Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Ik ben destijds ook heel prettig geholpen in Zwolle, maar toen er een inruil voorstel kwam leek dat helemaal nergens op. Maar verder is het een fijne zaak.

Met zo'n donkere hemel zou het ontbreken van schuifmans wel een dingetje zijn. Dan liever licht en schuifmans.
1dysug.jpg

@BENZine > de inruil nu geboden voor de Skoda is passend, een verdere voortzetting van de relatie in de toekomst als tzt de 5 weg mag zullen we dan zien.

@Michel > dat risico is daar idd, maar zoals gezegd, ik wil al heel lang een auto met donker hemeltje. En ergens geeft me dat donkere ook wel een gevoel van geborgenheid. En anders is geloof ik altijd de firma Hollandia er nog... ;)

Voor wat het waard is: ik ben in elk geval nog nooit depressief geworden van mijn zwarte hemelbekleding zonder schuifdak, en ik rijd er nu negen jaar mee rond.

Toffe 5, trouwens!

Depressief zal je er niet van worden maar zo'n schuifmans en sich is al erg lekker ongeacht de kleur van de hemel. Alhoewel het het lekkerst is als die blauw is.:)

:rolleyes: val ik even door de mand als G30 expert... het is in ieder geval ook zo’n multispaak wiel.
Overigens heb ik wel een voorstel gehad voor een upgrade naar 19”, maar daar ben ik nog niet uit. Denk eerder dat ik in ieder geval dit jaar op de standaard wielen rij, en na de wissel terug van winter naar zomerbanden/wielen volgend jaar de opties eens ga afwegen.
Die 18” is idd wel prima. Style 633 in 19” geeft net wat meer body.

Zo dus wel;
0338327410004.jpg

BENZine zei:
Wat een onzin Gullwing, een BMW 7 van een jaar oud is juist erg aantrekkelijk. Je koopt dan een nagenoeg nieuwe 7 voor de prijs van een nieuwe 5, en hebt daar een fantastische auto aan. Bovendien is het al lang verleden tijd dat een 7 harder afschrijft dan een S.

Tja, wellicht wat aangedikt :), maar -volgens mij- is een 2dehands 7 echt nog lastiger dan een S. Een S zie ik echt heel vaak, een 7 bijna niet. Maar misschien is dat in NL anders.

Ik denk ook dat de S tweedehands net iets gewilder is dan een zeven. Afschrijfkanonnen zijn het allebei. Reken in de eerste jaren op zeker 20 mille per jaar.

Dat denk ik ook. Waarbij het mij opvalt hoe weinig nieuwe S'en en 7-series je ziet in Nederland. Ik woon in de Schiphol regio en daar zie je dan wel eens een S als limo taxi ofzo, maar daar houdt t mee op. Het wagenpark is echt aan het downsizen in Nederland, dat is duidelijk merkbaar.

BENZine zei:
Heb deze week nog een tijdje naar die donker grijze W140 S500 op de site van Marco zitten kijken, wel een plaatje hoor! En zakelijk heel verantwoord. Maar ja, je gaat wel even 23 jaar terug in de tijd...

Wat een unit is dat. Waarom is die nog niet verkocht en is de zilveren 500 Lang binnen een week weg? Doe mij maar die Onyxgraue! Prachtig!

FH218374 zei:
Dat denk ik ook. Waarbij het mij opvalt hoe weinig nieuwe S'en en 7-series je ziet in Nederland. Ik woon in de Schiphol regio en daar zie je dan wel eens een S als limo taxi ofzo, maar daar houdt t mee op. Het wagenpark is echt aan het downsizen in Nederland, dat is duidelijk merkbaar.

Dat bedacht ik me ook. Een S zie je hier (in de regio Eindhoven) nog wel eens rijden, maar de A8 en de 7 nauwelijks. Wel zie ik veel X5 en Q7, dus wellicht dat de kopers in die prijsklasse meer neigen naar andere modellen?

Leuk stuk: https://www.roadandtrack.com/car-culture/classic-cars/a14453949/the-only-mclaren-f1-technician-in-north-america/

Flieger zei:
BENZine zei:
Heb deze week nog een tijdje naar die donker grijze W140 S500 op de site van Marco zitten kijken, wel een plaatje hoor! En zakelijk heel verantwoord. Maar ja, je gaat wel even 23 jaar terug in de tijd...

Wat een unit is dat. Waarom is die nog niet verkocht en is de zilveren 500 Lang binnen een week weg? Doe mij maar die Onyxgraue! Prachtig!

Wellicht omdat de zilveren uit ‘96 is, en al de nieuwe 5-traps automaat heeft? De grijze heeft de 4-traps en in een direct vergelijk is dat toch duidelijk de mindere bak, heeft Marco hier eens gezegd meen ik.

