Voor de liefhebbers van de Volkswagen Passat b1 / Audi 80 b1

De gele variant zag er in elk geval toen een stuk beter uit.

DSCN3130_zps481faef7.jpg

DSCN3137_zps5bff0517.jpg

...niels... zei:
Rush2112 zei:
Dat lijkt me een goede beslissing want Niels is volgens mij zeer tevreden over de Weber. Kan daar trouwens weer het gewone luchtfilterhuis op gemonteerd worden?

Ik ben er zeker tevreden over, het originele luchtfilterhuis kan gewoon teruggeplaatst worden.
Het is echt een 1op1 ombouwset.

Hoi!

Nadat de nieuwe Weber gisteren was binnen gekomen heb ik hem direct geinstalleerd, ging niet helmaal soepel omdat een aantal zaken niet direct pasten maar het is gelukt. dacht ik. Helaas blijkt het luchtfilterhuis (MANN) niet te passen omdat de weber langer is aan de voorkant dan de solex, daar moet ik nog iets voor bedenken maar zorgwekkender, ik krijg de motor niet meer aan de praat. startmotor werkt, benzinetoevoer is goed maar hij wil niet overslaan :/ juist de reden waarom ik de carburateur vervangen heb.

Twee maanden geleden heb ik de kop laten reviseren, nieuwe pakkingen, waterpomp, distributieriem, v-snaar, contactpunten, verdelerkap, rotor, filters, bougies, etc. dus daar ligt het denk ik niet aan. En zo ver ik kan zien en herinneren heb ik niets van het onstekingscircuit losgemaakt.

Hopelijk kan ik hem voor 1 september aan de praat krijgen,

Flip

Bougies eruit halen, schoonmaken en voordat je ze erin draait tegen het motorblok houden en kijken of ze vonken. Ze zijn waarschijnlijk zijknat geworden door de kapotte sproeier.

Ga daar maar vanuit. Hoogstwaarschijnlijk natte bougies.

Of contactpunten helemaal op, maar dan had je dat al eerder moeten merken. Probleem heb ik namelijk gehad...

Heb ze er al uit gehaald en ze waren inderdaad vochtig maar na de benzine te laten verdampen weer geen resultaat, geen enkele verbranding. Zou het kunnen zijn dat de bobine het probleem is? Ik merkte (met de oude carburateur) dat hij regelmatig, ook op snelheid cilinders mist. File rijden was niet echt meer mogelijk. starten ook niet trouwens.

Zou het handig zijn om een ANWB mannetje langs te laten komen?

Bobines gaan bijna nooit stuk maar ik zou toch maar een andere proberen, je moet toch alles uitsluiten.
Als je lid bent is het altijd handig om de ANWB langs te laten komen. Succes!

contactpunten, bougies, rotor, verdelerkap zijn net vernieuwd dus ik denk niet dat daar het probleem zit. Kabels weet ik zo niet, dat zou ook nog kunnen.
een bobine kun je niet echt testen toch?

Ik had een keer net de bougies vervangen van mijn Sunbeam toen de auto niet wilde starten. Dus dacht ik die kunnen het niet zijn. Mooi wel dus! Omdat de spanningsregelaar van de dynamo stuk was gegaan hadden de bougies teveel stroom gekregen.
Kijk rotor en contactpuntjes dus toch maar even na.
Ik zou niet weten hoe je een bobine moet testen misschien iemand die mee leest.

Is bij de garage gebeurd tijdens de koprevisie dus ik neem aan van wel. Hij heeft nadat hij gereviseerd is 500 km goed gelopen en toen werd het steeds slechter en de afstelling van de kleppen is het niet. Meeste problemen had hij met optrekken en starten, stationair liep hij prima over het algemeen. Toen ik zag dat de acceleratiesproeier van mijn solex gescheurd was heb ik die vervangen door een weber, nog niets geholpen tot nu toe.

Morgen of vanmiddag maar even de anwb bellen voor een diagnose.

spannend of hij voor de meeting weer loopt : )

Flip

Goed nieuws! Het mannetje van de ANWB kreeg hem weer aan, de contactpunten bleken constant contact te maken. De afstand heeft hij toen grof ingesteld en ik ben naar de garage gereden. Daar is de ontstekingshoek goed ingesteld en het tijdstip en is de nieuwe carburateur afgesteld. Gaatje in de uitlaat gemaakt en morgen zetten ze er twee nieuwe wiellagers achter in. Hopelijk doet hij het dan weer goed!

