• We moeten de systeemsoftware onder het forum updaten. Daarvoor zal het forum helaas een tijdje offline zijn. Dit gebeurt woensdag 5 augustus om 09.00 uur en zal ongeveer 2,5 uur duren. Onze verontschuldigingen voor het ongemak.

Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Is toch ook wel fraai dit, zelfs nog wat sneller dan de C55 AMG.. Maar ja, geen V8 hè.
0344582838002.jpg

https://www.autoscout24.nl/aanbod/bmw-m3-3-serie-coupe-smg-xenon-glasdak-navi-prof-bl-benzine-grijs-304e66c9-ee74-47bb-896d-3d00fb8a1984?cldtidx=3

Ibud zei:
Naar die in Amsterdam, maar dat is puur om de afstand. Ik weet niet welke leuker zou zijn maar die in Boxtel leek me qua organisatie wel ietsjes sympathieker. Ga je ook?
Ik ga naar Boxtel. Het is jammer dat er nou twee evenementen op dezelfde dag worden georganiseerd. Ik ben bang dat nu beide evenementen net niets worden. Maar we gaan het zien.

Zo'n M3 is veel mooier dan een C55. Ik zou het wel weten. Waarom moet het per se een V8 zijn, een sterke zescylinder rijdt toch net zo goed. Is het je om geluid te doen?

Vandaag een mogelijke bij-auto wezen bekijken in Amsterdam. Let wel een niet-teutoon.

Mijn eerste auto was een Renault 11GTX (fase 1), en ik liep toen stage bij de lokale Renault dealer. Ik moest af en toe eens wat ophalen bij de hoofdvestiging in Hilversum en ben daar toen (ongeveer 20 jaar geleden) verliefd geworden op deze auto;
axe4w9.jpg

(voorbeeld foto, maar exact dezelfde kleur en uitvoering)
Ik kende de auto en het verhaal niet, maar wist wel dat ik ooit zo'n auto wilde hebben. Op een gegeven moment met de eigenaar in gesprek gekomen. De toenmalige eigenaar was met een aantal auto's bij die dealer in onderhoud en gebruikte deze Alliance om op en neer te pendelen naar Schiphol. Hij was piloot. Lang verhaal kort, met het oversteken van een 1400cc Alpine motorblok (wat ik had geritseld om in min Renault 4 te bouwen) en een handvol met geld was ik de trotse en indertijd in Nederland enige eigenaar van een Renault (Alliance) GTA cabrio.
Een paar jaar heel veel plezier mee gehad. Een erg fijn rijdende auto, mede door een compleet ander onderstel dan een standaard R11. En bijzonder. Bijzonder schaars ook. In totaal zijn er indertijd iets van 1000 of 1100 gemaakt. Ik denk dat er wereldwijd op dit moment nog zo'n 400 of minder rijdend zijn. In Europa zijn er meen ik nu iets van 10 tot 20. Waarvan weinig nog de orginale 2.0 motor hebben.
In ieder geval, na een jaar of 3 besloten om de Alliance te ruilen met een motorfiets, die kon ik immers in de woonkamer zetten, mede omdat ik naast de Alliance toen nog 2 andere auto's had.
Op de een of andere manier altijd een beetje spijt van gehad. Het was gewoon een heel leuke auto. Vooral omdat een GTA in Europa niet of nauwelijks te koop aangeboden worden. Mijn oude is indertijd via een omweg bij een verzamelaar in Spanje terecht gekomen.
Groot was dan ook mijn verbazing toen er in het 'bijzondere gebruikte auto topic' een schimmig fotootje voorbij kwam van een zwarte GTA.
Het zal toch niet dacht ik. Dus gelijk met de adverteerder gebeld. Leuk gesprek, maar werd me al snel duidelijk dat de beste man totaal niet door had wat hij te koop heeft. Let wel, het is een unieke auto, en daarom zeldzaam. Maar waardevol? Mweh, alleen voor de freaks. In de USA gaan nette exemplaren tussen 2000 en 3000 dollar, en Europa is er te weinig om iets zinnigs over te zeggen.
In ieder geval, maakte m'n hart een sprongetje. Zou het dan toch? De prijs die gevraagd wordt was redelijk, niet goedkoop, maar zeker binnen het zelfopgelegde budget (de Fabia zou dan gewoon blijven als 2e auto en leuke fun-auto erbij voor de hobby). Vandaag dus even wezen kijken. Over de telefoon werd de auto beschreven als technisch goed, met een beetje optisch werk.
Wat ik tegenkwam, helaas, een restauratieproject. De vraagprijs ligt zo rond de 1500, wat op zich niet gek zou zijn voor een redelijk nette auto, meet een beetje werk. Het grootste probleem is dat zeer veel specifieke delen niet meer te koop zijn. Heb beleefd bedankt voor de tijd, heb wel een voorstel gedaan hoe ik het zou zien. Begrijpelijkerwijs wil de beste man nog even wachten op betere biedingen. Nou ja, je moet ook nimmer meer je ex-en bezoeken zeggen ze dan.
Dit kwam ik tegen;
2q2qzx1.jpg

