• We moeten de systeemsoftware onder het forum updaten. Daarvoor zal het forum helaas een tijdje offline zijn. Dit gebeurt woensdag 5 augustus om 09.00 uur en zal ongeveer 2,5 uur duren. Onze verontschuldigingen voor het ongemak.

Teutonia LXV :Geschwindigkeit

6umBu45.jpg

(y)

FH163175 zei:
Waarom kijk je niet naar die C55 bij Grooten met 37.000km? Topadres.

Omdat die behoorlijk wat duurder is en ik de toegevoegde waarde niet zie van een dusdanig lage kilometerstand, zeker niet bij een auto van 13-14 jaar oud. En het zelf ophalen van een auto uit Duitsland heeft toch wat avontuurlijks.

Enzo Ferrari zei:
Ik denk dat ik vandaag een typische Porsche 911-rijder heb vast gelegd. Bruine moccasins of loafers, zo u wilt. Daarboven een rode broek, gecombineerd met een Gulf Porsche trui, en een petje van het event. En niet te vergeten een jonge blonde accessoire, voor in de passagiersstoel.

mPDVJ9X.jpg

Die foto heb ik trouwens gemaakt tijdens de Porsche Parade Europe. De Porsches kwamen echt vanuit alle windstreken. Fins, Zweeds, Duits, Engels, Oostenrijks, Slowaaks, noem maar op. Zie: https://www.carros.nl/nieuws/weekendtip-porsches-kijken-in-almere

BJQUrlQ.jpg

1hDxpsl.jpg

uDGFd1y.jpg

wRCa8IA.jpg

HsrmA03.jpg

HxqpGdc.jpg

oYNkZ2f.jpg

AD7VlII.jpg

9k7b6Wu.jpg

AlbertsH zei:
FH163175 zei:

Omdat die behoorlijk wat duurder is en ik de toegevoegde waarde niet zie van een dusdanig lage kilometerstand, zeker niet bij een auto van 13-14 jaar oud. En het zelf ophalen van een auto uit Duitsland heeft toch wat avontuurlijks.
Juist bij dit soort auto's zou dit voor mij van toegevoegde waarde zijn. Je geeft aan geen concessies ten aanzien van het interieur te willen doen maar op het gebied van onderhoud was je bijna bereid het kneusje van Vaartland aan te kopen. Ik snap je prioriteiten niet helemaal. Maar ja zoveel mensen, zoveel wensen.

Prachtige platen Enzo(y). Begin de 911 met de jaren steeds meer te waarderen. Waar ik vroeger als kind dolgraag een Ferrari zou willen bezitten zou ik momenteel eerder een Nieuwe Targa aanschaffen dan zo'n nieuwerwetse Ferrari. Die Targa is echt een tijdloze schoonheid. Kennis heeft zijn Ferrari recentelijk ingeruild voor een Lamborghini Huracan. De auto stond vaker bij de dealer dan dat hij reed. Het vertrouwen was volledig weg.

BENZine zei:
funf zei:
Heeft zo’n AMG de zwarte dakhemel niet standaard? Dat zou voor mij nou een echte afknapper zijn. Maar hopelijk slaag je volgende week. Succes!:LOL:

Volgens mij is een W203 nooit met zwarte dakhemel geleverd. BMW heeft die al sinds jaar en dag, maar volgens mij is Mercedes er pas mee begonnen bij de W211 Mopf en de W204.

Bij die oudere Benzen mis ik het niet, maar deze C55 AMG is toch al van een generatie waarin je zo’n zwarte dakhemel mag verwachten. Althans, dat vind ik. Maar goed, het zit er dus niet in.

michel1975 zei:
AlbertsH zei:
FH163175 zei:

Juist bij dit soort auto's zou dit voor mij van toegevoegde waarde zijn. Je geeft aan geen concessies ten aanzien van het interieur te willen doen maar op het gebied van onderhoud was je bijna bereid het kneusje van Vaartland aan te kopen. Ik snap je prioriteiten niet helemaal. Maar ja zoveel mensen, zoveel wensen.

Als die goed was, technisch en motorisch, dan was ik inderdaad bereid geweest de auto van Vaartland te kopen, dan was het namelijk ook geen "kneusje" geweest. Maar dat was niet het geval en dus heb ik hem ook niet gekocht en dus ben ik nu nog steeds op zoek naar een C55 AMG voor een, in mijn ogen, eerlijke prijs en die voldoet aan mijn eisen/wensen. En wanneer de duurste C55 AMG op mobile.de (op wat exoten na) die van Grooten is, dan vind ik dat gewoon teveel geld. :)

Laat je die auto in Berlijn dan ook nog ergens keuren voordat je hem koopt?

