Om maar even met de opmerking van Berry verder te gaan...ondertussen staat er een tuinhuis. En, ook super handig, we hadden een weekje een kraamverzorgster*. Wat je dan als kersverse pappa allemaal kunt doen, geweldig. Dus nu ziet de garage er uit als een spuitcabine.
*Even voor de duidelijkheid, mijn vrouw is supervlot en soepeltjes bevallen, zodat ze de volgende dag al stond te stofzuigen. De kraamverzorgster had dus een rustig weekje bij ons.
Ook had ik de tijd om de Fiat te voorzien van een nieuw KVS-tankje, de oude had een scheurtje. En lekker Italiaans zaten er drie type sluitingen op: klikklem, platte schroevendraaier, kruisschroevendraaier.
Iedereen die Flodder in Amerika heeft gezien weet wat ik hier wilde gaan proberen. Maar dat bleek niet verstandig, dus uiteindelijk toch lopen rommelen het eruit te krijgen. De onderkant is zo lekker dicht getimmerd dat een trechtertje met slang er niet ging werken.
En weer even oppakken met de witte. Want dan is hij thuis, maar heb je er eigenlijk nog geen tijd voor. Maar wat kleine zaken aanpakken dan. De tellerbak liep niet. Even openschroeven maakte al snel duidelijk dat er behoefte was aan een nieuw tandwieltje, die verkruimelde namelijk.
Tijdelijk maar even een andere tellerbak geplaatst, ondertussen heeft MeesterPieter nieuwe tandwieltjes geprint, binnenkort verslag.
Toen het volgende, waar ik me nogal zorgen over maakte. De Awron gaf namelijk geen temp aan op zowel achteras als motorblok. Meten met multimeter gaf aan dat sensoren in orde waren. Dubbele kabelbreuk? Onwaarschijnlijk..zou die "&"%&$%-unit naar de knoppen zijn? Dat zou €699,- down the drain zijn...Contact opgenomen met
Erik Albertsma van Albi Engineering. Stuur maar op, hij had nog een unit en dan zou hij wel testen, zaten geen kosten aan! Dus maar begonnen met demonteren...
En toen bedacht ik mij dat ik van Awron eens een keer een omvormkabeltje had gekregen omdat mijn kabelboom niet op de unit paste.
Navraag bij Erik bleek dat zijn unit weer een andere principe had...
Toen hier maar spelden in gestoken en met wat gedoe de multimeter ertussen gehangen.
En de bekabeling was dik in orde. Maar bij het terugsteken van de stekker viel mij iets op...1 van de individuele stekkertjes kwam terug...
Verdorie! De stekkertjes zaten dus gewoon niet op de sensoren....
Daar sloop je dan je halve dashboard voor.
Radio
Toen dat weer allemaal in elkaar zat, en ik ondertussen vader was geworden, maar eens koekeloeren of we kunnen achterhalen waarom hij soms hikt, soms totaal uitvalt. Wat onderdelen van de rode geplukt en maar eens lukraak proberen.
Slachtoffer nummer één was de stappenmotor. Weinig werk, dus gewisseld.
Rondje billendoekjes halen en later ´s avonds een rondje van een 20 kilometer leken de dader al getraceerd te hebben. Geen rare dingen, alles ging prima. Dat geeft de burger moed!
Dus gisteravond met Rob afgesproken om maar eens een lekker toertje te maken.
De eerste stop was bij een gehuchtje waar een moderator van de E30Fansite vandaan komt ;-)
Op deze foto´s zie je niet eens dat de wagen van Rob zo smerig was als een hond en dat de mijne nogal stoffig was.
Maar toen we daar weer weg gingen, ging het mis. De wagen sloeg niet aan, maar gaf een bijzonder interessant geluid...
TikTikTik
Contact eraf, opnieuw startpoging en weer dit geluid. Contact eraf, bobine los, bobine vast, startpoging...en weer dit geluid. Contact eraf, bobine los, motor laten draaien, bobine vast...en daar ging die weer...hoewel hij wel nog twee, drie keer uitviel of dreigde uit te vallen.
Desondanks toch maar ons toertje afgemaakt.
Team "Heyking A09 zonder naafdopje".
En toen weer het startprocedé moeten uitvoeren. Rob vond het maar gezeik...
Maar goed, het hikken en uitvallen is nu in ieder geval niet meer één groot mysterie, er kan gericht gezocht worden.
Ook nog wat lopen rommelen met de 323i.
Laatst weer wat moeten opruimen achterom, dus er moest weer even iets de straat op. Zoals te zien: alle chroomlijstjes op zij, iets leukere wielen...het begint weer op een auto te lijken. Booskijkers nog voor vier tientjes verpatst
Ook trekhaak achter: toen ik hem kocht bestonden de bumpersteunen uit stukjes wat ooit een trekhaak was. Overigens is deze trekhaak er weer af en "siert" nu de auto van Rob. Maar binnenkort gaat er een afneembare trekhaak op. Die had ik nog liggen, al zo langs dat ik geen enkel besef meer heb waar die vandaan komt.
Nadat Rob zijn auto weer had opgehaald kon deze naar binnen. Daarop lekker aan het knoeien geweest met knikkerbussen. Gamma-wit komt goed overeen met 35 jaar oud Alpinweiss I.
Net echt.
Dat de keienvanger wat vlekkerig is gespoten maakt niet uit, komt toch nog iets overheen
Binnenkort even uitzuigen, menie op de vloer en dan interieur opbouwen.
Gr Jeroen