Autootje voor erbij

Wat ik mis in je gedachtengang is of je nu al dan niet een cabrio / roadster wenst als hobby auto. Voor mij is dat uiteraard een no brainer, maar zonder dat we dat aspect weten vind ik het lastig meedenken in je mooie zoektocht.

Er zijn al echt auto’s gepasseerd in dit topic waarvan ik dacht, wow die wil ik ook wel en andere die ik zelfs gratis niet zou willen hebben. Opletten dat ik de leeuw niet uit zijn hol lok of iemand post vroeg of laat nog één of andere gare Maserati Grancoupé of iets dergelijks ;)

als de auto <20k en <1300kg (richtlijnen) dan als hobby auto voor 5000km per jaar. Duurder/zwaarder dan voor 10-15k km per jaar en dan is het bekijken of hij goed kan BT bellen en comfortabel genoeg is zodra de toyo eruit kan.

Zo’n oude E-klasse Cabrio vind ik persoonlijk helemaal niks. Wat een lompe bak. Vast een comfortabele cruiser, maar lijkt me verder maar een saai ding. Heb die generatie E-klasse ook nooit mooi gevonden.

ja, die staat op 10 ish minuten, mannetjes die veel benzen cabrios aanbiedt, ik heb al meerdere r129's gezien die hij aanbood, niet allemaal even fris

Maar sommige dus wel :unsure:
Zo’n oude E-klasse Cabrio vind ik persoonlijk helemaal niks. Wat een lompe bak. Vast een comfortabele cruiser, maar lijkt me verder maar een saai ding. Heb die generatie E-klasse ook nooit mooi gevonden.

Ik vind het heerlijk zitten, comfort is heerlijk. Alleen is er niks sportiefs aan. Spoort goed, ligt als een blok op de weg. Maar sportief niet.

Dit is verdacht goedkoop?

De stationvariant is iig een uitstekende reiswagen gebleken gisteren, zeer comfortabel en snel. Een E is natuurlijk geen bochtenridder, nodigt ook absoluut niet uit..

Gisteravond bij de vrouw gevraagd of het haar nog iets uitmaakt wat er komt.

‘Moet ik er ook in rijden?’

Kan een keer voorkomen, maar ipc niet

‘Stuur me maar een foto voordat je hem koopt’

Dus. Zat van het weekend nog even naar een i20 sky premium te kijken (dus met schuifdak) maar nu zit mijn hoofd bij een SL.

Even pauze: ben komende 2 weken voor het grootste gedeelte niet in NL. Daarna maar weer bezichtigen en iets kopen.

[suggesties blijven welkom want de forum verslaving blijft actief]

Ratio vs emotie.

Feitelijk gezien vinkt een B segmenter met een beetje motor, goede audio en schuifdakje alles wel af. Fiesta ST bijv.

Maar een SL is wel een droom. Ooit een SL350 r230 mopf2 gereden in 2008/2009.. onbereikbare nieuwe wagen. Door de coentunnel heen. In het Teutonia topic nog geschreven over de ervaringen destijds. Magistraal. Kan precies die auto nu betalen..

Wat is het probleem van een a segmenter. Die up gti is gewoon leuk!

Maar leuk probleem ... Een clio rs anders een optie

Wat een heerlijk topic weer!
Het is maar goed dat wij niet samen in de kroeg staan want anders had je me nog autozieker gemaakt dan ik al ben ;-) Ik kan me soms helemaal vinden in je overwegingen hoe irrationeel ze af en toe ook lijken.

Anyway, ik wilde even terug naar dit stukje:
Maar ik wil graag een autootje hebben voor het weekend waar ik wat fun in heb

Wat is fun? Scheuren over bochtige landweggetjes? Capabel hard de bochten door gaan? Cruisen over de boulevard? Met de familie ergens heen rijden om een ijsje te halen en vanaf het terras te kijken naar een vette dikke bak?

Om even te illustreren hoe dat uit maakt:

Scheuren over bochtige weggetjes
Het rijden is de fun, stuurgevoel, één met de auto, voelen wat het onderstel doet - rijplezier! Je gaat niet ergens heen, je gaat waar de bochten gaan en met een grote glimlach kom je weer thuis. Dat is toevallig mijn idee van fun en daarom rij ik een MX-5 ND - daar ga ik écht voor de lol een stukje mee rijden en hoef niet ver te rijden om een bochtige landweggetje te vinden waar ik de motor kan uitwringen, de bochten op de limiet kan nemen en stiekem kan gillen van plezier terwijl de snelheid niet écht aso wordt. En als ik dan een setje nieuwe banden nodig heb, een onderhoudsbeurt doe of de wegenbelasting moet betalen dan lach ik weer omdat het niks kost. Het is lol zonder nadelen. Andere lichtgewicht roadsters kunnen ongetwijfeld hetzelfde plezier bieden maar de Z4 is geen lichtgewicht roadster. Dat is 3-serie die voldoet aan het Duitse idee van een roadster - eentje die vooral capabel is. Een Opel Speedster of een Lotus Elise is ook briljant maar spartaanser en duur. De Alpine A110 biedt ook puur rijplezier maar helaas altijd met een dicht dak, hetzelfde voor de Toyota GR86. Een S2000 komt misschien nog in de buurt maar is oud. Er is eigenlijk weinig keuze!