AlbertsH zei:
michel1975 zei:
AlbertsH zei:
FH163175 zei:

Als die goed was, technisch en motorisch, dan was ik inderdaad bereid geweest de auto van Vaartland te kopen, dan was het namelijk ook geen "kneusje" geweest. Maar dat was niet het geval en dus heb ik hem ook niet gekocht en dus ben ik nu nog steeds op zoek naar een C55 AMG voor een, in mijn ogen, eerlijke prijs en die voldoet aan mijn eisen/wensen. En wanneer de duurste C55 AMG op mobile.de (op wat exoten na) die van Grooten is, dan vind ik dat gewoon teveel geld. :)
Kloptik zei het niet goed. Wat ik meer bedoelde is dat je bereid was een exoot bijeen handelaar vandaan te halen die niet echt goed bekend staat. Vaartland zou voor mij voor zo’n auto een No Go zijn

michel1975 zei:
... Begin de 911 met de jaren steeds meer te waarderen. Waar ik vroeger als kind dolgraag een Ferrari zou willen bezitten zou ik momenteel eerder een Nieuwe Targa aanschaffen dan zo'n nieuwerwetse Ferrari. ...

Verstand komt met de jaren, over een tijdje vind je de x6 ook bijzonder geslaagd (y)

BENZine zei:
Laat je die auto in Berlijn dan ook nog ergens keuren voordat je hem koopt?

De (huidige) eigenaar heeft vorige week een TÜV GebrauchtwagenCheck laten uitvoeren. Is natuurlijk niet waterdicht, maar wanneer het niet goed aanvoelt, dan kan ik zelf altijd nog wat laten nakijken.

Deze toch: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=261559533 ?
Ziet er iig al beter uit dan die kebab auto van vaartland. Maar ook deze particuliere eigenaar zal een reden hebben om m ter verkopen, of hij heeft een nieuwe, of ...

Gullwing zei:
Deze toch: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=261559533 ?
Ziet er iig al beter uit dan die kebab auto van vaartland. Maar ook deze particuliere eigenaar zal een reden hebben om m ter verkopen, of hij heeft een nieuwe, of ...

Die is het inderdaad, goed speurwerk verricht. ;) Ik zal het hem eens vragen, maar ik wil ook niet meteen bij alles achterdochtig zijn. Zelf heb ik de Renault ook verkocht omdat ik gewoon wat anders wilde, met de staat van de auto was verder niets mis. :)

dat was ook niet zo moeilijk, in Berlijn staan er 5 te koop, en postcodes van Berlijn weet ik bijna uit mn hoofd, ik ben er zeker 1x per 2 maand.

Phaeton V8 zei:
De BMW M2 na een typische activiteit.

687474703a2f2f6d656469612e64756d706572742e6e6c2f666f746f2f32313464663163615f46756c6c53697a6552656e6465722e6a70672e6a7067

Auto van boven de 100.000 euro en niet eens een fatsoenlijke olie/water temp op dash. Blijf dat onvoorstelbaar vinden. Ook al is het een 'instapper' een (X)1/2 serie met zo'n karig instrumenten paneel.

KadettRT zei:
Auto van boven de 100.000 euro en niet eens een fatsoenlijke olie/water temp op dash. Blijf dat onvoorstelbaar vinden. Ook al is het een 'instapper' een (X)1/2 serie met zo'n karig instrumenten paneel.

De nieuwprijs van deze M2 was volgens de RDW 99.002 euro. En deze is van de eerste eigenaar :T

[size=x-large]Donut draaien bij politiebureau Apeldoorn - leuke stunt?[/size]

Met slippende banden rondjes draaien bij het hoofdbureau van de politie: carvlogger Amrit Hoeba presteerde het gisteren in Apeldoorn.

Hoeba maakt filmpjes voor YouTube en andere sociale media over snelle en bijzondere auto's. Zaterdag ging hij met een BMW M2 naar Apeldoorn, voor een dag van Stichting Hart voor een ander. ,,Daarin rijden we kinderen met een licht verstandelijke handicap rond in de regio Apeldoorn om een lach op hun gezicht te brengen'', vertelt de vlogger.

Na een lunch bij het politiebureau waagde de Carvlogger het er op: op een deel van het parkeerterrein draaide hij een aantal zogenoemde donuts. Daarbij laat je een auto zo ronddraaien dat het rubber van de banden sporen achterlaat op het asfalt. Hoeba plaatste een foto waarop het lijkt alsof hij aangehouden wordt. Die foto is in scène gezet, zo bevestigt hij tegenover deze krant.

