hans 4755170
Wegverkenner
Laten we het hopen!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat komt vast goed, de tweede generatie Panda en de 500 waren/zijn degelijke auto's die je nog altijd veel ziet rijden. De kwaliteit was denk ik nog wel beter dan de auto's uit de fabrieken in Zuidelijk Italie destijds. Volgens mij is bij zowel de Giulia als de Giulietta de productie even een keer stilgelegd om de kwaliteit beter op peil te brengen.Ik hoop - en verwacht stiekem ook wel - dat ze daar in Polen een hoog kwaliteitsniveau gaan leveren![]()
Italië was als eerste aan de beurt. De andere landen volgen nu pas. Maw: nog niks te zeggen over hoe het verlooptDat belooft weinig goeds. Qua globale verkopen stelt Italie natuurlijk weinig voor.
Ook op de EV Experience vorig weekend in Zandvoort was de belangstelling voor de Junior groot, je moest echt bijtijds een slot reserveren anders kon je het vergeten. Was vrijwel continu op het circuit.Waarschijnlijk is het nog te voorbarig om over verkoopcijfers te praten, maar de eerste tekenen lijken gunstig. Op clubalfa.it klinkt het vandaag zo:
Het enthousiasme waarmee klanten en het Alfa Romeo-dealernetwerk de aankomst van de eerste exemplaren van de nieuwe Junior in de Italiaanse showrooms verwelkomden, bezegelt een maand van groei: ondanks een daling op de nationale automarkt sloot Alfa Romeo de maand september af met een aandeel van 1,6% , een stijging van 0,4 procentpunt vergeleken met de maand ervoor.
De komst van de eerste exemplaren van de nieuwe Alfa Romeo Junior bij de Italiaanse dealers heeft voor veel enthousiasme gezorgd bij de klanten en het verkoopnetwerk van Alfa Romeo. Raffaele Russo, Country Manager van Alfa Romeo in Italië, sprak zijn tevredenheid uit over de uitstekende ontvangst van de nieuwe Junior tijdens de eerste opendeurdagen en onderstreepte dat het resultaat deels te verwachten was na het succes van de roadshow deze zomer. Die roadshow, waarbij bijna 50 showrooms en zo'n 9.000 gasten betrokken waren via exclusieve afspraken en speciale avonden, leverde ruim duizend bestellingen op. Ook de opendeurdagen leverden een grote toestroom van bezoekers (en heel wat testritten) op. Russo sloot af met de opmerking dat de nieuwe Junior, die geliefd is bij een nieuwe generatie Alfisti, een groeimotor zal zijn voor het Italiaanse merk.
(wordt vervolgd)
Ook op de EV Experience vorig weekend in Zandvoort was de belangstelling voor de Junior groot, je moest echt bijtijds een slot reserveren anders kon je het vergeten. Was vrijwel continu op het circuit.
Heel begrijpelijk, vond 'm zelf ook veruit het prettigst rijden van de daar aanwezige concerngenoten op hetzelfde (e-CMP) platform.
Messcherp sturen zoals je van een Alfa verwacht, mooie gelijkmatig(st)e 'gas'pedaal-respons zodat de acceleratie perfect te doseren viel![]()
Je was er zelf niet bij begrijp ik? Daar kopen was niet aan de ordeEn hoeveel van die mensen waren echt in de markt voor een Junior, en/of hebben er daar een gekocht?
"Amusement"Nee hoor, ik ken het evenement. Maar verkoopsucces meet je bij de dealer, niet bij een amusements-event.
Een (betaalde!) proefrit maken is "amusement" in jouw wereldbeeld?Bij deze experience blijft het niet bij kijken, want de laatste modellen staan voor je klaar om een proefrit mee te maken
Kleine alfa's zijn over het algemeen best goed verkocht door de jaren heen. De junior is de opvolger van de MiTo wat best wel een verkoopsucces is geweest. Daarvoor had je de 147 en de 145 die het merk ook geen windeieren hebben gelegd destijds.Ik heb al zo vaak bij een Italiaanse auto gelezen dat de introductie uitermate succesvol begon en de verkoop al snel als een plumpudding in elkaar stortte dat ik het nog maar moet zien allemaal. De Tonale was ook zo’n groot succes…
Een (betaalde!) proefrit maken is "amusement" in jouw wereldbeeld?![]()
Als je daar mij ook mee bedoeld heb je het heel erg mis... Ik zou zelf niet snel iets van die groep kopen...Stellantis webcare groep zet alle zeilen bij.......![]()
Nee, bedoel jou niet Pobresh!Als je daar mij ook mee bedoeld heb je het heel erg mis... Ik zou zelf niet snel iets van die groep kopen...
