Voor de liefhebbers van de Volkswagen Passat b1 / Audi 80 b1

Vandaag had ik een afspraak bij de RDW. Omdat de auto brand had gehad had de politie het kenteken deel I ingevorderd en overhandigd aan de RDW. Ik dacht eigenlijk dat het een wassen neus zou worden maar de auto werd aan allerlei tests onderworpen die eigenlijk neer kwamen op een APK keuring. Maar goed, de keurmeester was tevreden dus mochten we na een half uurtje weer het pand verlaten met de wetenschap dat de nieuwe papieren zullen worden opgestuurd. Dan is het nog afmelden voor de APK en dan is ie officieel.
Misschien gaat dat deze week nog lukken, laten we het hopen.
Op de eerste foto staat mijn broer Theo die altijd graag met mij meegaat.

DSC00067_zps092543d4.jpg

DSC00070_zpsdbf318cc.jpg

Ik heb meteen maar even van de gelegenheid gebruik gemaakt om de onderkant te fotograferen want op mijn eigen pad krijg ik nooit zo'n mooi overzicht.

DSC00072_zpsfc394b90.jpg

DSC00080_zps39a05b5d.jpg

De trotse eigenaar voor het RDW pand en achter het stuur.

DSC000842_zps757cdaab.jpg

DSC00086_zps62d6bc4f.jpg

Je weet natuurlijk nooit of ze nog iets vinden bij de RDW, maar nu de keurmeeester tevreden is, is de auto echt klaar toch?

Nog even geduld tot de papieren binnen zijn en dan staat het licht op (adder-) groen om lekker te gaan toeren met de mooiste B1 Passat Variant van het westelijk halfrond :cool:

Man, man, man, wat is dat ding mooi!:eek::eek::eek: Gefeliciteerd met deze laatste (formele) stap!(y) Dus: afspraak zondag a.s.?

Heren, hartelijk dank voor de positieve reacties. De auto is nu helemaal klaar op het afmelden voor de APK na.

@PR74: Zondag is dus nog niet zeker.
@D. Elzinga: Mooie foto van de TS

Als alles goed gaat ben ik vanaf dinsdag Passat loos en is er eentje minder in Nederland. Ze vertrekt dan voor een enkele reis Belgie.
Heb er absoluut van genoten en sluit zeker niet uit dat er ooit weer eens eentje komt, maar dan toch wel een coupe in meest luxe uitvoering!

@GeertJK: Persoonlijk moet ik je natuurlijk feliciteren maar ik vind het erg jammer dat ie naar Belgie gaat. Heb je enig idee of het een liefhebber is?

Rush2112 zei:
@GeertJK: Persoonlijk moet ik je natuurlijk feliciteren maar ik vind het erg jammer dat ie naar Belgie gaat. Heb je enig idee of het een liefhebber is?
Volgens mij gaat ze helemaal opgeknapt worden Ruud. Vind het ook wel jammer dat ze niet in de buurt blijft, maar het is niet anders. Heb haar al een tijd te koop staan en ondanks de vele reacties geen serieuse kopers uit Nederland. Ben al een paar keer gezakt in prijs en had voor een echte liefhebber uit dit topic zelfs nog een stuk verder willen zakken, maar die hadden denk ik ook geen interesse.
Ik zal de nieuwe eigenaar iig vragen ons op de hoogte te houden!

@GeertJK: erg jammer dat jouw origineel Nederlandse Passat het land dreigt te verlaten, maar dan had er maar een Nederlander hem moeten kopen. Misschien kun je de nieuwe eigenaar vragen of hij interesse in onze meetings heeft en zo ja, zijn e-mailadres vragen. Dan blijft de auto in beeld. Bovendien is de B1-liefhebberij natuurlijk grenzenloos! Wil je zelf trouwens wel op de verzendlijst voor de meetings blijven staan?

