Voor de liefhebbers van de Volkswagen Passat b1 / Audi 80 b1

Jahoe, het wordt weer een complete auto!!! Fijn dat alle delen weer aan elkaar passen. Verwacht je nog ergens dezelfde soort verrassingen als de afgelopen weken? Mooi werk weer, Rush!(y)(y)(y)

Dank voor de complimenten.

Ik heb nu echt alles blootgelegd. Nu geen verassingen meer. Het zou nog kunnen zijn dat er bij de deuren iets tevoorschijn komt. Ik meen te herinneren dat er aan de onderkant van de rechterdeur nog een behoorlijke bloemkool zit.

Klopt, daar is wat groente te vinden. Maar liever dat dan allerlei knutselwerk!

Als er nog mensen zijn die zondag de 25e naar de Passat en Audi 80 bijeenkomst komen en onderdelen nodig hebben laat het
dan z.s.m. weten. Dan kunnen we dit weekend nog even in de Ludolf stapel duiken.

DSCN2273_zps941294a2.jpg

Dank voor het aanbod. Ik heb voorlopig wel even genoeg gegraaid in jullie onderdelenbak.;)

Dit is wel een leuke om mee te komen, de 25e! :)
<https://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/volkswagen-onderdelen/m810031392-k70-golf-1-kever-kubel.html>
Hopen dat het probleem met het blok niet zo groot is. De originele wielen zitten erbij. Originele veerpoten er weer onder, of de schroefset gewoon omhoog draaien.

Maarja, ik ben bezig met een ander huis dus financieel liggen de prioriteiten ergens anders...

edit: zo'n 3deurs Passat als op de foto van AvantTurbo vind ik ook echt geweldig! (y)

Toch weer leuk om even het forum na te lezen.
Net terug van een weekje naar de zon, staat de Audi van ons nog steeds bij de spuiter, hij moet nog wat herstellen aan de achterkant, alleen heeft hij het erg druk.
Dus even afwachten of hij klaar is de 25ste... Ik hoop het wel want nog steeds geen serieuze km mee gereden...
Hoorde van Giel dat er inmiddels al twee banden lek zijn dus dat schiet ook niet op ;-).

Iemand nog een adresje voor een paar bandjes? ;-)

Ik had die K70 al eens gezien en heb ik vind dat hij vreselijk verpest is.

Barri zei:
Mooi ding hoor AvantTurbo! Zijn dat oude foto's of recente?
Wat vinden jullie trouwens van die K70?

Deze foto's stammen uit 2009. Sinds 2011 staat die geschorst in de loods met een tandloze distributieriem.
Omdat onze loodsen redelijk vol staan gaan we alleen nog voor de interessantste en/of goedkoopste dus de K70
laten we staan. Misschien iets voor Sjonny en Anita.

Foto's uit 2009? Wat een sukkel als je m daarmee te koop zet en dat er niet bij vermeld.
@Nick: gaaf zeg! Topkleurtje!

Die Passat ziet er mooi uit, maar hij is zo bewerkt dat de kleur nauwelijks meer in de buurt komt van het origineel. Het lijkt nu wel metallic, terwijl manilagrün toch altijd een unikleur is?

AvantTurbo zei:
Dat heb je helemaal goed. Welliswaar exclusief de veilingkosten á 29% maar dat mag de pret niet drukken.

DSCN2491_zps2da9b8a3.jpg

Ik ben wel benieuwd of die Visa nog wat wordt.:) edit: of als de foto's uit 2009 stammen, wat er van is geworden...

929V6 zei:
AvantTurbo zei:
Dat heb je helemaal goed. Welliswaar exclusief de veilingkosten á 29% maar dat mag de pret niet drukken.

DSCN2491_zps2da9b8a3.jpg

Ik ben wel benieuwd of die Visa nog wat wordt.:) edit: of als de foto's uit 2009 stammen, wat er van is geworden...

Ten tijde van deze foto is de Visa door m'n broer uit z'n lijden verlost. Hij staat nu in delen op zolder.
P.S. De motor had de vorige er al uit gehaald om deze in een Eend te bouwen.

Schitterende Variant maar idd de kleur is zo erg bewerkt dat het totaal geen Manilagroen lijkt.

De komende weken staan in het teken van ontroesten, gronden, plamuren en schuren. Voor de kijkers niet zo heel erg spectaculair maar voor de eigenaar wel zo prettig. Die heeft het de laatste weken (maanden) zo voor zijn kiezen gehad met al die rotte plekken dat hij nu in een kuuroord zit voor geestelijke bijstand :)

Het ontroesten heeft betrekking op de deuren, de motorkap onderzijde en de achterklep onderzijde. Ik ben begonnen met de deur aan bijrijderszijde.
Deze had een behoorlijke bloemkool maar verder verkeerd deze in een behoorlijk goede staat. Eerst heb ik alles van de deur gedemonteerd zodat ik er lekker bij kan en de deur is dan een stuk lichter.
De roest ga ik te lijf met Rustyco en die moet je ongeveer 5 keer erop smeren totdat alle roest uit de poriën verdwenen zijn.