noyo88.jpg

Een beetje jammer, ik zal er niet wakker van liggen, maar had me leuk geleken.

Phaeton V8 zei:
Zo'n M3 is veel mooier dan een C55. Ik zou het wel weten. Waarom moet het per se een V8 zijn, een sterke zescylinder rijdt toch net zo goed. Is het je om geluid te doen?

Een auto hoeft voor mij niet per sé mooi te zijn, het gaat mij om de algehele beleving en daar hoort bij een auto van dit 'kaliber' ook zeker het geluid bij. Het geluid van een AMG V8 vind ik fantastisch en het geluid van een BMW V6/V8 juist ronduit teleurstellend, wat ik er tot nu toe van heb kunnen horen. Maar ik denk wel dat ik morgen even ga kijken bij de M3, in ieder geval om het ervaren te hebben. ;)

Die M3 is een Marokkanen-bak :)

Maar naar Berlijn pak je toch even EasyJet. Ik ben ooit vanuit Keulen met de ICE heen gegaan en met Easyjet weer terug naar Schiphol. Dan is vliegen toch wel wat lekkerder. De treinreis is toch wel lang.

BTW, ik zou Marco Hof eens bellen wat die verwachte C55 gaat doen. Misschien pak je die voordat hij de puntjes op de i gaar zetten wel voor een hele mooie prijs, zonder een hoop gezeik met zelf importeren. En het is altijd weer goed zaken doen als je weer eens wat anders wil.

Precies, Marco Hof biedt mooie auto's aan. Je betaalt voor kwaliteit, en bij inruil betaalt Marco ook weer voor diezelfde kwaliteit, d.w.z. zijn inruilprijzen zijn symphatiek! Mijn ervaring is hetzelfde als die van Aras.

Leuke verhalen vandaag DagDromer! Ik beeldde me al in hoe een volwassen man met rood hoofd tegen een meisje van 8 aan het tieren was over hoe ze zijn autohobby afpakken:D Lekker obscuur Frans wagentje ook zo'n GTA, snap je interesse wel. Waarschijnlijk rijdt het vrij matig en echt mooi is ie ook niet maar het is toch iets speciaals uit je jeugd. Ik heb dat met 106 Rallye's. Mijn eerste auto en waar ik in leerde rijden als 18-jarige. Was het wegdek vochtig kon ik op elke rotonde door overstuur verrast worden door mijn matige achterbanden, mooie tijden. Nu inmiddels mijn 3e exemplaar in bezit als leuk bij-autootje. Het gezegde 'Never meet your heroes' gaat niet altijd op. Soms blijft het gewoon leuk om te hebben ook al doe je er eigenlijk niet echt veel mee.

@Youngtimer event, ik vind het ook een beetje vreemd/kinderachtig dat ze het op dezelfde dag doen. Naar wat ik las komt dat door de organisator van Amsterdam waardoor ik eigenlijk voor Boxtel zou moeten gaan. Maar ben benieuwd, altijd leuk even auto's kijken.

Ibud zei:
@Youngtimer event, ik vind het ook een beetje vreemd/kinderachtig dat ze het op dezelfde dag doen. Naar wat ik las komt dat door de organisator van Amsterdam waardoor ik eigenlijk voor Boxtel zou moeten gaan. Maar ben benieuwd, altijd leuk even auto's kijken.

Dat heb ik inderdaad ook gehoord. En gezien EMW heeft gekozen voor Boxtel ga ik daar ook heen. Kan ik mooi de 155 even uitlaten.