Gullwing zei:
michel1975 zei:
... Begin de 911 met de jaren steeds meer te waarderen. Waar ik vroeger als kind dolgraag een Ferrari zou willen bezitten zou ik momenteel eerder een Nieuwe Targa aanschaffen dan zo'n nieuwerwetse Ferrari. ...

Verstand komt met de jaren, over een tijdje vind je de x6 ook bijzonder geslaagd (y)
Don't push it:)

BENZine zei:
Dat doen ze zeker goed, als ze het bij de 3, 5, 7 en X5 hadden gelaten dan was het merk nu niet meer zelfstandig geweest.

Al vind ik wel dat een merk als BMW zich iets meer mag profileren t.o.v. de standaard massa, vooral qua afwerking en materiaalgebruik. Ik heb sinds gisteren een 520i Touring mee om te proberen (die ik straks omruil voor een 540i), het rijdt perfect, maar bepaalde afwerkingsdetails kunnen mij niet bekoren. Vooral het goedkope glimmende plastic rond de ventilatieroosters en knoppenpaneel vind ik eigenlijk BMW onwaardig. En dan al die ledstrips in het interieur, echt hoogwaardig komt dat ook niet over. Maar blijkbaar vindt de BMW-rijder 2.0 het prima, want volgens mij gaan ze als warme broodjes.

Interessant.
Je had laatst ook in een w213 200 gereden toch? Kan je iets vertellen over het verschil tussen de W213 en de 520i?

michel1975 zei:
Gullwing zei:
michel1975 zei:

Don't push it:)

Ik merk dat het verstand nog iets moet groeien :T

Is altijd hetzelfde: autovlogger (?) draait donuts met M2. Tja, lekker makkelijk met andermans auto en dan de boel aftrappen. Deed die Sjoerd van Stokkum ook vaak. Disrespectvol naar degene die de auto ter beschikking stelt en ook naar de auto zelf. Inderdaad vaak onder het mom van maatschappelijk goed bezig zijn met kindjes of gehandicapten. Maar ondertussen hun eigen behoeften bevredigen. Vreselijke mensen.

Bentley Arnage zei:
Interessant.
Je had laatst ook in een w213 200 gereden toch? Kan je iets vertellen over het verschil tussen de W213 en de 520i?

De E200 wint het van de 520i qua rust en comfort. Een 520i rijdt al fantastisch, is stil en voldoende snel, de relatief kleine motor wordt heel goed geholpen door de 8-traps automaat waardoor je zelden power te kort komt en weinig van de motor hoort.

De Mercedes doet daar nog net een schepje bovenop, heeft zelfs een 9-traps automaat en is waarschijnlijk nog net iets beter geïsoleerd zodat je nog minder van de motor meekrijgt. Ook qua wegligging is de Benz net iets comfortabeler dan de BMW, zoals dat eigenlijk altijd al geweest is.
De afwerking van het interieur vind ik bij de E ook net iets beter dan bij de 5, net wat mooiere materialen en het dashboard is strakker vormgegeven. Geen lijnen teveel, waar het bij de BMW veel drukker oogt door met name het vrijstaande beeldscherm.

Gistermiddag heb ik de 520i ingeleverd en een 540i X-Drive Touring meegekregen, en dat is toch wel een auto van een ander kaliber. Heel soepel en snel, veel luxer uitgevoerd (prijskaartje van bijna 130k ...) en daardoor wel een heel andere beleving dan de 520i. Zondermeer een hele fijne auto, maar afgezien van heel veel gadgets waar ik niet op zit te wachten geloof ik dat ik hem de enorme meerprijs t.o.v. een 520 of 530 niet waard vind. En daarbij, het gemiddelde verbruik van deze auto stond tot nu toe op 18 liter/100km.

Duidelijk verhaal.(y)
Ben je ook al daadwerkelijk op zoek naar vervanging voor je F11 of gewoon aan het oriënteren voor de toekomst?

michel1975 zei:
AlbertsH zei:

Ik begrijp AlbertsH punt op zich wel. Hoe ik het begrijp is hij niet op zoek naar een concourstaat exemplaar om in de garage te zetten, te poetsen en af en toe eens mee te rijden maar wil hij gewoon een goed exemplaar om mooi wat km's mee te maken. Als je zo'n wagen in de wijk moet neerzetten en je doet hem over een jaar of wat weer van de hand, dan is een fabrieksnieuwe auto met zo min mogelijk kilometers ook niet echt per se nodig. Aan een goed onderhouden exemplaar met een tonnetje of meer erop beleef je dan waarschijnlijk evenveel plezier voor een stuk minder geld.

