Ford Sierra

Wat rare sierra's.
ford_sierra_bakkie_01.JPG

cosworth_sierra.jpg

CRW_2015.jpg

PickUps.jpg

Bijzondere foto's,
Die gele station ( mag ik het zo wel noemen :p ) is dat een gevalletje zelfbouw? en in welk land zou dat geweest zijn?
Kan me niet heugen dat ik eerder over zoiets gehoord heb, het is nog wel het oermodel!
Die van die witte sedan daaronder is uitgerust met "opplakbare " lampen voor het racen in het donker.
Die vleugelCos daaronder zal iets van DTM zijn, afzichtelijk hoe die auto vern**kt is, maar ook dat heb ik nog niet vaak gezien!
Die Sierra pickup op de onderste foto's is de P100, ook in NL geleverd geweest.

Leuke foto's van niet alledaagse uitvoeringen, super!

https://www.2dehands.be/ford-sierra-break-56390543.html?auto_merk=19&qq=sierra

Errug vroege station te koop!

Idd zonde, zeker als je weet dat dat deurpanelen van een Custom/Basic versie zijn... zeldzaam dus.

Dit is ook zeldzaam, een mk1 2.0i S uitvoering, zelfs een XR4I is nog niet zo zeldzaam:
https://link.marktplaats.nl/232919509

Niet bijster bijzonder, er zaten sportstoelen met aparte bekleding in, een toerenteller, sportstuur ( in dit geval een origineel Cosworthstuur ), verstralers in de voorbumper, klepspoilert en maar liefst 14 " sportvelgen :)
Ze zijn er alleen zo weinig, dat maakt ze zeldzaam.

Eentje met spoilertje en set velgen lijkt mij wat.
Ford_Sierra_front_20080108.jpg

of anders een taurus.
Ford_Taunus_4t%C3%BCrer_goldmetallic_vr.jpg

Ook mijn tijdelijke Volvo ging het weer niet volhouden, gevolg:

De Sierra van stal gehaald en wederom als dagelijks paardje in gebruik!
Geen straf, maar nog net even iets te vroeg in het seizoen de weg weer op.
Wat rijd dat toch primitief, maar wel errug lekker :)

Ik heb vandaag een racespelletje gedownload van de saloon stockcars, een raceklasse waarmee in Engeland geracet wordt, de auto's zijn goed te herkennen als Ford Sierra's.:)

Vorige week heb ik de XR4i ook weer eens van stal gehaald :) De grijns zat de hele dag op mijn gezicht gebakken.

Donderdag in Duitsland nog een MK1 2.0 Coupé automaat gekocht, met RS spoilerset. De 25e ga ik die naar Nederland halen, en de 27e naar de RDW :D Verwacht dus binnenkort ook een uitgebreid topic in "Mijn Auto." De XR4i had daar eigenlijk al lang moeten staan...

Enne.... ook hier showen uiteraard :)

Laatst een originele waterpomp van gietijzer op de kop weten te tikken, deze was bestemd voor een 2.8 Scorpio van het eerste uur.
Deze blijkt dus niet op mijn 2.3 te passen ( was wel volgens zeggen ) dus ik weet niet of hij misschien op een XR4I past, heb jij daar een idee van?

Ben benieuwd naar de foto's van jouw Sierra's!

Klopt dat hij niet past. Ofschoon het dezelfde V6 is, heeft de 2.8 een waterkanaal in de pomp anders lopen.
Als hij dus niet past op de 2300, dan zal hij hoogstwaarschijnlijk wel op de 2800 passen.

Dit is de XR4i:
Foto-4QV7JPNL-D.jpg

Foto-XWSJC74U-D.jpg

En dit de nieuwe aanwinst (nog wel op de sloperij in Duitsland):
Foto-MFI8GUHY-D.jpg

Foto-67HWGX6B-D.jpg

Binnenkort uitgebreid verslag van de import en de bijbehorende poetssessie. Gevolgd door uitgebreid restauratiewerk, moet wel het een en ander aan gebeuren....

