Formule 1 - Het discussietopic - Seizoen 2026

JL, sinds Newey zijn vertrek heeft aangekondigd, zal hij niet of nauwelijks meer betrokken zijn bij technische briefings en aldus ook nauwelijks meer werken aan nieuwe upgrades. Van wat ik gelezen heb werkt hij momenteel voornamelijk aan de RB17 en zal slechts nog bij enkele races aanwezig zijn voor RB dit jaar.

JL, sinds Newey zijn vertrek heeft aangekondigd, zal hij niet of nauwelijks meer betrokken zijn bij technische briefings en aldus ook nauwelijks meer werken aan nieuwe upgrades. Van wat ik gelezen heb werkt hij momenteel voornamelijk aan de RB17 en zal slechts nog bij enkele races aanwezig zijn voor RB dit jaar.
Alleen is het niet Newey maar het hele team die er aan werkt. Het probleem is dan ook niet zijn vertrek maar het probleem met Horner wat nu tot de problemen leidt.

Wat doet Newey dan tot het einde van het seizoen, staat ie in de catering tompoezen uit te delen?

Wat doet Newey dan tot het einde van het seizoen, staat ie in de catering tompoezen uit te delen?
Quote: 'Van wat ik gelezen heb werkt hij momenteel voornamelijk aan de RB17 en zal slechts nog bij enkele races aanwezig zijn voor RB dit jaar.'

Alleen is het niet Newey maar het hele team die er aan werkt. Het probleem is dan ook niet zijn vertrek maar het probleem met Horner wat nu tot de problemen leidt.
Newey is zonder enige twijfel de hoofdverantwoordelijke achter de dominantie van RBR de afgelopen jaren. Het gedoe met Horner is een afleiding, maar tast de performance niet in directe zin aan.

Newey is zonder enige twijfel de hoofdverantwoordelijke achter de dominantie van RBR de afgelopen jaren. Het gedoe met Horner is een afleiding, maar tast de performance niet in directe zin aan.
De hoofdverantwoordelijk is hij allang niet meer, daarbij gaat het sinds het met het akkefietje met Horner slecht. Neweu zijn vertrek heeft daar niks mee te maken.

en sinds wanneer ben jij een betrouwbare bron mbt wat er achter de schermen bij RB gebeurd?

Hierover is meer dan voldoende te vinden op de diverse gerelateerde websites (waarschijnlijk niet op maxverstappenfans.nl en dergelijke sites).

Laatst bewerkt:
Dat zijn ook geen websites waar ik naar kijk kerel, maar ik geloof er niks van dat jij als medewerker van Mercedes een unbiased opinion hebt mbt dit topic.

Dat is ook keer op keer op de voorpagina zo gebleken, waar je alleen maar reageert om je gal te spuwen richting RB. Nu die artikelen niet meer verschijnen kom je dat hier maar doen?

Dat er het e.e.a. rommelt bij RB intern moge duidelijk zijn, maar ik geloof er niks van dat het alleen maar aan Newey zn vertrek ligt. Ik denk dat er te veel onenigheid is tussen Marko en Horner en dat er daardoor veel interne onrust onstaan is en dat uiteindelijk ook op de prestaties reflecteert.

Hoe of wat er precies gebeurd of besproken wordt zullen wij allemaal nooit weten, en dat hoeft ook helemaal niet.

Een aardig dominante Max Verstappen bij de kwalificatie wat hem op pole bracht, maar na zijn straf start hij van plaats 11.
Belooft wat voor morgen.

Het heeft zeker de potentie om een leuke race te worden! Quali was ook al leuk om te kijken.

Wat voor weer wordt het morgen eigenlijk? Ik hoop, nee ik denk dat morgen ook een mooie race wordt. En Perez deed het in de kwalificatie ineens ook neit zo slecht

Jep zo’n beetje de eerste keer dit seizoen dat ie op de eerste rij staat morgen…!

Ik ben eerlijk gezegd wel klaar met hem en hoop dat ie ondanks de uitslag morgen gewoon eruit geknikkerd wordt. Heeft helemaal niks gepresteerd en houdt een hele dure stoel bezet.

Vorig jaar werd ie nog 2de in het klassement, prima resultaat maar nu staat ie 7de en is de kans aanwezig dat RB de constructeurs mis loopt.

Geef Yuki een kans en schuif Liam door naar het 2de team. Als Yuki het ook niet kan, dan schuif je hem terug naast Liam en kan The Honeybadger ook eindelijk eens met pensioen.

Tja hard maar fair lijkt mij.

Het wordt morgen geloof ik een droge race. Ik weet niet of dat in dit moment in Verstappens voordeel is.

Verstappen heeft wel een goed resultaat nodig om goed de zomerstop in te gaan.

