Voor de liefhebbers van de Volkswagen Passat b1 / Audi 80 b1

Modelletje van een Passat variant in de veiling: <https://www.catawiki.nl/vw/donderdag?show_bid_modal=true>

De bekleding van de deurpanelen was aan het loslaten en de chromen strips waren op verschillende plaatsen beschadigd. Dit is moeilijk in beeld te brengen maar elke bies had wel een aantal beschadigingen of liet het chroom gewoon los.
De bekleding had ik al in een eerder stadium geplakt dus nu tijd om de biesjes van een nieuw laagje te voorzien.

Vanuit de modelvliegtuig industrie komt deze zelfklevende folie.

DSC05941_zps86821904.jpg

DSC05945_zps4665810e.jpg

Je moet het echt uittekenen want je kan het niet rekken om de ronding te volgen.

DSC05946_zpsf0d2c4f1.jpg

DSC05948_zps92347d3a.jpg

Dit paneel is nu helemaal klaar om gemonteerd te worden.

DSC05951_zps77d95082.jpg

Tevens wil ik namens Mevr. Rush u allen bedanken voor de warme reacties. Het doet haar erg goed en haar zelfvertrouwen is enorm toe genomen.

@Niels en @Ruud jullie zijn goed bezig!!

Daar kan ik niet aan tippen met mijn Audi B1 (het gebeurde met een spuitbus).
Ik heb 'm maar deels gerestaureerd (maar meer was ook niet nodig).
Kijk maar bij "Mijn Auto" van 24 september onder de naam "B1 Gerestaureerd".

izc9l1.jpg

Wat een monnikenwerk, Ruud!

Iemand nog interesse in een Audi 100 C1? Er staat een hele leuke op Marktplaats. Ik vind 'm heel vriendelijk geprijsd, haast té vriendelijk zodat ik in de verleiding kom :p Heb alleen eerst andere prioriteiten.
<https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m850410091-audi-100-ls-1973-belastingvrij-en-extra-onderdelen.html>

Kijk daar is ie weer, de (ex) auto van de topic starter arievectra. [sub](waar zou hij uithangen ik zie hem hier nooit meer)[/sub]
Check pagina 1 van dit wonderschone topic

Per toeval de ex auto van een mede forummer tegengekomen waar je het minst zou verwachten. :)

Waar heb je hem gespot dan, als ik vragen mag.
Volgens mij woont/woonde arievectra in noorden van friesland, bij de waddenzee.

Gewoon weer effe wat fotootjes van wat opgeknapte onderdelen.

DSC05959_zps0651e2f4.jpg

DSC05962_zps4a1e5b0b.jpg

De carburateur zie je bijna niet onder het luchtfilter maar om daar nu niks aan te doen is ook geen optie.

DSC05960_zps1b0aad64.jpg

DSC05965_zps8c90779e.jpg

DSC05961_zpsa2996041.jpg

DSC05966_zpsb1b6782a.jpg

Wouter82 zei:
Sodeknetter Ruud, als ik ooit een keer een auto wil laten restaureren weet ik waar ik moet zijn :eek: (y) Of ben je VW-only? :D

Nee hoor, het maakt mij niks uit. Voor mijn dochter heb ik een Sunbeam gerestaureerd en het volgende project wordt waarschijnlijk een Alfasud of een Mazda 1300

Rush2112 zei:
Wouter82 zei:
Sodeknetter Ruud, als ik ooit een keer een auto wil laten restaureren weet ik waar ik moet zijn :eek: (y) Of ben je VW-only? :D

Nee hoor, het maakt mij niks uit. Voor mijn dochter heb ik een Sunbeam gerestaureerd en het volgende project wordt waarschijnlijk een Alfasud of een Mazda 1300

Dat is mooi om te horen :) Nog niks concreets hoor, maar wie weet in de toekomst...

Lekker bezig hoor Rush2112, het is voor mij leerzaam en motiverend om dit topic te volgen. :D

Greetzz Renate.

Ik krijg de mooiste Passat van Nederland!:LOL::eek::LOL: Mevrouw Rush: wat een geweldig werk weer!(y)(y)(y)

Huh mazda of alfasud, wat een gekke combi, ik zou voor de mazda gaan.
Al is de sud mooier , maar ja een sud , die roesten toch al in de folder....

Waarom kies je voor een van deze twee?, jeugdsentiment?

Ik heb met heel veel auto's iets. Vooral als het modellen zijn die je nooit meer ziet. In dit geval hoef ik niet te kiezen hoor want ze worden beide gerestaureerd.

Dit weekend kreeg ik bericht dat de Passat van PR'74 gespoten was. Vandaag kon ik hem ophalen.
Om meer ruimte te creëren in de werkplaats voor het afbouwen moest de blauwe Variant verhuizen. Hij moet tijdelijk in de voortuin staan.
Daar ga ik hem verder slopen. Ik heb nog een tijdje overwogen om hem te restaureren maar nu in het daglicht kon ik zien dat het toch echt kansloos is.

DSC05985_zps83dd3f69.jpg

DSC05986_zpsaee52172.jpg

Dan brak nu het beslissende moment aan waar we al maanden naar toegeleefd hadden. Het blijft toch altijd weer spannend hoe de auto eruit ziet als ie glimmend mooi staat te zijn. Oordeel zelf.

