Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Mag inderdaad niet in de schaduw van een G30 of W213 staan. Best vreemd hoe dat gegaan is, want bij de introductie was het in eerste instantie echt een indrukwekkende bak.

Ben trouwens benieuwd hoe de nieuwe A6 zich gaat verhouden.

Ah, ik kwam nooit verder dan Inscription. R-line op een Volvo vind ik zoiets als Erica Terpstra op Louboutins.

Gullwing zei:
TYN zei:
... voor de brave huisvader die meent dat 'ie een 'vette bak' heeft, maar in werkelijkheid gewoon ...

dat heb ik bij elke volvo, sedan danwel station.

Vergeet de XC90 niet. Voor de directeur van de zorginstelling die wel een béétje stoer wil doen, maar ook weer niet teveel.

Wat zijn hier trouwens de meningen over GROEN op een auto? Mijn pa heeft namelijk afgelopen week z'n nieuwe leaser besteld. Na een A5 2.7 TDI, een A5 3.0 TDI Sportback en een A5 3.0 TDI, wordt het nu een... jawel, A5. Onder druk van de milieuregelingen helaas niet meer met die fantastische V6 diesel, al komt een 2.0 TFSI natuurlijk ook best van z'n plek. Groen dus. Niet alleen de motor, ook het plaatwerk.

En na 3x 18 inch wordt het nu 19 inch. Ik ben zeer benieuwd. De eerste A5 met S-line en 18 inch was een keiharde stuiterbak, de tweede met 18 inch en normaal onderstel te soft bij 180+, en de derde met 18 inch en instelbaar onderstel precies goed.

Zo dus, donkergroen met 'Optiekpakket zwart':
0330113310001.jpg

0330113310003.jpg

En deze velgen:
0330796666004.jpg

Heeft die ouwe heer m.i. best fraai samengesteld; vooral het ontbreken van die chromen bek doet de auto veel goed.

Dat shadowline staat hem overigens erg goed. Hopelijk heeft je pa het privacy glass niet aangevinkt...

Dus toch Michel, zag al een Michel als eigenaar staan op Marco zijn facebook, kon bijna al niet anders dacht ik vandaag al.
Nondedju wat een mooie strakke wagen!!! geweldig, dat gaan leuke zomers worden.
Wellicht eens samen toeren zou leuk zijn.

Beste Tyn,

Toch blijf ik erbij, voor mij is de facelift persoonlijk de mooiste.

TYN zei:
Of een Renault Scenic met standaard 195/55/20.. 1330 cc, niet te vergeten.

Goh het is nog echt waar ook. Dat roept veel vragen in me op, zou er nu bijna een keer in willen rijden..
Lijken me dure bandjes ook op zo'n houten karrewiel.

De mensen die een Scenic hebben zijn druk met de kids, lijkt me. Of wandelen op de hei. Met van die stokken.

Ibud zei:

:)

@funf
De A5 is trouwens wel besteld met privacyglas. Zou denk ik ook niet mijn keuze zijn geweest, al vind ik het niet heel lelijk. Gelukkig komt de 2.0 TFSI wel met twee uitlaatpijpen, één aan elke kant. Stukken beter dan de enkele links (1.4 TFSI) of dubbele links (2.0 TDI) zoals hierboven.

Als ik zo'n C140 zie met zo'n kilometerstand denk ik: daar is die auto voor, de bestuurder heeft tenminste fijne kilometers gereden....

Gaaf die C140. (y) 230k is natuurlijk niets voor zo'n auto. Leuke prijs ook, mits natuurlijk goed onderhouden. Anders wordt het al snel goedkoop = duurkoop.

FH218374 zei:
Als ik zo'n C140 zie met zo'n kilometerstand denk ik: daar is die auto voor, de bestuurder heeft tenminste fijne kilometers gereden....

Marco heeft ze meestal van mensen die het op konden brengen om vooral niet te rijden. Handig, want dan kun jij de kilometers pakken.:D

Michel gefeliciteerd met de SL! Ga je vast veel plezier van hebben. (y)

Die nieuwe A5 lijkt ook wel een mooie uitvoering te worden. Ik vind alleen de neus van de nieuwe A5 niet heel sterk. Qua uitvoering top, goede kleur, mooie velgen en optiekpakket zwart. (y)

Joël D. zei:
Scenic heb ik eigenlijk geen klachten over gehoord.

Ik heb er wel eens mee gereden, voor zo'n hoog hok niet slecht. Ik vond hem ook comfortabel zat, misschien niet op zijn Frans, maar dat hoeft van mij toch niet zo nodig. Het ritje was overigens te kort voor een goed oordeel.