Afgelopen zondag waren Rush en ik met twee van onze auto's op de Golf II-meeting in Eemnes. Marathonmetallic was er in stijl met zijn Golf II en verder waren er nog flink wat bekende forummers. De oudjes konden het meteen goed met elkaar vinden:
2d0npc3.jpg

2prfgol.jpg

s3lfuf.jpg

Omdat ik aan de vroege kant was gearriveerd en mijn nieuwe aanwinst de vorige dag heel uitgebreid had gepoetst, heb ik nog maar even een serie foto's gemaakt. Ik post ze hier en daarna zal ik er maar eens mee ophouden, want het moet natuurlijk geen overkill worden.
hsmirl.jpg

zy6c13.jpg

296dn3o.jpg

10dcu13.jpg

m81fz6.jpg

28urxg4.jpg

2ed14pd.jpg

21o5xft.jpg

Om nog twee vragen te beantwoorden:
@Ottoauto: de nieuwe koplamp is nog niet gemonteerd zoals je hebt gezien, maar daar heb ik ook geen haast mee. Het is geen afkeurpunt voor de APK en ik ga eerst eens kijken of ik de huidige koplamp nog wat mooier kan maken.
@Niels: ja, inderdaad gezwicht voor een post-faceliftexemplaar... Ik vind de eerste versie nog steeds mooier, maar deze kon ik gewoon niet laten staan.

Wat een prachtige wagen Nico!

Phoenixrood74 zei:
@GeertJK: erg jammer dat jouw origineel Nederlandse Passat het land dreigt te verlaten, maar dan had er maar een Nederlander hem moeten kopen. Misschien kun je de nieuwe eigenaar vragen of hij interesse in onze meetings heeft en zo ja, zijn e-mailadres vragen. Dan blijft de auto in beeld. Bovendien is de B1-liefhebberij natuurlijk grenzenloos! Wil je zelf trouwens wel op de verzendlijst voor de meetings blijven staan?

Als het allemaal door gaat zal ik de nieuwe eigenaar even wijzen op deze mooie liefhebbersgroep en vragen of ik zijn mail adres mag doorgeven. Lijkt me leuk om op de lijst te blijven staan. Vandaag alvast mijn nieuwe vervoer opgehaald en zo te zien doen jullie daar ook al meetings voor organiseren!
IMG_0900.JPG

@GeertJK: Mooie aanwinst zo'n Golf II. Daar scoor je ook punten mee(y)
@Professor74: Wat mij betreft kan je nooit genoeg foto's posten. Dat interieur:eek:

Nou, de verkoper is net afgehaakt. Het goede nieuws is dus dat ze niet naar België gaat. Nog steeds in de bingo dus.

Jammer dat het niet gelukt is, GeertJK. Kost hij je op dit moment geld of kun je hem gratis stallen/parkeren. Ik vind eigenlijk dat de vriendin van Barri hem gewoon moet kopen!;)

Phoenixrood74 zei:
Jammer dat het niet gelukt is, GeertJK. Kost hij je op dit moment geld of kun je hem gratis stallen/parkeren. Ik vind eigenlijk dat de vriendin van Barri hem gewoon moet kopen!;)
Ze kost me niet echt geld op dit moment. Verzekering is al betaald. Heb alleen geen plek in de garage want daar staat nog een halve Kever. Voor de deur kan ook niet want dan moet ik een tweede parkeer vergunning kopen a 450 euro. Dan wordt het dus een kilometer verderop op straat parkeren. Komende maanden moet ik dagelijks meer gaan rijden voor het werk, dus dat ga ik lekker met de Golf doen. De Passat zal dus veel stil staan. Dat vind ik zonde. Heb vanochtend de prijs maar weer eens aangepast, maar als er zich een echte liefhebber meld dan kan er nog wel wat aan gebeuren. Dan komt ze iig goed terecht!

Rush en ik organiseren binnenkort weer een meeting. Dat zal in september worden. Natuurlijk wordt dat hier nog uitgebreid aangekondigd en krijgen degenen die op de verzendlijst staan een persoonlijke uitnodiging per mail. Er zijn een paar nieuwe 'vaste klanten' hier van wie ik nog niet weet of ze interesse in onze meetings hebben en van wie ik ook geen e-mailadres heb, namelijk maartennl en Relaks. Als jullie op de lijst willen staan, geef dan s.v.p. via een pb je naam en e-mailadres aan me door?

Van G. Noot heb ik wel een e-mailadres, maar wil je even aan me laten weten of je ook een uitnodiging wilt krijgen?

@Rush: vraag jij bij Bas uit Noordwijk na of hij interesse heeft? Zo ja, dan graag even zijn gegevens aan me doorgeven, ook voor het Passat-register.

Overigens zijn Rush en ik ruim drie jaar geleden begonnen om via dit forum te proberen om liefhebbers bij elkaar te krijgen en gaan we nu al richting de VEERTIG personen!