AlbertsH zei:
Is toch ook wel fraai dit, zelfs nog wat sneller dan de C55 AMG.. Maar ja, geen V8 hè.
0344582838002.jpg

https://www.autoscout24.nl/aanbod/bmw-m3-3-serie-coupe-smg-xenon-glasdak-navi-prof-bl-benzine-grijs-304e66c9-ee74-47bb-896d-3d00fb8a1984?cldtidx=3

Kijk!
Das een knappe wagen bij een uitstekend adres(y)
Beter dan de bedenkelijke bedrijfjes en al die meuk waar je tot nu toe mee aan kwam zetten. Ik zeg doen.
En dan meteen de oude Luttenbergring meepakken bij de proefrit! Prachtige omgeving waar dat bedrijf zit.

BENZine zei:
DagDromer zei:
W212 zei:
Maar die kwam laatst ook thuis met de vraag: "Papa, zijn auto's echt zo slecht voor het milieu als juf zegt?"

Idd... zulke halve waarheden worden de kindertjes mee beinvloed... Mijn oudste dochter (8) zat pas geleden ook zoiets te vertellen. Hadden ze op school geleerd.

Nou, dat was in mijn schooltijd echt niet anders hoor. Toen was het merendeel van de leraren ook "anti-auto", stemde PSP of PPR (wat later samengesmolten is tot Groen-Links), maar dat maakte op mij (en vriendjes) geen enkele indruk. Overigens kwamen ook die leraren steevast met hun stinkende Renault 4 of 2CV naar school gereden. :)

Op de middelbare school had ik een leraar natuurkunde die een nieuwe W124 200E automaat kocht. In rauchsilber met beige stoffen interieur. Held.(y)

Die zal er dan vast een baantje bij hebben gehad, of een loterijtje gewonnen :).
Ik had het over de basisschool, op de middelbare was het mooiste exemplaar een E30 320i 4-deurs. Overigens ook van een leraar natuurkunde.

Grappig, mijn leraar aardrijkskunde reed een 911. Geen bijbaantje, wel een vrouw die advocaat / partner was.

Op de lagere school een juf met een Ford Capri MK1 (haar man had een bouwbedrijf). Geel met een zwart vinyl dak, wat een blits ding! Is wat mij betreft ook de mooiste Europese Ford allertijden.

ENTE zei:
AlbertsH zei:
Is toch ook wel fraai dit, zelfs nog wat sneller dan de C55 AMG.. Maar ja, geen V8 hè.https://secure.pic.autoscout24.net/images-big/838/582/0344582838002.jpg?ce0bd1b91d07a617d829306554155fbf

Kijk!
Das een knappe wagen bij een uitstekend adres(y)
Beter dan de bedenkelijke bedrijfjes en al die meuk waar je tot nu toe mee aan kwam zetten. Ik zeg doen.
En dan meteen de oude Luttenbergring meepakken bij de proefrit! Prachtige omgeving waar dat bedrijf zit.

Het is zeker een hele knappe wagen, ook in het echt en heb er ook een rondje in gereden, met een stuk van de 'Luttenbergring' erbij. ;) Het is echt een fraaie wagen die een mooie combinatie heeft van sportiviteit en luxe. De binnenkant vond ik ook erg mooi, maar de gerobotiseerde SMG-bak is wel echt een afknapper voor de algehele rijbeleving. Ik denk er nog (even) over na, maar zoals ik er nu in sta ga ik toch verder met Mercedes (AMG), op de één of andere manier spreekt me dat toch iets meer aan. Wel een erg mooi bedrijf in Luttenberg, met een hele gave verzameling BMW's! :eek:
IMG_20180526_142643636.jpg

IMG_20180526_143012665.jpg

IMG_20180526_143023930.jpg

IMG_20180526_143127067.jpg

Is er niet een software update beschikbaar voor de oude SMG, zodat die een stuk moderner aanvoelt? Staat me iig iets van bij.

Kan me helemaal voorstellen dat je de SMG niks vindt. Ben ook geen fan van electronische handbakken , doe mij maar automaat met koppelomvormer. En sommige van die handbakken zijn dramatisch.

yup, een automaat met koppel omvormer is het fijnste wat er is.
Al die dubbele koppeling dingessen wil ik ook niet, pdk, dsg etc, allemaal bakken die wellicht wat minder verbruiken, maar vrijwel alle gegarandeerd met problemen komen. Daarnaast rijden ze gewoon niet zo comfortabel als een 7,8,9,10 traps "conventionele" automaat.

Gullwing zei:
Is er niet een software update beschikbaar voor de oude SMG, zodat die een stuk moderner aanvoelt? Staat me iig iets van bij.

