Voor de liefhebbers van de Volkswagen Passat b1 / Audi 80 b1

Oke word lastig dus om aan onderdelen te komen.
Had ook al een beetje internet afgezocht maar staat wel weinig op voor een Audi 80ls.

Heb de auto zo gekocht heb er nog niks aangedaan.
Velgen zouden mijn eerste keus ook niet zijn maar ja...
Weet niet of jullie daarvan houden maar de auto wordt verlaagd en dan denk ik dat de wielen er wel mooi onder staan met een plattere band.

Mooie kleur die Audi(y)
Zo moeilijk is het nou ook weer niet om aan onderdelen te komen. Wat heb je nodig?

Zo moeilijk is het nou ook weer niet om aan onderdelen te komen. Wat heb je nodig?
Verlagen is naturlijk eeuwig zonde en geen gezicht maar smaken verschillen.
Zelf zou ik dan een Citroën kopen dan kan je de hoogte gewoon instellen.

Ik zoek nog een daschbord. Die wat erin zit is door de zon gaan krom trekken.
En een paar sier lijsten voor de bestuurders kant.

Kleur vind ik ook inderdaad mooi!!

Vw t2a Riva zei:
Ik zoek nog een daschbord. Die wat erin zit is door de zon gaan krom trekken.
En een paar sier lijsten voor de bestuurders kant.

Kleur vind ik ook inderdaad mooi!!

Sierlijsten is geen probleem.
Ik heb nog wel een dashboard liggen met kleine scheurtjes en een soort van brandplek net boven de aansteker.

DSCN3455_zps5c7a245e.jpg

DSCN3454_zps5c078986.jpg

DSCN3456_zps96af8d10.jpg

Vw t2a Riva zei:
Hallo

ik zal me even voorstellen ben namelijk nieuw op dit forum.

ik ben jeffrey Altemuhl uit Enschede
Normaal ben in actief met volkswagens maar nu heb ik sinds 2 weken deze audi.

Ben een beetje aan het zoeken waar ik terecht kan voor onderdelen. Kunnen jullie mij dat toevallig vertellen.

128003.jpg

Dag Jeffrey,welkom hier.

Mooie kleur op dit eerste type, dat zie je oa aan de gebogen knippers in de voorbumper.
Heb je je al een beetje verdiept in de wagen, de soorten types en geschiedenis?
Waar komt hij eigenlijk vandaan, want hier worden te koop aangeboden audi's snel gesprek van de dag.
Heb je nog meer foto's van bv voor of achterkant?
Verlagen is vet stoer en jong.
Als je iets ouder/verstandiger word dan weet je wel beter.
Heb zelf twee audi's gehad die verlaagd waren, dat stond super vet cool maar het rijdt voor geen meter, en daar zjn wagens niet voor bedoeld.
Op gebied van velgen kun je bv ook vw ronals proberen, staat leuk en ergens toch origineel.
Of de stalen wielen van bv een golf twee of drie, zilver spuiten plak lood d'r af en gaan, vind/vond ik altijd het meest geslaagd.
Succes, enne hou je ons een beetje op de hoogte

Vandaag is het alweer 3 weken geleden dat we de Passat/Audi meeting hebben gehouden.
Theo heeft die dag bewegende beelden gemaakt en één en ander gemonteerd. Het filmpje staat nu op Youtube.
https://youtu.be/UvuGjD9FEaY

Leuk filmpje, Theo, en goed gemonteerd met een vleugje humor (y). Geef je ff door Rush, of leest ie dit topic ook mee?

Erg leuk filmpje inderdaad! Je kunt wel zien dat het door een prof in elkaar is gezet. Het geeft een mooi compleet beeld van de dag en de begeleidende teksten zorgen voor wat extra relativering. Breng je de complimenten aan je broer over, Rush?

Nee, maar ik heb de Franse sites de laatste drie dagen dan ook niet in de gaten gehouden.;) Vrij forse prijs, ook al is het een TS met het juiste stuur. Eigenlijk hoop ik dat hij in Frankrijk blijft en niet in handen valt van een Nederlandse verlager.