Gatver, wat een vette bakken, 2800i!

Als ik dit zie krijg ik weer enorm veel zin om zelf een Sierra te kopen, maar kheb echt geen plaats om er een te stallen, en op straat laten staan is ook zonde... :(

Is deze Sierra pickup hier al langs geweest?

https://www.2dehands.be/ford-sierra-p100-bijna-uniek-56675824.html?auto_merk=19&qq=sierra

2800i zei:
Klopt dat hij niet past. Ofschoon het dezelfde V6 is, heeft de 2.8 een waterkanaal in de pomp anders lopen.
Als hij dus niet past op de 2300, dan zal hij hoogstwaarschijnlijk wel op de 2800 passen.

Dit is de XR4i:
Foto-4QV7JPNL-D.jpg

Foto-XWSJC74U-D.jpg

En dit de nieuwe aanwinst (nog wel op de sloperij in Duitsland):
Foto-MFI8GUHY-D.jpg

Foto-67HWGX6B-D.jpg

Binnenkort uitgebreid verslag van de import en de bijbehorende poetssessie. Gevolgd door uitgebreid restauratiewerk, moet wel het een en ander aan gebeuren....

Deze foto hoort er ook nog bij ;)

Toch een mooi opberg systeem,
Foto-KGWSC3WD.jpg

jan626 zei:
Freez,

Wel een beetje flauw om te zeggen: "kan niet verder van de waarheid".
Ik had het over het uiterlijk.
Natuurlijk was er een sprong vooruit. In de Sierra tijd bestonden er nog geen airbags, en was 16-kleppen verre van gewoon.
Wat ik bedoelde dat de autoontwerpers veel meer durfden. Er was ook veel meer onderscheid. Nu moet je goed kijken wat voor merk het is. Ik vind dat gewoon een slechte zaak. Als je nu een opvallend model wil kopen, moet je flink de beurs open trekken. Kijk maar eens naar een compacte auto als de beetle, weet je hoe duur dat ding is? Dan koop ik liever iets dat ruimer zit.

Ik vind de Mondeo een gewone auto. En het zal technisch allemaal fantastisch zijn, dat geloof ik direct, maar als ik het model zie, dan denk ik, dat is een auto van een oude man met een hoed op. Een Sierra WAS geen gewone auto. En iedereen WIST dat. Toen ik mijn vrienden vertelde dat ik in een Sierra ging rijden, kon je een speld horen vallen. Als je nu zegt, ik koop een Mondeo, zegt men: Oh ja? Lekkere ruime auto he? DAT is het verschil. Als ik nu moest kiezen tussen splinternieuwe Sierra en een splinternieuwe Mondeo, raad eens wat ik zou kiezen? Natuurlijk, een Sierra, die is toch veel mooier? Dan maar geen airbags. Dan zit je ook niet met zo'n bubblegum in je gezicht als je perongeluk bij het parkeren tegen een paaltje rijdt. (Ik heb ze ook hoor, maar voor mij hoeft het niet. Het dashboard wordt er lelijk van en iedere auto heeft zo'n stom deksel met dezelfde airbaglogo erop.

De Mondeo en Focus zullen best zeer geavanceerde auto's zijn, daar twijfel ik geen moment aan. Maar de introductie was heel anders dan de Sierra. Toen de Sierra kwam, kwam er echt iemand binnen, iedereen had het erover. Maar Mondeo en Focus zijn nu een van de vele. En trouwens, als je nu nog een Sierra op de weg ziet, zijn er nog steeds veel mensen die kijken. En dat moet ik de Mondeo en Focus over tien jaar nog zien doen, daar geloof ik namelijk helemaal niets van.

Wat ik toen jammer vond, is dat Ford met de Sedan Sierra kwam. Dat is Sierra gewoon niet eigen.

