Autootje voor erbij

Vermakelijk topic om te lezen qua suggesties, van een MX-5je over een Porsche 996 tot - toe maar - een Bentley cabrio.
Die bomvolle Mercedes E cabrio vind ik een mooie suggestie is. Of het ook een goede suggestie is kan je uiteraard online niet beoordelen. En inderdaad, leeftijd, import, km-stand (kan bij dit soort auto’s wel kloppen) en dan die uitrusting.
Wie dit indertijd nieuw gekocht heeft zal er wel een reuzegrote bos bloemen bij hebben gekregen en een magnumfles sjampie.

Die Bentley continental is ook een goede optie, stom dat ik daar niet op gekomen ben :ROFLMAO:

is een audi, dus volkswagen, dus vrijwel een golf, redelijk betrouwbaar zolang je geen W12 hebt, en een goed onderhouden modelleke uitzoekt.

zijn deze al voorbij gekomen?

c5a63794-61c1-4b95-9a32-29d5ca307d2a

61809c0a-41ea-42a0-b127-f9ccf070e7f4

Die Bentley continental is ook een goede optie, stom dat ik daar niet op gekomen ben :ROFLMAO:

is een audi, dus volkswagen, dus vrijwel een golf, redelijk betrouwbaar zolang je geen W12 hebt, en een goed onderhouden modelleke uitzoekt.
Ik heb m’n vrouw ooit een wijsgemaakt dat een A6 eigenlijk gewoon een grote Passat is. Bij de eerste reparaties werd die man-o-nomics al ter discussie gesteld ;)

Zijn die grote cabriosloepen ook leuk om in te rijden? Anders dan dat ze cool zijn op de boulevard?

Ik zag deze week een geweldige E85 3.0Si te koop staan. Dacht zal hem even posten maar is dus al weg. Sowieso is de spoeling naar een mooie en goede handgeschakelde 3-liter vrij dun.

Ik help natuurlijk graag mee met het maken van 'verstandige' keuzes

Geen cabrio, maar ook geen zwart leer :cool:

Cabrio (check), geen zwart leer (check)

(edit: zag dat ik per abuis enkele links dubbele had gepost)

De auto’s zonder schuifdak vallen natuurlijk direct af. ALPINA is heel gaaf. De c doet me niet zoveel, een 250 met minder km’s vind ik dan leuker - maar nog steeds is die kont van die generatie niet mijn ding. Liever dan nog een dikke 204 coupe. SEC is wel te oud. Had ook ergens ‘enigszins modern’ opgeschreven.

Die 6 en CL zijn wel auto’s waar ik echt hebberig van word. Maar niet passend in deze zoektocht.

Oké even de regie terugpakken.

Waar begonnen we

Zie topictitel. Auto voor bij. Plm 1000kg, zonnetje op m’n bolletje, hoog fungehalte.

Best contender: mx-5 nd. Afgevallen ivm formaat. Heel jammer want verder klopte die auto echt wel - FR, bouwkwaliteit, modern, etc.

Heb niemand verder meer gehoord over die Up! GTI uit m’n openingspost.

Logisch vervolg

Wat lijkt er heel erg op een mx5, maar is net een maat groter? Een bmw z4. Ik had bijna een e89 gekocht, zij het niet dat de motor niet goed klonk, weken voor dit topic geopend werd. Zescilinder, handgeschakeld, achterwielaandrijving - voelde echt als een mx5L.

Waar het mis ging

Ik meen dat @Gullwing met een grijze g29 z4 aan kwam. Hier verbaasde ik mij over de relatief lage prijs tov bouwjaar/kmstand. Hierom ben ik bij Dusseldorp naar een g29 gaan kijken. Helemaal leuk die auto. Zescilinder mis je niet echt door de fijne b48. Maar. 40k. Das serieus geld.

Zin en onzin

Hierna was ik even te druk om mij teveel hiermee bezig te houden. Echter tussendoor nog wel even een momentje gevonden om de NC van Joël te proberen - waarmee de mx5 als geheel afviel. Een NC is ook een stuk minder modern en voelt minder ‘grundlich’ dan een ND. Zoveel scheelde het ook niet qua pasvorm.