DSC05159_zps1bf99260.jpg

DSC05161_zps6362fcd7.jpg

DSC05162_zps1c983dbe.jpg

Aanstaande zondag 25 mei vindt de eerste B1-meeting van dit jaar plaats. Iedereen op de verzendlijst heeft inmiddels de definitieve uitnodiging ontvangen. Ook voor de (vaste) meelezers en andere geïnteresseerden geldt: jullie zijn vanaf 11.00 u welkom bij pannenkoekhuis De Stapelbakker op landgoed Mariënwaerdt in Beesd (A2, afslag 14). Voor de liefhebbers is er de mogelijkheid om een door marathonmetallic uitgezette rit van zo'n 30 km door het mooie Betuwse landschap te maken. Een eindtijd is er niet: we zien wel tot hoe lang we het volhouden.;)

Adres: Oude Waag 21A, Beesd. Link met routebeschrijving: https://www.marienwaerdt.nl/contact/routeinformatie/
Let op: in de routebeschrijving wordt geadviseerd om bij gebruik van een navigatiesysteem 'Mariënwaerdt' aan de straatnaam toe te voegen.

Mocht je aanwezig willen zijn: geef dit s.v.p. via een pb aan me door, zodat de organisatie daar rekening mee kan houden.

@Rush: wat een mooie plaatjes. Glanzend metaal in plaats van roest en gaten!(y)

Beste b1 liefhebbers,

Ook al heb ik hier zeer weinig gepost heb ik wel de thread gevolgd.

Dat is mooi, maar om spullen te verkopen is daar Marktplaats of Speurders.

Ivanov
AutoWeek Moderator

Prima. Alles staat op Marktplaats voor diegene die onderdelen zoekt voor zijn b1: https://www.marktplaats.nl/verkopers/387286.html

Hallo B1 liefhebbers,

Het is weer een tijdje geleden dat ik hier ben geweest. Ik rijd nog steeds de manila groene audi 80 van mijn opa.
zie mijn voorstel post op pagina 32.

Ik zag dat gebruiker D-C mijn auto nog gespot had op de vorige pagina, leuk.

Er zijn weer wat zaken aan de Audi gebeurt om door de keuring te komen.
Nieuwe binnenste spatschermen in laten lassen, de oude waren compleet weggeroest, heel vakkunding gedaan in mijn optiek.
Verder nog een paar nieuwe bandjes erop en wat kleine dingetjes.

Alle roestplekjes op de carosserie samen met m'n pa aangepakt met anti-roest middel.
dus in plaats van groen met bruine vlekken, is de auto nu groen met zwarte vlekken :)
Nog bijwerken en weer in kleur spuiten.

Ik heb me met de audi ook aangemeld voor de meeting a.s. zondag dus ik hoop daar eens jullie mooie B1's te komen bekijken.

Ow, ik dacht dat ie ergens in Friesland stond. Er zitten wel een paar mooie onderdeeltjes tussen maar ik heb op dit moment niks nodig.

Het zal me ook eens meezitten. Vanmorgen moest ik nog even tanken met de Audi voordat ik naar Beesd ging rijden.
Onderweg naar het tankstation valt het gaspedaal naar beneden en wil niet meer omhoog.
Aangezien ik niet zo'n techneut ben, de Wegenwacht maar gebeld. Na een tijdje wachten arriveerde die.
Het rubbertje waar de kabel onder het dashboard mee vastzat was compleet vergaan.
Met een ijzerdraadje heeft hij een noodoplossing gemaakt, maar inmiddels was het half 1.
En om nou met een noodoplossing heen en weer naar Beesd te rijdn leek me niet zo'n goed idee.
Van de week breng ik de audi maar weer naar de monteur om een goede oplossing te maken.
Helaas moet ik dus de B1 bijeenkomst missen, dus hopelijk tot een volgende keer.

Vanochtend even bij de meeting geweest. Er stond weer veel moois!
Thuis nog wat dingen te doen, dus niet zo lang gebleven.

@Ruud: jammer dat we elkaar niet even langer gesproken hebben.
ik zag je voor de rit met 3 man in de Passat wegrijden, dan hangt ie wel érg laag. Hoort dat?

@ Barri: Ja, ik vind het ook jammeri dat we mekaar niet echt hebben kunnen spreken. Ik had ook je kever effe willen bewonderen.
Ik heb bij deze Passat er voor gekozen om er veren onder te zetten van een hatchback want dat rijdt veel lekkerder als je er alleen in zit. Ik vind hem daardoor ook wel laag hangen maar dat neem ik dan maar op de koop toe.