Op de laatste zin na, helemaal mee eens.

Oude post, maar ik vind hem nog quote waardig.

Heb mijzelf recent ook een Sierra aangeschaft.

IMG_4213.jpg

2 liter Ghia. :cool:

Old school is toch zoveel fijner om in te rijden.

Geweldig 2800I!,

Die witte 3-drs. heb ik wel eens voorbij zien komen op mobile.de...... die auto's worden dus niet gesloopt maar "achter gehouden" tot een liefhebber ze op komt pikken.
Die 5-drs in die stelling ziet er ook nog super uit zeg, hebben ze daar nou schuim onder die balken liggen om de dorpels te beschermen?
Zo'n foute klepspoiler heb ik ook op de mijne, dat moet je mooi vinden maar de mijne gaat er toch wel af.

Super, super, super... het blijft prachtig!
Vandaag bij een tankstation stopte er een vrachtwagen, die chauffeur MOEST mijn ghia even bekijken!
Als ik bij een sloperij kom, dan vinden ze dat toch wel mooi om te zien " daar heb ik er zat van afgevoerd, je ziet ze amper nog en het was goede handel ".

@S.J.

Nette ghia, jij had hier ook een topic in "mijn auto" toch?
Wees er zuinig op, het gaat hard met de Sierra.

Arievectra zei:
Dat zal Pieter dan wel wezen, kan haast niet missen.
Die heeft echt een hoop uniek spul staan, maar dat gaat vaak de rodeo in.
Laatst had ie een zeldzame aluminium Rolls waar d'r nog 3 van waren de rodeo ingegooid, wel de orginalitijds prijs mee gewonnen in Engeland.

Hij heeft een gigantische verzameling van Sierra's, Granada's, Taunussen en nog wat amerikanen her en der gestald staan.
Bij hem heb ik m'n Granny gekocht, soms verkoopt ie dus wel's wat.

Verders prima kerol, ga er soms nog wel eens heen voor onderdelen.

Heb jij het Adres van deze kerel? Voor onderdelen een goed adres lijkt me... en eerlijk gezegt zou ik er om nog een andere reden wel heen willen, maar dat ga ik hier niet verder uiten...

Ik ben als kind al leip geweest van de Sierra's! Toen m'n vader in 1989 een Scorpio 2.9i GL kocht was het hek helemaal van de dam!!! Voor m'n vader niet trouwens... Gloedje nieuw, maar binnen één jaar weer ingeruild door transmissieproblemen... die automaten A4LD waren en zijn echt ruk...

Mijn eerste auto was een BMW 316 op LPG... kon ik toevallig van iemand overnemen.. had hem al maanden staan, maar nog geen rijbewijs.
Toen ik hem had gehaald heb ik er maar een maandje mee gereden ofzo en toen goed verkocht... jaja...toen gebeurde het!!!
Ik kocht een Ford Sierra 2.3 V6 GL uit 1986. NX-67-TN. Veel plezier mee gehad.

Ik werkte destijds bij de Forddealer en kwam via mijn collega aan wat persfoto's van de 2.3 Ghia!!! Foto's uit 1982! Ik heb ze nog.
Toen wist ik het... het moest een 2.3 Ghia worden.

Uren heb ik in de brochures zitten kwijlen... oooohh. wat een warm en gezellig interieur! Die dikke bruine bekleding!! Die houtplintjes... die hadden ze na oktober '84 niet meer... toen kwamen er kleine veranderingen.
Het moet er dus één van "voor" oktober '84 worden.

Moet je eens proberen... een Sierra 2.3 ghia gaan zoeken...
Steevast bleef ik op marktplaats zoeken... ookal kwam ik om één uur 's nachts thuis... aan ging die computer!
En toen gebeurde het... midden in de nacht kwam ik thuis en zette nog even snel de computer aan... ik zei nog tegen me zelf: "wie gaat er nou op dit moment van de dag naar een speld in een hooiberg zoeken..."

