Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Die is goed oud gewordenPiastri nu toch tweede rijder!
![]()
Alle ballen op Norris: Piastri moet voor McLaren-teamgenoot aan het werk
McLaren-coureur Oscar Piastri moet zich de rest van het F1-seizoen in dienst stellen van zijn teamgenoot Lando Norris, die Max Verstappen wil verslaan in het WK.nos.nl
Oh nu ga ik toch kijken waarom Norris 16e is. (Ik volg het niet meer zo erg, af en toe een artikeltje).Leclerc op pole, Verstappen 6e en Norris start 16e. Dat kan best nog een spannende race gaan worden.
De rookies doen het goed, ik ben benieuwd hoe ze het in de race gaan doen.
Wat vinden jullie van het idee voor een sprint race for rookie, mogelijk aan het eind van het seizoen?
En Perez naar rechts, duidelijk te zien aan de lijnen op de baan. En aangezien Perez achterligt heeft hij veel beter zicht op de situatie.Het is Sainz die naar linjs gaat terwijl er totaal geen reden voor.
Als je goed had opgelet dan had je gezien dat Perez niet naar rechts ging, was dan ook totaal geen reden voor. Sainz stuurde naar links en raakt Perez. Voorlopig een raceincident. Kan nog niks vinden over een onderzoek of straf.En Perez naar rechts, duidelijk te zien aan de lijnen op de baan. En aangezien Perez achterligt heeft hij veel beter zicht op de situatie.
Het forse afwijken naar links van Sainz is een gevolg van de banden die elkaar raken, niet de oorzaak van de crash.
Vandaar ook de verwonderde reactie van Sainz: „What was that“, was het eerste wat hij zei.
Toch beter kijken want hij ging absoluut niet naar links, maar dat doet er voor de rest ook niet toe.Door de marshalls als gedeelde schuld beoordeeld. En je moet écht niet scherp kijken op de dronebeelden om Perez naar rechts te zien uitwijken, de wegmarkeringen zijn een goeie hulp.
Die troef heeft juist Max in zn handen en de Britten juist niet.met wat hulp van de FIA in de laatste ronde van de laatste race het nog allemaal goed kan komen voor Norris...![]()
Niet al te spannende race, zeker na de vorige. Knappe overwinning van Norris en een hoop werk voor Red Bull. Een gat van alweer meer dan 20 seconden is een slechte zaak.
Was dit de laatste race van Ricciardo?
Mwah, niet helemaal mee eens. Piastri is een beetje slachtoffer geworden van de strategie van McLaren naar mijn idee. Die zat vrij lang vast in het verkeer, dat heeft 'm te veel tijd gekost. Toen hij eenmaal achter Max zat was het restant van de race te kort om nog wat te doen, je zag toen ook dat Piastri gewoon de race heeft uitgereden voor P3. Als hij eerder in die positie was gebracht dan had hij zeker een kans gehad op P2. En de voorsprong van Norris was nog veel groter geweest als hij niet even de muur geraakt had. Verder gewoon (weer) goed gedaan hoor van Lando.Wel bizar dat na Verstappen er ook weer 20 seconden zit naar Piastri en weer 20s naar Russel! Je kan dus ook niet echt zeggen dat Mclaren een veel snellere wagen heeft.
Zo nu is je reactie gewoon normaal... de doorgestreepte tekst kun je voor Facebook bewaren.Pfoei. Saaie race. Echt niks spannends aan. Mooi voor Lando, maar het is 'too little too late'. Piastri inderdaad beetje slachtoffer van de Mclaren strategie.
En mogelijk misbruikte RBR hun zusterteam om nog een puntje af te snoepen bij Norris... Wat een geniepig clubje blijft het toch. De verdenkingen zijn er al jaren. Tijd dat de FIA dat eens serieus aan gaat pakken!!!
Want het is niet normaal om in een F1 topic de beïnvloeding van het F1 kampioenschap door (wederom) RBR te vermelden?Zo nu is je reactie gewoon normaal... de doorgestreepte tekst kun je voor Facebook bewaren.
Het is gewoon een ziekelijke haat die jij naar RB hebt, daar heb je andere fora voor.Want het is niet normaal om in een F1 topic de beïnvloeding van het F1 kampioenschap door (wederom) RBR te vermelden?![]()
Het lijkt me mooi dat er op een gegeven moment zelfs getorpedeerd wordt. Even een vleugeltje aantikken. "Oeps werd ik gelapt?"Enig juichmomentje van de race was juist toen RIC de snelste ronde neerzette... ik vind dat soort 'spelletjes' juist wel leuk. ..
Nee, dat lijkt mij dan weer niet leuk. De regels overtreden en daar een geniepig l*lverhaal over ophangen, is geen voorbeeld van een leuk spelletje. Slimme dingen doen die wel binnen de regels vallen, is dat wel.Het lijkt me mooi dat er op een gegeven moment zelfs getorpedeerd wordt. Even een vleugeltje aantikken. "Oeps werd ik gelapt?"
Ik zat op het puntje van mijn stoel toen Perez gelapt werd.......Het lijkt me mooi dat er op een gegeven moment zelfs getorpedeerd wordt. Even een vleugeltje aantikken. "Oeps werd ik gelapt?"
Makkelijk denk ik eerlijk gezegd niet. Maar hij mag 8 punten per wedstrijd verliezen. Dus als Lando elke wedstrijd wint met snelste ronde, moet Max 2 worden elke wedstrijd om kampioen te worden.Was inderdaad een erg saaie race en dan breng ik het nog positief. Mooi afscheid voor Ricciardo door het gunnen van snelste ronde ( VCARB ) en Driver of the Day ( publiek ) Benieuwd hoe de rest van het seizoen gaat verlopen. Ik denk dat Verstappen gewoon nog "makkelijk" kampioen gaat worden. Norris maakt sowieso echt nog steeds veel te veel foutjes, schampt de muur licht en gaat ook bijna echt de muur in nog. Norris is wat mij betreft echt niet goed genoeg gewoon, Piastri daarentegen kan weleens een kampioen worden in de toekomst, die is echt veel beter, nu al.