Michel gefeliciteerd met de mooie SL! Dat gaat een mooie zomer worden :cool:

Een groene A5 zoals op de foto is helemaal prima! Groen is het nieuwe wit.

En 232.000 km in 25 jaar tijd? Die eigenaar heeft wel heel weinig gereden met deze fabelachtige reisauto. Maar het voordeel van de lage kilometerstand is nu voor de koper (y)

Mooie A5 inderdaad. (y) En Groen is helemaal terug aan het komen. Ik rij zelf een groene Ford Kuga van de zaak en mijn collega's en directie snapte niets van mijn keuze. Vervolgens verkoop ik nu 1/4 van de kuga's in het groen..

Phaeton V8 zei:
En 232.000 km in 25 jaar tijd? Die eigenaar heeft wel heel weinig gereden met deze fabelachtige reisauto. Maar het voordeel van de lage kilometerstand is nu voor de koper (y)

In dat perspectief is 232.000km inderdaad helemaal niets, je hebt helemaal gelijk. We zijn hier helemaal gewend geraakt aan Marco's mooie maagden, maar dat is natuurlijk uiteindelijk helemaal geen reëel referentiekader voor echte Autobahnbrenners als deze. (y)

Zo'n 500 SEC kan serieus veel 'value for money' zijn. En een kilometertje meer of minder maakt ook niet uit.

Ibud zei:
TYN zei:
Of een Renault Scenic met standaard 195/55/20.. 1330 cc, niet te vergeten.

Goh het is nog echt waar ook. Dat roept veel vragen in me op, zou er nu bijna een keer in willen rijden..

Valt mee. Is een prijsafspraak gemaakt met Michelin en Continental voor een betaalbare band in die maat.

@michel, gefeliciteerd met de aanschaf van de SL.

Afgezet tegen de gebruiksjaren is het kilometrage laag, maar de auto heeft wel 232.000 km afgelegd. Volgens mij rijdt je m naar de 5 ton maar het onderhoud komt er wel een keer aan...

Dat groen op de A5 vind ik zeer mooi. Zo zou ik hem zelf gerust willen hebben. Sportback zonder getinte ramen aub. Dat is voor mijn smaak echt teveel 'kamp/petjes' terwijl ik dat model in de basis juist een andere uitstraling vind hebben. 18 inch is voldoende.

Auto's worden tegenwoordig zo ontworpen dat 17 inch velgen iel staan en zelf gewoon vreselijk uitziet. Dan 'moet' je wel naar 18 of 19 om het te laten smoelen. Zonde.

Er is inderdaad een tijd geweest dat Audi de onderstellen te hard maakte om de indruk te wekken dat e.e.a. sportief was. Daar had de A4 in die tijd ook last van. Gelukkig is dat maar 1 generatie het geval geweest. Toen zagen ze het licht.

FH218374 zei:
Afgezet tegen de gebruiksjaren is het kilometrage laag, maar de auto heeft wel 232.000 km afgelegd. Volgens mij rijdt je m naar de 5 ton maar het onderhoud komt er wel een keer aan...

maar met een budget van 200 euro per maand kom je vast een heel eind....;)

Dat hangt grotendeels van je kilometers af, aannemende dat de auto "bij" is. Maar als er iets mee is ben je aan de beurt.

Och, als je handige vrienden hebt die goedkoop aan onderdelen kunnen komen, val je je geen buil. Althans, dat heb ik vernomen in een ander topic.:T

FH218374 zei:

Precies. Dat is ook meteen de reden dat ik ze nooit heb, met deze kilometers.

funf zei:
Och, als je handige vrienden hebt die goedkoop aan onderdelen kunnen komen, val je je geen buil. Althans, dat heb ik vernomen in een ander topic.:T

Ja, een W220 V12 met 340.000 km is niet spannend, als je het zo bekijkt.

Fantastische C140, smarter! Ik vind eentje met hogere kilometerstand juist leuker. Een exemplaar met 2 ton op de klok die bij aankoop al niet meer in nieuwstaat is durf je tenminste mee te rijden. Of bij de Appie te parkeren. Ik ken mezelf, ik hou 'm toch niet Bofkont-netjes dus dan kan dat eerste krasje er maar beter al opzitten (dan doet de tweede niet zo'n pijn).

Roy R zei:
Er is inderdaad een tijd geweest dat Audi de onderstellen te hard maakte om de indruk te wekken dat e.e.a. sportief was. Daar had de A4 in die tijd ook last van. Gelukkig is dat maar 1 generatie het geval geweest. Toen zagen ze het licht.