Daar stond ie!! Afspraak gemaakt en gekocht...!! In schitterende staat... nergens roest, champagne metalllic met buin interieur! Precies zoals ik hem wilde hebben.
JJ-18-DS is het kenteken... ik heb hem niet meer, maar hij staat nog steeds op RDW.NL! Volgens mij is ie geschorst... Ik hoop niet dat ie bij die ene vent staat die alles voor de banger gebruikt..

Helaas door ruimte gebrek moest hij vertrekken en heb ik hem aan een andere liefhebber verkocht.

Nu jaren later heb ik mijn droom waargemaakt! Ik heb altijd gezegd dat als ik een huis met garage zou kopen er een XR4i in zou moeten... en zo is het gebeurd! Naar onze Volvo S70 2.5T 20v en Volvo 850 2.5 20v staat sinds vorigjaar zomer een prachtige witte Sierra XR4i.
De auto komt heel dicht bij nieuwstaat... wat carrosserie betreft zeker!! Die is volledig gerestaureerd. Het interieur moet nog het één en ander aan gebeuren. (dashboard enz..)

Helaas heb ik geen foto's van de XR4i, maar daar zal ik snel verandering aan brengen.

Heerlijk zo'n Sierra Topic!! Is het misschien een keer een idee om een Sierra MK1 meeting te houden? (Dan mogen de MK2's iets verderop staat.. ;-)

hallo sierra lovers ik denk niet dat dit filmke hier al staat

BTCC in Birmingham, stratencircuit, 1989

Sierra RS500's met 550 pk

https://www.youtube.com/watch?v=PHXzrNyMc6I&mode=related&search=

kijk en geniet prachtige auto sport was dat toch (y)(y)

Weet iemand trouwens een goed onderdelenadres? Ik ben een klein beetje op zoek naar een "nieuwe" voor- en achterbumper, maar dan wel meteen de goede: nouveau-rood voor een CLX Station van 1992... Binnenkort trouwens apk voor deze Sierra! Altijd spannend...

@ 2800i: (y) (y) (y)

Pedigreepaul zei:
Hier nog een '83er org ned.
1983 Ford Sierra

HALLOo_O:eek:

Duur geld voor een slechte sierra:cry:(n)

Wielkasten bijgewerkt, andere grille erin gekomen en er zal vast wel wat meer aan schelen....

Mijne is ook orgineel hollander, en heeft géén roest... Daar VRAAG ik €1250,- voor... Maar is onderhandelbaar...

Moest laatst een pakketje brengen op het industrie terrein van Middenmeer NH, wat denk je, zie ik achter een "garage bedrijfje" een heel nest sierra's staan!!!
Ik denk wel een stuk of 20, volgens mij allemaal slopers, nee sorry geen foto's (stom)

Sem XR4i zei:
Ik ben als kind al leip geweest van de Sierra's! Toen m'n vader in 1989 een Scorpio 2.9i GL kocht was het hek helemaal van de dam!!! Voor m'n vader niet trouwens... Gloedje nieuw, maar binnen één jaar weer ingeruild door transmissieproblemen... die automaten A4LD waren en zijn echt ruk...

Naar onze Volvo S70 2.5T 20v en Volvo 850 2.5 20v staat sinds vorigjaar zomer een prachtige witte Sierra XR4i.
De auto komt heel dicht bij nieuwstaat... wat carrosserie betreft zeker!! Die is volledig gerestaureerd. Het interieur moet nog het één en ander aan gebeuren. (dashboard enz..)

Helaas heb ik geen foto's van de XR4i, maar daar zal ik snel verandering aan brengen.

