• We moeten de systeemsoftware onder het forum updaten. Daarvoor zal het forum helaas een tijdje offline zijn. Dit gebeurt woensdag 5 augustus om 09.00 uur en zal ongeveer 2,5 uur duren. Onze verontschuldigingen voor het ongemak.

Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Dat moet haast wel, dit is “an offer he can’t refuse”. Hebben we Alberts toch mooi ff aan de juiste auto geholpen en is hem veel ellende bespaard gebleven :D:)

Phaeton V8 zei:
@AlbertsH: rond de 22.000 euro, deze nieuwstaat AMG...

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/33834414_1783163591741964_4129955103459246080_o.jpg?_nc_cat=0&oh=978d90b7a0bec168792ebe0a82d8b1fb&oe=5BC2156A

Gistermiddag bij Marco Hof (500 E) in Heerhugowaard langs geweest om te kijken naar de C55 AMG Sedan. Helaas was Marco zelf niet aanwezig, maar wel opgehaald door een alleraardigste verkoper bij het station met een A6 Avant. :cool: Een erg mooie auto, de C55 AMG, en rijden doet die ook als de beste! Voor mij is alleen het lichte interieur toch een reden om de auto niet te gaan kopen en nog verder te kijken, daar ga ik toch spijt van krijgen anders. Ik ga nu kijken of ik een C55 AMG kan laten importeren vanuit Duitsland, hopelijk op korte termijn! :) Plaatje van mijzelf hoort er ook nog wel bij natuurlijk:
IMG_20180529_154433256.jpg

AlbertsH zei:
Voor mij is alleen het lichte interieur toch een reden om de auto niet te gaan kopen en nog verder te kijken, daar ga ik toch spijt van krijgen anders. Ik ga nu kijken of ik een C55 AMG kan laten importeren vanuit Duitsland, hopelijk op korte termijn!

Het interieur? Dat maakt juist de auto. Maar ja, dat is een smaakkwestie.

funf zei:
AlbertsH zei:
Voor mij is alleen het lichte interieur toch een reden om de auto niet te gaan kopen en nog verder te kijken, daar ga ik toch spijt van krijgen anders. Ik ga nu kijken of ik een C55 AMG kan laten importeren vanuit Duitsland, hopelijk op korte termijn!

Het interieur? Dat maakt juist de auto. Maar ja, dat is een smaakkwestie.

Ja, dat is zeker een smaakkwestie, al zal het ook niet voor niets zijn dat het overgrote deel van de auto's wel een donker interieur heeft. Wellicht ook een veilige keuze, maar vooral ook de lichte kleur op het dashboard vind ik gewoon niet mooi. Zelf vind ik het ook wel erg jammer, want anders was het zeker deze auto geworden.

Het navigatiesysteem maakt mij niet uit, deze was heel netjes ingebouwd, alleen is mijn Japans niet zo goed. ;) Er komt nog een origineel systeem in en de velgen worden mooi gemaakt, deze hadden wel de nodige schade, maar daarna is het verder ook echt een topper, die ook wel vlot verkocht zal worden.

Donkere carrosserie en licht interieur is juist fraai. Je vergeet dat je een auto zoekt die al gemaakt is, dus helemaal 100% zal t nooit worden. Er is altijd wel een reden te verzinnen om iets niet te doen....ja zeggen is moeilijker, dat heeft consequenties.

Duidelijk Albert, je kunt je centen maar 1 keer uitgeven, en over smaak valt niet te twisten, ik vind juist dat lichte interieur echt prachtig!
Maar ben nu wel heel erg benieuwd waar je uiteindelijk mee komt aanzetten.
Maar denk niet dat je snel een vergelijkbaar exemplaar gaat vinden als die van Marco met zo'n lage kmstand en in deze staat, ook de prijs is vrij scherp.

FH163175 zei:
Donkere carrosserie en licht interieur is juist fraai. Je vergeet dat je een auto zoekt die al gemaakt is, dus helemaal 100% zal t nooit worden. Er is altijd wel een reden te verzinnen om iets niet te doen....ja zeggen is moeilijker, dat heeft consequenties.