Klopt, verschrikkelijk irritant was dat. Bij drempels zat je tegen het plafond, en bij dwarsrichels op de snelweg had je je nieren in je keel zitten. En dat was dan nog op 18 inch. Kun je nagaan op 20 inch.

Met dat ding kon je wel ontaard hard over een klaverblad. En lag als een huis bij 240. Maar ja, tegen welke prijs..

Prachtige SL Michel. Gefeliciteerd. Een feest om mee te rijden lijkt me.
En mbt een groene Audi, mooi. Een keer wat anders dan grijs/wit/zwart. Vlak bij mijn werkplaats staat vaak een donkergroene A6, is meen ik een iets andere tint. Jammer dat maar weinig merken het aanbieden. Staat toch (net als bv donkerrood) vaak erg chique.

@TYN, dat was leuk als je er echt even voor wilde zitten inderdaad, maar de balans met dagelijks gebruik was compleet zoek.

https://www.autoscout24.nl/aanbod/mercedes-benz-500-e-leder-klima-shz-schiebedach-benzine-rood-13f74630-2ba8-4c05-b66f-f2dc880a6433

Tja, wat moet je hier nou weer van vinden?

Ja, het is een 500E. Van het goede bouwjaar ook, en in ogenschijnlijk nette staat. In een bijzondere kleur bovendien. Maar mijn god...

Mooie Benz Michel! Dit vind ik nou echt een gave Benz. De rest uit die periode vind ik vaak net iets te "groot" vormgegeven, maar op deze wagen komen die heerlijke brede maten goed tot zijn recht. Is dat 24, van 24 klepper nog een speciale uitvoering?

in dezelfde kleur rood krijgen zal wel lastig zijn, maar om dan voor een dergelijke contrast kleur te kiezen :)

nog zo'n pareltje
SLL20.jpg

https://www.cohencunild.com/listing/mercedes-benz-sl320-cabrio/

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Mooie Benz Michel! Dit vind ik nou echt een gave Benz. De rest uit die periode vind ik vaak net iets te "groot" vormgegeven, maar op deze wagen komen die heerlijke brede maten goed tot zijn recht. Is dat 24, van 24 klepper nog een speciale uitvoering?
Dat de SL uitkwam kom je kiezen tussen de gewone 300, de 24 klepper en de 500. Na de facelift werden de beide 300's vervangen voor de 280 en 320. Dus niet een speciale uitvoering. Maar wel een speciaal Mercedes blok vanwege het karakter.

Gullwing zei:
in dezelfde kleur rood krijgen zal wel lastig zijn, maar om dan voor een dergelijke contrast kleur te kiezen :)

nog zo'n pareltje

https://www.cohencunild.com/listing/mercedes-benz-sl320-cabrio/

Mijn hemeltje wat een mooie wagen, nette prijs ook, bijna gratis voor een nette SL R129.

Is deze https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=250997972 niks voor jou Bofkont? Daar kun je je met je polijstmachine volledig op uitleven :T

Met wat meguiars en een potje klei zal dat toch nog wel te doen zijn? En even met een vochtige doek door het interieur en dan is dat ook weer fris.