@PR74, voeg mij maar toe aan de lijst, zie PB :)

Gisteren was de keurmeester mij ook gunstig gezind:

2013-07-22_11-52-17.png

Het APK klaar maken is iets anders gelopen dan gepland, oa het vervangen van de carb/inlaat:

2013-07-19%2016.03.37.jpg

Maar dan kan ik nu eindelijk beginnen aan het verzamelen van de versleten interieur delen.

Hoi Maarten, gefeliciteerd met de APK.
Staat er nog een foto in je bericht die ik niet kan zien?

Werkt deze wel: https://db.tt/ws3zKcoE (Ik zit @ work, kan de plaatjes zelf niet zien...)?

Weet iemand een compleet dashboard te liggen voor de verkoop?

Een goed dashboard vinden is als het zoeken naar een speld in een hooiberg. Je kunt ze repareren, zie pagina 13

Phoenixrood74 zei:
Rush en ik organiseren binnenkort weer een meeting. Dat zal in september worden. Natuurlijk wordt dat hier nog uitgebreid aangekondigd en krijgen degenen die op de verzendlijst staan een persoonlijke uitnodiging per mail. Er zijn een paar nieuwe 'vaste klanten' hier van wie ik nog niet weet of ze interesse in onze meetings hebben en van wie ik ook geen e-mailadres heb, namelijk maartennl en Relaks. Als jullie op de lijst willen staan, geef dan s.v.p. via een pb je naam en e-mailadres aan me door?

Van G. Noot heb ik wel een e-mailadres, maar wil je even aan me laten weten of je ook een uitnodiging wilt krijgen?

@Rush: vraag jij bij Bas uit Noordwijk na of hij interesse heeft? Zo ja, dan graag even zijn gegevens aan me doorgeven, ook voor het Passat-register.

Overigens zijn Rush en ik ruim drie jaar geleden begonnen om via dit forum te proberen om liefhebbers bij elkaar te krijgen en gaan we nu al richting de VEERTIG personen!

Graag zou ik ook een uitnodiging krijgen :p
Ligt er alleen aan wanneer in september. Ga namelijk nog op vakantie in september.

Rush2112 zei:
Een goed dashboard vinden is als het zoeken naar een speld in een hooiberg. Je kunt ze repareren, zie pagina 13

De huidige is door de vorige eigenaar overtrokken met skai en gelijmd met lijm die zacht word in de zon :(

Eindelijk is het officieel. De kentekenpapieren zijn binnen en de APK is geregeld:D

DSC00144_zps3d533073.jpg

Op deze zonnige dag nog een foto van het zonnige interieur.

DSC00141_zps936d3644.jpg

Na een heerlijke rit, wat rijdt zo'n automaat toch lekker, nog even bij een terrasje gezeten met uitzicht op de Passat.

DSC00149_zps9706ae86.jpg

Stond er net een half uurtje komt er een Kever Ultima Edicion aanrijden.

DSC00156_zpsab8fca33.jpg

Gefeliciteerd, en nu maar genieten!

Maartennl: ik heb volgens mij nog een kunststof kap liggen (zwart) die in Amerika wordt gemaakt, en die je over je lelijke dashboard heen lijmt. De structuur is perfect nagemaakt, als je 'm er strak op lijmt zie je er niks meer van. Ooit eens via ebay laten komen uit Amerika, maar toen vond ik hier de heilige graal (een perfect dashboard).

Klassiekerrijder zei:
Gefeliciteerd, en nu maar genieten!

Maartennl: ik heb volgens mij nog een kunststof kap liggen (zwart) die in Amerika wordt gemaakt, en die je over je lelijke dashboard heen lijmt. De structuur is perfect nagemaakt, als je 'm er strak op lijmt zie je er niks meer van. Ooit eens via ebay laten komen uit Amerika, maar toen vond ik hier de heilige graal (een perfect dashboard).

Dat is wellicht een optie, kan je er eens een foto van posten?

Bij mijn dash is het "hout" ook lelijk, ik ga t volgende week eens uitbouwen en dan kijken wat er nog van te redden valt. (of wellicht een complete herbekleding)

Sinds de crash van mijn laptop heb ik de originele foto niet meer, ik ga het ding opzoeken en proberen om er een goede foto van te maken. Het is een complete replica van de bovenkant van het dashboard tot de 'houtstrip', je plakt 'm er zo over en als je het netjes doet is het zo goed als niet te zien dat er overgangen zijn. Wordt ook nooit meer lelijk, want het is een ander materiaal wat niet splijt.

