Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Welke velgmaat ligt hier nu op? 15 of 16 inch? Die achtgaatsen waren toch in die twee maten leverbaar?
28161624_1680750725316585_9024591340870839166_o.jpg

Sleep, gewoon omdat het kan:

28061651_1680750591983265_1065291228384921554_o.jpg

28061187_1680750655316592_757617645381481444_o.jpg

28161624_1680750725316585_9024591340870839166_o.jpg

28161704_1680750731983251_1277393757102790137_o.jpg

Prachtige auto michel. (y) We moeten nog een keer een meeting plannen bij Marco met Teutonia (als Marco dat goed vindt ofc ;)).

@funf: Ik gok 16.

Ik twijfel. Ik weet dat bij de W124 400E 16 inch leverbaar was, maar dit oogt als 15 inch. Overigens prachtig zo, een afwijkende velg maakt deze auto direct heel fout. Of het moeten die patatsnijders van Marco zijn, maar dat is een guilty pleasure....:)

funf zei:
Ik twijfel. Ik weet dat bij de W124 400E 16 inch leverbaar was, maar dit oogt als 15 inch. Overigens prachtig zo, een afwijkende velg maakt deze auto direct heel fout. Of het moeten die patatsnijders van Marco zijn, maar dat is een guilty pleasure....:)

Ik rijd met die patatsnijders rond. Ook leuk, maar je poetst je een ongeluk met die gepolijste rand, wat dat aangaat kun je beter een vrolijk setje achtgaatsen hebben.

Snipe zei:
funf zei:

Ik rijd met die patatsnijders rond. Ook leuk, maar je poetst je een ongeluk met die gepolijste rand, wat dat aangaat kun je beter een vrolijk setje achtgaatsen hebben.

Ach, dan heb je nog eens een reden om met een sopje naar buiten te rennen. Is dat een 18 inch set?

Ik heb ook wel weer zin om erin te rijden. Ik ben de afgelopen maand nogal veel weg geweest, dus ik heb überhaupt nauwelijks in mijn eigen auto's gereden. En als ik in een van mijn eigen auto's reed, was dat meestal in de 405.

Dan wordt het wel weer tijd!

Dit plaatje vond ik terug. Uit de tijd dat 18 inch nog bijzonder was...:T
21102007013.jpg

Ha! Zapte gister langs James Bond. Dikke E38 met een mooie bijrol, met dezelfde wielen.

Film kon beter "yesterday never dies" heten. Tijdloze auto.

BENZine zei:
Veel te lang zo’n 7-Serie voor een 2 onder 1 kap woning, je stond met je neus op de helft van de buren :)

Meestal stond die Astra voor mijn woning, vandaar dat ik die zeven er op een gegeven moment zelf maar neerzette. Het was in die buurt iig een opvallende verschijning.:)

W212 zei:
Ha! Zapte gister langs James Bond. Dikke E38 met een mooie bijrol, met dezelfde wielen.

Film kon beter "yesterday never dies" heten. Tijdloze auto.

Het valt me nu op dat de banden nog best een aardige wang hadden. ik herinner me nog dat ik ze destijds heel plat vond.

Mijn schoonvader kocht die auto als demo, met die wielen. Hij heeft er nog een tijdje over zitten dubben, omdat hij ze zo onwijs groot vond. In de winter lag er 16 inch onder, mij van die ballonbanden er omheen...:D

SL is altijd 16" en W124 altijd 15" behalve de 400 E (ET41) en de 500 E (ET34).

De velgen worden veel te groot tegenwoordig voor een dagelijkse auto. Het komt de rijeigenschappen en met name het comfort totaal niet ten goede. Bovendien wordt zo'n auto veel te kwetsbaar voor stoepranden en spoorvorming.

FH218374 zei:
De velgen worden veel te groot tegenwoordig voor een dagelijkse auto. Het komt de rijeigenschappen en met name het comfort totaal niet ten goede. Bovendien wordt zo'n auto veel te kwetsbaar voor stoepranden en spoorvorming.

Het is met name de laatste jaren hard gegaan, valt mij op. Een E, A6 en een 5 staan standaard nu bijvoorbeeld al op 18 inch.

funf zei:
FH218374 zei:

Het is met name de laatste jaren hard gegaan, valt mij op. Een E, A6 en een 5 staan standaard nu bijvoorbeeld al op 18 inch.

18 inch is onder een E-klasse voor mij de ideale maat. Niet te klein, maar ook niet te groot.

Ideaal in welk opzicht? Voor de looks vind ik een maatje groter wel leuk, mits het niet ten koste gaat van comfort. En die grens ligt voor de een wat verder weg dan voor de ander.