Tja, dat kan best een argument zijn. De voorkeur kan ook ingegeven zijn door het feit dat die 96'-er een L is. Hoe dan ook, die onyx grau S500 is prachtig, en leuk betaalbaar. Een buitenkansje!

funf zei:
Tja, dat kan best een argument zijn. De voorkeur kan ook ingegeven zijn door het feit dat die 96'-er een L is. Hoe dan ook, die onyx grau S500 is prachtig, en leuk betaalbaar. Een buitenkansje!

Ik vind 'm zelfs goedkoop voor A-kwaliteit. Die wordt wel verkocht.

2 mille afgeprijsd nu; als je kijkt naar andere exemplaren die voor 15 mille te koop staan is deze inderdaad goedkoop.

funf zei:
FH218374 zei:

Dat bedacht ik me ook. Een S zie je hier (in de regio Eindhoven) nog wel eens rijden, maar de A8 en de 7 nauwelijks.

Wel frappant, ik ken zo al 4 mensen in de buurt met een nieuwe 7 tegen één persoon met een W222. Een voorkeur voor één van beide heb ik zelf eigenlijk niet, ik vind ze beide fantastisch.

Hier in het noorden zie je ze ook bijna niet. Zoals funf zegt wel regelmatig een Q7 (altijd de e-tron) en soms een X5. Verder rijden hier de nodige Tesla's rond, wellicht dat die ook wat van de vraag naar 7-series en S-klasses weg neemt.

Ik stond vanmiddag even naast de nieuwe A8. Best een mooie auto, hoewel die grille inmiddels wel heel groot is geworden en er wat mij betreft ook wat te veel chroom aan zit.

Ik zie de limousines ook erg weinig hier bij mij in de buurt, bij de meeste huizen staat een SUV en iets compacts, een MINI of A3 of zoiets. Wel verrassend veel GL's en natuurlijk de obligate Range Rover. 1 buurman heeft het goed voor elkaar; ML 63 AMG, Q7 en in de garage voor de leuke ritjes een in topstaat verkerende E39 M5. Ik zou zelf ook eerder een SUV kiezen als een topklasse limousine. Daarnaast laten de 5-series en E-klasses ook weinig meer te wensen over natuurlijk.

Ibud zei:
Ik zou zelf ook eerder een SUV kiezen als een topklasse limousine. Daarnaast laten de 5-series en E-klasses ook weinig meer te wensen over natuurlijk.

Ik zeer zeker niet, ik vind een grote sedan vele malen mooier en stijlvoller dan een SUV. SUV’s vind ik per definitie geen mooie auto’s, te lomp en te hoog, mist elke vorm van sierlijkheid en klasse.

Eens met het vorenstaande, het is echter wel zo dat een goede SUV in de dagelijkse praktijk (bij iemand met een beetje actieve levensstijl) verreweg de fijnste autovorm is. Een Mercedes ML/GLE, BMW X5, Porsche Cayenne zijn echt geweldig fijne auto's.

FH218374 zei:
Eens met het vorenstaande, het is echter wel zo dat een goede SUV in de dagelijkse praktijk (bij iemand met een beetje actieve levensstijl) verreweg de fijnste autovorm is. Een Mercedes ML/GLE, BMW X5, Porsche Cayenne zijn echt geweldig fijne auto's.

Dat zal best, maar om te zien vind ik het niks. Het zijn auto's die mij niet passen.

De vraag is wat je onder een actieve levensstijl verstaat. Persoonlijk heb ik geen verhoogde auto met vierwielaandrijving nodig. Met een ruime sedan kom je ook een heel eind, al moet ik zeggen dat een Touring nu wel handig is in verband met de hond.

Een ML of X5 gaan nog, maar een Cayenne vind ik echt een auto voor patjepeeërs. “Kijk mij eens in mijn Porsche”, terwijl het weinig meer is dan een Toareg in Porsche-verpakking.

Het probleem voor de meeste mensen is dat 1 auto aan alle wensen moet kunnen voldoen. Alsof je met een waterpomptang alle klusjes in en rond huis aanpakt. In mijn ogen zijn er verschillende soorten auto's voor verschillende "klussen". Maar het ontbreekt de meeste mensen aan mogelijkheden om dat zo in te vullen.

Met actieve levensstijl bedoel ik iemand die behalve met een koffertje naar de Zuidas rijdt ook iemand die wel eens trailer trekt, met wintersport gaat, honden meeneemt, dingen vervoert of kinderen naar het sporten brengt...noem maar op. En vierwielaandrijving is erg fijn voor zo'n multiinzetbare auto.
Daarnaast is instap, overzicht en zitpositie vaak erg fijn bij een SUV. Als ik 1 auto zou moeten kiezen zou ik een Mercedes GLE of GLC 350d kiezen.

@BENZine: duurdere auto's trekken altijd volk aan waarmee je niet geassocieerd wenst te worden. Dat komt door het statussymbooleffect. Maar een Cayenne is een fantastische auto, subliem om mee onderweg te zijn.

BENZine zei:
Ik zeer zeker niet, ik vind een grote sedan vele malen mooier en stijlvoller dan een SUV. SUV’s vind ik per definitie geen mooie auto’s, te lomp en te hoog, mist elke vorm van sierlijkheid en klasse.

