124 weg wilde doen maar voor mij had die mogen blijven. Het is zo'n smeuig blok. En die snerp doet het hem.

Dezelfde kwaliteitsbeleving als Helmut wat dat betreft. De vorige eigenaar is er heel zuinig op geweest en ondanks de weinige kilometers heeft hij ieder jaar zijn onderhoud gehad.

Prachtige auto, zeker zo origineel emt oranje knippers and two tone.

alleen mis ik nog wel de dobbelstenen aan de spiegel :T

Maar je meent het vast serieus, lekker op pad met de sleurhut achter de SL :)

BENZine zei:
Maar je meent het vast serieus, lekker op pad met de sleurhut achter de SL :)
Yep. Bloedserieus. SMV erachter en gaan......

Maar voorlopig niet. Een tweezitter met een hond en een kind wordt wat lastig. Of ik moet mijn vrouw thuislaten:)

Aras zei:
Gefeliciteerd, Helmut ingeruild?
Ja hoe zeer het me ook aan het hart gaat. Om hem te laten staan is die gewoon te duur. Was er geen leaseauto geweeest had ik hem gehouden maar nu voegt hij gewoon niets meer toe met een E en die Moulinex voor de deur.

Het is trouwens wel frappant de 300-24 is een beetje een witte raaf. De meesten gaan dan voor een 320 of een stap hoger voor de 500. Maar de 300-24 is eigenlijk de leukste. Hoogtoerig en lichtvoetig (dwz voor een SL) Geweldige snerp. Karakter past helemaal bij de auto. En niet geheel onbelangrijk geen gezeik met kabelbomen.

Gefeliciteerd michel. (y) Mooie auto. 300-24 is echt een fijne motor inderdaad. Wel automaat even op sportstand zetten, anders was hij net wat te langzaam voor mij.

Joël D. zei:
Gefeliciteerd michel. (y) Mooie auto. 300-24 is echt een fijne motor inderdaad. Wel automaat even op sportstand zetten, anders was hij net wat te langzaam voor mij.
Mercedes heeft geen sportstand. Het is of economy of standard. Hij staat op standard;)
Sport stand is voor plebs:)

Terug
Bovenaan