Het vermogen is trouwens heel erg toegenomen door de nieuwe Weber, bleek zeker geen onnodige reparatie! Handchoke werkt erg plezierig :)

Dat is goed nieuws FlipKo!

Een collega heeft naast een Audi 50 ook nog een aantal blokken en bakken liggen. Als iemand nog opzoek is naar een 1.3/1.5L motor, bak of andere delen, ik ga in t komende weekend een inventarisatie maken wat hij heeft liggen.

FlipKo zei:
Goed nieuws! Het mannetje van de ANWB kreeg hem weer aan, de contactpunten bleken constant contact te maken. De afstand heeft hij toen grof ingesteld en ik ben naar de garage gereden. Daar is de ontstekingshoek goed ingesteld en het tijdstip en is de nieuwe carburateur afgesteld. Gaatje in de uitlaat gemaakt en morgen zetten ze er twee nieuwe wiellagers achter in. Hopelijk doet hij het dan weer goed!

Het vermogen is trouwens heel erg toegenomen door de nieuwe Weber, bleek zeker geen onnodige reparatie! Handchoke werkt erg plezierig :)

Mooi dat het gelukt is !!! Wat ik wel vreemd vind is dat het luchtfilter niet goed past. Bij mij paste het gewoon, wat voor motor zit er in de passat. Misschien dat daar verschil in zit?

Nou Super, da's dan ook weer opgelost. Lekker dat ie meer vermogen heeft met de weber(y)

Zojuist is de uitnodiging met de exacte locatie en het begintijdstip van onze meeting van 1 september a.s. naar alle deelnemers gestuurd. Mocht je die mail niet ontvangen hebben, maar toch willen komen, of lees je nu toevallig voor het eerst over deze meeting, dan kun je je via een pb aan mij of Rush alsnog aanmelden.

Tot zondag allemaal!

Afgelopen zondag samen met mijn nichtje wezen toeren met haar '74 kever. Zit maar 4 jaar tussen de auto's; wat een wereld van verschil.......

13632075.jpg

Tot zondag

Leuke kleurencombinatie en wat is die Passat van jou toch mooi!(y) Tot zondag!

Dat ziet er inderdaad erg mooi uit!

vanochtend de auto opgehaald bij de garage en hij loopt perfect, afgezien van het punt dat hij regelmatig op half gas blijft hangen. Komt omdat de gaskabel net iets te kort is voor de plaatsing van de nieuwe carburateur en ik noodgedwongen de oude kabelbeugel moest monteren. Nu is de hoek wat raar en loopt het net niet soepel. Dus mocht iemand nog een gaskabel (binnen en buitenkabel) hebben liggen? Anders probeer ik zelf wel wat : )

Er staat weer een Passat op marktplaats, beetje lastig om de staat van de auto in te schatten op deze foto`s maar lijkt niet duur, met nog een half jaar APK.
In ieder geval lang genoeg om zondag mee langs te komen :D
Jammer genoeg geen foto`s van de binnenkant van de auto....
Witte Passat LPG

...niels... zei:
Er staat weer een Passat op marktplaats, beetje lastig om de staat van de auto in te schatten op deze foto`s maar lijkt niet duur, met nog een half jaar APK.
In ieder geval lang genoeg om zondag mee langs te komen :D
Jammer genoeg geen foto`s van de binnenkant van de auto....
Witte Passat LPG

Dat is volgens mij die laatst in Oisterwijk te koop stond voor 950, beetje trashy interieur en een enorm gat in de rechter kokerbalk. Verder heb ik die toen niet bekeken en laten staan.

Als het nou een variant geweest was... : )

Het probleem met de gaskabel is verholpen, remkabel voor een racefiets aan het haakje gemaakt van de originele kabel en een onderdeel van de brommerzaak en het opgelost! sta nu niet meer met een brullende motor voor het zebrapad te wachten ; )

Zo, de vakantiespullen zijn weer uitgepakt. Nog even de auto in het sop zetten en dan ben ik klaar voor de reis naar Noord-Holland :cool:

