Meten, meten en nog eens meten dat is op het moment nog nodig om het dak frame aan te passen. In de bestaande situatie zat er om het
raam van de portier erg veel ruimte waardoor je last hebt van veel rijwind en met het gemak de binnenkant nat kan worden met wassen
of door een regen bui. Dat lijkt mij ook één van de oorzaken dat de bodem en dorpels zo verrot waren. Dus met deze aanpak hoop ik
weer een probleem verholpen te hebben. De huidige profielen waren zeer slecht dus moest er een andere komen maar hoe kom je eraan?
zo kwam ik op het idee om het stuk afgeslepen deur te ontmantelen en dat weer aan te passen en te monteren, zo heb ik een origineel
onderdeel met de juiste vorm aangepast en geplaatst. Je moet wel opletten dat als je het dak ingevouwd ook nog alles past en niks in de
weg zit dus je moet bijna drie dimensionaal nadenken. Nog een aanpassing die ik aan het uitvoeren ben is de bovenbalk boven de
voorruit. Ik laat de zijkanten verder doorlopen en dit ook weer met het ijzerwerk van de deur die eruit geslepen is en de locatie waar
de pen van het dak inschuift word anders gemaakt. Het originele kunstof houdertje is niet te vinden dus maak ik een verbeterde versie
die tegen een stootje kan en juist dit onderdeel wil ik met een 3D-printer na laten maken.
Hieronder de uit een deur aangepaste profielen
De knik hendels voor vergrendeling ook vervangen
Het oude en nieuwe profiel
Het oude kunstof ....tja geef het maar een naam
Deze aanpassing word met een 3D printer nagemaakt
Hieronder zoals de auto er nu bij staat