Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik vind eigenlijk dat dit onderwerp na al die jaren niet meer zo relevant is, uiteindelijk is het maar een spelletje. De FIA stond toen echter wel flink onder druk van het publiek en de teams om het spannend te houden.En als de regels na 43 ronden netjes gevolgd waren was het de juiste beslissing om buiten te blijven. Tijdens wedstrijden is er behoefte aan consistentie in de regels voor alle deelnemers. Max kon nu wel Lewis aanvallen maar Sainz kon niet Max aanvallen omdat er daar wel nog achterblijvers tussen zaten. Dat slaat toch nergens op?
Met Charlie Whiting was dit dan ook never-nooit-niet gebeurd, zoals Guenther Steiner nog recentelijk heel raak opmerkte.
Volgens mij begon Tiburon erover. Maar ook Guenther Steiner onlangs nog.Man man man, ben je nog steeds aan het huilen over 2021![]()
Ik ben een beetje Steiner moe. Heeft goed beschouwd niet veel gepresteerd en loopt nu vanaf de zijlijn te roepen.Maar ook Guenther Steiner onlangs nog.
Schandaal? Je weet het wel steeds onzinniger te brengen. Het misloop van de titel komt door het niet wisselen van de banden van Hamilton.Volgens mij begon Tiburon erover. Maar ook Guenther Steiner onlangs nog.
Vreemd is dat ook niet, aangezien het is 1 van de grootste schandalen ooit in F1 betreft.
Klinkklare onzin. Als de regels gevolgd waren, zoals ze al sinds 2012 gehandhaafd werden, was het de juiste keuze om niet te wisselen en was Masi misschien nog steeds wedstrijdleider nu. Het feit dat Max wel Lewis kon aanvallen maar Sainz niet Max vanwege achterblijvers is alleszeggend in deze.Schandaal? Je weet het wel steeds onzinniger te brengen. Het misloop van de titel komt door het niet wisselen van de banden van Hamilton.
Nee dat zijn gewoon de feiten, maar logisch dat je het daar niet mee eens bent, je hebt een roze Mercedes bril op.Klinkklare onzin. Als de regels gevolgd waren, zoals ze al sinds 2012 gehandhaafd werden, was het de juiste keuze om niet te wisselen en was Masi misschien nog steeds wedstrijdleider nu. Het feit dat Max wel Lewis kon aanvallen maar Sainz niet Max vanwege achterblijvers is alleszeggend in deze.
FIA heeft het dan ook als 'human error' omschreven in een rapport dat nog steeds voor eenieder inzichtelijk is online.
De overwinningen zijn anders toch echt wel door Max binnen gehaald en niet door Checo. Feit is zonder coureur blijft de auto stil staan, met coureur, win je nog niet gegarandeerd!En jij noemt Max de dominantste coureur aller tijden. Prima, ik benoem in deze liever de RB19 als dominantste wagen aller tijden.
Zijn kartcarrière, entree in de F1 op zeer jonge leeftijd, zijn GP overwinningen, zijn kampioenschappen, zijn enorme dominantie over zijn teamgenoten, de mening over Max van alle F1 coureurs, kenners en insiders. Elke zichzelf respecterende F1 liefhebber erkent op zijn minst dat Max Verstappen een heel bijzonder en heel groot racetalent is.@Frits79, Feit is dat een wedstrijdleider ontslagen is omdat hij de regels niet juist heeft geïnterpreteerd. Daar is een volledig rapport over geschreven. Dat ontkennen door theorieën over banden wisselen te opperen is pas kijken door een oranje bril.
Iedereen die deelneemt aan een wedstrijd wil graag dezelfde regels voor ALLE deelnemers. In dit geval golden er echter andere regels voor Max dan voor Sainz en alle anderen die daar nog achter zaten.
@Tiburon, klopt, een kampioenschap gaat over een heel seizoen. Als je dan uiteindelijk nog hulp nodig hebt vanuit hogere hand om te winnen heeft dat niks met 'karma' te maken maar met wedstrijdmanipulatie.
En jij noemt Max de dominantste coureur aller tijden. Prima, ik benoem in deze liever de RB19 als dominantste wagen aller tijden.
Waar is Lulu sinds hij geen top auto meer heeft? En waar is die 'dominantste coureur aller tijden' sinds Newey het bijltje erbij neer gooide...? Ow ja, verworden tot iemand die enorm moeite heeft met een wisselvallig presterende coureur als Norris...