Heerlijk zo'n Sierra Topic!! Is het misschien een keer een idee om een Sierra MK1 meeting te houden? (Dan mogen de MK2's iets verderop staat.. ;-)

Die A4LD bakken zijn inderdaad niet de beste die Ford gemaakt heeft. Toch is er niets mis mee, maar je moet er een aantal dingen niet mee doen:
1. Aanhangers trekken, daar kunnen ze heel slecht tegen. Trek je er niets mee, gaan ze makkelijk 2 ton mee, zonder revisie of problemen
2. Je motor oververhitten. De transmissiekoeler zit onder de radiateur. Oververhit je je motor, dan kook je ook je bak op.
3. Speedsensors gaan nogal eens stuk. 120 euro onderdelen en 15 minuten werk. Veel mensen rijden te lang door zonder 4e versnelling

Naar de foto's van jouw Ixi ben ik heel benieuwd!! Dashboard is helaas een kwaaltje, van het eerste type. Ik heb al een MK2 dash liggen. Zonder rooster, maar die non-originaliteit vergeef ik mezelf.

Ik zou gewoon een Sierra meeting houden. De MK1's zijn relatief dun gezaaid, dus die zet je gewoon op 1 rij, en de MK2's er tegenover!

Uren heb ik in de brochures zitten kwijlen... oooohh. wat een warm en gezellig interieur! Die dikke bruine bekleding!! Die houtplintjes... die hadden ze na oktober '84 niet meer... toen kwamen er kleine veranderingen.

* Is dat niet al eerder geweest... de mijne is van April '84 en heeft dat hout helaas niet meer, ook de gestreepte achterlichten heb ik niet en er zit zelfs zo'n geribbelde plaat tussen de achterlichten.
Iets wat pas voor de facelift van modeljaar '85 op stapel stond

Moet je eens proberen... een Sierra 2.3 ghia gaan zoeken...

* Ik heb er eentje, daar is dit topic dus ook aan gewijd :)

Daar stond ie!! Afspraak gemaakt en gekocht...!! In schitterende staat... nergens roest, champagne metalllic met buin interieur! Precies zoals ik hem wilde hebben.
JJ-18-DS is het kenteken... ik heb hem niet meer, maar hij staat nog steeds op RDW.NL! Volgens mij is ie geschorst... Ik hoop niet dat ie bij die ene vent staat die alles voor de banger gebruikt..

* Deze was net voor mijn neus weg, wij hebben regelmatig contact gehad over die auto, en andere delen voor de Sierra mk1.

Helaas door ruimte gebrek moest hij vertrekken en heb ik hem aan een andere liefhebber verkocht.

* Call me!

* Goed plan!

Die marktplaats sierra heeft zelfs nog die aparte wieldoppen die alleen de 1e types hebben gehad!

Sierra ghia zei:

* Is dat niet al eerder geweest... de mijne is van April '84 en heeft dat hout helaas niet meer, ook de gestreepte achterlichten heb ik niet en er zit zelfs zo'n geribbelde plaat tussen de achterlichten.
Iets wat pas voor de facelift van modeljaar '85 op stapel stond

-Misschien heb je wel gelijk... ik moet even in mijn brochures graven om daar achter te komen! Je hebt dan iig een vroege type2 van een MK1 denk ik!
Volgens mij had je dat type2 Mk1 nog wel in '84, maar dan zal ik me in de maand wel verschillen.

Sierra ghia zei:

* Deze was net voor mijn neus weg, wij hebben regelmatig contact gehad over die auto, en andere delen voor de Sierra mk1.

* Call me!

* Goed plan!

