• We moeten de systeemsoftware onder het forum updaten. Daarvoor zal het forum helaas een tijdje offline zijn. Dit gebeurt woensdag 5 augustus om 09.00 uur en zal ongeveer 2,5 uur duren. Onze verontschuldigingen voor het ongemak.

Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Phaeton V8 zei:
Goedendag zei:
W212 zei:
Het aanschaffen van een (goedkope) exoot is geen sinecure.

Ben ik inmiddels ook wel achter gekomen met mijn goedkope Porsche :rolleyes:
En iedereen die roept dat de 944 geen echte porsche is, qua onderhoudskosten wel :T

Misschien heb ik iets gemist, maar vertel eens wat over je Porsche? Wanneer gekocht, waar gekocht, ervaringen met de dealer/bedrijf, waar loop je tegenaan?

Je hebt niets gemist, die heb ik afgelopen juli gekocht. En toen was ik niet actief hier op het forum (hele tijd inactief geweest)
Ik heb de Porsche afgelopen Juli particulier gekocht. Eigenlijk bedoeld als opvolger van mijn Volvo, aangezien ik geen dagelijkse auto meer nodig had. Het was de bedoeling om hem als hoofdauto in te zetten, maar dat is hem niet echt geworden :rolleyes:
Nu kun je een hoop verwachten als je een 35 jaar oude Porsche voor de helft van de waarde van een goede koopt, en die hele hoop krijg ik dan ook te verduren. Met name technische zaken die ergens in de afgelopen 20 jaar zijn verprutst.
zomaar twee dingen om op te noemen. Er zaten 2 verschillende injectoren in, en de temperatuursensor van het blok is omzeild door een schakelaar in het interieur. Ook ben ik er nog steeds niet achter waarom de accu niet goed bij laadt.

Maar goed, heel soms doet hij het wel goed :) binnenkort heb ik eindelijk weer tijd om er mee bezig te gaan, de auto heeft eigenlijk amper gereden in het nieuwe jaar. Het plan was om naar supercarsunday te gaan (ik had een uitnodiging). Maar de dag ervoor was ik ermee gestrand in Duitsland.

Lesje geleerd? Jazeker! alles waar naar zijn geld. Een paar duizend euro Porsche heeft gewoon serieus werk nodig.
Spijt van? Nee dat niet, al heb ik wel vaak zat ervan gebaald. Maar stiekem is hij het leukste als je er maar een heel enkele keer mee rijdt. Dat geluid, en het lekkere basic gevoel, ff doortrekken in de toeren, de blikken van de jonge jochies.

HEERLIJK :D

40907079165_3918646859_c.jpg

Ik blijf het een bijzonder en fraai model vinden, zowel de echte basis originele uitvoering, als deze wat latere aangeklede versie. Hopelijk ga je er toch nog veel mooie kilometers mee kunnen maken! Zoiets is toch ook wel erg fraai, zelfs na 30 jaar nog een erg mooie auto om te zien:
0343047345002.jpg

https://www.autoscout24.nl/aanbod/porsche-928-s4-benzine-blauw-695a6cb4-e9f5-4459-b0a6-42cbe7f3765c?cldtidx=6

Vind ik ook, ik ga het ontwerp ook steeds mooier vinden na mate ik hem langer heb.
Die ik heb is trouwens juist een van de meest basic eerdere uitvoeringen. Iemand heeft later eens een onderspoiler eronder gezet. Maar zoals die van mij af fabriek is, stond hij in 1982 in de foldertjes :) Dus met het 924 dashboard etc.
Het is dan ook een 1983er

Die blauwe is een 928 overigens. Ik heb destijds een 968 ClubSport gehad, een van de allerfijnste stuurmansauto's uberhaupt. Geweldig, kon toen geen 911 tegenop.

FH163175 zei:
Die blauwe is een 928 overigens. Ik heb destijds een 968 ClubSport gehad, een van de allerfijnste stuurmansauto's uberhaupt. Geweldig, kon toen geen 911 tegenop.