Vervolgens zag ik hier de gekste suggesties voorbij komen.

Wat nu

Ja, wat nu. Vandaag dus een f23 2 cabrio bekeken en een 212 e200 gereden.

De 2 was verrassend leuk - maar dan vind ik een e89 leuker. Zescilinder, net wat sportiever, eigenlijk net zo ruim voor mij.

De E - ja. Een E klasse zit als gegoten. Dat weet ik. Dat wist ik al. Distronic werkt zo fijn. De h/k installatie is zo goed. Die auto klopt gewoon. Maar de aut5 icm de 1.8T is onvoldoende voor die auto. Mijn ex 212 was een 250 sedan, die dus meer power had en veel minder woog. Dat was een prima combinatie.

Nieuwe kaders

Gezien ik duidelijker moet zijn omdat jullie anders lekker recalcitrant gaan doen..

Budget: €20.000
Gebruik: <10k km per jaar, alleen of met kind.
Eisen: Funfactor, niet te zwaar,
Wensen: acc, memory Seats, zescilinder (of goede power to weight).

waar denk ik aan

Welke auto’s zitten nog in de race?

- 212 met 7G tronic, mogelijk een 300/350
- z4 e89, 23i (geen 35i, te complex blok), handbak

Wat nog te proberen:
- SLK (350 na 2008 ivm balansas issues).
- up gti

Laatst bewerkt:
Ik zou me beperken tot 2 kandidaten, de g29 z4 en de up GTI. Zelf nooit met up GTI gereden, maar wel met gewone up. Met turbomotor wordt de up alleen maar leuker.

350 na 2008 hebben de balans as issues niet meer meen ik

waar denk ik aan

Welke auto’s zitten nog in de race?

- 212 met 7G tronic, mogelijk een 300/350
- z4 e89, 23i (geen 35i, te complex blok), handbak

Wat nog te proberen:
- SLK (350 na 2008 ivm balansas issues).
- up gti
- boxster, handgeschakeld

Twijfel:
- 370z

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

Verkoopprijs: € 19.890
Kilometerstand: 49.016 km
Bouwjaar: 10/2010

Verkoopprijs: € 15.940
Kilometerstand: 129.685 km
Bouwjaar: 06/2011

Verkoopprijs: € 18.900
Kilometerstand: 100.100 km
Bouwjaar: 04/2010

Verkoopprijs: € 21.999
Kilometerstand: 76.850 km
Bouwjaar: 07/2011

Verkoopprijs: € 15.950
Kilometerstand: 157.000 km
Bouwjaar: 08/2011

Verkoopprijs: € 21.980
Kilometerstand: 67.600 km
Bouwjaar: 03/2013

Verkoopprijs: € 26.987
Kilometerstand: 149.915 km
Bouwjaar: 01/2005

Verkoopprijs: € 26.990
Kilometerstand: 114.000 km
Bouwjaar: 04/2022

Groot deel van mijn huidige Autoscout favorieten.

Oh ja, als een auto <2011 is, pluspunten ivm youngtimer.

Misschien wat context bij de volatiliteit. Er zijn hier ook mensen die mij persoonlijk kennen. Ook al wat langer. Vroeger was ik nog niet getrouwd, nog geen kind, wel ondernemer en verschillende loodsen. Mijn mijn auto topic laat mijn volatiliteit wel zien denk ik. Hoefde niet echt na te denken, waar ik zin in had dat kocht ik. Waar ik tegenaan liep.

Nu is de persoonlijke situatie heel anders. Geen loods, in de basis gewoon in loondienst.

Het is voor mij nog steeds wennen, ondanks dat deze situatie nu al best even zo is. Zou goed kunnen dat ik er nooit aan gewend raak en altijd bezig blijf. Ik weet het niet.

Wat ik wel weet is dat een auto moet kloppen voor mij. Kan op de meest vreemde zaken compleet afknappen. En voor redenen die de meeste mensen niet begrijpen verliefd worden op een auto.

Terug
Bovenaan