-De JJ-18-DS is niet de Sierra waar jij toen interesse in had... dat was een andere hele vroege '83er Sierra 2.3 Ghia.
Die had ik idd van eerste eigenaar, maar dat ding zag er echt niet meer mooie uit.... geloof me.. op de foto's ging het wel, maar thats it! Alleen het dashboard was helemaal heel.... echt geen enkel scheurtje!!!! En niet vervormd! Ik heb alleen de witte binnenspiegel vewijderd voor een normaal zwart exemplaar... zo'n witte is echt uniek!! Die zijn echt alleen in de aller eerste Sierra's gezet en daarna op zwarte over gegaan. Zelfs het Ford onderdelensysteem kent geen nummer van een witte binnenspiegel. Die gaat dus mooi in mijn XR4i...!!! Foto's zijn overigens al genomen, maar ik moet nog even uitvogelen hoe ik ze erop ga krijgen...

p.s. wat bedoel je met "Call me!" ? Voor onderdelen? Of beter nog... een heel dashboard? stuur me maar een PBtje met je nummer... Gr. Sem

Bij Speed Centre in Geldermalsen staat een door mos overwoekerde XR4i. Misschien nog een interessante onderdelenbak voor iemand?

Gaaf filmpje, ik ben regelmatig op youtube, vooral die reclamespots van de introductie zijn leuk!

@Sem,

Zeker geen fase 2 van de mk1, die hadden al de rondere hoofdsteunen en toch net wat betere materialen in de deurpanelen en dash, van die types waren de dashboards niet zo ernstig gescheurd als de allereersten.... die hadden soms op 5 of 6 plaatsen een volledige scheur zitten.
Ach ja, als ik 15 jaar geleden wist wat ik nu weet, dan had ik heel wat onderdelen verzamelt en een hoop Sierra's van de sloop gered.
Op een gegeven moment wilden zelfs de sloperijen ze niet hebben.
Die witte binnenspiegels zijn idd zeldzaam, ik weet er nog eentje maar tegenkomen doe je ze niet.

Zou kunnen dat dit om een andere Ghia ging, die ik bedoel had onder de rechterdeur dorpelschade, hij had dezelfde kleur als diegene die ik nu heb!
Het enige wat ik nog zoek voor mijn Ghia is die rubberen strip die bovenop de voorbumper zit, en een net hemeltje... als ik nog een net schuif/kanteldak tegenkom met brons getint glas dan wil ik dat ook nog.

Afgelopen zaterdag mijn Ghia bij de Ford een hele grote beurt laten geven ( maatje werkt daar en matst me ) en ik had er een hoop bekijks mee.
Zeker van de monteurs die ze nog nieuw in de showroom hebben zien staan, dat was zeker wel leuk.

@Taunusdriver,

Als je dat ding afhaalt, moet je me even seinen want ik kan ook nog wel wat gebruiken :p

Sierra ghia zei:
@Taunusdriver,

Als je dat ding afhaalt, moet je me even seinen want ik kan ook nog wel wat gebruiken :p

Wat zoek je nog dan???

Een oom van m'n vriendin heeft nog een mk1 XR4I staan, die wacht al 3 jaar op de rodeo:)

Taunusdriver. zei:
Sierra ghia zei:
@Taunusdriver,

Wat zoek je nog dan???

Een oom van m'n vriendin heeft nog een mk1 XR4I staan, die wacht al 3 jaar op de rodeo:)

Een net schuif/kanteldak, brons getint dus ( vrijwel allemaal rot )
Een hemeltje in nette staat ( volgens mij moet dit ook in een 5-drs passen )
Een wit kapje dat over de bevestiging van de gordel aan de middenstijl zit
Verstralers in nette staat, hoe dan ook de rechtse ( glas heeft bij mij steenslag )
Achterklep compleet ( spoiler niet noodzakelijk, voor de wis/was heb ik dus alle bekabeling en het vloeistofreservoir nodig )
Indien nog netjes, het zonneklepje rechts met de verlichting erin.
Verlichting aan de binnenkant van de motorkap met bekabeling.
Ding aan de stoel waar je de gordel in klikt, bestuurderskant... ook moet dit uiteraard in goede staat zijn.

@ Wouter,
Word moeilijk om ze heel en in die kleur te vinden, wist er zoeen te staan maar die bumpers zijn er al af.
Bumpers zoeken en spuiten is de enige optie ben ik bang.