Ooow gelukkig, heeft Autoscout het toch goed, ik twijfelde al even. ;)

De 968 (CS) is ook een erg fraaie wagen, een erg ondergewaardeerde auto ook denk ik. Al lopen de prijzen voor een CS wel aardig op tegenwoordig. Een 968 CS met meer dan 416.000 kilometer op de teller, heerlijk toch!
0338401406006.jpg

https://www.autoscout24.nl/aanbod/porsche-968-3-0-coupe-cs-h6-clubsport-origineel-nl-benzine-blauw-48e31319-1c77-45c4-8b93-3f9d879e0460?cldtidx=13

Veel 968 ClubSport auto's zijn geen echte. Een echte CS heeft nooit een uitneembaar dak bijvoorbeeld.

AlbertsH zei:
funf zei:
FH163175 zei:
Kijk, de auto is ok ga ik van uit, carrosseriekleur is ok, tja....dan zal de binnenkant niet helemaal jouw keuze zijn. Het is geen levensbeslissing he, je rijdt er een paar jaar mee en dan weer exit. Staat van onderhoud, echtheid, leverende partij, dat zou ik allemaal veel belangrijker vinden.(...) En bij Hof staat ie gewoon.

Dat klinkt heel zakelijk en is ook mijn idee. Bovendien: van een auto van Marco kom je ook wel weer af voor een redelijke prijs.

Maar voor Albertsh is het kennelijk wel een levensbeslissing. Hij maakt er immers veel werk van en stopt er veel tijd, moeite en geld in om het voor hem perfecte exemplaar te vinden. Hij schuwt zelfs de bezichtiging van bedenkelijke exemplaren niet. Dat is een heel andere insteek.

Ik mag niet hopen dat het een levensbeslissing is, ik ben pas 30... ;) Als je het zakelijk bekijkt is het wellicht de juiste beslissing, maar dit soort auto´s koop je toch op emotie en wanneer ik steeds in een auto stap waarvan het interieur me niet bevalt, dan zou ik me daar toch niet lekker bij voelen. Dat is ook de reden dat ik nooit een Ford zou kopen, die interieurs zijn echt killing!

En verder denk ik dat er genoeg mensen zijn die zoveel auto´s bezichtigen als ik, auto's kun je pas echt over oordelen wanneer je ze in het echt hebt gezien en er mee hebt gereden. Wat dat betreft rijd een C55 AMG erg goed, voelt erg solide aan, mooi stuurgevoel, fijn onderstel en die V8 kun je altijd aanspreken! :T

Wellicht is de C55 AMG bij Henk Grooten een optie, al vind ik 28.000 euro wel erg veel geld voor een C-klasse. Daarnaast hoeft 37.000 kilometer op een auto van 13 jaar oud ook niet per sé een goed teken te zij. Dan staat er in Duitsland ook vast nog wel een vergelijkbaar, goedkoper, exemplaar met wellicht wat meer kilometers op de teller. Ik wacht eerst even een berichtje uit Duitsland af. ;)

Een E60 M5 is zeker een geweldige auto, met de geweldige V10, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar een AMG.

Ergens kan ik je manier van zoeken wel waarderen. Je moet ook een beetje groeien in het proces. Voor mij is een AMG van Marco de top. En als je 30 ben wil je misschien niet meteen het beste van het beste. Er blijft dan niets te wensen over. Moet je niet willen.

Ook door verschillene modellen te bekijken, krijg je een goed beeld van het model en waar je naar moet kijken. Zorg alleen wel dat je uiteindelijk een goede auto koopt.

Dat schreef ik vanaf het begin al...je moet ook beetje in het merk groeien. En dat kan je het beste doen door met een 'normalere' versie te beginnen. Maar iedereen moet doen wat ie zelf wil natuurlijk.

https://www.968clubsport.com/968CS_options.html
optie: M650 - Sunroof (removeable)

:)

Druist natuurlijk wel in tegen de CS gedachtengang, alles zo licht mogelijk, en dan een zwaar dak monteren. Maar goed, t kon dus blijkbaar wel.

Marcel Br zei:
FH163175 zei:
Veel 968 ClubSport auto's zijn geen echte. Een echte CS heeft nooit een uitneembaar dak bijvoorbeeld.