Ik ben ook geen Porsche man maar sinds de 991 wordt ik er wel warm van, lekker dik ding is het(y) Als hij ook nog deze ducktail heeft kun je me helemaal wegdragen.

Dat verschil is door alle decennia altijd geweest, tussen instap en topmodel van dezelfde bouwserie. Alleen de carrosserie lijkt op elkaar, Motor/bak zijn alles bepalend. Feitelijk zijn het totaal verschillende auto's. Punt tegenwoordig is dat de instappers al zo krachtig zijn en de opslag zo hoog is voor topmodel.

Een huidige P911 targa met de juiste specs is in mijn ogen op dit moment de ultieme auto. Daar kan geen Ferrari, Lambo, Bentley of wat ook tegenop.

Ik snap de basic-redenering wel van AlbertsH....als je gewoon gaat rijden met een laagkilometrage auto dan betaal je er dus teveel voor omdat ie straks toch z'n kilometers heeft. Maar in mijn ogen geldt dat slechts voor auto's waarbij je exceptioneel betaalt voor de lage kmstand. Als het om een paar duizend euro gaat (op stel 22k) dan zou ik denken lekker fris autootje voor mijzelf. Toch fijner dan een redelijk afgekloven ding met een ton meer op de teller.

Maar om je druk te maken over een goede van 27k of een brakke van 22k, tja...
Maar als je eind 20 bent, heb je dat wellicht niet altijd liggen.

Dat dacht ik inderdaad ook al. Het verschil tussen 22K en 27K is niet exceptioneel. Als het om een paar duizend euro gaat dan zou ik ook denken lekker fris autootje voor mijzelf.... Daarbij, Henk Grooten is een topadres.

FH163175 zei:
Dat verschil is door alle decennia altijd geweest, tussen instap en topmodel van dezelfde bouwserie. Alleen de carrosserie lijkt op elkaar, Motor/bak zijn alles bepalend. Feitelijk zijn het totaal verschillende auto's. Punt tegenwoordig is dat de instappers al zo krachtig zijn en de opslag zo hoog is voor topmodel.

En dat prijsverschil is echt enorm. Dankzij de overheid. Enerzijds begrijp ik het wel, anderzijds is het wel zonde dat zo’n 540i zo exceptioneel duur is geworden.

Phaeton V8 zei:
Dat dacht ik inderdaad ook al. Het verschil tussen 22K en 27K is niet exceptioneel. Als het om een paar duizend euro gaat dan zou ik ook denken lekker fris autootje voor mijzelf.... Daarbij, Henk Grooten is een topadres.

Verhoudingsgewijs scheelt het natuurlijk wel behoorlijk. En 5K blijft toch veel geld, daar kun je ook het nodige onderhoud voor laten doen. In dat opzicht snap ik Albertsh wel. Maar juist daarom is die van Marco zo goed. Betaalbaar, goed in de kilometers en in een goede staat. Dan zou ik het interieur voor lief nemen, al vind ik dat lichte interieur zelf juist veel mooier dan centenwegerszwart met grijze dakhemel.

Ben benieuwd of het met de Berliner Benz wat wordt.

BENZine zei:
Bentley Arnage zei:
Interessant.

De E200 wint het van de 520i qua rust en comfort. Een 520i rijdt al fantastisch, is stil en voldoende snel, de relatief kleine motor wordt heel goed geholpen door de 8-traps automaat waardoor je zelden power te kort komt en weinig van de motor hoort.

De Mercedes doet daar nog net een schepje bovenop, heeft zelfs een 9-traps automaat en is waarschijnlijk nog net iets beter geïsoleerd zodat je nog minder van de motor meekrijgt. Ook qua wegligging is de Benz net iets comfortabeler dan de BMW, zoals dat eigenlijk altijd al geweest is.
De afwerking van het interieur vind ik bij de E ook net iets beter dan bij de 5, net wat mooiere materialen en het dashboard is strakker vormgegeven. Geen lijnen teveel, waar het bij de BMW veel drukker oogt door met name het vrijstaande beeldscherm.

Gistermiddag heb ik de 520i ingeleverd en een 540i X-Drive Touring meegekregen, en dat is toch wel een auto van een ander kaliber. Heel soepel en snel, veel luxer uitgevoerd (prijskaartje van bijna 130k ...) en daardoor wel een heel andere beleving dan de 520i. Zondermeer een hele fijne auto, maar afgezien van heel veel gadgets waar ik niet op zit te wachten geloof ik dat ik hem de enorme meerprijs t.o.v. een 520 of 530 niet waard vind. En daarbij, het gemiddelde verbruik van deze auto stond tot nu toe op 18 liter/100km.