Te veel slechte ervaringen mee bij bekenden die wel die fout hebben gemaakt.![]()
Alleen gaat het hier om een Franse auto met een Italiaans logoIk heb al zo vaak bij een Italiaanse auto gelezen dat de introductie uitermate succesvol begon en de verkoop al snel als een plumpudding in elkaar stortte dat ik het nog maar moet zien allemaal. De Tonale was ook zo’n groot succes…
Één citaatje om het je makkelijk te maken:![]()
EV Experience 24 t/m 26 september 2026 | The Future is Electric
Maak proefritten in diverse EV’s, E-bikes, scooters, LEV's en motoren op Circuit Zandvoort en leer alles over duurzame mobiliteit.evexperience.nl
Een (betaalde!) proefrit maken is "amusement" in jouw wereldbeeld?![]()
Ongelofelijk, wat een 'logica'Dus iemand die niet geïnteresseerd is gaat geld betalen en naar een uithoek van het land afreizen voor iets wat hij dicht bij huis gratis kan doen
Tja een beetje de moderne AutoRai zou je kunnen zeggen, tuurlijk lopen er mensen rond die misschien zo even meerdere auto's kunnen bekijken, die ze misschien zouden ko. ehm leasen.EV Experience zegt het al heEn ja, ieand die écht geïnteresseerd is in een bepaalde auto gaat naar de dealer. Niet naar een evenement waar diverse auto's te proeven zijn.
Nouja dat dus, maar daar mag je niets over zeggen.Misschien wordt het tijd voor Het groote Stellantis hallelujah topic? Dan kunnen aan aantal personen zich daar heerlijk uitleven en kan dit en andere topics over afzonderlijke modellen gebruikt worden voor fatsoenlijke en opbouwende kritiek zonder dat het overspoeld wordt met allerlei propaganda shit!
Ik reed al Alfa in het Fiat auto tijdperk en heb helemaal niets met die lelijke moderne Peugeots. Je ontkomt er tegenwoordig niet aan dat er steeds meer techniek gedeeld wordt (helaas). Dus nu maar weer verder naar de Alfa Junior, volgens mij zijn er speciale topics over de EV experience.Waar waren ze in de PSA- en FCA-tijd, vraag je je dan af...![]()
Ooit gehoord van het begrip event-marketing?Een proefrit maken is nog altijd niet kopen. Ik ben ook naar de kampeer- en caravanbeurs geweest. Niks gekocht, wel kunnen proeffietsen op diverse fietsen. Was leuk maar ik ben nog niet toe aan een nieuwe fiets. En ook niet aan een camper, vouwwagen of caravan maar leuk dagje uit was het wel. En zo zijn er veel mee die daar heen gaan met die reden.
Ooit gehoord van het begrip event-marketing?
Een event is de meest ideale manier om je merk in de spotlights te zetten omdat er dikwijls mensen op af komen die je anders niet in je showroom ziet. Het vergroot je zichtbaarheid als merk.
Is dat zo?Alleen verdien je vrij weinig aan zichtbaarheid... Er is een reden dat je die mensen niet in de showroom zelf vindt. Uiteraard kan er net 1 zijn die wèl tot aanschaf overgaat, daar doe je het uiteraard voor, maar dat gaat een model niet maken of breken...
Ja, dat is zo.Is dat zo?
Waarom maken merken dan reclame op televisie? Je bereikt er ook mensen mee die je niet in de showroom zelf vindt. Zelfde principe.
Dus je hebt er een aangeschaft, of alleen voor de fun gereden?
Alles is al gezegd tot vervelens aan toe. Het is mijn smaak niet deze Franse Alfa Romeo maar toch hoop ik de Junior tegen te komen op de Nederlandse wegen. Een beetje afwisseling in het Nederlandse wagenpark kan geen kwaad.Ik denk dat het meeste wel gezegd is qua gebruikte techniek en in het begin natuurlijk de naamwissel. Nu kijken hoe de auto ontvangen wordt in Nederland.
Je vind een positieve test in een automagazine een reclameboodschap?Leuk deze reclameboodschappen. Maar het oog wilt ook wat en ik kan de Junior van Alfa Romeo niet mooi vinden. Teveel gekunsteld met een druk design. Vooral opzij van de auto kan je zien dat de Junior op de Peugeot 2008 is gebaseerd. Fijn om te lezen dat de rijeigenschappen onderscheidend zijn. Nu nog een echte Alfa Romeo koets die de naam Alfa Romeo eer aandoet.
Het is wel een verwijzing naar een concurrent van AW... Dat kan best als reclame gezien wordenJe vind een positieve test in een automagazine een reclameboodschap?
Alleen positief zonder maar ook één minpunt? De 100% perfecte auto bestaat niet. Lijkt voor mij meer op een reclameboodschap net als deze topic. Iedere auto heeft plus en minpunten en deze nuance mis ik in deze topic.Je vind een positieve test in een automagazine een reclameboodschap?
Je kan ook feiten presenteren. Het is gewoon een rij-test maar er wordt meteen weer reclame bijgehaald.De censuur brigade is weer actief. Nu niet op de FP maar op het forum, net als gisteren. In plaats op de man te spelen kan je een mening ook respecteren. Meningen verschillen nu eenmaal in het leven. Niet iedereen is het eens met de super rooskleurige en maneschijn Stellantis groepje. Zoek de oorzaak eens bij zelf in plaats bij anderen.
Je hoeft het niet te lezen he, als het je niet interesseertGa je nu echt elke test posten van deze wannabe Nissan Kicks?
In autoexpress.co.uk stond deze week een uitgebreide test van de Junior Speciale (de normale versie).