De RDW is er dan blijkbaar wel ingetrapt :rolleyes:

De RDW is zeker niet heilig als zij een auto opnemen. Vaak vragen zij aan mij: E500 of 500E? Of is het een E60? Het scheelt nogal.

Een CS had toch nooit een achterbank?
edit, zucht, in datzelfde lijstje met opties staat een achterbank : M685 - Divided rear seat (click here for a photograph) https://www.968clubsport.com/images/968ClubSport_23.jpg

Geen achtrbank. En kuipjes die alleen voor en achteruit kunnen. En magnesium cupvelgen in de carrosseriekleur.

Ik spreek over de Nederlandse situatie. Wellicht elders anders qua dak. Stoelen kon je zonder meerprijs inwisselen voor de standaard 968 stoelen, idd inclusief achterbank. Tja, 1993 he....voor mijn herinnering ook 25 jaar geleden. Er zal met die auto's ook vast wel flink 'gerommeld' zijn om het een CS te doen lijken. Die zijn aanmerkelijk meer waard en gezochter. En idd, bij RDW vinden ze dit soort minder voorkomende objecten ook soms lastig, onlangs nog meegemaakt met de import van een Ducati.

2018. Elektrificatie. Politieke correctheid. Wat doen wij hier nog? Dinosauriërs. Uit een verleden tijd.
En wat doet Zuffenhausen? Die racen gewoon met een atmosferische 6 cilinder boxer. Alsof de Moby Dick
nooit weggeweest is. Wat een geluid.
Word hier vrolijk van. In 2018.
En Moby Dick had overigens wel turbo’s...

Hoezo politieke correctheid? Ik vind het geluid van een v6,v8 of v12 ook mooi, maar de stilte van een elektro motor voor dagelijks gebruik misschien nog wel fijner. En een benzine hobby auto zal altijd wel mogelijk blijven, ok misschien met 10 euro per liter benzine en je mag geen stad meer in over 20 jaar, maar dat wil je toch niet.

Over hobby auto’s gesproken; de E30 moest voor onderhoud naar de fijne dealer in Zwolle. Na bijna 30 jaar nieuwe koppelingcilinders laten monteren, de oude hadden dus geen schuld.

5kf2i9.jpg

Kreeg een knappe demo mee in een kek kleurtje!

f521cl.jpg

14e99bc.jpg

2rm5fkj.jpg

Een X2 2 liter benzine.
Heeft wat moeite om de 200pk fatsoenlijk op de weg te houden. Deed me denken aan vroegere V70R en de Laguna GT. Teveel pk’s op alleen de voorwielen.

Voor de amper 70K die deze moest opbrengen zou ik persoonlijk wel iets anders uit het stalletje van BMW kopen (iets met achterwielaandrijving en minder ///M plakkertjes)
Maar heb wel gemerkt aan vele opgestoken duimen dat veel mensen deze X2 wel zien zitten. Veel complimenten dus voor vormgeving.
Misschien val ik buiten de doelgroep...;)

Ik val er ook buiten, veel te druk en 'luid'. Des te jammer dat 200 pk op de voorwielen blijkbaar al te veel is. Een aantal jaren geleden was dat zeker zo, ik zou alleen verwachten met de huidige vooruitgang en een merk als BMW 200pk wel had weten te beteugelen voor Fraude am Fahren.

Verder vast alles wat een mens kan wensen qua gadgets en comfort neem ik aan?

In het verleden had je BMW-rijders, liefhebbers met waardering voor het merk, de rijeigenschappen, de fijnste motoren en de mooie historie. Die liefhebbers zijn er gelukkig nog steeds, maar daarnaast heb je tegenwoordig de BMW-rijder 2.0. Mensen die altijd in auto’s als Scenic, Zafira of Focus hebben gereden, en nu ontdekken dat bepaalde modellen van BMW ook binnen hun leasebudget vallen, en het dan wel cool vinden om ook maar eens BMW te gaan rijden. Naar techniek of aandrijving kijken ze nauwelijks, vinden ze helemaal niet belangrijk.

Dan mag je een best (lease-)budget hebben als je een X2 kan/mag/wil rijden.
Je hebt overigens wel een punt, door toepassing van andere aandrijflijnen (FWD) en breder modellen aanbod wordt de doelgroep groter.