De E200 is dus een serieuze kanshebber als opvolger van je 528i? Prijstechnisch ook wel interessanter dan de 520i denk ik. Mercedes-Benz wil erg graag verkopen, merkte ik vorig jaar.

funf zei:
De E200 is dus een serieuze kanshebber als opvolger van je 528i?

Ja, ik zou niet weten waarom niet. Het is natuurlijk wel heel iets anders maar dat maakt het ook wel weer leuk, zou ik nu gaan voor een 520i of 530i dan blijft er toch wel veel bij het oude en moet ik maar afwachten of het dan een verbetering is of juist niet. Kies ik weer voor een BMW dan ga ik waarschijnlijk veel meer vergelijken tussen oud en nieuw.

Ik denk dat het comfort en de rust in de Mercedes het mindere motorvermogen van de E200 ruimschoots kunnen compenseren, zoals dat destijds bij de W124 ook al het geval was. En na 16 jaar BMW weer eens een Mercedes, dat idee spreekt mij eigenlijk ook wel aan.

Over een prachtige 911 gesproken: Een Turbo S Exclusive.

the-2019-porsche-911-turbo-s-exclusive-review-specs-and-release-date-1024x576.jpg

Wauw. gewoon wauw.

Sowieso kun je met het Exclusive programma een erg fraaie 911 neerzetten. Deze is bijvoorbeeld ook erg bijzonder. (y)

Ook wel weer fijn, een frisse, nieuwe auto. Al is het wel jammer van de F11. Blijft een prachtige auto en zeker zo met 6-cilinder.
Had je problemen met de auto dat je leenauto's mee had?

Nee hoor, na 7 jaar (heel lang voor mijn doen) gewoon wel eens tijd voor iets nieuws.

Groot gelijk. En met een E heb je ontegenzeggelijk een goede auto. Nu nog even nadenken over de juiste uitvoering...:)

Kan me de overweging zeer goed indenken. Een G30 is vanuit een F10/F11 eerder een evolutie dan een revolutie.
Succes met de overpeinzingen. Wat wordt het? Hyazinthrot icm Macchiatobeige interieur en dan 19'' 10-spaaks wielen ?

Oke, even niet goed gelezen. Uitgebreide proefritten dus(y) Blijf je bij de E-segment stations of ga je ook nog iets anders proberen? Sedan, SUV?

@ Dagdromer: Hyacinthrood is prachtig. Ik kijk echter wel naar voorraadauto’s (ivm WLTP), en is het dus de vraag welke kleuren beschikbaar zijn.

@ Ibud: Absoluut geen SUV (niet mijn ding), maar een sedan zou het best kunnen worden.

De kleurkeuze is redelijk, zie ik op de site van Mercedes-Benz. Er staan zelfs de nodige versie met een schuifdak. Standkachel en trekhaak achteraf monteren en klaar. Nu alleen nog eentje vinden met de ster op de kap in plaats van in de neus....

Lijkt me inderdaad lastig bij het uitzoeken van een Mercedes-Benz en BMW uit voorraad.
Er zijn af-fabriek zoveel mogelijkheden dat je er nooit eentje vindt die aan al je wensen voldoet.

Daarbij is het aantal Exclusive-versies dun gezaaid.
Al lijkt het me natuurlijk nog steeds leuk winkelen.

Er is ook weinig Exclusive aan. Alleen wat dingetjes in (afwijkende) kleur gespoten. Bij Exclusive kan er veel meer.

@BENZine:
Leuke zoektocht maar inderdaad door WLTP nog best lastig. Voel je daardoor druk om snel te moeten beslissen?

Overigens vind ik de donkergroene kleur op de nieuwe E ook prachtig.

Flieger zei:
@BENZine:
Leuke zoektocht maar inderdaad door WLTP nog best lastig. Voel je daardoor druk om snel te moeten beslissen?

Nee hoor, ik laat mij daar zeker niet door opjagen. Ik sluit alleen een deal als het in mijn ogen een goede deal is, en anders maar niet. Dan wacht ik wel tot de BPM gecorrigeerd is, dat schijnt begin volgend jaar te gebeuren.

En de MB-dealer wil je ook vast wel een beetje tegemoet komen als jij een fijn voorraadexemplaar afneemt. Rustig rondkijken en op het juiste moment toeslaan. Ik ben benieuwd!

Terug
Bovenaan