Voor een E38 was 18" de ideale maat. Was ook af-fabriek optie. Dan is het veelal ook goed.

FH218374 zei:
Voor een E38 was 18" de ideale maat. Was ook af-fabriek optie. Dan is het veelal ook goed.

In dat laatste zit hem voor mij de begrenzing. Buiten de voorgeschreven maten wordt het het mij ook te gortig.

Indrukwekkende auto zo'n zwarte shadowline E38 en dan in een eind jaren '90? woonwijk.

Heeft ook mijn voorkeur, de grootst mogelijke maat af fabriek. Kan je auto er toch sportief en onderscheidend uit zien en goed op de wielen staan zonder dat het oncomfortabel wordt. De fabriek zal het wel weten immers.

Enigszins laat met de felicitaties, maar sodeju Michel, wat een fantastische unit. :D
Laat Bofkont maar praten over de 'mooiere climate control in de late bouwjaren', zo'n vroege R129 is de versie die je moet hebben. Nu nog koplampwissers en hij is 100%.

Ik twijfel wel hevig; de perfecte R129. Zwart of zilver? 8- of 15-gaats? Ik kom er niet uit.

https://www.autoscout24.nl/aanbod/-be978254-7739-8817-e053-e350040a9072?pr=0&fromparkdeck=1
0322825648004.jpg

Ook leuk.

Die E dan wel met ster op de neus ipv in de grille. De SL graag met vijftiengaatsen. Zwart of grijs maakt me minder uit, allebei erg mooi.

Joël D. zei:
Nou, de nieuwe Volvo V90 op 21" of een Jaguar F-pace met 22" spreken dat wel tegen, Ibud.

Moet zeggen dat ik de laatste 4 jaar nauwelijks nog in nieuwe modellen heb gereden en daarover niet echt kan meepraten. De ervaringen die ik heb waren meestal in auto's waarbij de grootste maat 18-19 inch was. Misschien dat de velgmaten daarboven gewoon niet meer zo heel goed zijn te dempen. En tja Volvo's op 21 inch, schoenmaker blijf bij je leest denk ik dan. Echt sportief wordt het toch nooit dus dan is zo'n grote velg vooral een beperking op de kwaliteiten van de rest van de auto.

Die V90 wordt toch maximaal met 20 inch geleverd? Nog steeds fors, maar het kan wel. Ik zou een V90 overigens op 19 inch prefereren.

0335740539002.jpg

Geen idee of dit af-fabriek is. Ziet er wel redelijk infantiel uit als je het mij vraagt. :)

Wat een saaie bak is dat inmiddels trouwens, zo'n V90. Een S90 heeft m.i. nog enige grandeur, maar een V90 is echt voor de brave huisvader die meent dat 'ie een 'vette bak' heeft, maar in werkelijkheid gewoon in een grijze station rond rijdt.

Afgelopen week nog met een Volvo V70 uit 2010 op 17 inch zo'n 950 km afgelegd op 1 dag, dan kan ik zo'n Volvo wel waarderen hoor. Geweldig goede stoelen, lekker zacht onderstel voor op de snelweg en een keer een scherpe afrit voelt ook stabiel dus het totaalpakket als cruiser geef ik hem wel. 20 inch zou ik dan liever bij de dealer laten staan.

TYN zei:
Enigszins laat met de felicitaties, maar sodeju Michel, wat een fantastische unit. :D
Laat Bofkont maar praten over de 'mooiere climate control in de late bouwjaren', zo'n vroege R129 is de versie die je moet hebben. Nu nog koplampwissers en hij is 100%.

Ik twijfel wel hevig; de perfecte R129. Zwart of zilver? 8- of 15-gaats? Ik kom er niet uit.
haha ik heb Bofkont nog niet gehoord.
Voor wat betreft kleur eb velgen sta ik er hetzelfde in. Misschien dan een wintersetje 15 gaats er bij.

TYN zei:
0335740539002.jpg

Geen idee of dit af-fabriek is. Ziet er wel redelijk infantiel uit als je het mij vraagt. :)

Wat een saaie bak is dat inmiddels trouwens, zo'n V90. Een S90 heeft m.i. nog enige grandeur, maar een V90 is echt voor de brave huisvader die meent dat 'ie een 'vette bak' heeft, maar in werkelijkheid gewoon in een grijze station rond rijdt.

Dit is niet best inderdaad. En dat onder een Volvo. Je slaat overigens de spijker op zijn kop. Ik heb een V90 CC nog serieus overwogen, maar ben blij dat ik dat niet gedaan heb. Ik zag hem laatst rijden en ik miste volledig het gevoel dat ik hem zou willen hebben.

Terug
Bovenaan