Voor de liefhebbers van de Volkswagen Passat b1 / Audi 80 b1

Ziet er weer super uit! Komt er nog een laag blanke lak overheen? Dan blijft het zilver langer strak en is het makkelijker schoon te houden. Ik gebruik meestal zijdemat.

Dat blijft wel goed! (y)
Maakt altijd veel verschil, als de velgen er netjes bij staan ziet een auto er ineens een stuk beter uit en omgekeerd, een strakke auto wordt flink omlaag gehaald door roestige of beschadigde velgen. Goede actie!

En er duikt er weer een op: https://www.marktplaats.nl/a/auto-o...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

$_84.JPG

Twee kneusjes.

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/klassiekers-en-oldtimers/page/2/audi-80-l-1975-appeltjesgroen-136577610.html

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/klassiekers-en-oldtimers/page/3/volkswagen-passat-1-3-l-136576264.html

En die groene, stond die niet eerst in Aalsmeer? 400 euro, en slechte foto's. Vond ik toen wel interessant!

Zondag heb ik de Audi opgehaald nadat hij technisch en optisch door dr. Rush onder handen was genomen.(y) De auto is er nog beter en mooier door geworden en is klaar voor de oldtimerbeurs in Eelde, waar hij op de stand van Elk Merk Waardig zal schitteren.

fmm4bk.jpg

6jgdxl.jpg

Ik weet niet of er mensen zijn die versleten motorkaprubbers hebben maar ze zijn weer te krijgen. Het zijn de rubbers die gebruikt zijn voor de facelift.
Het artikelnummer is 803 823 499. Te bestellen bij Classic Parts.

DSC00721_zpsf7490b2a.jpg

Ik las net op een facebook pagina dat de groene Passat B1 diesel gekocht is en "gered"is zoals degene het noemt :)
Ik lees veel mee maar heb verder weinig in te brengen maar ik dacht maar ff delen :)

Lekker doorgaan allemaal !!! :)

Willem

Phoenixrood74 zei:
Zondag heb ik de Audi opgehaald nadat hij technisch en optisch door dr. Rush onder handen was genomen.(y) De auto is er nog beter en mooier door geworden en is klaar voor de oldtimerbeurs in Eelde, waar hij op de stand van Elk Merk Waardig zal schitteren.
6jgdxl.jpg

Mooi hoor. (y) Zijn daar nog foto's van? Kon er helaas niet naar toe. :confused:

GeertJK zei:
De Passat is ondertussen echt verkocht. Alsnog vertrokken naar Belgie. Ik heb de nieuwe eigenaar wel gewezen op dit topic en Ruud heeft zijn mailadres. Volgens mij gaat ze weer helemaal opgeknapt worden dus dat is wat mij betreft goed nieuws.

Barri zei:
@GJ: leuke Golf daar! Persoonlijk zou ik nog wel opzoek gaan naar de originele rood/wit/oranje achterlichten en originele (stalen) wielen.
Bedankt! De originele achterlichten zaten er gelukkig bij, dus gaan er zeker op, vind dit ook niks. Heb alleen nog geen tijd gehad. Die wielen gaan er ook zeker onder weg. Moet nog even kijken wat er voor terugkomt, maar iets met een wat klassieker uiterlijk!

De Passat van deze advertentie lijikt wel GeertJK's oude Passat. Nu te koop in Luik....

https://www.2dehands.be/autos/autos/volkswagen/passat-b1-1300cc-1976-oldtimer-172874628.html?qq=passat+1976

Hoi allemaal,

Mijn variant is vanochtend naar de keuring geweest en het blijkt dat de veren achter zijn afgezaagd en dat deze los komen als de wielen los halen, ook zijn de remslangen aan de voorkant afgekeurd.

Nu zijn de veren nog wel te krijgen maar nogal aan de prijs: 92 euro per stuk. Dussss.... Heeft iemand nog een goed stel achterveren voor een variant liggen?

Ik hoor het wel!

Flip

(Je Audi zie er weer mooi uit PhoenixRood74!)

@Flip,
ik heb ze helaas niet liggen. Ik heb ze wel voor een coach maar die zijn 2 mm dunner. Je zou ze dan alle 4 moeten doen. De auto rijdt er dan comfortabeler door. Ik heb ze ook onder de groene zitten.

@Otto,
dat is die van Geert. Pittige vraagprijs lijkt me, de bekleding en de woelranden zijn wel erg slecht.

Ik heb op de Motorshow in Essen bij een modelautostand nog foto's genomen van het nieuwe 1:18 schaalmodel van de Passat. Als ik het geld had... ding is echt perfect.