Hoer al vaker besproken en terugkerend thema, er zijn hele groepen mensen voor wie connectiviteit en formaat van schermen zwaarder weegt dan een gebalanceerd onderstel, en voor wie imago belangrijker is dan heritage.

Overigens de X2 een -in mijn ogen- geniale auto omdat het zo'n 'marmelade-auto' is. Je moet wel een keuze maken, je vindt het tof, of niet. En die quasi verplichte polarisatie maakt iets in mijn ogen vaak al goed. Overigens zou ik zelf er ook geen geld in steken.... Voor 70K heb je voldoende anders te kiezen. Maar goed, ik hoor ook niet direct tot de doelgroep die BMW voor ogen heeft volgens de persberichten.

Dan doen ze dat als bedrijf toch goed?

Als ik nog begin 20 zou zijn, of een vrouw, zou dit toch wel een kanshebber zijn

0344483379011.jpg

0344483379003.jpg

0344483379015.jpg

https://www.autoscout24.es/anuncios/bmw-x2-sdrive-20ia-gasolina-blanco-1bd818bf-a686-4739-8179-afb46ffc6f08?cldtidx=1

Vind alleen aan de voorzijde wat echt BMW's terug.... de rest had door de Japanners, Chinezen, Koreanen, Fransen etc getekend kunnen zijn. Jammer....

Dat doen ze zeker goed, als ze het bij de 3, 5, 7 en X5 hadden gelaten dan was het merk nu niet meer zelfstandig geweest.

Al vind ik wel dat een merk als BMW zich iets meer mag profileren t.o.v. de standaard massa, vooral qua afwerking en materiaalgebruik. Ik heb sinds gisteren een 520i Touring mee om te proberen (die ik straks omruil voor een 540i), het rijdt perfect, maar bepaalde afwerkingsdetails kunnen mij niet bekoren. Vooral het goedkope glimmende plastic rond de ventilatieroosters en knoppenpaneel vind ik eigenlijk BMW onwaardig. En dan al die ledstrips in het interieur, echt hoogwaardig komt dat ook niet over. Maar blijkbaar vindt de BMW-rijder 2.0 het prima, want volgens mij gaan ze als warme broodjes.

ENTE zei:
Over hobby auto’s gesproken; de E30 moest voor onderhoud naar de fijne dealer in Zwolle. Na bijna 30 jaar nieuwe koppelingcilinders laten monteren, de oude hadden dus geen schuld.

https://oi67.tinypic.com/5kf2i9.jpg

Kreeg een knappe demo mee in een kek kleurtje!

https://oi63.tinypic.com/f521cl.jpg

https://oi63.tinypic.com/14e99bc.jpg

https://oi63.tinypic.com/2rm5fkj.jpg
Een X2 2 liter benzine.
Heeft wat moeite om de 200pk fatsoenlijk op de weg te houden. Deed me denken aan vroegere V70R en de Laguna GT. Teveel pk’s op alleen de voorwielen.

Voor de amper 70K die deze moest opbrengen zou ik persoonlijk wel iets anders uit het stalletje van BMW kopen (iets met achterwielaandrijving en minder ///M plakkertjes)
Maar heb wel gemerkt aan vele opgestoken duimen dat veel mensen deze X2 wel zien zitten. Veel complimenten dus voor vormgeving.
Misschien val ik buiten de doelgroep...;)

Hey, daar ben ik gisteren nog langs gefietst. Als jongen van 15/16 jaar heb ik me daar nog verlekkerd aan de BMW Z4 die toen net uit was, wat een moderne auto was dat toen om te zien! Erg jammer dat Munsterhuis niet meer op dat bedrijventerrein zit, daar stonden toch wel nog de echte pareltjes, een Jaguar XJ220 om maar eens wat te noemen..!

Een week terug zag ik een BMW X2 in de goud-gele kleur staan, heel dik uitgevoerd. Echt een fraaie verschijning om te zien dan, al zou ik er nooit zoveel geld aan willen besteden.

BENZine zei:
Vooral het goedkope glimmende plastic rond de ventilatieroosters en knoppenpaneel vind ik eigenlijk BMW onwaardig. En dan al die ledstrips in het interieur, echt hoogwaardig komt dat ook niet over.