Gave kar, die TS! Hij is stevig aan de prijs, dat wel. Van mij mag hij direct naar NL komen, hoor. En dan lekker een schroefsetje eronder, 19 inch velgen en matzwart rollen :T

Mooie TS, van mij mag ie naar Nederland komen. De auto is voor 98% gerestaureerd dus de prijs is in dat licht redelijk.

Ik zal de complimenten aan mijn broer doorgeven.

@Barri: Dus als ik chromen ringen en dekseltjes monteer vind je eigenlijk de kale velgen mooier maar ATS velgen staan best lekker. Hoe zal ik het zeggen? Smaken verschillen? :)

Haha, klopt helemaal Ruud! :D
Op de een of andere manier vind ik de chrome ringen er wat te modern uit zien voor een oude auto. Een beetje het idee van plastic wieldoppen op een oldtimer (overdreven voorbeeld natuurlijk).

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/klassiekers-en-oldtimers/vw-passat-station-1976-1300-cc-135426477.html

Niet ver van me vandaan.
Alleen jammer dat ie ze alle 3 in 1 koop wil verkopen en niet in onderdelen!!??

Goede avond,

Heb een gokje gewaagd op de Duitse Ebay: "Nieuw in doos :p"
Zowel voor als achter voor 70 euro bij elkaar, weet eigenlijk niet of dat een koopje is of niet....

Hallo,
angeboten wir hier eine neue unbenutze Stoßstange für Audi 80 B1.
Die Stoßstange stammt aus einer Lagerauflösung vom ehemaligen Vertragspartner, Autohaus Bauer in Oettingen.

Die Stoßstange ist noch originalverpackt, tlw. noch mit Teilenummern.

Unter Umständen könnten Lagerspuren an den Teilen vorhanden sein. => Wünscheswert wäre eine Abholung während der Veterama in Mannheim.
Unser Stand befindet sich in Freigelände 3Stand 510 (Eckstand auf der Lanzstraße, zum Reitstadion)

Während der Veterama gibt es weitere Audi/VW/NSU und Mercedes-Teile.
Auch weitere Stoßstangen vorne/hinten, Gummileisten f. Stoßstange, Grill.

Bumper2.JPG

Bumper+achter+1.JPG

Onderstaande ging er nog voor 175 euro uit1!!! (screenshot op tablet want veiling was alleen daar nog te zien stond nog open...

Screenshot_2013-10-06-22-48-28+%25281%2529.jpg

Ps. net contact gehad met de verkoper, hij heeft nog veel meer onderdelen liggen, dus als iemand nog onderdelen zoekt,
Ik kan altijd vragen of hij het heeft liggen.
ik ga toch naar Mannheim zaterdag om het een en ander op te halen :LOL: dus kan het gewoon meenemen.
Kunnen jullie het in Amstelveen ophalen, scheelt wat kilometers...

@Relaks: Mooie prijs voor de bumpers. Is je auto eigenlijk al gespoten?

Die bumper, heb ik nog voorbij zien komen op Ebay.

Voor 70 euro is dat zeer zeker een koopje... normaal gaan ze voor de Audi 100 C1 weg voor 700,-...

Rush2112 zei:
@Relaks: Mooie prijs voor de bumpers. Is je auto eigenlijk al gespoten?

Nee, nog niet gespoten.
Brug is bezet dus ligt even stil, eerst onderkant onderhanden nemen voordat er gespoten gaat worden.
Heb twee opties, 800 inclusief verf maar niet in professionele cabine. Dezelfde die hem in de grond heeft gezet, ziet er wel strak uit!
Of zwart voor 1000/1200 bij een spuiter.

Eerst ook nog even alle onderdelen onder de kap zwart moffelen via mijn werk.
En alle velgen onder handen nemen, dus werk zat!

G. Noot zei:

Voor 70 euro is dat zeer zeker een koopje... normaal gaan ze voor de Audi 100 C1 weg voor 700,-...

Hij heeft er nog meer:

Voorkant voor was 41 euro en de achterkant voor 30,50 :D
Hij heeft ook nog nieuwe rubbers liggen, nu alleen nog 2 knipperlichten, dus als iemand nog wat heeft....

