Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat is toch geen nieuws meer. Zelfs Bottas doet het beter.Sprint kwalificatie was niet zo spannend, eigenlijk was al vrij snel duidelijk dat Norris de snelste zou zijn. Verstappen kon niet lekker meekomen, maar in vergelijking met Perez deed hij het gewoon goed.
Moderator
Ik vind Russell daarin veel sterker, die denkt gewoon mee. Die roept 'wat als we dit doen, of dat', terwijl Hamilton vertwijfeld over de radio om een betere strategie vraagt. Russell geeft aan, 'mijn banden zijn nog goed, plan B', Hamilton wordt gevraagd hoe het met de banden is en er komt een aarzelend, 'wat denken jullie?'.Daar vind ik Lewis dan weer opvallend zwak in. Je ziet/hoort hem nog best wel eens miepen over de strategie, liefst net nadat er een cruciale keuze is gemaakt. Blijf dan buiten als je niet naar binnen wil, óf vertrouw erop dat de strategie klopt (om redenen die je alleen aan de pitmuur kan beoordelen).
Bron: https://www.motorsport.com/f1/news/...light-goes-out-youre-supposed-to-go/10677969/Perez himself suggested that the delay in leaving the pits was deliberate as he wanted to ensure that there was a big enough distance to the cars ahead of him so he could run alone on track.
"I wanted to open a gap with the people in front to go with clean air," said Perez, who knew that battling through to finish in the points would be almost impossible.
"We were almost five minutes stopped in the pits, and I had no temperature in the tyres. It was important to go with clean air to find the car, to see where we are."
Bizar inderdaad. Nu opeens wel snel.Waar Red Bull / Verstappen nuopeens die snelheid vandaan halen geen idee. Leuke ( en ietwat rommelige ) kwali, tot laatste moment echt geen idee wie er vooraan kwam te staan. Hoop dat morgen minder saai wordt dan de sprint![]()
Het verschil in gewicht tussen sprint en kwalificatie is niet groot dus denk niet dat dat het veschil verklaard. Kan haast niet anders of ze hebben in de afstelling van het motor, onderstel of vleugels een wijziging aangebracht.Bizar inderdaad. Nu opeens wel snel.
Aparte straf inderdaad. Maar goed, belangrijker is dat de auto het redelijk goed deed.Max krijgt een gridstraf van 1 plek omdat ie Russel “in de weg” zat tijdens de outlap van beide… Ze verzinnen dit gewoon ter plaatse volgens mij![]()
welke straf vond jij in dit geval apart?De straffen worden steeds aparter, tijd voor verandering binnen de FIA. Maar wellicht was dit een gevalletje karma?
In ieder consequent, dat is goed.Het was inderdaad weer een rommeltje, rare actie ( geen actie ) in eerste instantie met die spiegel met veel meer rommel en gedoe tot gevolg.
Ik las elders dat laatste keren dat er gestraft werd voor niet liften tijdens geel de straf ook een 10 seconden stop en go was. Zware straf maar blijkbaar dus wel consequent vergeleken met vorige keren.
Karma: Russel drivethroughDe straffen worden steeds aparter, tijd voor verandering binnen de FIA. Maar wellicht was dit een gevalletje karma?
Het cirquit is op papier goed maar te klinischOwja. Vreselijk circuit trouwens, zonder al het gedoe omtrent safetycars en de gevolgen ervan had het heel saai gebleven, echt amper normale inhaalacties gezien.
Ik snap niet helemaal waarom het in het geval van Norris en Russell "matennaaien" is, en in het geval van Verstappen ("Isn't he a bit too close.....") "just a remark". Klinkt mij nogal hypocriet.Mooie karma-race! De 2 matennaaiers Norris en Russel krijgen het deksel op de neus. Op naar Abu Dhabi, mooie herinneringen aan dat circuit!
Ik snap niet helemaal waarom het in het geval van Norris en Russell "matennaaien" is, en in het geval van Verstappen ("Isn't he a bit too close.....") "just a remark". Klinkt mij nogal hypocriet.
Russell doet alsof er niet aan de hand is en gaat na de hand klagen en dat is gewoon matennaaien. Verstappen merkt alleen iets op, maar dat was de wedstrijdleiding natuurlijk ook gewoon opgevallen.Ik snap niet helemaal waarom het in het geval van Norris en Russell "matennaaien" is, en in het geval van Verstappen ("Isn't he a bit too close.....") "just a remark". Klinkt mij nogal hypocriet.
Norris heeft geprobeerd om Verstappen een straf aan te naaien in Baku voor het inhalen onder VSC terwijl de race al afgevlagd was. Oftewel, daar was niks aan de hand itt het niet liften onder dubbel geel.De manier waarop Russell dit deed lijkt niet heel netjes. Maar wat heeft Norris gedaan dan om een "matennaaier" genoemd te worden?
Zoals Twix ook zegt, alle coureurs proberen hun tegenstanders een oor aan te naaien om zo sportief voordeel te behalen. Russell is hier een stap te ver in gegaan, naar mijn idee. En ik snap in die zin dat Verstappen daar "gepikeerd" over was. Maar de opmerking van Verstappen over de gele vlaggen is ook niet omdat-ie zich dat nou afvroeg, maar omdat ie wilde dat Norris daar een straf voor kreeg. In die zin hypocriet.
Het zou jammer zijn dat een race alleen nog maar gaat over het wijzen van de stewards op foutjes van anderen. Dat was ook al tenenkrommend bij de continue meldingen over de radio van overschrijding van de track limits (daar was Lewis Hamilton bijvoorbeeld weer heel goed in).
Doet de sport geen goed.
Ik heb even zitten lezen en als het waar is wat ze zeggen willen ze niet afhankelijk zijn van Verstappen's toekomst. Ik vind dat wel goede en realistische bedrijfsvoering.Effe een conspiracy theory erin gooien…….
Zouden zij meer weten…..? Zou Verstappen stoppen in 2026?
Zonder Verstappen valt de GP van Zandvoort deels in het water.