CSL software inderdaad, zou de auto flink moeten verbeteren maar ik vind het ook niks van die gerobotiseerde handbakken. Hele andere klasse natuurlijk maar ik weet nog hoe die Citroëns van een jaar of 10 terug reden met die versnellingsbakken. Bij elk schakelmoment eerst bijna tegen de voorruit en daarna klap je weer terug in je stoel. Belachelijke auto's. Multitronics van Audi is het ook niet helemaal. Goede handbak of een goede traditionele automaat kan niks tegenop.

Sterker nog, in zo’n elektrische auto kun je straks op elk gewenst moment extra aandrijfkracht en reikwijdte bijkopen. Je bestelt die online en voor een periode van bijvoorbeeld twee weken.
Je betaalt alleen nog voor iets wat je daadwerkelijk op een bepaald moment nodig hebt. Bijvoorbeeld het videosysteem op de achterbank, dat pas geactiveerd wordt op het moment dat je met je kinderen aan de lange vakantierit gaat beginnen.
Het bijzondere is dat straks elk automodel met precies dezelfde specificaties de fabriek verlaat. Alle opties zitten er al in, als het gaat om elektronica en elektrische aandrijving. Maar ze worden pas geactiveerd op het moment dat de gebruiker ervoor kiest en ervoor wil betalen.’’

Ik wordt daar geloof ik toch niet gelukkig van, Tesla heeft het nu al, daar werd met een software update toch ook de reikwijdte vergroot bij de Irma hurricane

Gouden tijden voor hack/tuning bedrijven,

In de categorie ´apart, maar wel lekker´, deze Audi S3 in Macademia bruin:
audi-s3-sportback-2-0-tfsi-s3-266pk-quattro-ambition-pro-line-navi-lm-velgen-schuif-kantelda.jpg

https://www.autowereld.nl/audi/s3/sportback-2-0-tfsi-s3-266pk-quattro-ambition-pro-line-navi-lm-velgen-schuif-kantelda-22882860/details.html

Ik vind die a3 "station" dingen eigenlijk best wel heel erg lelijk. De s3 zie ik liever als sedan.

audi-s3-limousine-2-0-tfsi-228kw-310pk-quattro-pro-line-plus-adaptieve-cruise-panorama-super.jpg

alleen die middenconsole is mi veel te simpel.

Ibud zei:
Gullwing zei:

CSL software inderdaad, zou de auto flink moeten verbeteren maar ik vind het ook niks van die gerobotiseerde handbakken. Hele andere klasse natuurlijk maar ik weet nog hoe die Citroëns van een jaar of 10 terug reden met die versnellingsbakken. Bij elk schakelmoment eerst bijna tegen de voorruit en daarna klap je weer terug in je stoel. Belachelijke auto's. Multitronics van Audi is het ook niet helemaal. Goede handbak of een goede traditionele automaat kan niks tegenop.
Veel mensen op bijv. driving-fun en bimmerportal zijn enthousiast over deze software-update. Daarom hem zelf ook laten uitvoeren (CSL software + DME rev-match). Het verschil is voor mij erg beperkt, ronduit teleurstellend eigenlijk. Ja hij rev-matcht meer bij het terugschakelen, maar de driveability is geen haar beter geworden. Misschien had mijn bak de CSL-software al, dat weet ik niet. De SMG blijft een verouderd stukje techniek, het wegrijden vanuit stilstand voelt nooit soepel aan. Bij harder rijden, bijvoorbeeld in de bergen, ben ik er juist wel heel erg blij mee, je kunt je handen aan het stuur houden en focussen op twee pedalen en de goede lijnen rijden waardoor je al snel het idee krijgt dat je een aardig potje kunt sturen (wat natuurlijk niet zo is, aangezien het met een handbak en het vereiste heel-toe toch een stuk lastiger blijft).

De prijzen van de C-Klasse MOPF zijn bekend , dankzij de WLTP komt er voor een basis 160 Estate even € 4.900 extra belasting bovenop. En wil je nog een 6-cilinder? Die waren hier door BPM al belachelijk duur, maar er komt nu nog eens € 7.200 BELASTING bovenop.

Ik sta best open voor vervanging van mijn auto, en een vergelijkbare nieuwe is natuurlijk veel schoner qua uitstoot dan mijn 7 jaar oude 6-cilinder. Maar blijkbaar wil de Haagse oogkleppen-elite ons liever in oudere auto's laten doorrijden. Inruilen wordt in elk geval enorm ontmoedigd. Als je het mij vraagt waardeloos beleid met een averechtse uitwerking.