Grotefoto-NNWJSCAZ.jpg

Grotefoto-4BDNQZTK.jpg

Die van Geert proberen ze aardige winst op te maken, en dat met een summiere omschrijving en slechte foto's :(

Zo langzamerhand wordt het weer eens tijd voor actie. De afgelopen maanden waren bezet met het opknappen van huize Rush.
Er moest geschilderd worden, behangen en moedertje Rush wilde ook nog een nieuwe keuken.
De oude keuken heb ik zelf gesloopt en ik kwam op het idee om daar een werkbank van te maken in mijn stalling/werkplaats.
Vandaag heb ik de restanten van de oude keuken samengevoegd en dit is het resultaat.

DSC00774_zps2b73e89a.jpg

DSC00775_zps73ba1216.jpg

DSC00779_zpsc3f73716.jpg

Op deze manier wil ik onder steeds betere omstandigheden gaan restaureren want dat gepruts buiten op het pad heb ik wel gehad.
Als het goed is ga ik komend weekend een Variant uit '79 ophalen waarschijnlijk om te strippen want hij is wel erg slecht.
Daarna ga ik beginnen met de Passat van één van onze mede forummers.

Een mooie garage met professioneel uitziende keuken met een uhh klapstoeltje uit het jaar stillekes. Toch nog iets te wensen :)

Maar een prachtige sleutelruimte zo op de foto's te zien.

Groetjes,
Jan

Persoonlijk had ik de bovenkastjes iets lager gehangen zodat je er ook zonder ladder bij kan.
En ik mis de koelkast zodat je je ander favoriete merk koel kunt zetten, zo kan je toch niet werken.
I.p.v. het klapstoeltje kan je er beter een bankstel neer zetten, dan kan je ook nog op een andere manier van je wagenpark genieten.
:D

Sorry, but another try:

Several weeks ago this car was announced at kapaza.be.

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/996781_10200277097449811_1919630344_n.jpg

I am missing my print-out, so my question at you: Did anybody get in contact to the seller an still has got the contact-dates? If so I would be glad if you could send them to me via pm.

Thanks for your help.

Vanmorgen verder bezig geweest met het installeren van de werkplaats. Niet geheel onbelangrijk is de koffie voorziening.
Uiteraard ging ik het koffiezetapparaat meteen uitproberen en daarvan heb ik een zellufie gemaakt ( wordt ik nou zo dik of lijkt dat maar zo :confused: )

DSC00782_zps575c94d0.jpg

Zondag ga ik de slooppassat ophalen en dan ga ik gebruik maken van de poetsbrug. De eigenaar moest hem anders uit mijn stalling halen en ik mag hem gewoon eens uitproberen. Kijken hoe dat werkt.

DSC00783_zps6272b860.jpg

Oplettende lezers zien meteen dat er nu een professionele draaistoel staat :)

Goedenavond Heren,

Tijdje terug vroegen er al iemand of de Audi al gespoten was, gisteren was het zover, hierbij de eerste foto's.

IMG-20131218-WA0006.jpg

IMG-20131219-WA0002.jpg

IMG-20131219-WA0003.jpg

Gelukkig niet zo'n opvallende kleur :p

Ik heb de foto's net van Giel gehad, heb het zelf nog niet eens gezien... o_O

@Ruud: dat wordt een hele chique werkplaats zo! Beter dan mijn 3x6m garagebox :(

@Lex: wauw, wát een kleur! Geweldig!

Barri zei:
@Lex: wauw, wát een kleur! Geweldig!

Rush2112 zei:
@Relaks: Heftuuuuuuuuuuuuuuuuuggggggggggg

LOL op de foto's is het inderdaad wel erg fel, ik ga van het weekend even kijken hoe het in het echt er uit ziet.
Hij heeft gespoten met een verharder erin, en niet op waterbasis, schijnt er keihard te worden.
Nu nog laklaag en dan weer langzaam opbouwen.

PS. Heeft iemand nog een donor auto, waarvan hij de vloerbedekking niet nodig heeft? Zou mooi zijn als we dat niet zelf hoeven te snijden!

Vandaag heb ik een Passat Variant opgehaald om te slopen. Hij stond al een paar keer te koop maar toen was de vraagprijs voor mij iets te hoog.
Een week geleden konden we het eindelijk eens worden dus op naar Raalte.

DSC00790_zps71699683.jpg

De man was al vol goede moed begonnen met demonteren maar zag ook wel in dat deze niet meer te redden viel.

DSC00793_zps5aecde6c.jpg

DSC00795_zps3762daf1.jpg

De bumpers zijn nog goed en er zat zelfs een trekhaak op.

DSC00796_zpsd4dd19b8.jpg

In de motorruimte veel toegevoegde elektronica, maar eens uitzoeken wat het allemaal is.
Als iemand denk iets te kunnen gebruiken dan roept ie maar.

DSC00800_zps003d4d71.jpg

Ruud, is dat die Azorenblauwe die ooit door Reinders is opgehaald? Dit is toch een 85 pk GLS als ik mij niet vergis?

Ja Hans, deze had ik ook al eens bij Reinders bekeken. Ik weet nog niet of deze een 2-traps carburateur heeft.
Ik beb nu ook wel benieuwd dus ik ga morgen kijken.