Tja, dat is ook nogal van de auto en het interieur zelf afhankelijk denk ik. In mijn omgeving wordt over het algemeen nogal ´afkeurend´ op witte/lichte interieurs gereageerd, dus het hangt denk ik heel erg af van aan wie je het vraagt. En zeker is ´ja´ zeggen moeilijker, maar als je zoveel geld stukslaat op een auto, dan wil je wel zeker zijn van je keuze. :)

@Alberts: Nogmaals hartelijk dank voor het delen van je verhaal! Ik ben wel benieuwd van alle proefritten welke auto en welk bedrijf nu de meest slechte indruk en de beste indruk heeft gemaakt.

Ik vind zwart op zwart altijd een heel donker geheel, het lichte interieur van deze vond ik ook erg mooi.

Maar ja smaak. ;)

Trek je niets van je omgeving aan zou ik zeggen Albert, koop waar je je zelf goed bij voelt.
In mijn vriendenkring heb ik een SL Gay :)
Het zal me aan mijn r..t roesten :D

Ik vind dit lichte interieur juist weer top staan bij de zwarte buitenkant. Maar als het je niet aanstaat moet je het niet doen.

Een licht dash vind ik persoonlijk ook niet mooi. De bovenkant van het dash donker en donkere hemel dan mogen de stoelen best licht zijn.

Bofkont SLK350 zei:
Trek je niets van je omgeving aan zou ik zeggen Albert, koop waar je je zelf goed bij voelt.

Over niets aantrekken van je omgeving gesproken: Ik rij als 43 jarige kerel in een Daihatsu Copen en geniet van elke kilometer met en smile van oor tot oor. Je moest eens weten wat de meningen van diverse vrienden en kennissen over dit wagentje zijn... De tijd dat ik me daar druk over maakte is gelukkig al lang voorbij.

On topic: In mijn ogen maakt juist het lichte interieur deze AMG helemaal af. Van buiten helemaal 'Go' en van binnen een hele fijne herenclub om ontspannen een sigaartje in op te steken. Ik zeg: Doen!

Kijk, de auto is ok ga ik van uit, carrosseriekleur is ok, tja....dan zal de binnenkant niet helemaal jouw keuze zijn. Het is geen levensbeslissing he, je rijdt er een paar jaar mee en dan weer exit. Staat van onderhoud, echtheid, leverende partij, dat zou ik allemaal veel belangrijker vinden. Je kunt bij wijze van spreken in de sloppenwijken van een stad ergens in Duitsland een C AMG vinden maar zo makkelijk is dat ook weer niet. Bovendien ben je niet in Duitsland, en is t toch een hele klus om t allemaal te regelen inclusief bezichtiging, transport, etc. en ik spreek uit ervaring. En bij Hof staat ie gewoon.

smarter zei:
Bofkont SLK350 zei:

Over niets aantrekken van je omgeving gesproken: Ik rij als 43 jarige kerel in een Daihatsu Copen en geniet van elke kilometer met en smile van oor tot oor. Je moest eens weten wat de meningen van diverse vrienden en kennissen over dit wagentje zijn... De tijd dat ik me daar druk over maakte is gelukkig al lang voorbij.
:):D

Nu snap ik je radiostilte Albertsh. Ik vind het persoonlijk prachtig en het feit dat die bij Marco staat had mij net dat duwtje gegeven. Maar als het niet jouw smaak is (dus niet die van je omgeving) snap ik je. Kun je niet beter Marco een zoekopdracht geven dan weet je in ieder geval wat je in huis haalt. Qua rijden is de C wel helemaal je ding?

Sander hij staat er nog!:);)

Een dergelijke standaard -af fabriek - auto is voor Weide ook veel te eenvoudig.

En wie is slots?

FH163175 zei:
Kijk, de auto is ok ga ik van uit, carrosseriekleur is ok, tja....dan zal de binnenkant niet helemaal jouw keuze zijn. Het is geen levensbeslissing he, je rijdt er een paar jaar mee en dan weer exit. Staat van onderhoud, echtheid, leverende partij, dat zou ik allemaal veel belangrijker vinden. Je kunt bij wijze van spreken in de sloppenwijken van een stad ergens in Duitsland een C AMG vinden maar zo makkelijk is dat ook weer niet. Bovendien ben je niet in Duitsland, en is t toch een hele klus om t allemaal te regelen inclusief bezichtiging, transport, etc. en ik spreek uit ervaring. En bij Hof staat ie gewoon.

