Voor de liefhebbers van de Volkswagen Passat b1 / Audi 80 b1

Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan! De Passat loopt weer stationair. Even met het blaaspistool voorzichtig in de carburateur geblazen. Blijkbaar iets vastgezeten of rommel die het e.e.a. blokkeerde... Loopt in ieder geval weer als een trein!

We hebben al een mooie opkomst voor onze meeting op Tweede Pinksterdag, maar mocht je hier meelezen en belangstelling hebben voor de VW Passat B1, Audi 80 B1, VW K 70 en VW Passat B2, dan kun je je via een pb bij mij aanmelden.

Onze meeting vindt plaats op maandag 16 mei vanaf 11 u in Breezand (dus niet in Anna Paulowna zoals eerder vermeld, maar wel daar in de buurt). We zijn te gast bij Autobedrijf Cees Vlaar, waar mensen werken die net als wij van oude Volkswagens en Audi's houden. Het adres: J.C. de Leeuwweg 35, 1764 NH Breezand.

Een programma in de vorm van een rondrit of iets dergelijks is er niet, ook omdat de meeste deelnemers al een aardige rit zullen hebben gereden. We gaan gewoon gezellig bijpraten en elkaars auto's bewonderen.

Hopelijk tot 16 mei!

21alm5t.png

2rrkps0.png

Ik kwam deze net tegen op facebook. Wellicht is het wat voor een liefhebber hier.

Iemand toevallig nog op zoek naar een tellerbak? ik heb er bij toeval een.
Houten frontje, Links snelheidsmeter/kilometerteller, midden dummy ding. Rechts tankmeter, tempmeter en lichtjes.

PassatLS74 zei:
21alm5t.png

2rrkps0.png

Ik kwam deze net tegen op facebook. Wellicht is het wat voor een liefhebber hier.

Aangezien deze bij ons in het dorp staat vandaag even wezen kijken.
Hier de bevindingen: Beide voorschermen zijn rot, zo ook de rechter deur, de linker deur in mindere mate.
Linker kokerbalk ga je op meerdere plekken al doorheen, rechts is iets beter. Achterbumper is rot, voorbumper zitten bevestigingsgaten in voor
mistlampen aan de bovenzijde. Linker stoel is goed stuk, de rechter is nog redelijk en de achterbank is in verre staat van ontbinding.
Het dash-board is behoorlijk gescheurd. Remdelen van de achterrem liggen los in de auto.
Een leuk project voor het hemelvaartsweekend om dan 2e pinksterdag naar het treffen in Noord-Holland te komen. o_O

Belangstellenden hebben nog een paar dagen de tijd om zich via een pb bij me aan te melden voor onze meeting. Wij zorgen voor koffie, cake, frisdrank en chips, onze gastheer voor een biertap en een gril. Dat, in combinatie met onze geweldige auto's en ons innemende gezelschap, wil toch niemand missen?;)
Phoenixrood74 zei:
We hebben al een mooie opkomst voor onze meeting op Tweede Pinksterdag, maar mocht je hier meelezen en belangstelling hebben voor de VW Passat B1, Audi 80 B1, VW K 70 en VW Passat B2, dan kun je je via een pb bij mij aanmelden.

Onze meeting vindt plaats op maandag 16 mei vanaf 11 u in Breezand (dus niet in Anna Paulowna zoals eerder vermeld, maar wel daar in de buurt). We zijn te gast bij Autobedrijf Cees Vlaar, waar mensen werken die net als wij van oude Volkswagens en Audi's houden. Het adres: J.C. de Leeuwweg 35, 1764 NH Breezand.

Een programma in de vorm van een rondrit of iets dergelijks is er niet, ook omdat de meeste deelnemers al een aardige rit zullen hebben gereden. We gaan gewoon gezellig bijpraten en elkaars auto's bewonderen.

Hopelijk tot 16 mei!