Afgelopen zaterdag een proefrit gemaakt in deze 520dA. Ik had graag verliefd willen worden, op papier en de foto's is het bijna een homerun qua uitrusting en samenstelling (naar mijn smaak/behoeftes). Ook de vraagprijs is goed, past ruim binnen het gestelde budget. Helaas waren er een paar kleine dingen die niet verholpen konden worden zonder grote extra kosten, waar ik me zeker aan zou gaan ergeren op lange termijn (oa kras in leer op stuur door ring, een hele flauwe deuk van mischien 2mm diep maar 5cm lang op de spatbordrand RA bij het portier, met krassen (door de lak heen) en krassen door het krabben in de voorruit). De dealer was erg netjes en een deel zou verholpen kunnen worden en ander deel zou ik mee moeten leren leven. Daarnaast realiseerde ik me omdat dit een 2016 auto de bijtelling op 25% staat, en effectief 628,- netto per maand zou worden. En als je dan gaat rekenen is een G30 als 520i voordeliger per maand. We hebben ook een rondje gereden met een G30, en als je de 2 auto's vlak na elkaar rijdt merk je zeker de verschillen. Positief en negatief. De G30 voelt moderner aan, en gezien ik van plan ben minimaal 4 jaar met de volgende auto te rijden, is een moderner platform een pré. Aan de andere kant heeft de F10 meer dat 'grote-auto-gevoel', en om eerlijk te zijn, optisch, zeker van 3/4 achteren heeft de F10 een lekkerdere bilpartij...
Zucht... een luxeprobleem. Er staan een aantal F10's en F11's te koop met leuke uitrustingen, maar de G30 lonkt. Aan de andere kant, als ik even achterover leun en rationeel de uitgave ga rechtvaardigen, vindt ik meer dan 600 p/m netto bijtelling gewoon veel geld. Heeft niks te maken met niet willen missen, maar met waar ik vandaan kom. Voor de Superb heb ik nooit bijtelling betaald, maar altijd een km-boekhouding bijghouden en reden we prive in een E-segmenter. Die Skoda is/was een koopje en zeker omdat het een 20%-er is de bijtelling lekker laag op 314 netto. Sure, voor de te betalen bijtelling rijdt je prive een dergelijke auto niet, maar dat is het punt ook niet. Voor een zgn. premium auto ben je dit gewoon kwijt. En dat is het qua rijcomfort, ruimte en (laten we eerlijk zijn) uitstraling waard. Door de recente, hernieuwde, ervaring dat een 3-serie wellicht voldoende ruimte biedt om met het gezin te zitten/reizen toch ook even een 3 'gepast'. En dat gaat prima. En heeft die BMW-magie die ik eigenlijk zoek.
Komend weekend gaan we bij een andere vestiging van Dusseldorp een 320i rijden om daarna de balans op te maken.
Vindt het zeer lastig, heb bijvoorbeeld deze gezien Tanzaniet blauwe 320i, een heerlijke combinatie.
Een 3 is natuurlijk een heel andere auto, en heeft een heel ander appeal. Een fors lagere bijtelling helpt in de overweging, maar is niet doorslaggevend. Tijdens het zoeken en puzzelen op een E350e, en hoewel ik minder liefde voel voor MB dan BMW, is de E een zeer comfortabele reis-auto en zoals deze erbij staat een (op een zwarte hemeltje na) mooi samengestelde auto.
Zoveel keuze, maar toch lastig kiezen....
Ik ben niet iemand die goed is in het maken of accepteren van compromissen, dat helpt ook niet. Er is binnen de kaders die ik mezelf heb gesteld veel keuze, en veel variatie. In de basis een BTW-auto, benzine of diesel, automaat, max 30.000km. Vraagprijs (incl BTW) max 55K, mag minder. netto-bijtelling zo gunstig mogelijk voor het gebodene. Must-haves: sport- of comfortstoelen, leder, uitgebreide interieur verlichting, zwarte hemel, uitgebreide navi, minimaal 175pk, minimaal trekgewicht 1600kg. Nice-to-haves; DAB en open dak. Voor de rest moet het een lekkere combinatie zijn van lakkleur, interieurkleur- en afwerking en wielen.
In ieder geval dus dit weekend een 3-serie beetpakken om dat duidelijk te hebben, en dan weer een weekje op reis wat de kans geeft om rustig na te denken wat mooi is, maar ook passend.

Ik snap je dilemma wel. De auto's die je opteert zijn allemaal goed, niks mis mee, maar geven ook geen joehee-gevoel. En toch tik je er elke maand €600 netto bijtelling voor af.

Ik zou in jouw geval gaan voor zo nieuw mogelijk, en voor een auto met een uitrusting die je aanstaat voor een zo laag mogelijke nieuwprijs (waarbij je dus toch wat compromissen zult moeten accepteren). Het beste kun je dan een import auto pakken, dan betaal je doorgaans nooit de volle mep aan bijtelling (nieuwwaarde is dan lager vast te stellen dan bij een NL auto).

Of anders een niet te dure auto kiezen die je zakelijk rijdt, en privé een lekkere (eventueel wat oudere) 6-cilinder benzine BMW of Mercedes Benz die helemaal naar je zin is.

@DagDromer: Hoeveel km per jaar ga je rijden? Qua kosten, naast bijtelling, wellicht nog een afweging voor wat betreft diesel of benzine?

Ik heb, ik zat een beetje bij je in de buurt qua criteria, gekozen voor een C300h estate, alleen zakelijk. Komende van een E350 CDI is dat wel een heel andere auto. Mijn vrouw heeft een Superb, in de bijtelling, en als je die gewend bent zoals jij ook, dan is een 3-serie / C-klasse wel erg klein.

Ik rij er met veel plezier in, maar weet eigenlijk nu al dat de volgende weer een E wordt.

Terug
Bovenaan