DSC00919_zps52a5a5cf.jpg

Vandaag vond weer de zoveelste (ben de tel kwijt) Audi/Passat B1-meeting plaats. De opkomst was groot, mede door de aanwezigheid van mensen die geen B1 bezitten, maar het model wel een warm hart toedragen (y). Bijzonder was de aanwezigheid van twee LX'en en een gele Variant als nieuwkomer. De dag begon met een presentatie. Rush heeft in woord en beeld uitgelegd hoe hij zijn Viperngrüne Variant heeft gerestaureerd. Vanaf nu kunnen wij allemaal zelf een Passat restaureren ;). Daarna werd de auto officieel onthuld door het wegtrekken van een doek. In de loop van de middag had Rush nog bonusmateriaal in petto: een diaserie + ingesproken tekst uit ca. 1973, bestemd voor de toenmalige VW monteur. Hierbij werd deze geïnstrueerd hoe hij de Passat moest repareren en onderhouden. Revolutionair, want tot dan toe hadden bijna alle VW's een luchtgekoelde motor achterin! Vanaf nu weten wij dus hoe wij bijvoorbeeld de motor van onze Passat moeten uitbouwen ;). Ik denk dat ik namens iedereen spreek als ik de organisatoren Rush en Phoenixrood bedank voor deze geslaagde dag :D.

DSC00940_zps234486af.jpg

DSC00920_zpsf7e4d85c.jpg

DSC00921_zps15965752.jpg

DSC00924_zps7cdf4081.jpg

DSC00925_zps0f0ab0cf.jpg

DSC00926_zps04191e0d.jpg

DSC00928_zps8d65284c.jpg

DSC00931_zps804b219e.jpg

DSC00935_zps75c32648.jpg

DSC00937_zps40766124.jpg

DSC00938_zps1ad35131.jpg

DSC00939_zpsa779b55d.jpg

Was idd een leuke meeting. Fantastisch zeg, 4 variants in verschillende kleuren en uitvoeringen zo naast elkaar! Je zou ze maar allemaal bezitten zeg! (y) :D

Ooh, die is leuk zeg! Ik kan er niet veel zeggen zo op de plaatjes, maar voor wat ik zie lijkt ie me niet duur.

Dattoman zei:
Mooie plaatjes!

Is deze al bekend?

https://www.autotrader.nl/auto/5DNQD/detail/
Bedankt voor het posten; dit is een volledig onbekende Passat!:eek: Toevallig hadden we het er zondag op de meeting over dat er zo heel af en toe toch weer een onbekend exemplaar opduikt. Niet gedacht dat dat zo snel alweer zou gebeuren. Op het eerste gezicht ziet deze er, op enkele vreselijke detailaanpassingen na, nog heel goed uit. Eens kijken of ik ergens in de komende dagen even een kijkje kan nemen.

Ik had al een vermoeden dat dit een nog onbekend exemplaar zou kunnen zijn. In de hoop dat deze auto bij een liefhebber terecht komt hier gepost. De kleur is ook helemaal goed!

Phoenixrood74 zei:
Dattoman zei:
Mooie plaatjes!

Is deze al bekend?

https://www.autotrader.nl/auto/5DNQD/detail/
Bedankt voor het posten; dit is een volledig onbekende Passat!:eek: Toevallig hadden we het er zondag op de meeting over dat er zo heel af en toe toch weer een onbekend exemplaar opduikt. Niet gedacht dat dat zo snel alweer zou gebeuren. Op het eerste gezicht ziet deze er, op enkele vreselijke detailaanpassingen na, nog heel goed uit. Eens kijken of ik ergens in de komende dagen even een kijkje kan nemen.

Barri zei:
Laat je wel je bankpas thuis, Nico? ;)

Nee joh, bankpasje, credit card en voor de zekerheid genoeg contant geld meenemen ;) Ik rij wel mee om hem op te halen!

Ziet er op de foto wel mooi uit zeg! Mooi kenteken ook. Dat TS stuur + instrumenten hoort er standaard niet op de zitten, maar het zijn wel heerlijke accessoires. Dashboard lijkt er ook nog goed uit te zien o_O.

[sub]Als hij maar niet wordt geëxporteerd![/sub]

De kleur is idd helemaal goed. Ik weet alleen niet welke het is. Het lijkt een kleur die tussen Hellas en Olijfgroen in zit. Of is het toch Olijf maar komt het een beetje licht over op de foto? TS-stuur en toerenteller vindt ik prachtig maar wat die knipperlichten op het dashboard doen ontgaat me een beetje. Oorspronkelijk een S-versie maar het chroom rondom de grill en langs de flanken staan hem goed.
Geweldig dat er weer eentje opgedoken is:cool:

Ik hoop dat iedereen een beetje genoten heeft zondag. We hebben zo een prachtige club bij elkaar met allemaal trotse eigenaren van Audi's en Passat's .
Naar dit moment heb ik persoonlijk lang toegeleefd. In het begin kocht ik gewoon een paar Passat's maar gaandeweg begon er structuur te komen over hoe ik mijn verzameling wilde opbouwen. Een vroeg en laat exemplaar voor de facelift en dito na de facelift. Kleuren volgens opbouw van het lichtspectrum, de verschillende inhouden voor de benzine motoren en een zo breed mogelijke variatie aan extra's die te verkrijgen waren. Al heb ik niet alle opties die er waren.

