Teutonia LXV :Geschwindigkeit

FH218374 zei:
Het is een beetje opzichtig ding, enigszins over de top. Daarom geef ik zelf altijd de voorkeur onder het model onder een AMG, zoals een E500 of een C400. Gewone uitlaten, beschaafde velgen en bij voorkeur zonder aanduidingen. Beetje undercover styling.

99% ziet niet eens een een bijzondere auto, gewoon een oude Mercedes. En die 1% die het wel zie, kan het wel waarderen.

Porsche Centrum Gelderland is inderdaad een aanrader. Het Classic Center is ook smullen. En dan nog de collectie van de eigenaar. Ongekend.

'k kan die rode E wel waarderen. Hier een andere auto in dezelfde kleur.
cgi350-003-555848085087483122.jpg

verder vandaag eindelijk het juiste jasje gevonden om de BMW fiscaal en adminstratief correct op de weg te krijgen (ik ben de enige Nederlander die voor een Amerikaanse onderneming werkt. Contractueel ben ik verbonden met het hoofdkantoor in Brussel, maar werk óf thuis, óf in Duisburg), er waren een aantal opties, waarbij de meest logische niet de meest simpele was. Niet erg, maar duurt altijd even. En net als met kerstmis kan ik niet wachten om 't cadeautje uit te pakken. De auto moet nog uit een of ander depot komen, dan moet de trekhaak er nog onder, dus ik gok even op een weekje of 2.
Met dit weer trouwens toch geen haast om 'm op te halen. Als die pekelrommel. Heb deze week nog een beurs te bezoeken in de Eifel, zal wel een zooitje op de weg zijn.
En mooi op tijd de diesel weg... In Duitsland vandaag bekend geworden dat steden zelf een beleid mogen bepalen om schonere lucht in de stad te krijgen. Op termijn zal dat de restwaarde van diesels niet ten goede komen.

Op die auto vind ik die kleur rood wel weer mooi, net als op een cls. Niets zo raar als persoonlijke smaak :T
Dat model E cabrio vind ik ook wel mooi trouwens, een vriendin had een lichtblauwe met donkerblauwe kap (y)

Gefeliciteerd met de BMW DagDromer, maar er zijn toch wel meer mensen die voor een US bedrijf in NL werken?

Natuurlijk. En an sich werkt het nu ook. We hebben alleen indertijd de huidige auto gekocht en op een admin kantoor laten registreren. Daar loopt bv ook mijn telefooncontact en via die weg wordt ook mijn salaris fiscaal correct betaald. De nieuwe auto moest echter in een financial lease constructie komen, oa om daarmee een iets uniformer beleid te krijgen. En toen werd het een beetje listiger. BFS had de beste aanbieding, maar kan geen contract aangaan met een buitenlandse entiteit. Dat admin kantoor kan en/of wil niet als contractant dienen, dus die weg kon ook niet bewandeld worden. Onze vaste bank KBC kon dan wel een lease-aanbieding maken, maar de voorwaarden en vooral de adminstratieve rompslomp hielpen ook niet. Vervolgens met wat puzzelen een weg kunnen vinden die werkt en passend is voor iedereen. De meest simpele weg zou zijn de auto outright te kopen en vervolgens deze som geld indien gewenst onderbrengen bij een bank met een investeringskrediet oid. Maar dat zou intern moeilijker vallen omdat het dus helemaal niet begroot was mijn auto dit jaar al te vervangen. Valt allemaal wel mee, en je weet dat het goed komt, immers alle goedkeuringen heb je in de hand. Listige hier was dat om de scherpe aanbieding te kunnen gebruiken bepaalde bevestigingen op tijd bij de dealer moesten zijn. En dan is 2 werkdagen erg kort. Dossier ligt nu in de VS overigens en daar zullen mijn lieve collega's van HR en finance het verder uitwerken.

Nou ja het is dus rond.

Wat me wel verbaasd altijd in Nederland, dat een hoop bedrijven weinig tot niets te maken willen hebben met buitenlandse bedrijven. En dat voor een land dat ooit een wereldwijde handelsnatie was. Ik kom het echt keer op keer tegen.

Idd wel vreemd. Dat één Europa is op veel vlakken niet voor elkaar. Met name zodra er registraties of protectionistische (is dat een woord) zaken in spel komen blijken er toch wel wat hobbels in de weg te zitten. We maken het vaker mee, ook met andere goederen.

Diesel wordt uiteindelijk problematisch, althans alles wat niet Euro 6 is. Maar niet getreurd, die oudere diesels gaan dan richting Afrika, en bevolking van daar komt richting Europa. Zo is de wereld in beweging en blijft de vervuiling in stand alleen verandert van locatie en samenstelling.