DSC05982_zps44f4d29f.jpg

DSC05980_zpsbba1a7f4.jpg

Het blijft voor mij een raadsel waarom deze kleur Phoenixrood heet en niet Phoenixoranje. Hij is toch echt oranje in mijn ogen.
De auto aankoppelen en de verlichting in orde maken ( let op 't Golfje op de container ) en op naar de werkplaats.

DSC05988_zps3cf3bca1.jpg

DSC05993_zps68e532f8.jpg

DSC05998_zpse07b6d01.jpg

Wat een fantastisch resultaat! :eek:. Zo te zien was dit het wachten waard. Ga je nu met het opbouwen beginnen, of zijn er nog andere klussen te doen? Wel jammer dat de blauwe variant te ver heen is om nog gerestaureerd te worden; het is toch een bijzondere uitvoering. Maar ik kan mij voorstellen dat het op een gegeven moment ophoudt met wat nog redelijk en verstandig is.

Nou PR74, kom er maar in!

Serieus: kan de auto op tijd klaar zijn voor de dealerintroductie van de nieuwe Passat? Misschien dat een dealer hier mee zou willen showen :)

Volkswagen heeft het veertigjarig bestaan van de Passat volledig genegeerd, dus ik heb er ook helemaal geen behoefte aan dat ze met mijn auto kunnen pronken. Bovendien, ik doe het voor mijn eigen plezier. En als mede-autoliefhebbers zoals jullie meegenieten vind ik dat al mooi genoeg!

@Marathon: De blauwe heeft aan weerskanten over de hele lengte doorgerotte kokerbalken, dat de bodem er nog inhangt is een wonder. De ophangpunten van het subframe in de chassisbalken kroepoek. Kriksteunen, had ie die dan? Net wat je zegt, is het dan nog verstandig. Uiteraard bewaar ik het interieur en de opties zoals stand kachel vanaf fabriek, 85 pk motor, bruin getint glas rondom voor een eventueel later project.

@Wouter: Komt er alweer een nieuwe Passat dan? Ik ben nog wel een maand of 4 à 5 bezig met afbouwen. Wanneer is die introductie?

@PR'74: Best aardig :)

Rush2112 zei:
@Wouter: Komt er alweer een nieuwe Passat dan? Ik ben nog wel een maand of 4 à 5 bezig met afbouwen. Wanneer is die introductie?

Ja, de B8 is al even uit. Zal nog wel dit jaar bij de dealer staan denk ik.

Ruud heeft genoeg Passats die er kunnen staan, toch? :)

Wordt wel tijd voor een eigen autoambulance, Ruud!

Prachtig trouwens, die Passat van Nico! En nu het leukste werk: opbouwen!

Zo dat ziet er weer flitsend uit (y) wat een mooie kleur is dat Phoenixrot toch ;), succes met opbouwen !!!

De GLX staat inmiddels ook weer grotendeels in elkaar. Heb alleen nog een klein probleempje met de knipperlichten. Als je de alarmlichten gebruikt knippert alles zoals het hoort. En als je de hendel aan de stuurkolom gebruikt knippert hij ongeveer 3 a 4 keer normaal en daarna begint het relais snel te `klikken`. Het relais is nog oke, want heb al een andere geprobeerd en dan gebeurd hetzelfde. Ga alle aansluitingen maar eens nalopen, misschien is het een massaprobleem of slecht contact, of misschien is de hendel aan vervanging toe?
Als dat verholpen is wordt het weer tijd voor de APK, want die verloopt volgende maand.

Mooi werk weer Niels. Electrische problemen blijven lastig maar je zult het wel vinden. Ik ben erg benieuwd hoe de motorruimte uiteindelijk is geworden, je had toch een hoop onderdelen opgeknapt ? En graag ook een foto van het interieur als je die hebt.

Het probleem met de knipperlichten is weer verholpen. Het was gelukkig eenvoudig op te lossen. De accu had een lage spanning en na hem opgeladen te hebben werken ze weer zoals het hoort.

Hier de foto`s van de motorruimte

En het interieur

En de `standaard` scheuren in het dashboard

Bedankt voor de reacties, het interieur en de motorruimte zijn wat mij betreft wel klaar, nu moet de buitenkant van de auto nog aangepakt gaan worden. Er zit nog wat laswerk aan de kont van de auto en wat roestplekken op het dak. De lak die er nu opzit is gerold en verdiend geen schoonheidsprijs. Als het plaatwerk e.d. klaar is ga ik eens informeren wat het kost om hem te laten spuiten, maar dat zal nog wel even duren ;).

Klassiekerrijder zei:
Heb je er nu een ander interieur ingezet? Ik dacht altijd dat blauwe GLXen altijd een beige interieur hadden.

Klopt, er zit een ander interieur in. Het beige dat erin zat, is niet netjes meer vandaar.

Past wel in dit topic toch? Een op het oog nette K70, met werk aan de motor. Voor een zeer vriendelijk prijsje, lijkt mij. <https://www.speurders.nl/overzicht/autos/volkswagen/page/6/volkswagen-k70l-145562398.html>

Echt heel mooi geworden Niels. Van zo'n mooie motorruimte kan ik enorm genieten.
Interieur ook helemaal top, vooral het tapijtje is kikken (y)(y)(y)

Terug
Bovenaan