DSC00382_zps8cf14f7d.jpg

Het zal jullie niet geheel ontgaan zijn dat ik een liefhebber ben van de Variant dus nog maar even een fotootje van de Variant van Flip. Heerlijke kleur en lekker basic.

DSC00408_zpse919a543.jpg

Maandag de auto's weer in de stalling gezet en meteen maar het spandoek aan de muur gehangen. De groene staat thuis in de garage maar binnenkort gaat ook die daar heen zodat de Sunbeam weer binnen kan staan.

DSC00415_zps24c86ba5.jpg

Fantastisch Ruud!
Aangezien je niet alle opties hebt: is er nog een configuratie die het geheel zou aanvullen? Zou er plek zijn voor een Variant nummer 5? :cool:

Dattoman zei:
Ik had al een vermoeden dat dit een nog onbekend exemplaar zou kunnen zijn. In de hoop dat deze auto bij een liefhebber terecht komt hier gepost. De kleur is ook helemaal goed!
Wordt zeer gewaardeerd!(y)

Hoi!

Graag wilde ik nog even zeggen dat ik het zondag leuk vond en dat iedereen zo geïnteresseerd is in elkaars auto : ) Wel kom je er dan achter dat er nog een heleboel werk (laswerk, roest behandeling, spuiten etc.) in de auto zit om hem helemaal in orde te krijgen, als je onder andere die van Ruud zo gezien hebt!

Die zag ik ook al ja, de advertentie is van 1 september dus ik dacht dat hij vastal voor bij gekomen was.
225 euro is natuurlijk nietveel, volgens mij is hij dat alleen al in onderdelen waard.

Dat is de Azorenblauwe opknapper die door Reinders in 2012 naar NL is gehaald. Het is een 85 pk GLS en naar ik heb begrepen zo krokant dat een zak chips er jaloers op is :D

FlipKo zei:
Mooie verzameling bij de bushalte!

@rush: helaas kan ik de sproeier niet uit de kop van de carburateur halen, stond achteraf ook in handleiding :/ maar het was het proberen waard : )

Dus gelijk m'n volgende vraag, heeft iemand alsnog een werkende solex 35 pdsit liggen of een ander model dat op mijn 1272 motortje past? Of misschien een sloopadres dat ik nog kan proberen?

Ik hoor het wel!

Flip

882kaart002.jpg

Flip

misschien kan ik je helpen hier alvast een scan van de technisch vraagbaak 1975 die ik allemaal nog in me bezit heb
vr--gr-- frits een ex passat rijder :)

jammer genoeg krijg ik de foto niet groter nog

Hoi frits,

bedankt voor de informatie over de oude carburateur maar ik heb inmiddels al een vervanger van Weber geïnstalleerd dus het probleem is opgelost : )

Flip

Ik ken hem niet denk ik. In ieder geval ziet ie er prima uit. Hebben jullie hem ooit geimporteerd?

Rush2112 zei:
Ik ken hem niet denk ik. In ieder geval ziet ie er prima uit. Hebben jullie hem ooit geimporteerd?

Rush,

Volgens mij is dit de Audi waarop je mij een keer geattandeerd hebt, alleen had hij toen een modern importnummer en nog geen kenteken met YB.

Hallo

ik zal me even voorstellen ben namelijk nieuw op dit forum.

ik ben jeffrey Altemuhl uit Enschede
Normaal ben in actief met volkswagens maar nu heb ik sinds 2 weken deze audi.

Ben een beetje aan het zoeken waar ik terecht kan voor onderdelen. Kunnen jullie mij dat toevallig vertellen.

128003.jpg

Nergens eigenlijk... slijtdelen en motorisch is er veel gedeeld met VW en vaak nog wel via de automaterialenhandel te krijgen, carrosserie en interieur zul je bij elkaar moeten sprokkelen via sloperijen, marktplaats en ebay.
Leuke auto trouwens, al vind ik persoonlijk die velgen een jaar of twintig te modern.

Terug
Bovenaan