Hij heeft me alleen een klein fortuin gekost, dus ik weet niet of ik 'm nog wegdoe omdat ik die kosten nooit meer goed kan maken...

1971 Audi 100 Rood 37257 km & 1973 Audi 100 LS 4747!!!! :p

$T2eC16V,!)kE9s4Z+z48BR56pTYDfw~~60_12.JPG

$(KGrHqZ,!lIFHVYE8rb2BR56phTK-g~~60_12.JPG

$(KGrHqN,!rkFG9sdFYFPBR56ptSp5Q~~60_12.JPG

$T2eC16h,!zQE9s3suFrkBR56pw58fg~~60_12.JPG

$T2eC16R,!)kE9s4Z+leKBR56p-BU-Q~~60_12.JPG

$(KGrHqF,!qEFHgH5BFepBR56qZIU5w~~60_12.JPG

$(KGrHqN,!o0FHiwcFTZYBR56q,Pk(!~~60_12.JPG

$T2eC16J,!ygE9s7HHpMFBR56qfj4V!~~60_12.JPG

$(KGrHqZ,!qgFHJYIhmz!BR56qhZs9Q~~60_12.JPG

$(KGrHqR,!oQFHdhLeptzBR56qpN0Dg~~60_12.JPG

$T2eC16Z,!)!E9s2fDPrhBR56qpkNfg~~60_12.JPG

$(KGrHqR,!ngFHPFcBjU3BR56qtg2Dw~~60_12.JPG

1500 Euro is het start bod!! Is absoluut niet veel voor deze twee unieke autos. Vooral de tweedeurs 100LS is zeer uniek!!!
Helaas heb ik de ruimte er niet voor. Anders had ik geboden. Ze verdienen allebei wel aandacht. Volgens de advertentie zijn ze helemaal compleet.
Zo op het oog ziet de rode er nog redelijk uit. Ook het interieur van de blauwe is nog in zeer nette staat! Alleen dat interieur is het al dubbel en dwars waard.

Wie red deze twee unieke autos? Of misschien kunnen we ze samen redden?
Voor zondag loopt de veiling af. Hopelijk worden ze niet gestript!!

Was vandaag al bezig geweest met collega. Echter me collega op laatste moment afgehaakt.

Waar woon je ergens Maartennl?

Heb al contact gehad met de eigenaar van de twee Audis. Staan minstens al 10 jaar stil.

Mocht iemand interesse hebben in de 100's. Ze staan niet ver van ons, dus misschien is er wat te regelen met ophalen. Mijn vader heeft meerdere oprijauto's/aanhangers.

Audi80Coupé zei:
Mocht iemand interesse hebben in de 100's. Ze staan niet ver van ons, dus misschien is er wat te regelen met ophalen. Mijn vader heeft meerdere oprijauto's/aanhangers.

Bedankt voor het aanbod!! Woon er zelf ook niet ver vanaf. Uurtje rijden voor mij.
Heb al contact met de eigenaar of ik ze niet eerst kan bekijken voor ik koop. Denk dat hij daarmee niet akkoord gaat. Maarja niet gevraagd is altijd mis.
Het gaat mij alleen om stalling. Heb genoeg ruimte om de deur, maar wil ze niet buiten laten staan!!
En om er nou een garage voor te huren zie ik ook niet echt zitten.

Goedenavond! Ik ben weer terug van vakantie. Heb vanaf daar moeten zien dat de Passat van GJ nog steeds niet verkocht is :( Helaas staat er nu al wat veel voor de deur, op het laatst was het echt: die Passat of een 924. En jullie weten allemaal wat het geworden is. Ik zal 'm als troost meenemen naar de volgende meeting :)
Maarja, die Passat staat nu wel voor een spotprijs zeg. Zonde dat er blijkbaar echt geen markt voor is. Aan de advertentie ligt het in ieder geval niet.

@GJ: leuke Golf daar! Persoonlijk zou ik nog wel opzoek gaan naar de originele rood/wit/oranje achterlichten en originele (stalen) wielen.

@Ruud: fantastisch dat je de papieren hebt en dat de APK geregeld is. Gefeliciteerd!!!