Ook zoek ik nog de rubberen strip die bovenop de voorbumper van Ghia zit, bij de XR4 is deze dacht ik anders.

Tja, die Sierra van ons heeft gewoon pech. Er zijn zo veel dingetjes beschadigd geraakt in zijn 17 jaar bij ons, gewoon heel erg jammer :( Ik zag laatst op Autotrack een advertentie van een antraciete Sierra, ook een 2.0i CLX Station. Die zag er zo strak uit, zeker in vergelijking met die van ons :cry:

De auto staat nu bij een monteur voor de apk. Afhankelijk van wat er uitkomt laten we de auto lassen om de vele roestplekken te verwijderen.

Ik ben de afgelopen dagen ook druk aan het lassen geweest, om de roest van mijn 84'er coupé af te halen.
Het resultaat mag er zeker wezen! Foto's moet ik nog uploaden naar een fatsoenlijke uploadservice.....

Tis dat ik er de plaats niet voor heb... Heb de link alleszins naar mn vader gemaild, zien wat die zegt... in samenspraak met hem moet het wel lukken om er een plaatsje voor te vinden. Nuja kans is groot dat hij tegen die tijd al weg is.

Geen geld, mensen weten niet wat ze aanbieden :eek:
Zo was ik gister in regio Roermond om onderdelen voor mijn Sierra te halen, blijkt die man een 86-er Laser te hebben staan, 5-drs.
Voor een kitcar heeft hij de motor gebruikt, de uitlaat, de stoelen en de gordels, het erge was dat de auto aantoonbaar pas 70.000 km gelopen had :(
Afkomstig van de 1e eigenaar..kenteken is aanwezig, het is een 2.0 automaat op kenteken.
De auto heeft voor een schaafplek op de bumper en een klein barstje in de grille.

De kas is kei en keihard, dorpels, randen, kokerbalken... er zit nog geen zandkorreltje aan, zo netjes vind je ze niet meer.
Ik heb de onderderdelen er niet vanaf gehaald en de man geadviseerd de auto zo te koop te zetten, belastingvrij is ze nog niet maar ongelooflijk, wat zag die kas er nog netjes uit zeg, ook het interieur is spik en span!
Misschien iemand die een projectje wilt starten, het glas van de brede koplampen was nog superhelder.

Telnr. heb ik wel, deze man doet veel met amerikanen, voor de Sierra bleek het een barbaar :(

Gisteren gespot in de buurt van Drachten: een Sierra Ghia, champagnebruin, kenteken JL????. Bekend alhier ?

Die Probe III :cry:.... blij dat het uiteindelijke ontwerp vele malen mooier is geworden, dat ze die nog bewaard hebben!

@244-55
Nog niet zo lang geleden stond er eentje op marktplaats met een kenteken welke, ik meen, met JL begon.... een vroege!
Verder niet bekend hier, zou wel leuk zijn...de mijne heeft dezelfde kleur.

Morgen een feestje, want dan word mijn Sierra 25 jaar, dus ook belastingvrij!!!

De afgelopen twee weken heb ik iedere avond tot 22.30 gewerkt aan de witte 2.0L (zie eerdere posts op deze pagina).

-nieuwe dorpels erin gelast links en rechts,
-kleine stukjes bodemplaat vervangen links en rechts (verrot bij de stoelbevestiging, een kwaaltje)
-grote beurt
-grote poetsbeurt
-thermostaat + koelvloeistof nieuw
-remmen rondom compleet nieuw (achter inclusief wielremcilinders)
-remvloeistof nieuw
-voorste schokdempers nieuw

Al met al is er waanzinnig veel werk in gaan zitten, daardoor is hij van dof wit en vermoeid weer glanzend en stralend geworden. Morgen gaat hij voor de APK :D Ik ben benieuwd!!!

Terug
Bovenaan