Zo te zien op de foto, is Rush goed en veilig thuis aangekomen met de Passat....

Van buiten lijkt ie wel op Heliosblauw. Maar is de binnenkant nu een andere kleur?

Hoeveel B1 variants zijn er eigenlijk in NL?

Rush2112 zei:
Ja Hans, deze had ik ook al eens bij Reinders bekeken. Ik weet nog niet of deze een 2-traps carburateur heeft.
Ik beb nu ook wel benieuwd dus ik ga morgen kijken.

Deze Passat heeft een toerenteller die standaard was bij de 2-traps carbuarateurs met 85PK. De enkele carburateurs hadden 75PK en geen toerenteller. Als extra kon er wel een toerenteller besteld worden op de 75PK versie.

Wat is er nu zo slecht aan deze Passat? Ik zie wat roest bij de tunnelbak, maar voor de ervaren lasser is dat een koud kunstje om die in zijn geheel te vervangen.

Hier is Chris Rea weer (of nog steeds) onderweg naar huis voor kerstmis. Op 1:50 haalt hij een manillagroene Passat in met aanhanger. Als ik naar het landschap kijk rijdt hij volgens mij op de A28 tussen Nunspeet en Zwolle.

https://www.youtube.com/watch?v=gKwP_13qo-I

Allereerst iedereen die de Passat/Audi 80 B1 een warm hart toedraagt een vrolijk kerstfeest en een gelukkig nieuwjaar.
Ik hoop dat we weer veel mogen beleven met onze prachtige hobby.

@ Barri: De auto is een keer gerestaureerd. Hij is van 19-12-79 met chass.nr. 33A0055445.
De oorspronkelijke kleur is iets van floridablau en is overgespoten in iets van Heliosblau.
Er zijn, zo te zien op professionele wijze, wat aanpassingen aan gedaan.
Een Schub-Abschaltung om brandstof te besparen, electronische ontsteking en een standkachel.

DSC00812_zpseac5b596.jpg

DSC00808_zps1f4916d0.jpg

@ Otto: De auto is langs de kokerbalken op een paar stukjes na volledig doorgerot. Ik ben er nog niet onder geweest maar ik herinner me dat ook de chassisbalken van het krokante soort waren.

DSC00806_zpse6b14142.jpg

DSC00807_zpsc7df8868.jpg

DSC00815_zps81520018.jpg

@ Marathon: Het is idd een 2-traps carburateur. Ik heb de motor trouwens maandag gestart en loopt best wel goed. Hij bleef zelfs stationair lopen.

DSC00816_zps25d25c0c.jpg

Heeft iemand iets aan deze velgen, er zijn er 4 van. Ik weet bij God niet van welk type ze zijn.

DSC00819_zps2f0024c6.jpg

Ook van mij voor alle B1 liefhebbers fijne feestdagen en alvast een gelukkig 2014!

@Rush: Die velgen zijn van een Golf II. En is de Passat echt niet meer de moeite van het restaureren waard? Het is wel een zeldzame uitvoering! Of zijn 5 Variants te veel van het goede?

Dat zijn inderdaad de 13" 'zwembandjes' van de Golf II. Zitten ook onder onze Golf. En onder de aanhangwagen van m'n ouders. Heb er nog twee op zolder liggen bij m'n ouders.
Zijn niet heel gewild, maar zonde om weg te gooien natuurlijk. Ik zou wel een setje roze willen spuiten, dat zou Mariel wel waarderen voor onder de Golf :D

Die roestplekken zijn wel groot zeg, en dat voor een auto die blijkbaar al eens opgeknapt is!

Een Schub-Abschaltung om brandstof te besparen
Wat moet ik me daar bij voorstellen, Ruud?

Ik sluit niet voor 100% uit dat de auto gerestaureerd kan worden. Maar ik verwacht nog heel veel ellende.

Normaal wordt de benzine toevoer electrisch uitgeschakeld als het contact wordt uitgedaan. Wanneer de auto uitrolt, b.v. voor rood licht, mag de benzine toevoer ook uitgeschakeld worden of in een afdaling wat je nog wel eens in Duitsland hebt.
Dit doet de Pierburg Schub-Abschaltung terwijl het contact aanstaat. Dit reduceert benzinegebruik en dus CO en HC uitstoot. Tevens remt de auto beter af op de motor.
Ik wist ook het bestaan hier niet vanaf dus weer wat geleerd:cool:. Waar zo'n slopert al weer goed voor is.

Ruud, leuke wenskaart ! Ik heb geen verstand van vogels, maar ik hoop maar niet dat het een schijtlijster is...

@Otto: :D

@Ruud: als de brandstoftoevoer wordt gestopt, schakelt de motor dus uit? Een soort start-stop-systeem avant-la-lettre? :)

En als ik die foto's zie zou restauratie wel een grote klus worden. De bodem moet er haast opnieuw nieuw in.

Terug
Bovenaan