Precies dit. No hassle. En geen bezoek aan sloppenwijken in Duitsland.

AlbertsH zei:
FH163175 zei:

Tja, dat is ook nogal van de auto en het interieur zelf afhankelijk denk ik. In mijn omgeving wordt over het algemeen nogal ´afkeurend´ op witte/lichte interieurs gereageerd, dus het hangt denk ik heel erg af van aan wie je het vraagt. En zeker is ´ja´ zeggen moeilijker, maar als je zoveel geld stukslaat op een auto, dan wil je wel zeker zijn van je keuze. :)

Vraag het dan ook aan mij!

Phaeton V8 zei:
FH163175 zei:

Precies dit. No hassle. En geen bezoek aan sloppenwijken in Duitsland.

Hij geniet kennelijk van die hassle. Anders ga je niet een hele reeks auto’s bekijken en proberen op de wijze zoals Albertsh dat doet.

FH163175 zei:
Kijk, de auto is ok ga ik van uit, carrosseriekleur is ok, tja....dan zal de binnenkant niet helemaal jouw keuze zijn. Het is geen levensbeslissing he, je rijdt er een paar jaar mee en dan weer exit. Staat van onderhoud, echtheid, leverende partij, dat zou ik allemaal veel belangrijker vinden.(...) En bij Hof staat ie gewoon.

Dat klinkt heel zakelijk en is ook mijn idee. Bovendien: van een auto van Marco kom je ook wel weer af voor een redelijke prijs.

Maar voor Albertsh is het kennelijk wel een levensbeslissing. Hij maakt er immers veel werk van en stopt er veel tijd, moeite en geld in om het voor hem perfecte exemplaar te vinden. Hij schuwt zelfs de bezichtiging van bedenkelijke exemplaren niet. Dat is een heel andere insteek.

michel1975 zei:
Sander hij staat er nog!:);)

Ik denk dat ik een beetje claustrofobisch van een C gaat worden. Het lichte interieur is dan wel een pluspunt imo. Als ik iets anders zou nemen is het die S55. Maar die dinosaurus op wielen is best fijn, dus die blijft nog.

Ik denk dat Zemelaar Alberts vader had kunnen zijn.
Qua leeftijd dan, het is niet zo dat ik suggereer dat Zemelaar ooit iets met Alberts moeder zou hebben gedaan.

Gullwing zei:
Een dergelijke standaard -af fabriek - auto is voor Weide ook veel te eenvoudig.

En wie is slots?

Halo Gullwing , daar heb jij gelijk in wat een type was dat met zijn stickertjes op het AMG blok en berichten over aflossen vh huis ; wel uiterst vermakelijk moet ik eerlijk bekennen .
Slots is een vroege vijftiger woonachtig in Amsterdam met helaas maar één parkeervergunning en dus alleen een Vito voor de deur .

Michel , Ja ik heb niet zoveel te melden (dus veel meer zullen het ook niet worden ;o) maar lees idd al lang dit forum en Zemelaar is mij toch altijd wel bijgebleven .

Albert dit wat ? ietsje duurder maar wel zwart leer : https://www.henkgrooten.eu/nl/sedan/mercedes-benz/c-55-amg-xenon-leder-37-000-km-/ODIxMw==/1910582 sorry als de auto al voorbij is gekomen

funf zei:
FH163175 zei:
Kijk, de auto is ok ga ik van uit, carrosseriekleur is ok, tja....dan zal de binnenkant niet helemaal jouw keuze zijn. Het is geen levensbeslissing he, je rijdt er een paar jaar mee en dan weer exit. Staat van onderhoud, echtheid, leverende partij, dat zou ik allemaal veel belangrijker vinden.(...) En bij Hof staat ie gewoon.

Dat klinkt heel zakelijk en is ook mijn idee. Bovendien: van een auto van Marco kom je ook wel weer af voor een redelijke prijs.