Vandaag ben ik met echtgenote en zoon Bjorn naar het Passattreffen in Breezand geweest.
Wij komen uit het verre België en zijn daar met open armen ontvangen door de vriendelijke organisatoren.
Fijne kleinschalige meeting waar we mooie Passats hebben kunnen bewonderen.
Wij zijn zelf met een Santana diesel (bouwjaar 1983) gekomen. Ik heb de kleurcode ondertussen opgezocht: het is een donkergroene Lhasa Metallic.
Verder is het mij opgevallen dat enkele auto's van oorsprong Belgisch waren. Ik heb een passat gezien met de sticker van garage Aertsen uit Loenhout en een Audi met een sticker van de garage Vanhoonacker uit Kruishoutem. Daarnaast stonden er ook nog enkele van oorsprong Duitse auto's.
Fijn dat er nog liefhebbers zijn die deze auto's blijven vertroetelen.

Bedankt aan de organisatoren, en volgend jaar proberen we er zeker weer bij te zijn!

Vandaag ben ik met echtgenote en zoon Bjorn naar het Passattreffen in Breezand geweest.
Wij komen uit het verre België en zijn daar met open armen ontvangen door de vriendelijke organisatoren.
Fijne kleinschalige meeting waar we mooie Passats hebben kunnen bewonderen.
Wij zijn zelf met een Santana diesel (bouwjaar 1983) gekomen. Ik heb de kleurcode ondertussen opgezocht: het is een donkergroene Lhasa Metallic.
Verder is het mij opgevallen dat enkele auto's van oorsprong Belgisch waren. Ik heb een passat gezien met de sticker van garage Aertsen uit Loenhout en een Audi met een sticker van de garage Vanhoonacker uit Kruishoutem. Daarnaast stonden er ook nog enkele van oorsprong Duitse auto's.
Fijn dat er nog liefhebbers zijn die deze auto's blijven vertroetelen.

Bedankt aan de organisatoren, en volgend jaar proberen we er zeker weer bij te zijn!

Het was inderdaad een leuke (kleinschalige) meeting! Ook goed om te zien dat er mensen vanuit en België en UK kwamen! Voor herhaling vatbaar denk ik.

Een impressie:

qa5qhgywasejy.jpg

@Egide: het was voor ons een grote eer dat jullie drie uur hadden gereden om onze meeting te bezoeken!(y)

Een verslagje en foto's (ook van jullie groene Santana) volgen nog. De beige Passat komt inderdaad oorspronkelijk uit België, beide phoenixrode Passats zijn afkomstig uit Duitsland. Ook de omgekeerde weg wordt bewandeld, want een paar jaar geleden is er een phoenixrood exemplaar (origineel Nederlands) naar België geëxporteerd.

Afgelopen maandag hebben we een zeer geslaagde B1-meeting gehouden. Van tevoren hadden zich zo'n 16 deelnemers ingeschreven, maar omdat iedereen kwam en sommigen ook nog een bijrijder hadden meegenomen waren we met 19 man/vrouw. Onze meeting had dit jaar voor het eerst een internationaal tintje, want Karl (die we vorig jaar in Castricum ontmoet hadden) kwam speciaal uit Engeland over en knoopte er meteen een paar dagen vakantie aan vast. Ook kwamen er drie Belgische deelnemers (zie boven) met een Santana die op het forum van de Passat Kartei over onze activiteit hadden gelezen. En omdat er in de loop van de dag nog veel mensen langskwamen die over onze meeting hadden gehoord, was dit waarschijnlijk de best bezochte tot nu toe!