Ben ook wel benieuwd naar Mannheim, is iemand daar al eens geweest?
Veterama

@Relaks: Ik vind het inderdaad een koopje, die bumpers. En het spuiten is ook niet duur volgens mij. Wel fijn dat je via je werk onderdelen kunt laten moffelen. Ben erg benieuwd naar het resultaat. Ben je er bij de volgende meeting bij? Overigens heb ik je nog een pb'tje gestuurd.

marathon... zei:
@Relaks: Ik vind het inderdaad een koopje, die bumpers. En het spuiten is ook niet duur volgens mij. Wel fijn dat je via je werk onderdelen kunt laten moffelen. Ben erg benieuwd naar het resultaat. Ben je er bij de volgende meeting bij? Overigens heb ik je nog een pb'tje gestuurd.

Wij laten zelf heel veel spullen RAL9005 coaten, Dus een doosje extra kost me bijna niks, gaat dan gewoon mee in de massa.
Wordt dan alleen wel de kleur en glansgraad die we op dat moment via de zaak besteld hebben.
Helaas kan ik dat niet voor iedereen regelen, want daar trapt hij helaas niet in, maar het scheelt me wel aardig wat.
Hetzelfde geldt voor velgen, Ik heb een prijs van 20 euro gekregen, omdat ik deze zomer een klus voor ze had binnen gehaald van 6K.
Dat was een goed moment om te onderhandelen ;-)

Relaks zei:
G. Noot zei:

Hij heeft er nog meer:

Voorkant voor was 41 euro en de achterkant voor 30,50 :D
Hij heeft ook nog nieuwe rubbers liggen, nu alleen nog 2 knipperlichten, dus als iemand nog wat heeft....

Ben ook wel benieuwd naar Mannheim, is iemand daar al eens geweest?
Veterama

De bumpers zijn inderdaad niet te duur, zeker als het originele zijn.
MAAR dit zijn wel de bumpers van de eerste serie b1's of (moeilijk te zien) van het tussenmodel en niet die met plastic eindkapjes die op jouw auto zitten.
Ik ben ooit een keer in Mannheim geweest. Dit is een grote beurs, te groot, en rommelig, alles staat door elkaar. Het parkeerterrein is op een behoorlijke afstand en als je grote zware dingen koopt sleep je je het apelazerus. Als je wat interessants ziet meteen meenemen want als je later wil terug komen kan je het niet meer vinden. Het meeste wat ik daar gekocht heb waren spullen voor m'n miniatuur spoorbaan.

@ Avant Turbo

Scherp opgemerkt!
Ik wist bij het bieden inderdaad dat het bumpers zijn van een eerder model waren, maar vind ze mooier!
Alleen wist ik niet of ze zouden passen op mijn Audi toen ik een bod uitbracht, (Weet ik nog steeds niet eigenlijk) dus vandaar ook dat ik zei dat ik een risico nam.
Maar wetende dat Giel bezig is om nog een vroeger model op de kop te tikken, waar deze ook op zitten, durfde ik het risico wel aan.
En de prijs was dusdanig laag, dat ik ze zo weer kwijt ben volgens mij, zonder erbij in te schieten.

Ik zet wel wat foto's online als ze uitgepakt zijn.

Just for interest:

Did anybody here buy this car with this very special interior?

D. Elzinga
Re: Voor de liefhebbers van de Volkswagen Passat b1 / Audi 80 b1
03-08-2013 20:49
Passat te koop in Belgie: [nl.kapaza.be]

Nikalla zei:
Just for interest:

Did anybody here buy this car with this very special interior?

D. Elzinga
Re: Voor de liefhebbers van de Volkswagen Passat b1 / Audi 80 b1
03-08-2013 20:49
Passat te koop in Belgie: [nl.kapaza.be]

I don't think so, no...