Maar voor Albertsh is het kennelijk wel een levensbeslissing. Hij maakt er immers veel werk van en stopt er veel tijd, moeite en geld in om het voor hem perfecte exemplaar te vinden. Hij schuwt zelfs de bezichtiging van bedenkelijke exemplaren niet. Dat is een heel andere insteek.

Als je de wokkels ook bekeken hebt dan is je referentiekader heel breed. Heel goed dus.

slots zei:
Gullwing zei:

En wie is slots?

Halo Gullwing , daar heb jij gelijk in wat een type was dat met zijn stickertjes op het AMG blok en berichten over aflossen vh huis ; wel uiterst vermakelijk moet ik eerlijk bekennen .
Slots is een vroege vijftiger woonachtig in Amsterdam met helaas maar één parkeervergunning en dus alleen een Vito voor de deur .

Michel , Ja ik heb niet zoveel te melden (dus veel meer zullen het ook niet worden ;o) maar lees idd al lang dit forum en Zemelaar is mij toch altijd wel bijgebleven .

Albert dit wat ? ietsje duurder maar wel zwart leer : https://www.henkgrooten.eu/nl/sedan/mercedes-benz/c-55-amg-xenon-leder-37-000-km-/ODIxMw==/1910582 sorry als de auto al voorbij is gekomen
Duidelijkk;)

Mooi exemplaar en ook in nieuwstaat en op een goed adres. Albertsh!!!!!

Wat ik werkelijk de meest nutteloze auto-gerelateerde gadget vind van de laatste tijd zijn de 'rollende' knipperlichten bij Audi. Het wekt ook onrust in het verkeersbeeld op merk ik bij mijzelf. Bij VAG zouden ze hun engineering capacity beter anders kunnen benutten lijkt mij....

Wat ik werkelijk de meest nutteloze auto-gerelateerde gadget vind van de laatste tijd zijn de 'rollende' knipperlichten bij Audi. Het wekt ook onrust in het verkeersbeeld op merk ik bij mijzelf. Bij VAG zouden ze hun engineering capacity beter anders kunnen benutten lijkt mij....

Daar zul je toch aan moeten wennen ben ik bang. Zag het ook al op een Ford Mondeo, een Lexus en zelfs op een nieuwe 308 (aan de voorkant). En uiteraard ook op Golfjes.

FH163175 zei:

Zo 2015, die dynamische knippers. :T

slots zei:
Albert dit wat ? ietsje duurder maar wel zwart leer : [www.henkgrooten.eu] sorry als de auto al voorbij is gekomen

Dat zou em moet zijn voor AlbertsH!

Ik gluur nog wel eens mij op het driving fun forum. Daar staat nu wel een leerzaam topic over iemand die nogal wat goedbedoelde adviezen in de wind heeft geslagen over de aankoop van een E60 M5. Hij werd zelfs gewaarschuwd voor die specifieke auto. Ik denk dat hij nu spijt heeft.

Het aanschaffen van een (goedkope) exoot is geen sinecure.

FH163175 zei:
Je kan lullen wat je wil, maar het is een wereld uitvinding. Ze hebben bij Audi het voor elkaar gekregen dat de Audi-rijder zijn knipperlichten gaat gebruiken. En ook nog eens zo veel mogelijk, de hele wereld moet ze zien.

W212 zei:
slots zei:
Albert dit wat ? ietsje duurder maar wel zwart leer : [www.henkgrooten.eu] sorry als de auto al voorbij is gekomen

Dat zou em moet zijn voor AlbertsH!

Ik gluur nog wel eens mij op het driving fun forum. Daar staat nu wel een leerzaam topic over iemand die nogal wat goedbedoelde adviezen in de wind heeft geslagen over de aankoop van een E60 M5. Hij werd zelfs gewaarschuwd voor die specifieke auto. Ik denk dat hij nu spijt heeft.

E60 M5 is garantie voor kosten :D Geluid van die V10 is wel o_O Reed er hier in de buurt 1 vanaf nieuw tot een jaar of 4-5 geleden. Zal ook wel met kosten/onderhoud te maken hebben :D

Tcoh is een e60 m5 in mijn ogen al wel een klassieker. Het model was toch wel erg bijzonder, dat zouden ze nu niet meer durven doen.