Probeer eens een paar weken een Skoda (of ander midden-segment merk) dan zie je het verschil tussen goedkoop glimmend plastic en duurzamer glimmend spul. Wordt er niet beter op idd, maar het lijkt wel het nieuwe soft-touch materiaal te zijn. Vrijwel elk model/merk gebruikt hoogglans zwart voor interieurdelen. Dat gezegd hebbende, bij merken die een redelijke keuze bieden qua interieur en sierlijsten kan je dat glimmende zwart nog een beetje intergreren. Of voor een godsvermogen een interieur op maat laten bekleden. Die Led strips is een optie, of je kan ze zelfs uitschakelen.

Ik ben vooral benieuwd hoe de proefritten bevallen.

Roy R zei:
Verder vast alles wat een mens kan wensen qua gadgets en comfort neem ik aan?

Zat netjes in de accessoires. Ik miste alleen een achteruitrijcamera, iets dat wel handig is als je veel katten en honden om het huis hebt lopen.

BENzine zei:
Mensen die altijd in auto’s als Scenic, Zafira of Focus hebben gereden, en nu ontdekken dat bepaalde modellen van BMW ook binnen hun leasebudget vallen, en het dan wel cool vinden om ook maar eens BMW te gaan rijden.

Een snelle Focus heeft een betere wegligging dan deze X2.
De X2 zit wel hoog in de boom, niet te vergelijken met de 1 of 2 serie qua budget. Dan moet je als stropdas wel erg snel promotie hebben gemaak:)

Gullwing zei:
Als ik nog begin 20 zou zijn, of een vrouw, zou dit toch wel een kanshebber zijn

Van mijn vrouw (begin 20;) ) mocht ie idd op het erf blijven staan!

BENzine zei:
Wel vind ik wel dat een merk als BMW zich iets meer mag profileren t.o.v. de standaard massa, vooral qua afwerking en materiaalgebruik.

Helemaal eens!
Qua afwerking kan ik inderdaad concluderen dat de huidige BMW’s zoals deze X2, niet in de schaduw kunnen staan van mijn oude E30. Daarvan heb ik het gevoel dat het voor de eeuwigheid is gemaakt.

Als fabrikant zou je nu ook wel gek zijn om iets voor de eeuwigheid te maken,

a te duur, de auto wordt te duur tov de concurentie.
b waarom? De nieuwkoper koopt over 3-4 jaar toch wel weer een nieuwe, en kan m dan nog prima inruilen, pas de 3de koper loopt tegen problemen aan.

Gullwing zei:
Als fabrikant zou je nu ook wel gek zijn om iets voor de eeuwigheid te maken,

a te duur, de auto wordt te duur tov de concurentie.
b waarom? De nieuwkoper koopt over 3-4 jaar toch wel weer een nieuwe, en kan m dan nog prima inruilen, pas de 3de koper loopt tegen problemen aan.

Het ging mij meer om de beleving. Onlangs stond er een Macan op ons erf, daar kreeg ik het gevoel wel bij.

Qua prijs ontlopen ze elkaar weinig, dus het kàn wel!

Leuke E30 Ente! Koesteren dat ding.
Ik zag laatst zo'n X2 rijden op de snelweg. Ik moest even nadenken om welk model het ging. Hij oogde voor mijn gevoel namelijk kleiner dan de X1. Toen ik dat logootje zag op de D-stijl wist ik het. Dat vind ik dan ook het enige geinige aan het ontwerp. 70k? Mijn hemel.

Overigens jammer dat AlbertsH en de C55 van Marco Hof geen match waren. Was een mooi en vreedzaam einde geweest van de zoektocht. :D Het lichte interieur zou voor mij juist een pre zijn bij een donkere carrosserie. Mijn ervaring is dat je uiteindelijk beter een concessie kunt doen aan een kleur of desnoods de kilometerstand dan aan de staat van onderhoud, zeker als je een specifiek eisenpakket hebt incl. niet de hoofdprijs willen betalen. Maar over smaak valt niet te twisten, dus blijf ik graag meegenieten van het vervolg.