Gullwing zei:
Nou ja het is dus rond.

Wat me wel verbaasd altijd in Nederland, dat een hoop bedrijven weinig tot niets te maken willen hebben met buitenlandse bedrijven. En dat voor een land dat ooit een wereldwijde handelsnatie was. Ik kom het echt keer op keer tegen.

Ik zag laatst een programma over China die een kredietsysteem voor de burgers willen invoeren. Wat bijvoorbeeld in kan houden dat als je vijf keer door rood licht oversteekt, je op een zwarte lijst komt te staan en zodoende nergens in de stad meer een financiële verplichting (abonnement/lening/hypotheek) aan kan gaan.

Dan denken we dat die Chinezen een beetje koekkoek zijn, maar hier in de EU gaan we ook die kant op of misschien zijn we al op dat punt belandt.

FH218374 zei:
Diesel wordt uiteindelijk problematisch, althans alles wat niet Euro 6 is. Maar niet getreurd, die oudere diesels gaan dan richting Afrika, en bevolking van daar komt richting Europa. Zo is de wereld in beweging en blijft de vervuiling in stand alleen verandert van locatie en samenstelling.

en alle toffe mensen verlaten Nederland, of hebben dat reeds gedaan :)

Dit lijkt mij voor zo’n Unikat niet duur. Sure, heul veul geld, maar dan toch.
Prijstechnisch ben ik de reden dat het woord n00b is uitgevonden en ik zal waarschijnlijk wel iets over het hoofd zien. De km- stand heb ik wel meegekregen en die is niet bijzonder, gezien z’n bouwjaar. Vind het iig een geweldige unit.

Mooie 993 Turbo (incl. ombouw) heb je daar gevonden! Dat de auto onder het kopje 'Cars' staat is mij een raadsel. Had van mij best onder 'Collectibles' mogen staan, dit is pure kunst!

Marcel Br zei:
Die zwarte lijst schijnt alleen te gebeuren als je alle boetes niet betaald etc.

Heb die docu ook gezien. Wat me opviel was dat er mensen aan het woord kwamen die aangaven dat al het online verkeer gemonitord wordt. Zelfs mensen die claimen er weet van te hebben gaven aan bepaalde zaken niet online in China te bestellen omdat weleens problemen zou kunnen veroorzaken in de toekomst met visa en dergelijke.

Goedenavond,

Even een vraag vanuit mijn kant. Misschien niet helemaal de goede plek, maar omdat de auto in kwestie een teutoon betreft, waag ik het er toch maar op. Binnenkort ga ik waarschijnlijk een nieuwe (tweedehandse) auto kopen (ik laat nog even in het midden welke auto) en wil ik daarbij een aankoopkeuring laten doen bij een dealer van dat merk.

Nu betreft de auto die ik wil kopen er ééntje die inmiddels zo'n 190.000 kilometer op de teller heeft staan en dat hoeft geen probleem te zijn, maar dan komen er toch bepaalde onderhoudszaken naar boven wellicht op relatief korte termijn. Ik wil graag weten of er bij een aankoopkeuring, naast waarschijnlijk een regulier onderzoek en het uitlezen van de auto, ook wordt gekeken naar de onderhoudshistorie en wat er eventueel binnenkort aan zit te komen.

Een auto kan op dit moment natuurlijk wel in een goede staat verkeren, maar als er binnen nu en pakweg 20.000 kilometer een dure onderhoudsbeurt aan zit te komen, dan wil ik dat wel graag weten natuurlijk.

Wie kan mij hier uitsluitsel over geven en misschien überhaupt wat meer informatie geven over wat er met een aankoopkeuring wordt gedaan en waar je op moet letten met een auto die 190.000 kilometer heeft gelopen.

Alvast bedankt allen!

Enige wat ik kan bedenken is distributieriem of distributieketting, vooral een riem moet eens per zoveel km worden vervangen (bijv. 1x per 120.000 km). Dat zou ik van tevoren zelf even uitzoeken bij het betreffende model. Verder moet het regulier onderzoek veel uitwijzen.

Bijvoorbeeld koppeling of schokdempers zijn ook wel onderdelen die na 200k km aan de beurt kunnen zijn

Zonder te zeggen wat voor soort auto en welke leeftijd deze heeft valt er weinig te zeggen. Wellicht is het handig om deze te delen zodat we je aan kunnen geven welke zwakke punten dit type auto heeft. Aankoopkeuring is ook maar een momentopname en in de motor kan je niet kijken. Dat wil zeggen bij een standaard aankoopkeuring. Dan moet je al een compressiemeting laten doen en ook dat is een momentopname.

Waarom geef je niet aan om wat voor auto het gaat? Dat bevreemdt me. Een VW Fox loopt met 190k op haar laatste benen. Een 200D moet met 190k nog puber worden.

