Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Leuk Schaduw (y)
Nooit geweest, ben zeer benieuwd naar je ervaring.
Ik ga 22 en 23 maart naar Essen Techno Classica, zin in ook.

De Schaduw zei:
Ik plaats mijn vragen hier ook gewoon nog een keer. :D

Zijn er hier mensen die wel eens het Schlumpfmuseum hebben bezocht? Mijn broer en ik hopen er in juni heen te gaan maar ik heb geen flauw hoeveel tijd we er, grofweg, voor moeten reserveren. Iemand een idee? En zijn er nog dingen waar we aan moeten denken, andere tips?
Op de terugreis willen we het oude circuit bij Reims nog belijken. Zijn er nog meer autogerelateerde zaken in de buurt of ruwweg op de route terug?

Ik weet niet of je iets hebt met het merk, maar volgens mij zit het Peugeot museum dan aardig in de buurt (Sochaux). Ik zou het zeker mee pakken, ben wel gek van oude Peugeots.

hqdefault.jpg

@Bofkont: Essen is ook zeker leuk. Ben er jaren geleden een keer geweest.

@BENZine: Haha, iemand anders kwam al met exact met dezelfde suggestie. Ligt inderdaad aardig in de buurt en gaan we wat mij betreft meepakken.

Ik zat zo eens de nieuwtjes van de beurs van Genève te bekijken, en daarbij viel mij het volgende op. Kennen jullie nog de trend uit jaren '80/'90 van Audi's, Benzen en Porsches met de brede (licht/reflector) balken op de kont? Nou die trend is anno 2018 weer terug te vinden op de nieuwste (top)modellen! Wat vinden jullie daarvan?

95-98-porsche-993-rear-bumper.jpg

1301_2.jpg

mercedes-benz-250d-5.jpg

VW_Passat_B3_rear_20071205.jpg

Rear-Of-Porsche-911-Carrera-4S.jpg

gIWI30y.jpg

2019-audi-a8-rear-image-1.jpg

porsche_cayenne_07.jpg

audi_a7_2018_02.jpg

In het Schlumpf-museum was ik wel een dag onderdak.
Staat alles wat Frans is, ook Peugeots.
Ik had de indruk dat elke dorpssmid die ooit een autootje had gemaakt hier staat.
In Mulhouse ook een treinmuseum wat de moeite waard is.
Essen ben ik mee opgehouden, veel te druk.

Ik vind die lichtbalk achterop bij auto's vaak wel mooi. Geeft de achterkant toch een eigen smoel, wat vaak al lastig genoeg is met de achterkant van een auto en met de huidige technieken kun je er ook mooie effecten mee creëren. Zeker ook met de Porsche 991 Carrera 4S vind ik het erg fraai!
PORSCHE911Carrera4S-996--2945_8.jpg

PORSCHE911Carrera4S-991--4658_6.jpg

Fraaiste model 996 vind ik, die Carrera 4S. Na alle leuke Mercedes roadster aankopen hier, ben ik zelf ook geslaagd dit weekend met een 106 Rallye. Nog steeds geen Teutoon dus excuus voor de offtopic:) Gelukkig deed BENZine al een klein voorzetje. Ben inmiddels onderweg naar huis ermee, de route gaat van Perugia via Innsbruck naar Amsterdam. Trek er 6 dagen voor uit om er een leuke trip van te maken. Heb de auto goed in kunnen wijden in de Alpen(y) In Innsbruck overnacht, hele leuke plek dus zeker een aanrader. Ontzettend leuk om weer echt ouderwets te kunnen auto rijden, het vereist weer wat meer aandacht. Onder de 3000 toeren gebeurt er niks en geen 7 traps DSG die je daarbij helpt. Ook heeft hij niet het Überholprestige van een W140 dus de plek op de weg moet ietwat verdedigd worden. Actief autorijden dus. Mijn autohart bloeit weer helemaal op!
Wellicht nog even langs het Mercedes museum want daar las ik hier positieve dingen over. Prettig autoseizoen weer toegewenst allen!

