Het is idd een voorraad auto. Na de proefrit met de F30 een tijdje met ‘onze’ verkoper gesproken en hij gaf me aan dat er een soort van opruiming is bij BMW op geselecteerde voorraad auto’s van productie 2017. Er is dus niet heel veel keuze mbt samenstellingen, de mijzelf gegeven kaders maakte de spoeling nog dunner.
De aanbieding is dermate goed dat deze auto specifiek voordeliger uitkomt dan een jong gebruikelte G30. Echt een knaller een aanbod.
Helaas geen schuifmans en zonnegordijntjes achter of nappa ipv Dakota, maar voor de rest heeft deze auto alles opties die ik nu ook gebruik en dus zou missen als ze er niet in zaten en zelfs een aantal zaken meer. Veel andere zaken die van een luxe-auto een super-de-luxe auto maken zoals bv HUD of softclose of automatische rijstrook wisseling zijn zaken die ik nu ook niet heb, dus niet zal missen maar bovenal voor mij niet bepalend zijn voor het gevoel van luxe. Luxe is voor mij ruimte, rust en goede kwaliteit.
Qua opties dus geen 5 kantjes, maar voldoende. De High Executive is zoals funf als aangeeft goed gevuld met oa comfortstoelen, verwarmde stoelen, neerklapbare achterbank, automatisch dimmende binnenspiegel en (ik meen ook de bestuurdersspiegel) navi pro en een hele trits aan connected diensten. De Luxury voegt daar aan toe het sensatec dashboard, Dakota leder, uitgebreide verlichting in interieur en een specifieke aankleding die ik zelf, zeker bij een donkere kleur, erg mooi vind. Daarnaast een aantal andere zaken zoals adaptieve led koplampen etc. Prima dus. Specifiek aan HE en Lux heeft deze auto dus DAB (wat ik nu veel gebruik, eigenlijk alleen maar), park pakket (oa achteruitrijcamera die heb ik nu ook en zou ik toch missen alleen al voor het gevoel), zwarte hemel en uitgebreid instumentenpaneel, wat er dan weer een beetje luxer uitziet.
De buitenkleur is Sophistograu, zou bij vrije keuze niet mijn eerste optie zijn. Aan de andere kant kan ik er heel goed mee leven en het is in ieder geval een levendige kleur. Afhankelijk van lichtsterkte en inval zit er wat variatie op. En icm het chroom van het Luxury pakket een zeer chique (behoudende) uitstraling. Een zwart interieur is ook prima, en gelukkig een zwarte hemel. Zou deze auto dat niet hebben gehad, had ik m laten staan.