Vandaag in de Mazda van Joël gereden.. definitief dat de mx5 afvalt. Ook de NC is echt te krap. Zeker de recaros voor mn dikke lijf en ik kan m’n linkerhand niet tussen mijn knie en de deur krijgen om te sturen. Dank voor de mogelijkheid @JoelD
In de ND zijn de Recaro stoelen een stuk krapper dan de normale stoelen - misschien dat de normale stoelen in de breedte beter zijn? Voor die normale stoelen zijn er ook nog verlagingssets zodat je wat meer ruimte krijgt. Misschien dat nog het proberen waard? Je kunt Cabriohoeve vragen of ze een ND staan die je kunt proberen met stoelverlagers? Ze verkopen ze sowieso los: https://www.decabriohoeve.nl/mx5-nd-stoelverlagers en anders schroeven ze ze even in dit exemplaar https://www.decabriohoeve.nl/occasions/mx-5-nd/52295589 zodat je kunt passen? Dat is een relatief duur exemplaar maar wel mooi.

Niet dat ik je in een ND wil praten maar als je eisen zijn fun, rijplezier, open, betaalbaar en enigszins modern - dan is dat bijna de enige optie.

In minder mate een Abarth 500C? Of een MINI Cooper S Cabrio? Beide natuurlijk voorwielaangedreven maar meer open dan een schuifdak en ook lollig.
(die heeft ook nog eens ACC en de fijne B48)

Zo'n Abarth is misschien minder leuk om te rijden dan een Fiesta ST maar dat wordt weer gecompenseerd door het idiote geluid uit zo'n klein ding, z'n coole looks en het is meer open dan een glazen panoramadak. En best goedkoop! https://www.autoscout24.nl/aanbod/a...=web-share&utm_medium=copy&utm_campaign=share

Een Citroen DS3 Racing Cabrio zou ook nog kunnen maar die THP motoren zijn natuurlijk tricky en ik vond de zitpositie niet top.

Capabel hard de bochten door gaan
Dat is meer de Duitse afdeling. De Z4, Boxster en wellicht de SLK of TT. Ik vond zelf de Z4 E85 eigenlijk een vrij serieuze auto vergeleken met het speelse van de MX-5. Als je een kleine open 3-serie rijdt.
Misschien een TT Cabrio? Weet alleen niet of dat nog een beetje leuk rijdt?

Een Boxster is briljant maar prijzig of oud.

Een F-TYPE is vet maar nog best duur, behoorlijk zwaar en past daardoor bijna beter in de volgende categorie:

Cruisen over de boulevard
Al die dikke Benzen! Dat rijdt als een fijne sedan maar dan iets minder stevig en zonder dak ;-) Dan is de fun vooral het open rijden en het motorgeluid. Maar als je zo'n auto koopt zou je dan niet wat meer uitgeven zodat je er ook de Camry ermee vervangt? Een E-klasse Cabrio kan gewoon alles: open cruisen met het hele gezin én je comfortabel naar zakelijke afspraken brengen. Ook lekker! Maar ga je daarmee in het weekend een stukje rijden voor de lol?

Laatst bewerkt:
Weet je wat me lekker lijkt
Zo een sl500 facelift in het zwart met wit leer

Met distronic en mem+ventilated Seats

Kan iemand die vinden voor me

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

Verkoopprijs: € 26.690
Kilometerstand: 183.000 km
Bouwjaar: 09/2012

Deze heeft de twin turbo 4.7, die schijnen minder goed te zijn?

Edit: zie de MKL lamp opmerking..

Laatst bewerkt:

Verkoopprijs: € 24.950
Kilometerstand: 95.388 km
Bouwjaar: 10/2008

Deze ff appie gestuurd

Zit qua prijs kwaliteit wel erg goed in de Markt..

Mooiere kleurstelling

280 maar wel weinig km, vind ik ook wel aardig

Verkoopprijs: € 27.600
Kilometerstand: 79.000 km
Bouwjaar: 01/2016

Verkoopprijs: € 29.950
Kilometerstand: 90.196 km
Bouwjaar: 05/2014

Verkoopprijs: € 20.480
Kilometerstand: 97.598 km
Bouwjaar: 08/2013

Ook nog steeds erg mooi..

Het wordt sowieso geen 4 cil meer, deze cabrio’s zijn te zwaar voor een 200/250.

Laatst bewerkt:
Voordeel is dat de zomer straks ten einde is. Kun je de cabrio-zoektocht ook weer een klein jaartje rekken. Of in het najaar toeslaan als mensen er vanaf willen.

Je bent, as we speak, het dak van je Camry aan het slijpen? :p

Gemini-Generated-Image-ig2c9ig2c9ig2c9i.png

We moeten Roadracer wel waarschuwen dat er vandaag geen DDOS aanval bezig is, maar dat we met z'n allen in dit topic zitten te F5'en

Gemini-Generated-Image-hinti4hinti4hint.png
doet me denken aan mn studententijd, toen was het forum echt superdruk, en mn kamer zag er wel zo uit. Alleen had ik toen nog een loodzware 17" crt monitor :ROFLMAO:

Terug
Bovenaan