funf zei:
Is een nieuwe 3 of een leuke demo dan niet de beste optie voor je?
Daar gaat het waarschijnlijk ook op uitkomen. In die zin, morgen dus een rondje sturen met een vrij extreem aangeklede
320iA, lekker over the top. En als dat voldoet qua ruimte om ons als gezin te vervoeren, en mijn vrouw zich prettig voelt met de ruimte die een 3 sedan biedt, én ik het hele plaatje financieel (met de obligate trekhaak erbij zit deze auto wel zo'n beetje tegen het plafond van wat mijn werkgever wil betalen) rond krijg, een goede kanshebber. Aardige is, ik heb met de dealer gesproken en deze specifieke auto is jonger dan de advertentie doet vermoeden

Is de 3 voldoende groot als sedan, maar deze te duur, dan kan ik uitwijken naar
deze, en moet het een 3 Touring worden dan is er redelijk wat keuze maar dan ga ik eens serieus kijken naar die Melbourne rode in Den Haag. Alle drie auto's die jong zijn, een redelijke KM-stand en qua bijtelling lekker liggen (lees: rond de 500 in box4) En in alle gevallen zou ik er zeer happy mee zijn, alledrie opvallend samengestelde auto's. Ik zou mischien wel liever een 320d willen rijden, maar ik kan geen 190pk vinden die past in de door mezelf opgeworpen beperkingen. Of ze hebben een fiscale waarde dicht tegen de 60K, en dan zal ik altijd een 5 kiezen boven de 3...
Mocht de 3 afgekeurd worden en er in huize Dagdromer groen licht komen voor een 5, dan zou
dit een mogelijke kandidaat kunnen zijn, vooropgesteld dat er zeker een maatje (of 2) grotere wielen op moeten en eventueel nog dakdragers, nu is het een beetje kaal en suf. Wel nappa (jippie) maar helaas een licht hemeltje.
Deze 520d is op papier ook een lekkere verschijning, ik ben echter huiverig voor dat lichte leer. Ik ken mezelf en mijn familie, en alle goede intenties ten spijt gaat dat smoezelig worden. Ik ben dan continu aan het poetsen. Aan de andere kant... een setje stoelhoezen kan je altijd meenemen... En anders neem ik de tijd om te zoeken naar een G30 sedan die qua uitstraling/samenstelling te vergelijken is met
deze, en dan een 520i of 520d.
Overigens prefereer ik eerder een 520d boven een 520i. De 520i heeft zeker voordelen (lagere bijtelling, stiller en tegenwoordig relatief zuinig), een 520d heeft echter iets meer koppel onderin. Omdat het een schraapversie wordt qua motor, helpt elk koppeltje zullen we maar zeggen.
En zou even een gekke vraag, zo'n E350e? Toevallig op zo'n gestuit. De enige voordelen die ik zie zijn het passende trekgewicht en de (fors) lagere bijtelling. Een E is zeker een mooie auto, maar om eerlijk te zijn heb ik er geen click mee. In ieder geval niet zoals met BMW. Hetzelfde geldt overigens voor een Audi A6. Er staan een aantal fraaie te koop, maar behalve het bieden van ruimte en goede afwerking zie ik geen voordelen. Als ik zo deze zin lees dan is wel duidelijk dat deze 2 ultimo een mindere keuze zijn omdat de motivatie om ervoor te kiezen alleen financieel te onderbouwen is (voor mezelf)
edit: typo