Wat plaatjes ter illustratie:

Bekende Passats B1
555f1f.jpg

Nog meer oude bekenden
n48fmu.jpg

Minder bekende B1's (met dank aan Watse voor de foto)
kd28ty.jpg

Waaronder een origineel Nederlandse Audi 80
5ankmp.jpg

Ook steeds meer B2's weten ons te vinden...
2cmlr7p.jpg

wb2ee8.jpg

...waaronder een Belgische Santana
rmu1s3.jpg

Een Engelse B4
2ikpcsp.jpg

Er waren nog meer Audi's...
154y55i.jpg

...waarvan deze te koop stond
jzhb1w.jpg

Met de komst van deze prachtige 1500 TL uit 1972 waren we ook erg blij
e0segy.jpg

Hij is al sinds 1984 in familiebezit
iemucy.jpg

Deze Nissan Bluebird was een vreemde eend in de bijt, maar daarom niet minder mooi
14934i1.jpg

Bovendien is de eigenaar ook een echte Passat-liefhebber
28u5nah.jpg

Ook de huisdieren waren stemmig gekleed
w2bsx4.jpg

Die 1500 TL vond ik vroeger al een pracht wagen, ook het station model vond ik erg mooi, bij ons in het dorp brandde er toen 2 uit waaruit later bleek dat de accu onder de stoel de veroorzaker was.

Dat ziet eruit als een gezellige meeting! (y)

Ik kwam net op internet een te koop staande Passat B2 tegen. Helaas geen goede foto en vraagprijs, maar wellicht is het iets: <https://volksforum.com/forum/showthread.php?t=137799>

He Nico mooi verslag jammer dat ik de 2 B1 facelift gemist heb.
Maar was een top feestje mag ik wel zeggen en bedankt!!
Als je de Passat zo ziet snap je wel waarom ik toendertijd gevallen ben voor me Bluebird he ;)
Bedankt dat ik evengoed jullie mooie wagen mocht begluren.
Ik hoop weer op de volgende!

Willem

Bedankt!(y) Je staat op de verzendlijst, dus de volgende keer ben je weer van harte welkom.

Met enige trots kan ik jullie meedelen dat mijn Passat deze maand in Classic Cars schittert. In het Paasweekend is de rapportage in Nijmegen gemaakt. Het resultaat is prachtig geworden en maar liefst acht pagina's lang! Nummer 14 ligt nu in de winkel.

2a94cjm.jpg

jzvck5.jpg

k9dlkn.jpg

Van genoten onder het genot van een vers bakje koffie en een koekje.
Overigens kwam ik daar pas aan toe om te nuttigen na het lezen van het artikel ;)

de geele zei:
Van genoten onder het genot van een vers bakje koffie en een koekje.
Overigens kwam ik daar pas aan toe om te nuttigen na het lezen van het artikel ;)
:D Proost!

958092-parkeerbrug

958092-parkeerbrug

voor de komende verbouwing moet de garage leeg. Kijk eens wat ik vond in een hoekje:):)

Na 6 jaar weer even van zijn plek en na een goede wasbeurt weer als nieuw. Het blijft voor mij een bijzondere auto.

ja ik zag het. Geen idee hoe ze zichtbaar te maken nu. als jij je email doorgeeft stuur ik ze naar jou. misschien kan jij ze posten?

Zo, even de stofdoek over dit topic halen...

Ik liep al lang met het idee rond, het dashboard van mijn Passat te vervangen. Het was gescheurd en zo krom als een hoepel. Maar zie maar eens aan een goed dashboard te komen. Uiteindelijk heb ik er een gevonden: een bruine uit een Audi 80:
2016-05-07%2014.14.20_zpslvpx4ajv.jpg

Eerst even een kleine reparatie uitgevoerd:
2016-10-02%2013.13.56_zpsbeuyf97k.jpg

Daarna misschien wel het belangrijkste: goed ontvetten met speciale kunststofontvetter:
2016-10-02%2013.49.39_zps7dotvyrn.jpg

Vervolgens zwart gespoten met dashboardverf:
2016-10-04%2019.51.39_zpsxck582b7.jpg

In de brochure uit 1975 had ik gezien dat de nephouten paneeltjes voorzien zijn van een zilverkleurig randje aan de onderkant. Bij mij was dit gewoon zwart, dus meteen maar meegepakt. Voor en na:
2016-06-12%2013.33.39_zpsq36ubuou.jpg