BENZine zei:
500 E zei:
AlbertsH zei:
Iemand een goed adres voor het importeren van een auto (goh, welke auto toch!? o_O)? Het liefste ergens rondom Zwolle.

www.autoraad.nl

“Raad” je die aan Marco voor het importeren van een auto uit Duitsland?

Ja. Rutger is een topvent en heeft van zoeken en halen zijn werk gemaakt. Eerlijk en verstand van zaken.

Ibud zei:
Leuke verhalen vandaag DagDromer! Ik beeldde me al in hoe een volwassen man met rood hoofd tegen een meisje van 8 aan het tieren was over hoe ze zijn autohobby afpakken:D Lekker obscuur Frans wagentje ook zo'n GTA, snap je interesse wel. Waarschijnlijk rijdt het vrij matig en echt mooi is ie ook niet maar het is toch iets speciaals uit je jeugd. Ik heb dat met 106 Rallye's. Mijn eerste auto en waar ik in leerde rijden als 18-jarige. Was het wegdek vochtig kon ik op elke rotonde door overstuur verrast worden door mijn matige achterbanden, mooie tijden. Nu inmiddels mijn 3e exemplaar in bezit als leuk bij-autootje. Het gezegde 'Never meet your heroes' gaat niet altijd op. Soms blijft het gewoon leuk om te hebben ook al doe je er eigenlijk niet echt veel mee.

Dat kwam doordat de ene agenda sneller vol moest dan de andere, waardoor Boxtel zijn eigen plan trok. Beide partijen zijn geen wonderen der communicatie blijkbaar, want uiteindelijk vielen beide evenementen alsnog op dezelfde dag. Dat had dus beter gekund. Ik was in Amsterdam en dat was druk, mooi, gezellig en goed geregeld.

Ik denk dat Alberts wel een proefrit wil maken, maar vervolgens afknapt omdat er geen originele radio in zit.

Enzo Ferrari zei:
Ik denk dat Alberts wel een proefrit wil maken, maar vervolgens afknapt omdat er geen originele radio in zit.

een moderne radio met spotify etc is toch wel erg prettig, zeker in vergelijk met zo'n 15 jaar oud systeem met 3x6 pixels
Maar ik begrijp wat je bedoeld :)

michel1975 zei:
Phaeton V8 zei:
Belangrijk ook: nieuwstaat en niet nieuw gemáákt.
En als Albertsh het te ver vindt kan hij hem net als sommigen hier ook rustig ongezien kopen:cool:
Gewoon ff mailen of appen of de C55 ook thuisbezorgd kan worden.

Eigenlijk wordt ik zelf wel een beetje hebberig voor deze prijs.

Bijzonder mooie C55 die van Marco, beter ga je waarschijnlijk niet vinden.
Dat aftermarket scherm eruit en vervangen voor een originele NTG 2.5, dat is een prachtig bij de tijd systeem.

Phaeton V8 zei:
Belangrijk ook: nieuwstaat en niet nieuw gemáákt.

Categorie A. Uit die categorie heb ik ook wat auto's van Marco gehad. Die kun je inderdaad zorgeloos per app bestellen en laten bezorgen.(y)

Van dit exemplaar valt het interieur mij in positieve zin op. Niet standaard, maar lekker afwijkend van de reguliere AMG-trim zwart/zwart.

fullsizeoutput-211b-large.jpg

Prachtig interieur (y). Welleswaar een aftermarket audio-/navigatiesysteem, hoewel dat er niet eens zo lelijk uitziet.

BENZine zei:

Prachtig interieur (y). Welleswaar een aftermarket audio-/navigatiesysteem, hoewel dat er niet eens zo lelijk uitziet.

Het kan erger. Ik zit altijd met een dilemma, en dat heeft niet eens met geld te maken, maar met de volgende eigenaar: ik zie zelf liever een originele Comand of APS50, maar een nieuw touch-screen scherm met Spotify, Apple CarPlay en bluetooth is vele, vele malen handiger in het gebruik..... Ik laat die keuze dus aan de volgende eigenaar.

@Phaeton: inderdaad. Nieuw, en niet nieuw gemaakt.

BENZine zei:

+1
Ik vind het interieur prachtig. Weer eens wat anders dan stemmig zwart.
En zoals eerder gezegd bezorgen zal het probleem niet worden voor Albertsh. Hij blijft overigens erg stil, of zal hij al aan het appen zijn geslagen?:)

Terug
Bovenaan