Daar ben ik het helemaal mee eens dat een grote sedan eleganter is maar voor dagelijks gebruik en wat FH zegt, een actieve levensstijl, vind ik een SUV toch even prettiger in de omgang. De zitpositie, het zicht op de weg, overzicht van de auto met parkeren, de laadruimte. Het hele gevoel van 'hoog, droog en veilig is' is bij een SUV prettig.

FH218374 zei:
Het probleem voor de meeste mensen is dat 1 auto aan alle wensen moet kunnen voldoen. Alsof je met een waterpomptang alle klusjes aanpakt. In mijn ogen zijn er verschillende soorten auto's voor verschillende "klussen".

In NL is dat voor de meeste mensen onbereikbaar. Als je twee auto's in de vaart kunt houden, doe je het al goed. Vaak worden dan de obligate keuzes gemaakt, want die auto's moeten voor alles inzetbaar zijn. En ja, ik doe het zelf ook.

Cayenne is toch echt een heel andere auto dan een touareg. Er rijden er zoveel van rond, dan zal er inderdaad een percentage aso's mee rijden, maar dat heb je met een duurdere bmw of mb sedan ook, (m dan wel amg modellen).
En wat Fryske zegt, een suv rijdt fijn door de hoogte, zeker in druk verkeer rij je gewoon ontspannender,

Ibud zei:
BENZine zei:

Daar ben ik het helemaal mee eens dat een grote sedan eleganter is maar voor dagelijks gebruik en wat FH zegt, een actieve levensstijl, vind ik een SUV toch even prettiger in de omgang. De zitpositie, het zicht op de weg, overzicht van de auto met parkeren, de laadruimte. Het hele gevoel van 'hoog, droog en veilig is' is bij een SUV prettig.
Klopt inderdaad wel. In de S zat ik ook relatief hoog maar dat komt omdat het gewoon een groot slagschip is:) Bij de SL wordt het weer even wennen zo laag.

Ibud zei:

Geinig, dat verschil in perceptie.

Ik vergelijk een SUV altijd met een bedrijfswagen. Het is wat luxer afgewerkt, maar in de kern verschilt het niet veel. Groot, lomp en lelijk. En een totaal verkeerde presence wat mij betreft. Ik geneer me altijd een beetje in zo'n ding. Dan heb ik liever een elegant gelijnde, zakelijke sedan of touring. Dan heb ik een auto die past bij mijn behoeften en het rijdt ook nog een stuk beter.

FH218374 zei:
@BENZine: duurdere auto's trekken altijd volk aan waarmee je niet geassocieerd wenst te worden. Dat komt door het statussymbooleffect.

Tja, dat is wellicht waar. Anderzijds rijden er ook veel van die mensen met een goedkope auto. Een auto exclusief voor "mijn soort" (wie zou dat zijn?) heb ik nog niet ontdekt. Gewoon rijden wat je zelf leuk vindt dus.

Inderdaad een 'maagdelijke' auto, 10 jaar oud en als nieuw (400 PK)!
https://www.veldmanroden.nl/collectie/e-55-amg-designo/

Die rode E vind ik dan weer afschuwelijk, die kleur rood op een cls ok, maar op zo'n oude e maakt het direct een auto voor een bejaarde boer. En dat interieur, brr, ik bind het net helemaal niet :rolleyes:

Het is een beetje opzichtig ding, enigszins over de top. Daarom geef ik zelf altijd de voorkeur onder het model onder een AMG, zoals een E500 of een C400. Gewone uitlaten, beschaafde velgen en bij voorkeur zonder aanduidingen. Beetje undercover styling.

If you have it, flaunt it, moet de eerste eigenaar gedacht hebben. Om hem vervolgens binnen te zetten en er niet mee te rijden.

0338327410004.jpg

24761383068_7fbf9646c2_o.jpg

Even een moment van bezinning in Teutonia, waarin we stilstaan bij hen die het nu moeilijk hebben. Bofkont en Dagdromer, we denken aan jullie...:)

Iedereen beleeft t op z'n eigen manier. De wetenschap dat er een AMG in de garage staat waarmee hij desgewenst iedereen om de oren rijdt gaf hem wellicht de kick.

Vandaag een dagje mijn jongste zoon mee (vakantie in et noorden). En dus een rondje Nederland gepland, met tussendoor een bezoek aan Porsche Centrum Gelderland. Briljante winkel is dat zeg. Zeun (6 jaar en Porschefan) heeft ruim 1,5 uur rond gelopen, en genoten.

Met betrekking tot de opmerking hierboven (Cayenne is voor patjepeeërs) kan ik inderdaad wel zeggen dat er in die 1,5 uur een redelijke diversiteit aan mensen voorbij komt daar. Overigens was ik ook vooral onder de indruk van de beweging en de reuring. Worden een serieus aantal auto's verkocht op jaarbasis vermoed ik.

Terug
Bovenaan