Het begint in NL bij 45K voor een 1.8, waarschijnlijk met handbediende airco:D

@beros: Dankje. U is waarlijk een liefhebber. Ik koester ‘m, daar kan je van op aan.

Die X2 is een compleet over-gedesigned ding. Heeft feitelijk niks met een BMW te maken, maar een 32-jarig ICT-ertje met een stoppelbaard die een lease-auto van z'n baas mag uitzoeken vindt het al heel wat waarschijnlijk.

ENTE zei:
Het begint in NL bij 45K voor een 1.8, waarschijnlijk met handbediende airco:D.

Die heet 18i, maar je krijgt dan een 1,5 liter 3-cilinder. Best een leuk damesbakkie, maar zoals FH zegt mag dir eigenlijk geen BMW heten.

FH163175 zei:
Die X2 is een compleet over-gedesigned ding. Heeft feitelijk niks met een BMW te maken, maar een 32-jarig ICT-ertje met een stoppelbaard die een lease-auto van z'n baas mag uitzoeken vindt het al heel wat waarschijnlijk.

En dus zal het wel verkopen. 70 mille vind ik echt te gek voor zo’n ding. Dan weet ik wel leukere auto’s.

Beros zei:
Overigens jammer dat AlbertsH en de C55 van Marco Hof geen match waren. Was een mooi en vreedzaam einde geweest van de zoektocht. :D Het lichte interieur zou voor mij juist een pre zijn bij een donkere carrosserie. Mijn ervaring is dat je uiteindelijk beter een concessie kunt doen aan een kleur of desnoods de kilometerstand dan aan de staat van onderhoud, zeker als je een specifiek eisenpakket hebt incl. niet de hoofdprijs willen betalen. Maar over smaak valt niet te twisten, dus blijf ik graag meegenieten van het vervolg.

Voor het geld dat zo'n auto kost wil ik geen concessies hoeven doen, dan wacht ik liever nog iets langer. Zoals het er nu naar uitziet gaat onderstaande hem worden. Volgende week zaterdag bekijken en hopelijk meenemen. :LOL:
$_20.jpg

$_20.jpg

AlbertsH zei:
Beros zei:

Voor het geld dat zo'n auto kost wil ik geen concessies hoeven doen, dan wacht ik liever nog iets langer. Zoals het er nu naar uitziet gaat onderstaande hem worden. Volgende week zaterdag bekijken en hopelijk meenemen. :LOL:
$_20.jpg

$_20.jpg

Heeft zo’n AMG de zwarte dakhemel niet standaard? Dat zou voor mij nou een echte afknapper zijn. Maar hopelijk slaag je volgende week. Succes!:LOL:

funf zei:
AlbertsH zei:
Beros zei:

https://i.ebayimg.com/00/s/NTc2WDEwMjQ=/z/QdwAAOSwDZ1a64No/$_20.jpg

https://i.ebayimg.com/00/s/NTc2WDEwMjQ=/z/nk4AAOSwrBRa64Os/$_20.jpg

Heeft zo’n AMG de zwarte dakhemel niet standaard? Dat zou voor mij nou een echte afknapper zijn. Maar hopelijk slaag je volgende week. Succes!:LOL:

Ooow dat zou kunnen, dat is voor mij niet echt hetgeen waarop ik een auto zou laten staan. Wanneer je in de auto zit, dan valt dat ook niet zo op en vind ik de rest van het interieur belangrijker. ;)

funf zei:

Volgens mij is een W203 nooit met zwarte dakhemel geleverd. BMW heeft die al sinds jaar en dag, maar volgens mij is Mercedes er pas mee begonnen bij de W211 Mopf en de W204.

funf zei:
...

idd, sportieve auto's horen mi een zwarte hemel te hebben, dat maakt het interieur af. Maar blijkbaar is dit dus niet geleverd op de oude c

Ik denk dat ik vandaag een typische Porsche 911-rijder heb vast gelegd. Bruine moccasins of loafers, zo u wilt. Daarboven een rode broek, gecombineerd met een Gulf Porsche trui, en een petje van het event. En niet te vergeten een jonge blonde accessoire, voor in de passagiersstoel.

mPDVJ9X.jpg

Terug
Bovenaan