Wat een prachtige race hebben we gezien. Spanning op zoveel vlakken. En uiteindelijk heeft Russell een mooie overwinning gescoord.

Verstappen heeft gedaan wat hij moest doen: voor Norris finishen.

Het was een interessante race maar wel eentje met een lange DRS trein, door de verschillende strategieën gebeurde er gelukkig wat en uiteindelijk mooi dat Russell zelf voor zijn winnende strategie kiest.

Het was op sommige punten wel spannend maar al met al gebeurde er alsnog vrij weinig, veel meer dan een optocht was het niet. Verstappen doet inderdaad precies wat nodig was ( voor Noris finishen ) en Perez stelt wederom teleur. Verstappen had hier zonder die gridstraf uiteraard wel gewoon weer gewonnen dus dat moet ze daar toch wel positief stemmen.

Overigens is de uitslag nog niet zeker, de auto van Russell wordt onderzocht, hij zou 1.5 kilo te licht zijn.

Oh echt? Interessant, zou wel jammer zijn. Ik vind dat hij het vandaag wel verdient heeft, ondanks dat ik eigenlijk helemaal geen fan van hem ben.

Wederom geen echt spannende race. Jammer voor Russell, maar goed... Tis wat 't is!

Die Perez... Wat een afgang weer. Maar goed, hij had in 10 jaar tijd nauwelijks iets gepresteerd in F1 toen ze 'm naast Max zetten, dus het was duidelijk hun eigen keuze om een mindere coureur naast Max te zetten.

Als Newey daar niet heen gaat dan vind ik het wel een tegenvallende move van Sainz. Heeft 'ie daar dan al die maanden over zitten tobben?

Aparte keuze inderdaad, ik denk dat hij op de potentie in 2026 gokt en volgend jaar maar even overbrugt, slechter dan Logan kan ie het in ieder geval niet doen… ;)

Ik lees her en der dat het geen spannende race was, maar ik heb me toch prima vermaakt.

Kwam met name door de DRS trein voorin waardoor het heel lastig was voor meerdere om in te halen. De grootste wissels voorin kwamen door de pitstops. Daarom vond ik het wat minder spannend, maar verder wel leuk om te kijken hoor! Verschillende strategieën en hoe die uitpakken, illegale auto en iemand die z’n laatste race had vanweg zn vervroeg pensioen. Sowieso een raar weekend, Pole was uiteindelijk een kado en de overwinning ook :p

Tsja, de andere belangen zijn waarschijnlijk groter.

Aan de andere kant, wie zet je in de stoel? Tsunoda is de enige die er echt aanspraak op maakt. Ricciardo is in mijn ogen in ieder geval geen optie. Die rijdt ook als een natte krant. Liam Lawson kan beter eerst ervaring opdoen bij RB.

Maar geef ze een half seizoen de kans. Nu heb je een coureur die 8ste staat met een van de beste auto’s en zeer waarschijnlijk het constructeurs vergalt. Of een grote gok laat Liam het maar proberen.

Maar geef ze een half seizoen de kans. Nu heb je een coureur die 8ste staat met een van de beste auto’s en zeer waarschijnlijk het constructeurs vergalt. Of een grote gok laat Liam het maar proberen.
Precies, dat dacht ik ook. In het slechtste geval even erg als Pérez en het kan dus alleen beter...

De hoofdreden is dus geld ;-). Die eerste twee zijn namelijk flut argumenten. Veel slechter kunnen de newbies het niet doen. En ja het klopt dat de concurrentie beter is geworden, maar hij zal toch op z’n minst voor een podium plek moeten kunnen strijden.

3 kul argumenten. Slechter dan Perez kan niet, hem helpen heeft ook geen zin, vorig jaar was het hetzelfde. Geld is natuurlijk ook geen reden, als Perez en sponsor weggaan staan er wel weer andere klaar om in te stappen.

De hoofdreden is dus geld ;-). Die eerste twee zijn namelijk flut argumenten. Veel slechter kunnen de newbies het niet doen. En ja het klopt dat de concurrentie beter is geworden, maar hij zal toch op z’n minst voor een podium plek moeten kunnen strijden.
Mee eens. Dat de Red Bull niet meer de beste auto in het veld is, snapt iedereen nog. Maar door persoonlijke fouten eruit in Q1? Dat ligt aan Pérez zelf.

Het was even graven.
Sargeant doet geen enkele moeite om een stoeltje te proberen te bemachtigen voor volgend seizoen na gisteren gecrasht te zijn.
Bij Red Bull is er werk aan de winkel, want het gat is veel te groot en Red Bull onwaaardig.

Toch knap hoe de papayas zo zijn gegroeid dit seizoen, maar vanaf Pole starten kan Lando niet lol… maar goed al meer dan 10 sec voorsprong, kan nog spannend worden richting het einde van het seizoen!

Terug
Bovenaan