G. Noot zei:
Was vandaag al bezig geweest met collega. Echter me collega op laatste moment afgehaakt.

Waar woon je ergens Maartennl?

Heb al contact gehad met de eigenaar van de twee Audis. Staan minstens al 10 jaar stil.

Ik woon in Tilburg maar een stukje rijden vind ik geen probleem.

Mits, de interieur delen (stoelen/dash) in mijn Passat Passen. En, word het en slachtfest of restauratie is de vraag?

De volgende B1-meeting zal plaatsvinden op zondag 1 september in Bakkum en grotendeels in het teken staan van de onthulling/presentatie van de addergroene Variant van Rush. Vandaag is de uitnodiging naar iedereen op de verzendlijst gestuurd. Mocht je geen mail hebben ontvangen maar wel graag aanwezig zijn, geef dan je naam en e-mailadres via een pb aan me door. Ik zet je dan op de lijst en je ontvangt dan net als de anderen binnenkort meer info over locatie, begintijdstip enzovoort.

Iedereen is welkom, met of zonder B1!

Vandaag weer lekker bezit geweest, puntjes ontsteking kan bij het oud ijzer en de luchtfilter gemonteerd:

2013-07-27%2016.27.43.jpg

https://youtu.be/1GFireVs-0E

Maartennl... Dat zal niet gaan passen.... Zul je de stoelsledes moeten aanpassen ben ik bang voor.

Ik laat ze voorbij gaan. De verkoper doet veel te moeilijk. Houd ik niet van. Wil geen meer foto's maken van de rode auto. Mag niet komen bekijken en wil er ook niks over vertellen.

Kous is voor mij af. Onderdelen zullen wel weer op ebay op duiken. Dus houd ebay maar in de gaten :p

G. Noot zei:
Ik laat ze voorbij gaan. De verkoper doet veel te moeilijk. Houd ik niet van. Wil geen meer foto's maken van de rode auto. Mag niet komen bekijken en wil er ook niks over vertellen.

Kous is voor mij af. Onderdelen zullen wel weer op ebay op duiken. Dus houd ebay maar in de gaten :p

Dat lijkt me inderdaad ook de beste keuze als de verkoper geen bezichtigingen wil, riekt naar rotzooi verkopen.

Als je ook kijkt bij de foto van de rode uit wat voor smerige schuur die getrokken wordt had ik er sowieso niet veel vertrouwen in. Het lijkt me daar veel te vochtig. Als ie daar 10 jaar in gestaan heeft zal ie wel behoorlijk rot zijn aan de onderkant.

Omdat ik de chromen ring en deksel van de gele afgehaald had om op de groene te zetten moest ik de velgen wel weer een beetje toonbaar maken.

DSC00180_zps14472297.jpg

DSC00181_zps75cbe6f6.jpg

Het jongste dochtertje Rush is gister met de Mondeo naar Praag en later Boedapest vertrokken. Totaal is ze 3 weken weg dus voor Mevr. Rush moet voor passend vervoer gezorgd worden. De gele ligt het meest voor de hand omdat ze met die het meest vertrouwd is. De groene is naar de stalling gegaan zodat de gele wel binnen kan slapen. Nu ik ze toch bij elkaar had meteen maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om deze 2½ maand schelende schoonheden vast te leggen.

DSC00195_zpsa10829d5.jpg

DSC00185_zpsdaec1802.jpg

DSC00187_zps520e3f06.jpg

DSC00192_zps316338fc.jpg

DSC00193_zps8d626f00.jpg

De Passat is ondertussen echt verkocht. Alsnog vertrokken naar Belgie. Ik heb de nieuwe eigenaar wel gewezen op dit topic en Ruud heeft zijn mailadres. Volgens mij gaat ze weer helemaal opgeknapt worden dus dat is wat mij betreft goed nieuws.

Barri zei:
@GJ: leuke Golf daar! Persoonlijk zou ik nog wel opzoek gaan naar de originele rood/wit/oranje achterlichten en originele (stalen) wielen.
Bedankt! De originele achterlichten zaten er gelukkig bij, dus gaan er zeker op, vind dit ook niks. Heb alleen nog geen tijd gehad. Die wielen gaan er ook zeker onder weg. Moet nog even kijken wat er voor terugkomt, maar iets met een wat klassieker uiterlijk!

Terug
Bovenaan