Onlangs heb ik de stofkappen van de voorschokbrekers van mijn Passat vervangen. Dit is wel even een klusje want beide veerpoten moeten er onderuit en uit elkaar. Ik heb tijdens de klus wat foto's gemaakt zodat jullie kunnen zien hoe dit werkt:

Dit is de oude situatie. Je zie dat de stofkap en het stootrubber gescheurd zijn.
DSC00977_zps89ed6b70.jpg

Om de veerpoot te demonteren moet je het volgende loshalen:

De bout van de aandrijfas. Deze zit behoorlijk vast en is het beste los te draaien als de auto nog op de grond en op de handrem staat.
DSC00950_zps79d99533.jpg

De auto opkrikken en het wiel demonteren. Dan de stuurkogel losmaken. Hiervoor heb je een stuurkogeltrekker nodig.
DSC00978_zps89b4be3a.jpg

Doordat de stuurkogel nu los is kun je de veerpoot makkelijk draaien en kun je makkelijk bij de bouten aan de achterkant van de remklauw, want die moet ook los.
DSC00953_zpscbe1cf99.jpg

De fuseekogel. Deze zit vast met een bout.
DSC00951_zpsa3812e5b.jpg

En tot slot de twee boutjes in de motorruimte.
DSC00952_zps1e498403.jpg

Nu moet je de onderste draagarm naar beneden wrikken en dan kan de hele veerpoot er onderuit. Om de draagarm wat makkelijker naar beneden te kunnen duwen heb ik de twee beugels van de stabilisatorstang losgemaakt.
Het geheel moet nu uit elkaar. Daarvoor moet je de schroefveer eerst in elkaar drukken met twee veerspanners. Doe je dat niet dan springt de boel uit elkaar en als je zo'n veer tegen je knar krijgt dan kun je het niet meer navertellen! Je ziet op de foto dat de bovenste veerschotel behoorlijk geroest is. Daar gaan we wat aan doen!
DSC00954_zps3d139351.jpg

Hier de losse onderdelen die vervangen worden.
DSC00979_zpsf3512b85.jpg

Ik heb de veerschotels is een badje gelegd met roestoplosser, dit werkt perfect! Na een dag of anderhalf te hebben gebadderd kwamen ze er zo uit, lekker blank metaal en geen spoortje roest meer! De veerschotels heb ik daarna in de zwarte roestwerende verf gezet.
DSC00974_zps9c34f57c.jpg

De vering van de Passat is bij de eerste windingen aan de boven- en onderkant voorzien van een kunststof omhulsel. Ik denk dat de fabrikant dit heeft gedaan om kraken van de vering te voorkomen. Dit omhulsel was bij de rechter veer niet meer aanwezig. Ik heb een stuk transparante slang met een binnendiameter van 12 mm gekocht en dit heb ik aan de boven- en onderkant over de veer geschoven.
DSC00980_zps8d079f0d.jpg

Tot slot alles weer in elkaar gezet 'in omgekeerde volgorde van demontage' zoals dat zo mooi in de boekjes staat. Het is in deze fase handig om ook de schokbrekers te vervangen als dat nodig is. In mij geval functioneren nog goed dus die heb ik ze laten zitten.
6bfe2830-006d-4ed7-b6ab-fa88e5563b79_zpse393f45a.jpg

En weer een klusje geklaard :cool:

Mooi werk Hans, goeie tip om ook nog de stabilisatorstang los te maken. Heb ik tot nog toe niet gedaan. (y)

Hallo allemaal,

Ik had gehoopt op advies / tips voor het volgende:

Na terugkomst van de meeting vorige maand merkte ik dat mijn passat wat koelvloeistof had verloren (niet warmgelopen). Ik kon het eerst niet vinden; maar ben er van het weekend achtergekomen dat er een haarscheur in 1 van de aansluitpunten van de kachelkraan zit.

Op de kraan staan 2 onderdeelnummers vermeld:

171.819.809A

321.819.809

Als ik het eerst nummer op google zoek; dan vind ik foto's vam de bewuste kraan echter zonder het extra pijpje dat uitendelijk naar de carburateur gaat (bij mijn auto in ieder geval). Het tweede nummer lijkt de goede kraan op te leveren; echter krijg ik de indruk dat deze een stuk moeilijker te vinden is. Het eerste nummer heeft ook in de golf 1/scirocco gezeten; het tweede type niet ?

Heeft 1 van jullie evt een suggestie waar ik er 1 op de kop kan tikken ? (liefst nieuw). Proberen dicht te smelten is miscchien nog een optie; maar of het daar beter van wordt...... ?

Grtn,

Jeroen

Terug
Bovenaan