7U3TSYX.jpg

W212 zei:

Ben ik inmiddels ook wel achter gekomen met mijn goedkope Porsche :rolleyes:
En iedereen die roept dat de 944 geen echte porsche is, qua onderhoudskosten wel :T

Gullwing zei:
Tcoh is een e60 m5 in mijn ogen al wel een klassieker. Het model was toch wel erg bijzonder, dat zouden ze nu niet meer durven doen.

7U3TSYX.jpg

Ik vind de E60 M5 geweldig qua looks en specificaties. Toen hij uitkwam dacht ik 'mehhh' maar vind hem nu heerlijk :)

Goedendag zei:
W212 zei:

Ben ik inmiddels ook wel achter gekomen met mijn goedkope Porsche :rolleyes:
En iedereen die roept dat de 944 geen echte porsche is, qua onderhoudskosten wel :T

Misschien heb ik iets gemist, maar vertel eens wat over je Porsche? Wanneer gekocht, waar gekocht, ervaringen met de dealer/bedrijf, waar loop je tegenaan?

Goedendag zei:
...

vroeger had je hier Redline, die had/heeft een 944 turbo, met bijbehorende kosten :)

funf zei:
FH163175 zei:

Ik mag niet hopen dat het een levensbeslissing is, ik ben pas 30... ;) Als je het zakelijk bekijkt is het wellicht de juiste beslissing, maar dit soort auto´s koop je toch op emotie en wanneer ik steeds in een auto stap waarvan het interieur me niet bevalt, dan zou ik me daar toch niet lekker bij voelen. Dat is ook de reden dat ik nooit een Ford zou kopen, die interieurs zijn echt killing!

En verder denk ik dat er genoeg mensen zijn die zoveel auto´s bezichtigen als ik, auto's kun je pas echt over oordelen wanneer je ze in het echt hebt gezien en er mee hebt gereden. Wat dat betreft rijd een C55 AMG erg goed, voelt erg solide aan, mooi stuurgevoel, fijn onderstel en die V8 kun je altijd aanspreken! :T

Wellicht is de C55 AMG bij Henk Grooten een optie, al vind ik 28.000 euro wel erg veel geld voor een C-klasse. Daarnaast hoeft 37.000 kilometer op een auto van 13 jaar oud ook niet per sé een goed teken te zij. Dan staat er in Duitsland ook vast nog wel een vergelijkbaar, goedkoper, exemplaar met wellicht wat meer kilometers op de teller. Ik wacht eerst even een berichtje uit Duitsland af. ;)

Een E60 M5 is zeker een geweldige auto, met de geweldige V10, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar een AMG.

Enzo Ferrari zei:
@Alberts: Nogmaals hartelijk dank voor het delen van je verhaal! Ik ben wel benieuwd van alle proefritten welke auto en welk bedrijf nu de meest slechte indruk en de beste indruk heeft gemaakt.

Eigenlijk zijn de ervaringen van de bedrijven waar ik ben geweest, zowel bij de bedenkelijke exemplaren als de goede exemplaren, allemaal ronduit positief. Alleen de handelaren bij Autotijd in Apeldoorn vond ik wel 'bijzonder', typische autoverkopers, die geen aankoopkeuring bij een Mercedes-dealer wilden hebben, maar een Dekra aankoopkeuring wel prima vonden. o_O

Ik ben verder overal vriendelijk ontvangen, geen opdringerige situaties of het idee dat ik ergens toe gedwongen werd, ook niet bij Vaartland en onderhandelen was over het algemeen goed mogelijk. Bij de ene autodealer mocht ik proefrijden met de autoverkoper ernaast, bij de andere garage kreeg ik hem zo even mee. Wat dat betreft is mijn beeld wel beter geworden van autoverkopers/dealers, al moet je zelf natuurlijk wel goed blijven nadenken en opletten. :)

Gullwing zei:
Goedendag zei:
...

vroeger had je hier Redline, die had/heeft een 944 turbo, met bijbehorende kosten :)

Met een monument van een luchthapper op z’n motorkap.

Terug
Bovenaan