Ik kom al sinds voor 2006 op Autoweek en hoef verder geen enkele toelichting te geven waarom dat zo is, lijkt mij zo. Als laatste: ik woon niet in België en dus kom ik, zo ver ik weet, ook vrijwel nooit op Belgische fora.
Zijn talent staat niet ter discussie. Dat is overduidelijk! Maar ik heb talloze 'grote racetalenten' zien langskomen in 30 jaar F1. En zodra die grote race talenten geen top auto meer hadden, wonnen ze ook niet of nauwelijks meer. Schumacher, Alonso, Hamilton etc... En nu dus Verstappen.Zijn kartcarrière, entree in de F1 op zeer jonge leeftijd, zijn GP overwinningen, zijn kampioenschappen, zijn enorme dominantie over zijn teamgenoten, de mening over Max van alle F1 coureurs, kenners en insiders. Elke zichzelf respecterende F1 liefhebber erkent op zijn minst dat Max Verstappen een heel bijzonder en heel groot racetalent is.
Ja dat denk ik ook.Nee Lewis heeft in 2021 meer fouten gemaakt dan Max. Een kampioenschap gaat over een heel seizoen, simpel zat. Het is pure karma dat hij het in de laatste wedstrijd verliest door een omstreden beslissing van de wedstrijdleiding
Wat heeft dat in godsnaam met de sport te maken?Maar feit blijf wel dat Red Bull het smerigste drankje is dat ooit door de voedingsindustrie is bedacht. Ik drink nog liever drie emmers Pastis dan dat. Daar moeten we het eens over hebben.
De beste coureur krijgt uiteindelijk de beste auto. De beste coureur maakt uiteindelijk ook de beste keuze qua team. Alonso is een goed voorbeeld. Uitstekend coureur. Maar blijkbaar niet helemaal compleet want hij ging naar een minder team, maakte niet de beste keuze.Zijn talent staat niet ter discussie. Dat is overduidelijk! Maar ik heb talloze 'grote racetalenten' zien langskomen in 30 jaar F1. En zodra die grote race talenten geen top auto meer hadden, wonnen ze ook niet of nauwelijks meer. Schumacher, Alonso, Hamilton etc... En nu dus Verstappen.
Hadden ze dan plots geen talent meer? Neej, het geeft gewoon aan hoe de auto die een team neerzet vele malen belangrijker is voor succes. En natuurlijk kan een getalenteerde coureur als Verstappen net dat beetje meer eruit halen. Net als andere top coureurs. Maar aan het einde van de rit is de prestatie die een Newey met zijn team heeft neergezet veel bepalender voor succes dan het talent van Max. Met al zijn talent krijgt hij het momenteel toch niet voor elkaar.
Sorry mijn ironie was niet duidelijk. Alsof ik alleen fan wil zijn van een winnaar.Waarom? Omdat het spannend is?
Of bekijk het anders... als inhalende coureur moet je daar dus ook slimmer mee omgaan.En toch zou je verwachten dat een steward daar doorheen prikt en de penalty dus níet geeft. Jammer.
In overview is dat 't. Dat werd ook in de Post Race show gezegd: Om Max te verslaan moet Lando gewoon scherper en slimmer rijden. Hij had het hier niet op aan moeten laten komen.Of bekijk het anders... als inhalende coureur moet je daar dus ook slimmer mee omgaan.
Ik vraag mij af of ze bij Ferrari spijt hebben dat ze Sainz gaan vervangen door L.H.Penalty was 100% terecht, meerdere andere kregen daar dezelfde penalty. Max deed dat gewoon heel slim en McLaren weer oerdom door de positie niet terug te geven. Lando was veel sneller dus als ze de positie hadden terug gegeven had hij nog 5 ronde om Max in te halen en dat was zeer waarschijnlijk wel gelukt. Nu verliest McLaren door eigen handelen dure punten.
De grap van het weekend was overigens Lewis![]()
Helemaal niet: Norris lag voor de bocht voor en werd buiten de baan gedrukt. Daar moet Verstappen dus ook een tijdstraf voor aan zijn broek krijgen. Bij die actie is hij zelf trouwens ook helemaal buiten de baan gegaan.Penalty was 100% terecht, meerdere andere kregen daar dezelfde penalty. Max deed dat gewoon heel slim en McLaren weer oerdom door de positie niet terug te geven. Lando was veel sneller dus als ze de positie hadden terug gegeven had hij nog 5 ronde om Max in te halen en dat was zeer waarschijnlijk wel gelukt. Nu verliest McLaren door eigen handelen dure punten.
De grap van het weekend was overigens Lewis![]()