@Valek: Balen dat dat nu net gebeurd. Ik heb het ook eens een keer gehad toen ik terug reed van een meeting in Assen.

Vandaag weer een leuke dag gehad op de meeting in Beesd.
@valek: waarschijnlijk is dat schuimblokje waar de gaskabel in het pedaal vastzit gewoon vergaan.
Dit kun je vervangen door een ronde rubber die in de VW Golf II wordt gebruikt. Past er zo in; plug and play zeg maar.
Zo heb ik dit vorig jaar ook op gelost bij de 80 GLX nadat er opeens twee halve manen op de vloermat lagen.
Voor de overige B1 rijders: gewoon preventief vervangen.

Er zijn altijd onderdelen die 35 jaar na de garantie kapot gaan......

@ Valek: Jammer dat je er niet bij kon zijn. Als pleister op de wonde hierbij een impressie van de bijeenkomst in Beesd. Het was een mooie dag, niet in de laatste plaats vanwege het prachtige weer! :D

DSC01048_zpsc7010776.jpg

DSC01052_zpsc037592b.jpg

DSC01055_zps1575397b.jpg

Marathonmetallic onderonsje:

DSC01056_zpsc18d8f2e.jpg

K70 kontjes:

DSC01058_zps478e349c.jpg

Geweldige kleur, dat senegalrood:

DSC01061_zps76e43dea.jpg

Te koop, Audi 80 in nieuwstaat:

DSC01065_zps09191c99.jpg

Nóg een fraaie K70:

DSC01067_zpsdea1f699.jpg

Geen b1, maar wel een heerlijke coupé met 5-pitter:

DSC01053_zps232688ea.jpg

Barri's net opgeknapte kever:

DSC01051_zps1d54792b.jpg

Compleet off-topic, maar wel geinig: de Batavus van Niels, met viertakt blok!

DSC01050_zps94a89d59.jpg

Mooie foto's Hans (y). Op dit moment regent het behoorlijk bij ons dus we hebben het echt getroffen gister.

Na al het geklets over de auto's was het vandaag weer tijd voor actie. Ik heb beide deuren van roest ontdaan aan de onderkanten dus nu de achterklep tevoorschijn gehaald.
De bovenzijde is in prima staat echter de onderzijde heeft roest als vrijetijd besteding uitgekozen. Het roest bij de gaatjes voor de clipjes van de sierlijst en over de hele lengte langs de fels rand. Ook bij 1 van de lampjes roestte het behoorlijk.

DSC05189_zps17047eb5.jpg

Met de staalborstel lukt het al behoorlijk om het probleem bloot te leggen.

DSC05190_zps371fc880.jpg

Na 4 behandelingen met Rustyco ziet het er zo uit.

DSC05194_zps471d85d9.jpg

Ook heb ik nog een foto van de onderzijde van de voorkant. Gister ontstond de discussie dat ik imitatieplaat op mijn groene had zitten omdat alle andere pré faceliften een riggel in de onder plaat hadden. Ook daar is niet een duidelijke lijn in te vinden welke wanneer toegepast werden.
Mijn blauwe en groene hebben die riggel er niet inzitten en de Phoenixrode heeft hem ook niet.

DSC05192_zps19dbab48.jpg

Leuke foto's Hans! Die witte K70 heb ik gemist maar die kleur staat m prima!

@Ruud: met het weer hebben we het inderdaad getroffen. Je bent nu weer goed aan de slag met de Passat zeg!

@Nico: we spraken er heel even over, maar nu lees ik het hier weer. Audi te koop? Leg uit :)

Wat een leuke foto's van de meeting. Gaaf idee ook om die K70s uit te nodigen, en leuk dat er van zo'n zeldzame auto ook meteen drie komen!

Rush (kun je jezelf niet beter 'Rust' noemen, langzamerhand?) is ook weer erg goed bezig.

opzich een leuke 80 dit, maar de kleur is wat jammer: <https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/audi/m814290962-audi-80-1-3-l-1978-zwart.html>
Bekende hier?
$_85.JPG

@Barri: die Audi 80 is aardig verknald. Het dashboard is sowieso gescheurd, wat ze met de bekleding hebben gedaan weet ik niet, maar je ziet aan de foto's van de kofferbak dat hij oorspronkelijk kupfermetallic was.

Tijdens het pinksterweekend had de duitse Passat Kartei hun jaarlijks meerdaags treffen in Oost Duitsland.
Met een paar mensen van ons "clubje" waren we daarbij aanwezig.
Rush en Phoenixrood met een type 33, Otto Oto en ikzelf met een type 32b.
Een kleine impressie:

DSC00269_zpsec33f317.jpg

DSC00274_zps1abb304c.jpg

DSC00278_zpsc04e4469.jpg

DSC00285_zps831bf127.jpg

Terug
Bovenaan