Guest
Wat rare sierra's.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Legacy3.0R zei:https://www.2dehands.be/ford-sierra-break-56390543.html?auto_merk=19&qq=sierra
Errug vroege station te koop!
D. Elzinga zei:De speakers in het deurpaneel![]()
2800i zei:Klopt dat hij niet past. Ofschoon het dezelfde V6 is, heeft de 2.8 een waterkanaal in de pomp anders lopen.
Als hij dus niet past op de 2300, dan zal hij hoogstwaarschijnlijk wel op de 2800 passen.
Dit is de XR4i:
![]()
![]()
En dit de nieuwe aanwinst (nog wel op de sloperij in Duitsland):
![]()
![]()
Binnenkort uitgebreid verslag van de import en de bijbehorende poetssessie. Gevolgd door uitgebreid restauratiewerk, moet wel het een en ander aan gebeuren....
jan626 zei:Freez,
Wel een beetje flauw om te zeggen: "kan niet verder van de waarheid".
Ik had het over het uiterlijk.
Natuurlijk was er een sprong vooruit. In de Sierra tijd bestonden er nog geen airbags, en was 16-kleppen verre van gewoon.
Wat ik bedoelde dat de autoontwerpers veel meer durfden. Er was ook veel meer onderscheid. Nu moet je goed kijken wat voor merk het is. Ik vind dat gewoon een slechte zaak. Als je nu een opvallend model wil kopen, moet je flink de beurs open trekken. Kijk maar eens naar een compacte auto als de beetle, weet je hoe duur dat ding is? Dan koop ik liever iets dat ruimer zit.
Ik vind de Mondeo een gewone auto. En het zal technisch allemaal fantastisch zijn, dat geloof ik direct, maar als ik het model zie, dan denk ik, dat is een auto van een oude man met een hoed op. Een Sierra WAS geen gewone auto. En iedereen WIST dat. Toen ik mijn vrienden vertelde dat ik in een Sierra ging rijden, kon je een speld horen vallen. Als je nu zegt, ik koop een Mondeo, zegt men: Oh ja? Lekkere ruime auto he? DAT is het verschil. Als ik nu moest kiezen tussen splinternieuwe Sierra en een splinternieuwe Mondeo, raad eens wat ik zou kiezen? Natuurlijk, een Sierra, die is toch veel mooier? Dan maar geen airbags. Dan zit je ook niet met zo'n bubblegum in je gezicht als je perongeluk bij het parkeren tegen een paaltje rijdt. (Ik heb ze ook hoor, maar voor mij hoeft het niet. Het dashboard wordt er lelijk van en iedere auto heeft zo'n stom deksel met dezelfde airbaglogo erop.
De Mondeo en Focus zullen best zeer geavanceerde auto's zijn, daar twijfel ik geen moment aan. Maar de introductie was heel anders dan de Sierra. Toen de Sierra kwam, kwam er echt iemand binnen, iedereen had het erover. Maar Mondeo en Focus zijn nu een van de vele. En trouwens, als je nu nog een Sierra op de weg ziet, zijn er nog steeds veel mensen die kijken. En dat moet ik de Mondeo en Focus over tien jaar nog zien doen, daar geloof ik namelijk helemaal niets van.
Wat ik toen jammer vond, is dat Ford met de Sedan Sierra kwam. Dat is Sierra gewoon niet eigen.
Arievectra zei:Dat zal Pieter dan wel wezen, kan haast niet missen.
Die heeft echt een hoop uniek spul staan, maar dat gaat vaak de rodeo in.
Laatst had ie een zeldzame aluminium Rolls waar d'r nog 3 van waren de rodeo ingegooid, wel de orginalitijds prijs mee gewonnen in Engeland.
Hij heeft een gigantische verzameling van Sierra's, Granada's, Taunussen en nog wat amerikanen her en der gestald staan.
Bij hem heb ik m'n Granny gekocht, soms verkoopt ie dus wel's wat.
Verders prima kerol, ga er soms nog wel eens heen voor onderdelen.
Pedigreepaul zei:Hier nog een '83er org ned.
1983 Ford Sierra
Sem XR4i zei:Ik ben als kind al leip geweest van de Sierra's! Toen m'n vader in 1989 een Scorpio 2.9i GL kocht was het hek helemaal van de dam!!! Voor m'n vader niet trouwens... Gloedje nieuw, maar binnen één jaar weer ingeruild door transmissieproblemen... die automaten A4LD waren en zijn echt ruk...
Naar onze Volvo S70 2.5T 20v en Volvo 850 2.5 20v staat sinds vorigjaar zomer een prachtige witte Sierra XR4i.
De auto komt heel dicht bij nieuwstaat... wat carrosserie betreft zeker!! Die is volledig gerestaureerd. Het interieur moet nog het één en ander aan gebeuren. (dashboard enz..)
Helaas heb ik geen foto's van de XR4i, maar daar zal ik snel verandering aan brengen.
Heerlijk zo'n Sierra Topic!! Is het misschien een keer een idee om een Sierra MK1 meeting te houden? (Dan mogen de MK2's iets verderop staat.. ;-)
Sierra ghia zei:Uren heb ik in de brochures zitten kwijlen... oooohh. wat een warm en gezellig interieur! Die dikke bruine bekleding!! Die houtplintjes... die hadden ze na oktober '84 niet meer... toen kwamen er kleine veranderingen.
Het moet er dus één van "voor" oktober '84 worden.
* Is dat niet al eerder geweest... de mijne is van April '84 en heeft dat hout helaas niet meer, ook de gestreepte achterlichten heb ik niet en er zit zelfs zo'n geribbelde plaat tussen de achterlichten.
Iets wat pas voor de facelift van modeljaar '85 op stapel stond
Sierra ghia zei:Daar stond ie!! Afspraak gemaakt en gekocht...!! In schitterende staat... nergens roest, champagne metalllic met buin interieur! Precies zoals ik hem wilde hebben.
JJ-18-DS is het kenteken... ik heb hem niet meer, maar hij staat nog steeds op RDW.NL! Volgens mij is ie geschorst... Ik hoop niet dat ie bij die ene vent staat die alles voor de banger gebruikt..
* Deze was net voor mijn neus weg, wij hebben regelmatig contact gehad over die auto, en andere delen voor de Sierra mk1.
Helaas door ruimte gebrek moest hij vertrekken en heb ik hem aan een andere liefhebber verkocht.
De auto komt heel dicht bij nieuwstaat... wat carrosserie betreft zeker!! Die is volledig gerestaureerd. Het interieur moet nog het één en ander aan gebeuren. (dashboard enz..)
* Call me!
Heerlijk zo'n Sierra Topic!! Is het misschien een keer een idee om een Sierra MK1 meeting te houden? (Dan mogen de MK2's iets verderop staat.. ;-)
* Goed plan!
grensrijder zei:Bij Speed Centre in Geldermalsen staat een door mos overwoekerde XR4i. Misschien nog een interessante onderdelenbak voor iemand?
Sierra ghia zei:@Taunusdriver,
Als je dat ding afhaalt, moet je me even seinen want ik kan ook nog wel wat gebruiken![]()
Taunusdriver. zei:Sierra ghia zei:@Taunusdriver,
Als je dat ding afhaalt, moet je me even seinen want ik kan ook nog wel wat gebruiken![]()
Wat zoek je nog dan???
Een oom van m'n vriendin heeft nog een mk1 XR4I staan, die wacht al 3 jaar op de rodeo![]()
Moderator