2016-06-12%2014.08.23_zps8uiwjifq.jpg

Ook de randjes om de sleuven van de schuifjes afgeplakt en zilver gespoten:
2016-06-12%2014.57.01_zpszimzcyn0.jpg

Tot slot nog het eindresultaat voor en na:
DSC01315_zps9f4n71y9.jpg

eindresultaat%20dash_zpsojjc0rnw.jpg

Als nieuw! De stoelbekleding is van de weeromstuit ook weer strak gaan zitten...

Jeetje Hans geweldig joh. Vooral ook die zilveren randjes. Die maken het echt af(y)

Kwam deze nog tegen, een Variant uit 1974. Het is waarschijnlijk een 1300 N of hooguit L. Het kenteken is op de caravan af te lezen en staat niet meer bekend bij RDW: 62-BT-33 (er is toch iemand hier die een register bijhoudt?).

2r630br.jpg

Mooi plaatje!

Gaaf ook dat opgeknapte dashboard, echt top gedaan!

Onze Audi 80 staat weer netjes onder een doek de winter door te komen, als het weer voorjaar is maken we hem weer wakker!

Beste Phoenix,

Ben in het bezit van een audi 80 GL 1976 sinds 2001. Buiten de audi 80 GT/GTE club in Duitsland heb ik geen community gevonden die zich bekommerde om audi 80 of Passat van de eerste generatie. Dus ik ben ten zeerste geinteresseerd in de bijeenkomsten die op dit forum staan vermeld. Ik heb je proberen op te zoeken op facebook maar zonder succes. Kan jij mij even opzoeken via Helmut Crauwels en me zo op de hoogte te houden van jullie activiteiten?

Alvast prettige feesten, Helmut Crauwels

Bij de Audiclub zijn ook meer leden met een eerste generatie 80.

Ik heb overigens afgelopen weekend bij een kringloop twee Olyslager-vraagbaken voor de Passat B1 meegenomen, een voor de versie vanaf '73 en een vanaf '76. Voor 1,50 per stuk te goedkoop om te laten liggen.

@cirKel: ik houd het register bij. Bedankt voor de foto! Mijn ouders hebben de 15-BV-60 gehad in phoenixrood (werd al na twee maanden total loss gereden) en binnen onze familie reden ook twee Varianten in marinogeel rond, net als dit exemplaar. Wie weet is het één van de twee...

@August Horch: ik heb je pb al beantwoord! Inderdaad zijn er bij de AACN ook leden met een Audi 80 B1, maar voor B1's in het algemeen ben je hier aan het juiste adres!

@Klassiekerrijder: altijd leuk inderdaad om dit soort documentatie te hebben! Ik heb op Citromobile een paar jaar geleden een instructieboekje van de Citroën Axel bemachtigd. Gewoon, omdat het kon.

Phoenixrood74 zei:
@cirKel: ik houd het register bij. Bedankt voor de foto! Mijn ouders hebben de 15-BV-60 gehad in phoenixrood (werd al na twee maanden total loss gereden) en binnen onze familie reden ook twee Varianten in marinogeel rond, net als dit exemplaar. Wie weet is het één van de twee...

Nee, ik weet wie de eigenaren waren (en ik denk niet dat ik familie van jou ken). Daarom meen ik ook te weten dat het een 1300 N was: het zijn zuinige mensen. Ze hebben de VW nieuw gekocht. Op hun shortlist stond ook een Vauxhall Viva Estate kan ik me herinneren, maar die vonden ze uiteindelijk "te chique", zo was het commentaar. Na de Passat kwam er om medische redenen een nieuwe Mercedes-Benz S124, daar hebben ze wel een paar decennia mee gedaan. Nu rijden ze een W245, ook nieuw gekocht en dus alweer een jaar of tien in gebruik.

Terug
Bovenaan