Gefeliciteerd Ibud! Ziet er goed uit en het klinkt als een erg leuke auto om mee onderweg te zijn. (y) Hoe is jouw ervaring met het importeren vanuit Italië? Is dat goed te doen tot nu toe? Veel plezier nog in elk geval.

volgens mijn oudste zoon (8): "996, ugliest 911 ever, but still better than any kia"
tjja, ouderlijke invloed ben ik bang :eek:

Dank! Moet wel zeggen dat het vooral heel leuk is in de bergen en B-wegen, op de snelweg zijn er mogelijk betere alternatieven:D
Was zeker goed te doen maar kon er vooraf niet heel erg veel over vinden. Ik heb het uitgebreid beschreven in een topic bij verzekering/belastingadvies(y)

Gaat goed komen:) Nog 500 km te gaan. Moet zeggen dat het me niet tegenvalt, goede stoelen en hij is ruimer van binnen dan je zou verwachten. Geen tijdsdruk en leuke routes pakken maakt het grote verschil. Ik kon me wel vinden in die 'verschillende soorten auto's voor verschillende soorten klussen' uitspraak. Voor de leuke routes door Alpen en in Beieren waar ik nu ben is dit absoluut een goed stuk gereedschap(y)

Zo dan geweldige aankoop Ibud, prachtige reis ook , echt genieten!
Hoop dat je het Mercedes museum nog even aandoet, dat is echt meer dan de moeite waard.
Zelfde als het Porsche Museum, beiden in Stuttgart, dus ik zou een extra dag uittrekken :D

Helaas geen tijd meer voor gehad, moest tussen het rijden door nog een beetje werken dus kon niet al te vroeg vertrekken steeds. Maar volgende keer want het smaakte naar meer(y) Essen wil ik wel meepakken, gaan er nog anderen hier?

Wat is er in Tynaarlo aan de hand?
Hij kan zijn naam wel wijzigen in GijZ4 janZ3n:)

https://gijsjansenauto.com/aanbod/
sodeknetter.

Leuk, ik ga niet! :D

Jullie willen vast wel wat foto's van het bijzonders schieten. (y)

michel1975 zei:
Wat is er in Tynaarlo aan de hand?
Hij kan zijn naam wel wijzigen in GijZ4 janZ3n:)

https://gijsjansenauto.com/aanbod/
sodeknetter.
Die 318 cabrio :eek: Zonde dat de eerste eigenaar geen automaat aangevinkt heeft. Maar wat een plaatje.

Mooi? Sneu zal je bedoelen. Benieuwd naar de eigenaar, maar die zal ook sneu zijn :cry:

Haha. Ik vind het wel mooi om te bedenken hoe dat dan werkt in et brein van de eigenaar. En dat ie, sinds de type aanduiding er op zit, zichzelf een stuk beter voelt. En ik vraag me dan af of hij het door de dealer heeft laten doen, of lekker zelf een zaterdagmiddag aan het prutsen, meten en plakken.
En of ie dan iedereen voor de gek probeert te houden, z'n kameraden, familie en vrouw ook, of dat hij die wel vertelt dat het eigenlijk geen AMG is.

Het is sowieso maar voor een select gezelschap natuurlijk. De kenners zien meteen dat het niet klopt. Een hele grote groep zegt A45 sowieso niks. Dus het kleine groepje daartussen moet er in trappen, en daar wordt de eigenaar dan blij van. :)

Niet op de foto, maar die kleine remschijfjes achter die 5 spaaks AMG wielen zijn ook mooi. Of sneu inderdaad.

Je moet een auto een beetje nemen zoals ie is. Uiterlijke verfraaiingen kunnen natuurlijk altijd, maar je moet het niet uit z'n verband trekken door op een basis gemotoriseerde auto overmatig spoilerwerk of sportuitlaten te monteren waardoor het ineens een sportieve auto zou moeten lijken. En al helemaal niet door er type-aanduidingen van een topmodel op te plakken.

Andersom mag wel. 200E op een W124 400E was destijds wel grappig.