Het is gewoon wel leuk om het een beetje geheim te houden, maar zo belangrijk is dat eigenlijk ook weer niet. Het gaat om een Mercedes CLS 55 AMG uit 2005. Kunnen jullie daar wat mee? ;)

Nee dat niet maar wel erg leuk(y):)

Maar zonder dollen, dat is zeker een Teutoon. Maar er zitten er hier vast wel een paar die je wat meer ins en outs kunnen vertellen.

Grootste probleem wat wij hebben gehad met de E55 was een bout van de lager die in de motor ging zwerven. ;)

Verder even opletten op de uitlijning. En wij hebben een keer de intercooler vervangen, die was stuk waardoor de kompressor niets deed. Toen ging hij niet veel harder dan 200. ;)

Da’s wel een serieuze Teutoonse unit. Daar zou ik met de aankoopkeurder (?) wel een goed voorgesprek mee willen hebben voordat hij tot keuren over gaat. En dat betekent dat je je eerst flink dient in te lezen over het te keuren onderwerp.
Google to the rescue! En hopenlijk melden zich nog enkele personen. 500E, Fryske, Douwe.

Ohja en natuurlijk de elektronica checken. Keyless go van de portiergrepen, navigatie, radio, schuifdak, ACC, etc, etc.

Pomp van de multicontourstoelen kan een los slangetje zijn bij/in de pomp. Dealer vroeg richting de 1000 Euro voor een nieuwe pomp.

Jullie zijn er maar snel bij, bedankt voor de reacties zover. (y)

Elektronica moet natuurlijk sowieso worden gecontroleerd, er zit ook zoveel op! Je leest wel wat dingen over de airmatic, de V-snaar met de poelies en de intercooler(pomp), maar er zullen toch ook 'standaard' dingen zoals de remschijven, schokdempers, en koppeling(splaten) zijn die op een gegeven moment vervangen moeten worden? Of zijn dat dingen die bij een aankoopkeuring wel snel naar voren zullen komen?

Vaak wel. Het hangt er voor een belangrijk deel ook vanaf hoe er met de auto gereden is en wat voor soort eigenaar of eigenaren de auto gehad heeft. Bedenk dat het een serieus dure auto is als je er iets mee hebt, zoals alle "dikkere" Mercedessen. Twee ton is wel een kilometerstand en 13 jaar oud dat er dingen aan kunnen komen, niet zozeer motor of bak maar aan alles eromheen. Zoals eerder hiervoor al aangestipt, niet alles is te voorspellen. Iets wat nu goed werkt kan volgende week lekken of stuk zijn. Ik heb nog niet zo lang een 2012 CLS 63 en die is tot op heden volkomen probleemloos, maar subliem onderhouden en bereden door 1 eigenaar die net zo goed een 220cdi had kunnen rijden. Ga er niet vanuit dat je goedkoop gaat rijden.

Let goed op dat ie qua onderhoud helemaal bij is. Een setje banden en remmen is serieus geld. Overal waar AMG op staat is reteduur. Setje schijven en blokken voor loopt zomaar tegen de €1500 aan. Veel verkopers in autoland zullen de auto doorduwen met slijtagedelen welke net aan zijn. Zit er ABC in een CLS?

AlbertsH zei:
Het is gewoon wel leuk om het een beetje geheim te houden, maar zo belangrijk is dat eigenlijk ook weer niet. Het gaat om een Mercedes CLS 55 AMG uit 2005. Kunnen jullie daar wat mee? ;)

De enig juiste tip: koop er eentje met maximaal 77.000 km op de teller:LOL:

FH zei:
k heb nog niet zo lang een 2012 CLS 63

Dat was ik helemaal vergeten. Hoe bevalt ie? Ben wel benieuwd, je gaf laatst aan eigenlijk liever een 500 o.i.d. te hebben, omdat de AMG nogal opzichtig is. Ik heb wat ervaring met de C63 en een G63 en ik vond beide motorisch echt magistraal.

Aras zei:
Let goed op dat ie qua onderhoud helemaal bij is. Een setje banden en remmen is serieus geld. Overal waar AMG op staat is reteduur. Setje schijven en blokken voor loopt zomaar tegen de €1500 aan. Veel verkopers in autoland zullen de auto doorduwen met slijtagedelen welke net aan zijn. Zit er ABC in een CLS?

Ja, dat OEM-onderdelen duur zijn, zeker die van AMG, daar ben ik me bewust van, maar goed om het nog een keer te horen. ;)
De CLS heeft geen ABC, wel Airmatic, maar die zullen ze met de STAR Diagnose wel kunnen controleren.

