Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik snap er niets van. Bij Sky zeiden ze dat de wedstrijdleiding z'n best doet om coureurs hun ronde af te maken. Ik betwijfel dat dit de ware reden is, maar dat zou een slechte reden zijn. De wedstrijdleiding moet hun beslissing baseren op veiligheid.Kan iemand mij uitleggen waarom bij Stroll z’n crash het 40-50 seconde duurt voordat het een rode vlag is en bij Alonso 5 sec?
Bij Stroll was Lando nog bezig met een snelle tijd zetten en bij Alonso was ie al klaar…
Ik snap Max z’n frustratie wel!
Mercedes heeft mogelijk een probleem doordat ze bandendruk hebben veranderd.En nu is het afwachten of Lando nog een penalty krijgt voor Aborted Race… ze schuiven de beslissing maar door, nu tot na de race, en dan horen we er opeens niks meer over?![]()
Rode vlag. Wat een race tot nu toe.
Rode vlag. Wat een race tot nu toe.
Ik denk dat de FIA een slag moet slaan om te professionaliseren. De sport is te groot geworden om door vrijwilligers geleid te worden.Gebeurd veel maar organisatorisch echt een amateuristisch gebeuren, volgens mij heeft de FIA de grip totaal over het hele evenement verloren.
Heel bizar inderdaad.Fantastisch, net als bij voetbal.... Miljoenen worden er gestrooid, maar de stewards en vele andere 'moeten' het maar vrijwillig doen, daar is geen budget voor....
Nee joh. Hij heeft toevallig weer gewoon geluk dat het gaat regenen en met zijn bandenwissel. En toevallig op de goede plek bij de start. En geluk dat Leclerk even niet oplette. En Piasti en Hamilton. En Alonso liet hem er gewoon langs. En toevallig Tsunoda, Ocon, Lawson, Bottas, Gasly en toevallig Perez spinde. Ligt helemaal niet aan het team en de rijder.Tot nu toe een Masterclass van Verstappen
Correctie verstappen heeft Ocon wel ingehaald maar het komt allemaal omdat hij een nieuwe raketmotor heeft.Correctie verstappen heeft Ocon niet ingehaald.
Laat dat virtueel dus maar weg!Max doet het heel goed, maar kijk ook eens waar Alpine momenteel staat!.
Virtueel2 auto’s op het podium!
Is Alpine gegund. Slechte prestaties over zichzelf afgeroepen, maar niet voor het eerst blijkt dat Gasly & Ocon goede racers zijn.Laat dat virtueel dus maar weg!![]()
‘HAAT’?Inderdaad! Deze was voor alle haters![]()
Ach laat die jongens. Niet helemaal "het scherpste mes in de la" denk ik. Voor hun is het denk ik ook wel het laatste jaar.Haat is iets meer dan alleen een emotie volgens mij.
Maar ontopic: Hier ging het wat mij betreft al fout “voor” de race. Lance die uitstapt en gewoon naar de voorbijgaande auto’s gaat kijken, hij staat een paar meter van de baan af… geen repercussies en niemand die hem “dwingt” ergens naar een veilige plek te gaan.
Idem voor Hulk in de qualificatie. Veiligheid voorop was ver te zoeken dit weekend.
Vanaf dit moment weet je dat de FIA 0,0 grip op de race heeft en dan moet de race nog beginnen.
![]()
Hulkenberg gaat voor Audi rijden, toch? En Lance Dance Vance, ach, die heeft ook de komende jaren nog steeds een steenrijke pa.Ach laat die jongens. Niet helemaal "het scherpste mes in de la" denk ik. Voor hun is het denk ik ook wel het laatste jaar.
Update: RUS, NOR, LAW en TSU moesten zich bij de stewards melden voor de Aborted start... sindsdien niks meer gehoord, dit was om 17:30 lokale tijd
Nee, Verstappen laat zien dat hij een excellent rijder in de regen is, met dank aan de keiharde trainingen die zijn vader hem oplegde met de karting.Verstappen snoert weer eens ouderwets alle criticasters de mond en laat zien wie de ware kampioen is. Norris laat zien dat hij een slechte verliezer is en heeft bovendien tot 2x toe verloren van zijn teammaat.
Tsja, niets inhoudelijks te melden dus ga je maar met nergens op gebaseerde aannames en insinuaties als 'fans', 'halve waarheden' en 'eigen idool' strooien.Ik raad enkele fans hier aan het Frans machtig te worden en eens een wedstrijd te volgen op de zender Tidk. De presentator daar is een ouwe rot in het vak en benoemt de zaken zoals ze zijn, zelfs als dat ingaat tegen de eigen voorkeur (de coureurs van wie hij de rijstijl verkiest) in plaats van halve waarheden te gebruiken om de eigen idool te verdedigen.
Ja dat vroeg bandenwisselen was toch wel een strategische vergissing van Mc Laren. Zij hadden immers ook kunnen weten dat er meer regen zou komen. Stroll was wel weer betrouwbaar als slechtste op het cirquit.Bijna een week later, maar ja door de vakantie nu pas de mogelijkheid om de race toch te bekijken.
Erg vermakelijke race, met een Verstappen die een masterclass gaf, ik heb toch weinig momenten gezien waar geluk bij komt kijken, ja hij komt het begin goed door en daar zou je van geluk kunnen spreken maar de rest van de race was het gewoon zijn klasse die hem de overwinning bracht.
Hij heeft zelf ook aangegeven dat ze bewust niet naar binnen zijn gegaan, ik zelf zag ook wel een rode vlag komen met al de regen en die kwam er inderdaad en met de opdrogende baan had hij ook zonder schuiver van Sainz wel gewonnen.
Mooi dat Lawson toch 9 wordt en Tsunoda daar weer voor, ook leuk voor Alpine. Wel weer een blunder van Stroll en pech voor Colapinto. Pereze was ook niet echt bezig om zijn stoeltje veilig te stellen.
Ik lees net dat Audi misschien een deel van het team gaat verkopen (aan Qatar) door problemen bij VAG.
Dat zou een slecht begin van het project zijn. Ik ben benieuwd of dit het project wat gaat vertragen. Ik verwacht van wel.
Als dit allemaal waar is, denk ik dat Sainz uiteindelijk een goede keuze heeft gemaakt om naar Williams te gaan en niet voor Sauber / Audi te kiezen (als dat uiteindelijk echt een optie was).Ik heb het ook gelezen, als die gesprekken al lopen dan acht ik de kans groot dat Audi geen entree in de F1 maakt in 2026.
Wel jammer, want Audi heeft wel een mooie motorsport historie, een leuke aanwinst voor de F1, een Qatar daarintegen is dat niet (mijn mening), dat is gewoon weer puur een geldschieter, iets wat de sport niet nodig heeft.