Ik zag in Zuid Duitsland een E60 520d op een parkeerterrein staan. Volledig M5 uitgedost. Ik dacht nog, vaag, heel dat ding ombouwen en vervolgens wel et typeplaatje laten zitten. Totdat ie wegreed. Bleken toch 10 cilinders te zijn. :)

Zo was er toch ook iemand die een E39 M5 had omgebouwd tot 520i? Uitlaat verwerkt in de bumper, standaardvelgen verbreed etc.

Ik zag laatst een dame rijden in een R-klasse 450 CDI. Is dat daadwerkelijk geleverd? ML 450 CDI wel, maar R-klasse?

Dat vond ik aan mijn E55 ook geniaal, op het dubbele uitlaatje na, weinig aan te zien. Voor vele een ouwe taxi, maar retesnel.

Een E55 is zo'n beetje mijn grootste guilty pleasure-Benz, in het paars dan wel. Meer nog dan een 500E, want liever een verguisde W210 dan een gehypte W124 :)

Wouter82 zei:
Een E55 is zo'n beetje mijn grootste guilty pleasure-Benz, in het paars dan wel. Meer nog dan een 500E, want liever een verguisde W210 dan een gehypte W124 :)
Dat vond de verzamelaar ook die mijn paarse schicht kocht. En dat voor een kwart van de prijs van een 500e.

Voor dagelijks vervoer van moeder en kinderen was hij wat minder geschikt, maar het is een spektakel om mee te boenderen.

Een E55 is een unit. Niets meer en niets minder. Een E50 is nog een tikje bruter.

500 E zei:
Een E55 is een unit. Niets meer en niets minder. Een E50 is nog een tikje bruter.
In wat voor opzicht? De M119 lijkt mij wat geciviliseerder dan een M113.

Die E50 is wel knallen voor weinig geld.

Zeker Enzo, zal wat foto's schieten (y)

Tja Badge tuning altijd een beetje pauper naar mijn mening.
Zie het helaas nogal eens, ook op het mercedesforum.
Minderwaardigheidscomplex ?? waarom doen mensen zoiets.

De M113 V8 is bijzonder fijn, erg van genoten in mijn CLK destijds.
Bakken souplesse/trekkracht.

Gijs Jansen doet idd momenteel erg veel Z'jes, blijkbaar een erg gewilde wagen.
Die E46 318ci is echt een plaatje, was het een 325ci/330ci geweest was ik absoluut bij hem gaan kijken.
Die zes lijn maakt echt de wagen naar mijn mening.

Wel jammer dat het grootste deel van het aanbod daar de net-niet uitvoeringen zijn, Z4 2.2, 318ci. Ik zou verwachten dat de top-motoriseringen ook betere handel is.

Inderdaad een bijna 20 jarige auto rijden, dan wil je toch iets speciaals? Een 318i was destijds wel ok, niet snel, maar ok. Nu wil je daar toch niet meer mee rijden?

Hij ziet er mooi uit, maar qua rijden moet je het niet meer willen. Een 318i, en met standaard stoelen zit ie ook niet fijn.

Op de sportstoelen is het hier destijds stuk gelopen. Anders had er een jaar of 3 geleden een 318 cabrio in de garage gestaan. Moeders vond ze niet lekker zitteno_O

Ibud,

Probleem is vooral het aanbod, vind ze maar eens in deze nette staat.
Daar zitten de handelaren ook mee, ze worden steeds schaarser.

Ik heb een E46 met de standaardstoelen. Toch houd ik hier het hier langer op uit dan de E36 stoelen. Die waren echt jaren '90 Duits hard, en ook kon ik er nooit de ideale zitpositie op vinden.

Bofkont zei:
Zeker Enzo, zal wat foto's schieten (y)

Alvast bedankt! Ga je met de SLK?

500 E zei:

Op een schaal van 1 tot 10 is mijn benieuwdheid naar die E50 AMG 11. Maar dat komt misschien ook omdat ik zo'n beetje de enige in de wereld ben die een W210 tof vindt.

Terug
Bovenaan