En ééntje van 77.000 kilometer kopen lijkt me niet nodig, een auto van 13 jaar oud, zeker ééntje met het als betrouwbaar te boek staande 5.5 liter AMG-blok, mag best tegen de 15.000 kilometer per jaar hebben gereden.

Ik ga liever wat low profile door het leven, althans op de weg. Toevallig is mijn CLS (voor een dergelijke auto) redelijk ingetogen door kleurencombi, velgen en geen aanduidingen. Het is een "beschaafd" exemplaar. Als dat niet zo was had ik 'm sowieso niet gekocht. Als t beter weer is en auto enigszins toonbaar zal ik kijken of ik foto kan maken en plaatsen.

:)

Ik heb een middag in Duitsland gereden met een G63. Dat ging ook heel hard weet ik nog, qua brandstof. Met et stijgen van de snelheidsmeter, zakt de brandstofmeter bijna in het zelfde tempo, bij wijze van spreken. Wonderlijke auto overigens. Voor een flauwe bocht op de autobahn moet je het stuur bijna een kwartslag draaien, of tenminste, zo voelde het.

Maar mooi dat je tevreden bent. Ben erg benieuwd naar de plaatjes.

Ja,, een G is heel wat anders. Het misverstand dat een G AMG bij veel mensen oproept is dat het een soort super-SUV is, terwijl het in de basis een opgepimpte terreinwagen blijft met de roots in de 70-er jaren maar dan luxe uitgerust met een veel te dikke motor voor het concept. Voor echte SUV ervaringen heeft Mercedes andere modellen in het gamma.
Ik las namelijk onlangs hier iets op het forum (geloof ik) van iemand met een negatieve ervaring over een G AMG op de Autobahn en toen dacht ik: dan heb je het nog niet helemaal begrepen, daar is de auto helemaal niet voor bedoeld.

Et voelt inderdaad ook gewoon ongemakkelijk aan, de hele auto, met die motor. Wel grappig om even in te rijden, maar dat is et dan ook. Er was toen ook een ML bij, dat past alweer beter zoals je zegt. Daar heb ik niet in gereden, wel in een C63 en dat klopte als geheel ook heel goed.

Leuke plannen AlbertSH, maar zorg ervoor dat je een serieuze buffer achter de hand gaat houden, dit soort wagens zijn onmogelijk goedkoop te rijden.
En probeer een exemplaar te vermijden met een eigenaar die dat wel dacht.
Dat is het probleem vaak met oudere AMG's, de aanschaf gaat nog wel, maar dan komt het onderhoud.
Vaak een reden dat ze weg gedaan worden, altijd een aankoop keuring laten doen.

https://youtu.be/ihNVOLOuo7M

Leuke documentaire, inclusief mooie beelden van vroeger.

Noot geweten dat Mercedes met een 190 2.3 16v een marathonrecord topsnelheid rijden heeft gezet.

Bedankt voor het delen! Die ga ik eens op een rustig moment bekijken. De Derrick-achtige intro beloofd al veel goeds. Het kanaal zelf heeft ook leuke andere filmpjes.

Die 190 recordwagen hangt trouwens in het Benz museum te Stuttgart, tussen de andere recordwagens.

Nieuwe week, nieuwe vraag. :LOL: Onderstaande Mercedes CLS 55 AMG staat te koop in Sint-Willebrord, omgeving Roosendaal en Breda, niet bepaald bij mij in de buurt. Dat het de goedkoopste CLS 55 AMG van Nederland is momenteel en de hoge kilometerstand zijn niet per sé wat mij aanspreken, wél dat het om een origineel Nederlands exemplaar gaat, die er zo op de foto's ook origineel uitziet en in een mooie lichte kleur (vind ik).

Wie kan er iets zinnigs zeggen over deze auto en/of de staat ervan? Het is voor mij te ver weg om er zo even langs te gaan, maar misschien zijn er hier wel mensen die wel in de buurt van Roosendaal/Breda wonen of iemand kent en autotechnische kennis heeft? Alle hulp is welkom, mag ook via de PB.
2828318_1_08022018140115.jpg

https://www.autobedrijfdenhoed.nl/Mercedes-Benz/CLS/55AMG-AUT-476-PK-NIEUWSTAAT-BOMVOLL-2828318/5956/1/10/details.aspx?zoek=&so=gallerij

Bedankt maar weer alvast!

Volgens de advertentie verkeert de auto in nieuwstaat. Het zou zomaar eens een mooie auto kunnen zijn. Ik vermoed dat bij een zeer grondige aankoopkeuring zal blijken dat de auto niet in nieuwstaat verkeert. Maar mocht dat wel zo zijn of mocht er slechts een kleinigheidje aan mankeren, dan lijkt het een mooie auto voor het geld.

Terug
Bovenaan